Se afstemningsresultater: Hvad ville du gøre, hvis det blev til Red Bull København?

Stemmeafgivere
228. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Jeg ville være fint tilfreds med ændringerne, inkl. nyt navn

    20 8.77%
  • Jeg ville fortsat regne mig for fan, men protestere i en eller anden grad

    121 53.07%
  • Jeg ville ikke længere være interesseret i klubben

    87 38.16%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 32

Emner: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Det er skam ikke politisk - jeg bryder mig bare ikke om ham. Han har en usund udstråling i mine øjne. Du er velkommen til at synes, han er en superfed fyr.
    Jeg ved godt at det er risky business at forsvare seier her på sidelinien. Men det er i og sig sagen uvedkommende, og siger i øvrigt ikke nødvendigs noget om min personlige holdning til manden (hvis jeg finder det relevant at have en).

    Du svarede ikke på mit spørgsmål. På hvilken parameter, som er relevant i en sportsøkonomisk betragtning, er RB mindre uudholdelig end lars seier? Er det opkøb og rebranding af fem fodbold klubber, frem for en mindre aktie post i en?
    Hvis det kommer til ikke at kunne udstå “kapitalister” i fodbold, så står RB da nummer 1 på den liste, skarp forfulgt af emirates.
    Sidst redigeret af djurlander : 22.01.20 kl. 05:45

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Jeg er ikke meget for Seier heller, men for mig er forskellen at man, med RB, rebrander klubben og man bliver en del af deres kæde af fodboldklubber og motorsports engagementer. Seier er trods alt bare en af flere, der har aktier, i FCK.


  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Jeg er ikke meget for Seier heller, men for mig er forskellen at man, med RB, rebrander klubben og man bliver en del af deres kæde af fodboldklubber og motorsports engagementer. Seier er trods alt bare en af flere, der har aktier, i FCK.
    Og i øvrigt er det nok nemt at finde 20 Seier typer i toppen af Red Bull.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    672

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Og i øvrigt er det nok nemt at finde 20 Seier typer i toppen af Red Bull.
    Det bliver faktisk lidt svært at finde de 20 "Seier typer". Mestendels fordi selskabet kun ejes af 12 personer.
    Udover Østrigske Dietrich, der ejer 49 pct af aktierne, ejes resten af aktierne af 11 Thailændere fra Yoovidhya familien.

    Mvh
    Derfor er jeg veldig stolt av laget mitt!
    niknik's Avatar

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #20
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af Slinkelist Se meddelelser
    Tja, jeg var oprindeligt 03'er og havde min gang på stadion ude ved sammenfletningen, egentlig passede det mig ok at stadion rykkede tættere på min bopæl på Nørrebro. Så overgangen til fck skete med et skuldertræk for mit vedkommende. Fodbold er alligevel fucked up nutildags og om det er den ene eller den anden rige galning der ejer lortet kan sgu være ligemeget. Jeg kommer mest for vennerne og det dyre øl.
    Jeg er simpelthen så enig. Man sætter alligevel sit moralske kompas i parentes, hver gang man glædes over (i mit tilfælde) Napolis og Juventus spil og at se VM i fodbold orkestreret af FIFA-mafiaen er vel ligeså hyklerisk, som at holde med RB-FCK.

    Lige hvad angår trøjefarve og logo-det forstår jeg simpelthen ikke. Bevares jeg synes at vores farver giver mulighed for nogle yderst lækre trøjer og RB tyrerne pryder ikke just. Men det med klub-DNA, identitet og trøjefarver generelt er for mig, (IKKE nødvendigvis for andre), argumenter, der hører til i samme kategori som at det vil være ærgerligt ikke at kunne bruge danske kr herhjemme, såfremt vi skulle tilslutte os Euroen.

    Ville jeg ønske at moderne fodbold ikke var styret af TV-, rigmænd, bettingfirmaer og hedgefonde, for helvede ja, men kan jeg gøre noget ved det? Desværre nej og ind til videre er der vel heller ikke andre, der har lykkes med protesterne.

    MCN
    Sidst redigeret af MCN : 22.01.20 kl. 16:01 Årsag: RB - tyrerne var blevet autokorrekturet til RB - tyrkerne. For fanden

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Som cykelfan er jeg efterhånden blevet vant til at forholde mig følelsesmæssigt til hold som Banesto, US Postal, ONCE og FCK's lillebror: Saxo Bank. Firmahold, hvor det ofte mere er rytterens eller sportsdirektørens nationalitet, der er afgørende for tilhørsforholdet, end det er selve holdet.

    Men fodbold er selvfølgelig noget helt andet. Her betyder den lokale forankring enormt lige fra klubnavn (og ofte klubfarver) og historie til placering af hjemmebane, deltagelse i national liga, og at man automatisk hører under ens nations UEFA-rating, som er med til at sætte klubbens internationale muligheder. Et samarbejde med Red Bull ville formentlig pille ved klubnavn, stadionnavn og klubfarver - og man ville samtidig formentlig blive mere 'international' i den forstand, at man som dansk hold kunne blive satellitklub til f.eks. RB Leipzig.

    Nu er FCK i den lykkelige situation, at vi - og Red Bull - formentlig ikke ville have meget ud af et sådan samarbejde. Vi har i forvejen budget og setup til at være nr. 1 i ligaen, og er den altdominerende, nationale faktor i de europæiske klubturneringer. Derfor er det meget let at forkaste tanken. Der er simpelthen ikke nok at vinde ved at give afkald på klubnavn, på historieskrivning og klubfarver og - ikke mindst - identitet.

    For at det teoretiske spørgsmål giver mening, vil vi i så fald blive nødt til at tage udgangspunkt i et scenarie lig Brøndbys, hvor vi er 'miles away' fra at have en rolle i europæisk fodbold, og hvor mesterskaber er noget, man småsnøftende i en Tequila Sunrise-brandert må mindes på falmede VHS-bånd.

    For hvordan ville det se ud, hvis FCK tørstede efter succes, og efterhånden var druknet i strategiplaner og ufatteligt uduelige ledelser - sportsligt som forretningsmæssigt? Hvor det gjorde fysisk og psykisk ondt, hver gang Horsens gennemprygler ens hold? Og hvor man efterhånden blot følger med af vane og pligt fremfor lyst? Tænk, hvis man bare kunne tage den røde pille og så pludselig få foræret en virkelighed, hvor man kan blive den dominerende faktor i mere end en sæson, før det hele smuldrer, og hvor man ikke længere skal bekymre sig om, hvorvidt ens direktør (igen) begynder at kritisere træneren under dæknavn fra sin søns computer.

    Den er straks sværere, synes jeg. Desperate tider kræver som bekendt desperate handlinger. Og hvis jeg efterhånden ville have opgivet, at min klub kan levere det, den historisk føler, den burde, kunne jeg godt forestille mig, at jeg var lidt i "fuck it"-mode. Om ikke andet ville det blive skæggere at komme på stadium. Også selv om menuen ville skulle skylles ned med det mest hæslige rødsøde stads, denne verden endnu er blevet udsat for.

    Men... det ville ændre noget. Det ville som i cykling helt klart betyde, at mit troskab var mindre. I cykling holder jeg nemlig ikke med et hold. Jeg holder med udvalgte ryttere og evt. sportsdirektører. Det betyder sgu ikke det store, om mit hold hedder det ene eller andet og har en endnu mere rædselsfuld trøje på end forrige sæson (indse det nu, Brian Holm, der er INGEN med forstand på mode i cykling. Ingen!). Og sådan ville jeg nok også have det med RB København. Det ville være "min" klub i kraft af geografien og stadium og i kraft af, at jeg kan lide træner og spillere. Men jeg ville lettere være til fals, hvis f.eks. Ståle og Zeca skiftede til B&O Fremad Amager.

    Men...men...men! Jeg ville dæleme foretrække FC København - selv med 20-30 procent mindre succes. After all: Success is temporary. Loyalty is forever. Og Red Bull er plastic på dåse.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Du svarede ikke på mit spørgsmål. På hvilken parameter, som er relevant i en sportsøkonomisk betragtning, er RB mindre uudholdelig end lars seier?
    Det kan du selv svare på. Jeg har hverken forsøgt at anlægge sportsøkonomiske betragtninger eller påstået, at RB er mindre uudholdelig end Lars Seier. Denne tråd handler vist primært om følelser.

  13. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Da FCK i sin tid opstod var jeg KB'er og havde været det siden jeg var lille og min far tog mig med i Parken for første gang. Vi var distanceret ad helvede til af alles nye darlings Bif, som jeg personligt hadede af et godt hjerte og jeg betragtede sammenlægningen med b1903 (som jeg ikke havde nogen synderlig antipati imod) som en kærkommen lejlighed til at kunne byde det nye "overherredømme" modstand.

    Jeg skulle stadig gå til bold i Parken, farverne var stadig blå og hvide og jeg kendte flere af spilerne fra KB, så for mig var der ikke så mange kameler at sluge.

    I dag ville det være anderledes. Der er ikke rigtig nogen motivation, andet end måske bedre europæiske resultater.

    Men det ville bekymre mig hvis RB købte Bif. Der ville være en masse LOL indledningsvis over klebfolkets endegyldige knæfald og en masse god "borgerkrig" på SSO, men derefter ville vi komme under seriøst pres og vores bastion ville komme under stormangreb fra østrigernes dyrt betale lejesvende. En kamp jeg ikke er sikker på, v i ville vinde.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #24
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    732

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Altså hvis Red Bull køber os (eller Brøndby), skifter navnet, logoet og farverne ud, så er der jo ikke længere tale om FCK (eller Brøndby). Det ville være en ny klub. Ville du ofre den klub du har fulgt i tykt og tyndt for at få en anden klub med flere penge at heppe på?

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Feb 2017
    Indlæg
    75

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af Emilo Se meddelelser
    Altså hvis Red Bull køber os (eller Brøndby), skifter navnet, logoet og farverne ud, så er der jo ikke længere tale om FCK (eller Brøndby). Det ville være en ny klub. Ville du ofre den klub du har fulgt i tykt og tyndt for at få en anden klub med flere penge at heppe på?
    Præcis. Uanset hvordan denne Red Bull-sag ender for brøndby, så kan man altid tænke tilbage på, at 2 ud af 3 bif-fans faktisk var klar på at ofre klubben for Red Bull-millioner (og det, at flertallet ville lade Red Bull entrere gælder i øvrigt ikke kun på SSO, men også Sydsidens, og andres, opslag på diverse medier).

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Præcis. Uanset hvordan denne Red Bull-sag ender for brøndby, så kan man altid tænke tilbage på, at 2 ud af 3 bif-fans faktisk var klar på at ofre klubben for Red Bull-millioner (og det, at flertallet ville lade Red Bull entrere gælder i øvrigt ikke kun på SSO, men også Sydsidens, og andres, opslag på diverse medier).
    Hvis RB køber BIF, skal vi så ikke lave en begravelsesceremoni for 1964 og klappe af den nye hvid/røde Østrigske modstander... forhåbentlig ville de også få lov til at ændre klubnavn og indfører året 2021

  19. #27
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af MCN Se meddelelser
    Lige hvad angår trøjefarve og logo-det forstår jeg simpelthen ikke. Bevares jeg synes at vores farver giver mulighed for nogle yderst lækre trøjer og RB tyrerne pryder ikke just. Men det med klub-DNA, identitet og trøjefarver generelt er for mig, (IKKE nødvendigvis for andre), argumenter, der hører til i samme kategori som at det vil være ærgerligt ikke at kunne bruge danske kr herhjemme, såfremt vi skulle tilslutte os Euroen
    MCN
    Så hvis vi engang bliver købt af nogen, der insisterer på at ændre vores klubfarver til gult og blåt, vil du være græsk-katolsk? Det vil jeg godt nok ikke.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  20. De følgende 9 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Hvis RB køber BIF, skal vi så ikke lave en begravelsesceremoni for 1964 og klappe af den nye hvid/røde Østrigske modstander... forhåbentlig ville de også få lov til at ændre klubnavn og indfører året 2021
    Jeg kan godt se sarkasmen, men du får mig aldrig til at klappe af den klub, uagtet hvem der skulle overtage den.

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg kan godt se sarkasmen, men du får mig aldrig til at klappe af den klub, uagtet hvem der skulle overtage den.
    Hahaha ok, jeg tog den for langt - men reelt ville vores våde drøm blive en realitet, hvis de laver stiftelsesår 2021... bøf ville være død og begravet.

  24. #30
    MCN er offline 1/11-06 - jeg var der!
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    832

    Re: Red Bull: Hvad ville du gøre, hvis det var os?

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Så hvis vi engang bliver købt af nogen, der insisterer på at ændre vores klubfarver til gult og blåt, vil du være græsk-katolsk? Det vil jeg godt nok ikke.
    Jeg hader ikke Brøndby fordi de spiller i gul/blå, men pga en masse andet. At gul og blå som farvekonstellation er ufatteligt grimt, er en helt anden sag. Det svenske flag er grimt, jeg kan heller ikke lide de blå/gule adidassko og alt muligt andet i blå/gul sammensætning. I samme boldgade kan slyngelbys blå farve nævnes. Den synes jeg faktisk er pæn, og skulle vi skifte til den farve vil mit had til slyngelby jo ikke forandre sig af den grund, men jeg ville finde vores trøjefarve pæn.

    MCN

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 16
    Sidste Meddelelse: 05.08.04, 10:34
  2. Hvad ville du gøre?
    By Heureka in forum De korte linier
    Svar: 14
    Sidste Meddelelse: 23.02.04, 16:11
  3. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 28.07.03, 14:44

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •