Side 95 af 184 FørsteFørste ... 458592939495969798105145 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,411 til 1,425 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1411
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det ændrer jo bare ikke ved, at mange af vores breddespillere er dyrere og dårligere end deres profiler. Jeg synes ikke, at det er en urimelig betragtning, at vi har fået for lidt kvalitet ud af de mange penge, der er investeret i de truppen de seneste par år. Både ift. spillere, der er købt ind til startopstillingen og breddespillere. Udover de regulære fejlkøb kan man tage en spiller som Jens Stage, som jeg faktisk godt kan lide. Han er en god type at have i truppen, men han er bare købt alt for dyrt, hvis de beløb, der har været fremme i medierne, har noget på sig. Og det siger jeg ikke, fordi jeg jeg kan pege på en bedre spiller, der kunne erhverves for færre penge, men du kan nok få 2-3 hæderlige spillere med potentiale for én Jens Stage - og det er FCM’s model. Så beholder de den ene, der kan begå sig og skipper de andre afsted; måske med et mindre tab.
    Jeg vil give dig ret i, at flere af vores breddespillere er for dyre kontra udbytte. Og det er hovedsaglig pga, at de i sin tid næppe er købt som direkte breddespillere. Her tænker jeg f.eks. på Thomsen, Santos og Grytebust. Lige netop Stage som du nævner er jeg ret uenig i. Jeg synes vi har fået virkelig meget ud af ham det første år (han har spillet mere end forventet) f.eks. en række Europæiske kampe, hvor han har vist, at han sagtens kan være med mod rigtig gode hold. Det tror jeg simpelthen ikke på, at man finder ret ofte, hvis fordeler den pris på 3 spillere i stedet. Forøvrigt tror jeg heller ikke, at det er FCM's model længere. Jeg husker i hvert fald ikke set et eneste af den slags køb i dette vindue. Og vi så det vel heller ikke rigtig sidste sommer, eller husker jeg fejl?

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #1412
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    149

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Er teorien omkring, at Midtjylland aldrig har matchet vores lønpakke, nævnt tidligere? For er det helt utænkeligt at det var hans brors groteske idé, at lyve om dette forhold - simpelthen for bare at presse de sidste lønkroner ud af Ståle?

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #1413
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Er teorien omkring, at Midtjylland aldrig har matchet vores lønpakke, nævnt tidligere? For er det helt utænkeligt at det var hans brors groteske idé, at lyve om dette forhold - simpelthen for bare at presse de sidste lønkroner ud af Ståle?
    De er jo midtjyder, så man ved aldrig..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #1414
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Er teorien omkring, at Midtjylland aldrig har matchet vores lønpakke, nævnt tidligere? For er det helt utænkeligt at det var hans brors groteske idé, at lyve om dette forhold - simpelthen for bare at presse de sidste lønkroner ud af Ståle?
    Hvis man skal tro Søren Sorgenfri, så nævner han lige præcis det på twitter, samt at FCM og Celta ikke er enige om prisen, spørgsmålet er så om FCM overhovedet har fået lov til at forhandle med Sisto. https://mobile.twitter.com/SSorgenfr...44232400449536

  8. #1415
    Tilmeldingsdato
    Sep 2006
    Indlæg
    204

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lteam Se meddelelser
    Er teorien omkring, at Midtjylland aldrig har matchet vores lønpakke, nævnt tidligere? For er det helt utænkeligt at det var hans brors groteske idé, at lyve om dette forhold - simpelthen for bare at presse de sidste lønkroner ud af Ståle?
    Søren Sorgenfri tænker åbenbart det samme https://twitter.com/ssorgenfri/statu...881288193?s=21
    Michel fra bt har dog i et interview med CS nævnt at Sisto lejren er i Herning, så mon ikke de finder ud af det og Sisto er Midtjylland spiller igen.

  9. #1416
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    De er jo midtjyder, så man ved aldrig..

    Jeg tror ikke på at FCM har tilbudt noget bedre da Sisto skulle bruge en tænkepause, måske har de indbudt ham til at høre deres tilbud før han gjorde noget andet.

    Anyways, en større lønpakke end FCKs tilbud ødelægger jo bare lønstrukturen på Heden hvilket ville indbyde til enorm splid og mange utilfredse spillere.

    Tilsæt så at Sisto måske ikke performer som holdets med afstand bedst lønnede, så bliver presset på ham selv endnu større, hvilket næppe kan være gavnligt for netop en type som ham.
    Det kan kun volde store problemer i hovedet på ham selv eller hos resten af truppen.

    Omvendt har hans absurde optræden i går malet ham helt oppe i krogen hos Steinlein, Ståle har låst døren bag ham og hans spanske klub ser helst ryggen af ham.
    Måske får FCM ham billigere nu FCK er ude af billedet.

    Som jeg har skrevet forleden kan jeg ikke se fidusen i endnu et "projekt".
    Det er 3 sæsoner siden Sisto viste klassen, for 2 år siden fik han chancen på landsholdet til en slutrunde, hvor han ikke ligefrem brændte banen af, men underholdt i pressen om frugtkur og at spille i sko uden snøre fordi han så "vendte bedre".
    Siden har han vel ikke rigtig vist sig frem men desværre angiveligt døjet med mentale problemer.

    Det topniveau vi husker Sisto for er selvfølgelig mere end fremragende til FCK, men en succes fra dag ét i FCK lå vel ret beset ikke i kortene (det tror jeg derimod Wilczek kan blive).

    De penge vi ville smide efter Sisto kan sagtens bruges på andet spillermateriale og måske endda med større sandsynlighed for holdets samlede succes.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #1417
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er egentlig sjovt så meget vi altid skyder efter scoutingafdelingen, når ingen af os reelt ved, hvad der sker derinde. Jeg er med på, at vi har lavet flere mærkelige og dårlige køb, men det er nødvendigvis ikke scoutingafdelingens skyld. Scouting kommer formentlig med en håndfuld kandidater som opfylder Ståles (og tidligere Langes ønsker) og så er det altid Ståles (og Langes) ansvar at købe de rigtige. Det er da muligt, at scoutingafdelingen ikke kommer med gode nok emner - men det kan også bare være, at Ståle mfl blot vælger forkert nogle gange eller ikke formår at integrere spilleren på holdet.

    Er der reelt nogen herinde som ved, at scouting er en katastrofe? Eller er det blot noget vi går og bilder os ind, fordi der er foretaget nogle fejlkøb?
    Mit indlæg var nok en lige lovligt hurtig og kæk bemærkning. Med et lille glimt i øjet.

    Det er lidt som vores kritik af lægestaben...

    Når det så er sagt, står jeg ikke med indtrykket af en yderst kompetent afdeling, der følger en tung og skarp strategi.
    Simpelthen fordi jeg ikke har nogle særligt gode eksempler på dette...

    Men nej, jeg hiver ting ud af røven... Det er da bestemt en mulighed at Lars Højer er transfer-konge-dukkeføreren himself.
    (Også på baggrund af sit monster netværk fra sine utallige år i udlandet............)

    Anyways, selvfølgelig har Ståle ansvaret, som du siger... Men på et felt så temmelig essentielt som transfers, må man forvente at der kommer mesterlig sparring fra den afdeling...
    På samme måde som en kreativ direktør, har kamp-dygtigt kreativ arbejdskraft under sig.
    Så har aldrig helt forstået hvorfor det er så mærkeligt man sætter et par spørgsmålstegn ved scouting-afdelingen i ny og næ...

    Zan
    Sidst redigeret af zan : 27.08.20 kl. 19:22

  12. #1418
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Mit indlæg var nok en lige lovligt hurtig og kæk bemærkning. Med et lille glimt i øjet.

    Det er lidt som vores kritik af lægestaben...

    Når det så er sagt, står jeg ikke med indtrykket af en yderst kompetent afdeling, der følger en tung og skarp strategi.
    Simpelthen fordi jeg ikke har nogle særligt gode eksempler på dette...

    Men nej, jeg hiver ting ud af røven... Det er da bestemt en mulighed at Lars Højer er transfer-konge-dukkeføreren himself.
    (Også på baggrund af sit monster netværk fra sine utallige år i udlandet............)

    Anyways, selvfølgelig har Ståle ansvaret, som du siger... Men på et felt så temmelig essentielt som transfers, må man forvente at der kommer mesterlig sparring fra den afdeling...
    På samme måde som en kreativ direktør, har kamp-dygtigt kreativ arbejdskraft under sig.
    Så har aldrig helt forstået hvorfor det er så mærkeligt man sætter et par spørgsmålstegn ved scouting-afdelingen i ny og næ...

    Zan
    Det er fint nok at sætte et par spørgsmålstegn, men jeg reagerede egentlig bare, fordi det efterhånden er blevet fortællingen herinde, at scoutingafdelingen er en katastrofe. Og det undrer jeg mig ærlig talt over, når ingen herinde formentlig aner hvor dygtige/dårlige de er eller hvor stor indflydelse de har.

    Der er både hentet skidt og kanel, og hvem scouting har stået bag eller hvem der er hentet uden om, kan vi kunne gætte på. Prøver man at hente Zanka eller Sisto, så har de formentlig ikke lavet det store arbejde, andet end at analyse lidt på Sisto. Henter man Santander, Verbic, De Ridder eller lignende måske i Danmark mindre kendte navne, så har de nok været mere aktive. Her har det også været en blandet succes.
    Men min tiltro til Ståle er som bekendt ret høj, og jeg kan helt ærligt ikke forestille mig, at Højer mfl. sidder på deres plads, hvis ikke de har evnerne i tilpas grad. Så vil jeg tro, at de var blevet smidt på porten for lang tid siden. Ståle må være tilfreds med, hvad de putter på bordet.

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1419
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Jeg tror ikke på at FCM har tilbudt noget bedre da Sisto skulle bruge en tænkepause, måske har de indbudt ham til at høre deres tilbud før han gjorde noget andet.

    Anyways, en større lønpakke end FCKs tilbud ødelægger jo bare lønstrukturen på Heden hvilket ville indbyde til enorm splid og mange utilfredse spillere.

    Tilsæt så at Sisto måske ikke performer som holdets med afstand bedst lønnede, så bliver presset på ham selv endnu større, hvilket næppe kan være gavnligt for netop en type som ham.
    Det kan kun volde store problemer i hovedet på ham selv eller hos resten af truppen.

    Omvendt har hans absurde optræden i går malet ham helt oppe i krogen hos Steinlein, Ståle har låst døren bag ham og hans spanske klub ser helst ryggen af ham.
    Måske får FCM ham billigere nu FCK er ude af billedet.

    Som jeg har skrevet forleden kan jeg ikke se fidusen i endnu et "projekt".
    Det er 3 sæsoner siden Sisto viste klassen, for 2 år siden fik han chancen på landsholdet til en slutrunde, hvor han ikke ligefrem brændte banen af, men underholdt i pressen om frugtkur og at spille i sko uden snøre fordi han så "vendte bedre".
    Siden har han vel ikke rigtig vist sig frem men desværre angiveligt døjet med mentale problemer.

    Det topniveau vi husker Sisto for er selvfølgelig mere end fremragende til FCK, men en succes fra dag ét i FCK lå vel ret beset ikke i kortene (det tror jeg derimod Wilczek kan blive).

    De penge vi ville smide efter Sisto kan sagtens bruges på andet spillermateriale og måske endda med større sandsynlighed for holdets samlede succes.
    Du har ikke brug for “endnu et projekt”...

    Vi hældt penge ud på Pavlovic, Kodro, Matic, Bjelland, Biel, Santos... osv osv.
    De var vel ikke “projekter” - og det er jo gået rædderligt.

    I må stoppe det “projekt”-vrøvl. Det er simpelthen noget sludder.

    Zan

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1420
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er fint nok at sætte et par spørgsmålstegn, men jeg reagerede egentlig bare, fordi det efterhånden er blevet fortællingen herinde, at scoutingafdelingen er en katastrofe. Og det undrer jeg mig ærlig talt over, når ingen herinde formentlig aner hvor dygtige/dårlige de er eller hvor stor indflydelse de har.

    Der er både hentet skidt og kanel, og hvem scouting har stået bag eller hvem der er hentet uden om, kan vi kunne gætte på. Prøver man at hente Zanka eller Sisto, så har de formentlig ikke lavet det store arbejde, andet end at analyse lidt på Sisto. Henter man Santander, Verbic, De Ridder eller lignende måske i Danmark mindre kendte navne, så har de nok været mere aktive. Her har det også været en blandet succes.
    Men min tiltro til Ståle er som bekendt ret høj, og jeg kan helt ærligt ikke forestille mig, at Højer mfl. sidder på deres plads, hvis ikke de har evnerne i tilpas grad. Så vil jeg tro, at de var blevet smidt på porten for lang tid siden. Ståle må være tilfreds med, hvad de putter på bordet.
    Som jeg ser det, har scouting-afdelingen én meget afgørende rolle, og det er at identificere forholdsvis ukendte spillere på ukendte markeder, og så via grundige analyser anbefale spillere til den sportslige ledelse.. Det er ikke at identificere Rasmus Falk, Bjelland, Zanka, Robert Skov, Victor Fischer etc.. Dem kan vi sgu alle sammen identificere og anbefale og det er alle spillere som Ståle selv har ganske fint styr på..

    Når man ser på hit-raten på lige præcis den gruppe af spillere, som vi må formode er blevet identificeret af vores scout-afdeling og som har fået en tommel op, så må vi nok sige at den har været for lav.. Der er simpelthen for mange af de her ukendte og forholdsvis dyre indkøb som slet slet ikke har slået til.. Det er en klar tendens.. Der kan så være alle mulige argumenter for at søge det mere ubeskrevede og ukendte, men jeg mener ikke det er unuanceret at påstå, at der har været for mange svipsere.. Det må og skal kunne gøres bedre og det er jeg da også helt overbevist om at Ståle og klubben også selv synes...

  17. #1421
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er fint nok at sætte et par spørgsmålstegn, men jeg reagerede egentlig bare, fordi det efterhånden er blevet fortællingen herinde, at scoutingafdelingen er en katastrofe. Og det undrer jeg mig ærlig talt over, når ingen herinde formentlig aner hvor dygtige/dårlige de er eller hvor stor indflydelse de har.

    Der er både hentet skidt og kanel, og hvem scouting har stået bag eller hvem der er hentet uden om, kan vi kunne gætte på. Prøver man at hente Zanka eller Sisto, så har de formentlig ikke lavet det store arbejde, andet end at analyse lidt på Sisto. Henter man Santander, Verbic, De Ridder eller lignende måske i Danmark mindre kendte navne, så har de nok været mere aktive. Her har det også været en blandet succes.
    Men min tiltro til Ståle er som bekendt ret høj, og jeg kan helt ærligt ikke forestille mig, at Højer mfl. sidder på deres plads, hvis ikke de har evnerne i tilpas grad. Så vil jeg tro, at de var blevet smidt på porten for lang tid siden. Ståle må være tilfreds med, hvad de putter på bordet.
    Selvfølgelig har vi yderst begrænsede indsigter i samtlige ansattes kompetencer.

    Men så kan vi jo ligeså godt lukke vores debatforum, for så er din helgardering jo endegyldig; “hvis Ståle og ledelse har dem i staben, må de være de rigtige”.
    Der spoleres hele præmissen jo for en debat.

    Du nævner selv en række spillere, som formentlig selv vores bedstemødre ville hente (Zanka, Falk, Skov osv osv).

    Når scouting-afdelingen tages op til debat, er det jo netop fordi der stilles spørgsmålstegn ved om hvorvidt vores hitrate er høj nok, når vi snakker spillere som Pavlovic, Adi, Matic, Biel osv.

    Og lad mig skynde mig at sige - for der er vi sådan set enige, k@sper - at kontakter til en række af disse spillere kan komme mange steder fra (Ståles netværk, Langes da han var der, agenter osv).

    Men derfor kan jeg - da jeg nødigt vil snakke på andres vejene - være nysgerrig på hvilken strategi der arbejdes efter i vores scouting-afdeling. Selvfølgelig ligger der én (strategi).
    Men et spørgsmål kunne være, om vores scouting-afdeling er tilpas (for at bruge dit eget ord), eller om den er over the moon fed og fantastisk...

    Med et så fuldstændig essentielt element som transfers, håber jeg på det sidste. Og det kan jeg da godt betvivle, på trods af jeg ikke har den store indsigt.

    Zan

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1422
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Du har ikke brug for “endnu et projekt”...

    Vi hældt penge ud på Pavlovic, Kodro, Matic, Bjelland, Biel, Santos... osv osv.
    De var vel ikke “projekter” - og det er jo gået rædderligt.

    I må stoppe det “projekt”-vrøvl. Det er simpelthen noget sludder.

    Zan
    Prøv at se fremad og ikke så meget bagud.
    Der vi står nu skal vi have en styrkelse..ikke om endnu et år (indsæt selv hvor lang tid du tror Sisto skulle bruge)..men helst nu eller næsten nu...der er et hul der skal lukkes asap op mod fc muh.

  20. #1423
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Du har ikke brug for “endnu et projekt”...

    Vi hældt penge ud på Pavlovic, Kodro, Matic, Bjelland, Biel, Santos... osv osv.
    De var vel ikke “projekter” - og det er jo gået rædderligt.

    I må stoppe det “projekt”-vrøvl. Det er simpelthen noget sludder.

    Zan
    Undskyld men at sige Bjelland og Santos har været dårlige er simpelthen for langt ude.. Bjelland var den bedste forsvarspiller vi havde forrige sæson og fik i den grad stabiliseret forsvaret, I den netop overståede har forsvaret sejlet fordi hele forsvaret har været nyt og har nærmest ikke har to kampe i træk med samme bagkæde.. Santos er fejlcastet ja, men angribere har det bare konsekvent svært i FCK i deres første sæson, især når de ikke kan tale engelsk. Dog lavede han alligevel 7 mål inden han blev skadet og var en konstant kilde til uro pga hans arbejdsraseri.

    Btw Biel har allerede vist meget lovende takter til at blive vanvittig i nice fc

  21. De følgende 6 brugere er enige:

  22. #1424
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Undskyld men at sige Bjelland og Santos har været dårlige er simpelthen for langt ude.. Bjelland var den bedste forsvarspiller vi havde forrige sæson og fik i den grad stabiliseret forsvaret, I den netop overståede har forsvaret sejlet fordi hele forsvaret har været nyt og har nærmest ikke har to kampe i træk med samme bagkæde.. Santos er fejlcastet ja, men angribere har det bare konsekvent svært i FCK i deres første sæson, især når de ikke kan tale engelsk. Dog lavede han alligevel 7 mål inden han blev skadet og var en konstant kilde til uro pga hans arbejdsraseri.

    Btw Biel har allerede vist meget lovende takter til at blive vanvittig i nice fc
    Var Bjelland virkelig det? Jeg mindes en masse skader, og en rusten forestilling et langt stykke henad vejen...

    Fair nok, Santos og Biel skal selvfølgelig ikke afskrives endnu. Jeg synes pt der er lang vej.
    Skal dog også erkende at det er med deres priser i baghovedet (specielt Biels...).

    Zan

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #1425
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Prøv at se fremad og ikke så meget bagud.
    Der vi står nu skal vi have en styrkelse..ikke om endnu et år (indsæt selv hvor lang tid du tror Sisto skulle bruge)..men helst nu eller næsten nu...der er et hul der skal lukkes asap op mod fc muh.
    At Sisto ikke skulle kunne levere fra dag 1 fordi han er et “projekt”, forstår jeg simpelthen ikke.

    Men pyt nu med det, det er efterhånden irrelevant.

    Det er mere den dér “vi gider ikke projekter” holdning jeg anfægter.
    Men pyt også med det - hører nok ikke denne tråd til, må jeg erkende.

    Zan

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •