Side 4 af 4 FørsteFørste 1234
Viser resultater 46 til 56 af 56

Emner: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Hvordan kan det egentlig være man vælger kun at spille 4 testkampe, når langt de fleste andre hold spiller 6 (herunder BIF og FCM)?

    Nogen der har et bud på det?

    Zan
    Vel fordi vi skal kunne stille med 11 mand der ikke er skadet i truppen til sæsonstart...
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #47
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    530

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Kunne være noget med mængden af kampe vores spillere skal igennem ift. de andre danske klubber.. så proritere man fysisk træning, skadesforebyggende træning og taktisk træning højere end kampe hvor spillerne (se bare de sidste par træningskampe) kun tær spille på 75 % for at undgå skader til de vigtige kampe.. måske

  4. Den følgende bruger er enig i dette:
    zan

  5. #48
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af copenhagener Se meddelelser
    Kunne være noget med mængden af kampe vores spillere skal igennem ift. de andre danske klubber.. så proritere man fysisk træning, skadesforebyggende træning og taktisk træning højere end kampe hvor spillerne (se bare de sidste par træningskampe) kun tær spille på 75 % for at undgå skader til de vigtige kampe.. måske
    For at undgå skader........??? ;-)

    Men du kan sagtens have ret.

    Det er dog ikke ligefrem skarpheden det gavner, skulle jeg hilse at sige.

    Har man set de sidste to træningskampe, er det helt surrealistisk at vi skal spille Superliga om en uge.

    Oh well, fingers crossed...

    Zan

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #49
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    For at undgå skader........??? ;-)

    Men du kan sagtens have ret.

    Det er dog ikke ligefrem skarpheden det gavner, skulle jeg hilse at sige.

    Har man set de sidste to træningskampe, er det helt surrealistisk at vi skal spille Superliga om en uge.

    Oh well, fingers crossed...

    Zan
    Bare glem guldet denne sæson, og fremadrettet hvis ikke der sker et løft i den offensive del af vores måde at spille på

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Transfervinduet er lukket og truppen på plads, opstarten er slut og vi skal altså være klar til suppen og Europa.... jeg har ikke set kampe, da jeg simpelthen i forvejen synes EB er en forfærdelig avis og gider ikke betale for at streame en træningskamp, men

    Astana 1-0
    Norrköping 0-0
    AGF 0-1

    Er fanme ikke imponerende og det ligner ikke truppen er klar. Træningskampe skal aldrig tages for seriøst, men vi har rent faktisk ikke scoret i 268 minutter og modstanderne har ikke været skræmmende, når man tænker på hvad der venter. Jeg var nogenlunde optimistisk imod Celtic - nu tænker jeg vi ryger ud på røv og albuer.

    Det er nu Biel skal til at vise sit værd, han behøver ikke at brænde superligaen af med det samme, men han har haft tid og skal begynde at vise kvalitet.... jeg tvivler
    Pieros skal ikke igen være vores bedste angriber, for selvom han er steppet meget op, så er han stadig ikke god nok og bør slet ikke være vores mest pålidelige angriber
    Skaderne - shit man

    Jeg er godt nok ikke optimistisk

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #51
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Transfervinduet er lukket og truppen på plads, opstarten er slut og vi skal altså være klar til suppen og Europa.... jeg har ikke set kampe, da jeg simpelthen i forvejen synes EB er en forfærdelig avis og gider ikke betale for at streame en træningskamp, men

    Astana 1-0
    Norrköping 0-0
    AGF 0-1

    Er fanme ikke imponerende og det ligner ikke truppen er klar. Træningskampe skal aldrig tages for seriøst, men vi har rent faktisk ikke scoret i 268 minutter og modstanderne har ikke været skræmmende, når man tænker på hvad der venter. Jeg var nogenlunde optimistisk imod Celtic - nu tænker jeg vi ryger ud på røv og albuer.

    Det er nu Biel skal til at vise sit værd, han behøver ikke at brænde superligaen af med det samme, men han har haft tid og skal begynde at vise kvalitet.... jeg tvivler
    Pieros skal ikke igen være vores bedste angriber, for selvom han er steppet meget op, så er han stadig ikke god nok og bør slet ikke være vores mest pålidelige angriber
    Skaderne - shit man

    Jeg er godt nok ikke optimistisk
    Heller ikke her.

    Håber på en arbejdssejr i Esbjerg.

    Celtic har tonset igennem i hele december - og januar med for den sags skyld.

    De må have et HELT andet flow, og en MARKANT bedre fysik.

    Vi starter hjemme, hvor de rustne ben skal finde sig selv efter lang vinterpause, med blot en enkelt EFB-kamp i benene.

    Vi er fucked...

    Kunne vi i det mindste have startet ude, og mirakuløst klaret et kryds eller smalt nederlag.

    Så kunne man - med en kamp mere i benene osv - give den max gas i Parken, og håbe på det bedste.

    Og træningskamp eller ej, dagens kamp gør intet for dæmpe ovenstående pessimisme.

    Zan

  12. De følgende 4 brugere er enige:

  13. #52
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Jeg har intet empirisk belæg for det, men min fornemmelse er, at vi efter de resultatmæssigt sløje opstarter har startet godt ud og omvendt.

    Spillerne er udmærket klar over forskellen på at spille om point og så de ubetydelige kampe, hvor det handler om andre ting end resultaterne. Det er spillere der har prøvet meget og vundet meget og når man er vant til at præstere unde pres, så tænder det ikke så meget at spille Atlantic Cup. Vi ser fx de samme tendenser når mesterskabet er i hus.

    Jeg er forsigtig optimist og tror på at vi nok skal levere i ligaen. Om vi er i omdrejninger og på omgangshøjde med Celtic er så en anden sag, men dét havde et par sejre over GF, Astana og Norrköping ikke ændret på.

  14. De følgende 11 brugere er enige:

  15. #53
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Det er ligeså sikkert som amen i kirken, at der her på sidelinien kommer brok over vores træningskampsresultater.
    Der har aldrig været en sammenhæng (ougar prove me wrong) mellem hvordan træningskampene er gået, og hvordan den efterfølgende halvsæson er gået.

  16. De følgende 4 brugere er enige:

  17. #54
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det er ligeså sikkert som amen i kirken, at der her på sidelinien kommer brok over vores træningskampsresultater.
    Der har aldrig været en sammenhæng (ougar prove me wrong) mellem hvordan træningskampene er gået, og hvordan den efterfølgende halvsæson er gået.
    Det er korrekt - den kommer nærmest hvert år. Vi er holdet i suppen, som har scoret flest mål og stadig synes jeg, at vi er alt for dårligere st skabe chancer. Mit “verdensbillede” kan sagtens være præget af vores Europa kampe, men når man nu synes, at vi for dårlige til at skabe chancer og så scorer 1 mål imod de 3 modstandere - så får pessimismen lige en spnd benzin til bålet.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #55
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Inden 2010/11 sæsonen spillede vi 4 træningskampe, vandt én og tabte 3. I den sæsons vinterpause spillede vi 6 træningskampe, vandt 5 og tabte én.
    Inden 2016/17 sæsonen spillede vi 3 træningskampe, vandt én og tabte 2. I den sæsons vinterpause spillede vi 5 træningskampe, vandt 2, spillede 1 uafgjort og tabte 2.
    I denne vinterpause har vi spillet 4 træningskampe, vundet 2, spillet én uafgjort og tabt én.

    Resultaterne i de kampe er reelt set fuldstændigt overordnede, og til en vis grad er skarpheden blandt spillerne det samme. Det, som er langt vigtigere i de kampe, er hvorvidt angrebsmønstrene flyder og vi kommer frem til chancer, om forsvaret er afstemt ift. aftaler, placering og timing, og om relationerne fungerer blandt spillerne ude på banen.

    I de to første kampe flød de offensive angrebsmønstre rimelig godt, mens det var lidt hakkende i 3. kamp. Jeg så ikke kampen mod AGF, så vil gerne høre, hvordan det var.

    Defensivt er der blevet lukket fint af med kun 1 mål imod i ordinær spilletid. Men i de to første kampe havde modstanderen nærmest ikke bolden på vores banehalvdel. Aner ikke, hvordan kampen mod AGF forløb, så kommentarer om det vil være behjælpelige.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #56
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Vinteropstart 2020 (træningsopstart, træningskampe, træningslejr, osv.)

    Jeg er enig i, at vi ikke skal hænge os i resultaterne. Der skal vi vel nærmest tilbage til 1999 og 0-6 til Herfølge for at finde en træningskamp, hvor resultatet (og sikkert også spillet) fik alarmklokkerne til at ringe. Og her blev Danmarks bedste træner også fyret kort efter.

    Det der dog imo er vældig bekymrende er alle de små skader, som vi igen har fået. De er ikke bekymrende pga skadernes varighed, men pga at vi nu igen får en halvsæson med en række spillere, som ikke er i form. Nu kommer undskyldningen/forklaringen (alt efter om man er hater eller mig herinde :-) ) på at f.eks. Fischer ikke præsterer i foråret igen til at være, at han ikke er bygget godt nok op fysisk pga skaden i opstarten. Det samme kan man sige som Stage, Kaufmann og Ragnar, som nu risikerer at blive en Bendtner signing. Endnu værre er det måske med Mudri, som igen ikke får bygget ordentlig fysisk på (med risiko for flere efterfølgende skader) og som ikke får chancen for at banke rust af og lære spilsystem i "ligegyldige" kampe. Det er rigtig rigtig skidt.

    Man må da håbe, at spillere som Biel og Santos har fået fysikken på plads og taktikken, så de kan bidrage mere i foråret. For det bliver vigtigt.
    Sidst redigeret af k@sper : 08.02.20 kl. 11:15

  22. De følgende 11 brugere er enige:

Side 4 af 4 FørsteFørste 1234

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  2. Træningslejr i Dubai Vinter 2018
    By Frederik in forum De korte linier
    Svar: 126
    Sidste Meddelelse: 01.02.18, 13:36
  3. Spillerne utilfredse med træningslejr
    By nummer 32 in forum De korte linier
    Svar: 29
    Sidste Meddelelse: 13.07.04, 11:07

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •