Side 44 af 184 FørsteFørste ... 34414243444546475494144 ... SidsteSidste
Viser resultater 646 til 660 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #646
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg ved ikke hvad Johan Lange bidrog med til det sportslige, men baseret på hans erfaring, har jeg svært ved at se at han har bidraget væsentligt. Hans erfaring stammer primært fra arbejdet sammen med Ståle, så en nikkedukke har han nok ikke været, men de har formentligt været enige i det meste. Det ændrer umiddelbart ikke noget på vores sportslige setup, at Lange ikke længere er her. Han var under Ståle i alle henseender og så længe strukturen er som den er, så har jeg svært ved at se nogen give Ståle modspil i den rolle.
    Jeg tror du og andre undervurderer Ståles vinderindstink og kynisme, hvis du ikke mener, at Lange har bidraget væsentligt. Hvis ikke han havde haft en meget vigtig rolle, så kan jeg slet ikke forestille mig, at Ståle ville have ham hængende så længe og da slet ikke give ham mere og mere indflydelse. Ståle forekommer mig ikke som typen, der giver vennetjenester på den måde.
    Hvis jeg husker rigtigt, så var Lange vist tidligere manden bag analyserne af modstanderne i f.eks. CL. Jeg vil gætte på (og det er ikke noget jeg ved), at hans rolle nu var mere overordnet som samlingspunkt mellem 1. hold, ungdomshold og scouting samt udvikling af strategi på længere sigt. Og så har han formentlig været med inde over spillerkøb og scoutingen i den sidste fase. Så hans rolle har uden tvivl været vigtig for klubben og Ståle og selvfølgelig er det et kæmpe tab at miste ham...ellers var han blevet smidt på porten for længst.

    Jeg kan slet ikke se, at dette skulle være en god ting, som enkelte skriver. Ja måske kan vi få en dygtigere mand ind, men det er på ingen måde givet. Og ja, man kan måske få en mand ind som kan give mere modspil til Ståle (vi aner forøvrigt slet ikke, om Lange rent faktisk var dygtig til dette - vi gætter bare på nej), men der er heller ingen garanti for, at det er lykken.

    Ja manden er fuldstændig blottet for udstråling og karisma, men det betyder jo ikke, at han var elendig til sit arbejde. Jeg forstår ærlig talt ikke denne bashing af Lange af enkelte skribenter herinde, når der formentlig reelt ikke er nogen som ved, hvor vigtig Lange egentlig var.


  2. #647
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja manden er fuldstændig blottet for udstråling og karisma, men det betyder jo ikke, at han var elendig til sit arbejde. Jeg forstår ærlig talt ikke denne bashing af Lange af enkelte skribenter herinde, når der formentlig reelt ikke er nogen som ved, hvor vigtig Lange egentlig var.
    Jeg er ikke i tvivl om, at han har bidraget. Spørgsmålet er blot med hvad? Jeg mener, at de dårlige sportslige præstationer, vi oplever med alt for jævne mellemrum, skal have konsekvenser. Hvis Ståle skal blive, må man kigge andetsteds. Ikke dermed sagt, at der skal gøres et eller andet blot for at statuere et eksempel, men det er åbenlyst, at der er plads til forbedring. For mig at se, har vi væsentlige udfordringer med vores scouting. Lange var, sammen med Ståle, den sidste til at kigge potentielle nyindkøb an, og dermed bærer han sin del af skylden for de mange fejlindkøb.

    Jeg er ganske godt tilfreds med, at Lange har fundet sig et nyt job. Det tvinger klubben til at overveje situationen, og det sparer os for en fyring på en oplagt plads. Det er win-win for alle - måske på nær Aston Villa.

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #648
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Hvis det hele skal ses som en kommentar til det lille brudstykke, så er det det, jeg skriver i hele mit indlæg, som du så vælger ikke at citere!
    Nej, det var kun den første sætning, der var en kommentar til dig, fordi jeg tolker det, som om du mener, at N'Doye ville slutte af med et mesterskab, hvis han blev i FCK en sæson mere. Det tillod jeg mig at tvivle på. :-)

    Resten havde ikke noget med dig at gøre, og der lader vi jo til at være meget enige.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #649
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er ikke i tvivl om, at han har bidraget. Spørgsmålet er blot med hvad? Jeg mener, at de dårlige sportslige præstationer, vi oplever med alt for jævne mellemrum, skal have konsekvenser. Hvis Ståle skal blive, må man kigge andetsteds. Ikke dermed sagt, at der skal gøres et eller andet blot for at statuere et eksempel, men det er åbenlyst, at der er plads til forbedring. For mig at se, har vi væsentlige udfordringer med vores scouting. Lange var, sammen med Ståle, den sidste til at kigge potentielle nyindkøb an, og dermed bærer han sin del af skylden for de mange fejlindkøb.
    Ja selvfølgelig skal der være konsekvenser. Der skal være den konsekvens, at man selvfølgelig skal analysere på og finde ud af, hvor problemet i strategien ligger og se om den kan udbedres. Ideen med, at der skal være en konsekvens i form af, at der nødvendigvis skal rulle et hoved, giver jeg ikke meget for. Slet ikke, hvis de personer som allerede er i organisationen med ret stor sandsynlighed er de mest kompetente til at finde udfordringerne og fejlene og rette disse.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg er ganske godt tilfreds med, at Lange har fundet sig et nyt job. Det tvinger klubben til at overveje situationen, og det sparer os for en fyring på en oplagt plads.
    Ja jeg er jo dybt uenig. Jeg kan ikke se, hvordan det på nogen måde kan være en god ting at miste en nøglemedarbejder lige nu i et kriseramt FCK hold med et meget vigtigt transfervindue foran sig. Hvad i al verden skulle der komme godt ud af det? Du får jo ikke en ny mand ind lige nu alligevel.

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det er win-win for alle - måske på nær Aston Villa.
    Jeg synes, det er en underlig bemærkning medmindre du rent faktisk ved, at han var dårligt til sit arbejde.
    Vi har en nøglearbejder gennem ti år som altid har fået rosende ord med på vejen i klubben, og så skal han lige have en sviner med på vejen ud?

  7. De følgende 11 brugere er enige:

  8. #650
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Med Johan Langes stop i klubben, ville det ikke være nogen kæmpe overraskelse for mig, hvis man hev en gammel kending ind igen. Jesper Jansson stoppede for ca. fire år siden i klubben, hvorefter han har haft en Johan Lange-lignende stilling i Hammarby.
    Meldingen omkring Jansson stop i sin tid var, at vejene igen kunne krydses i fremtiden. Dette har aldrig været mere aktuelt end nu.

    https://www.fck.dk/nyhed/jesper-jansson-stopper-i-fck


  9. #651
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Med Johan Langes stop i klubben, ville det ikke være nogen kæmpe overraskelse for mig, hvis man hev en gammel kending ind igen. Jesper Jansson stoppede for ca. fire år siden i klubben, hvorefter han har haft en Johan Lange-lignende stilling i Hammarby.
    Meldingen omkring Jansson stop i sin tid var, at vejene igen kunne krydses i fremtiden. Dette har aldrig været mere aktuelt end nu.

    https://www.fck.dk/nyhed/jesper-jansson-stopper-i-fck
    Han skal være mere end velkommen. Som jeg husker det, så var der en forholdsmæssig stor træfsikkerhed da Jesper Jansson sidst var i klubben, og han har vist i Hammarby, at han kan udvikle en klub positivt fra ledelsesgangen. Desuden vil han nu kunne få den position i FCK, som han i sin tid skiftede til Sverige for at få. At han samtidig klikker med Ståle gør det til en endnu bedre løsning.

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #652
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Med Johan Langes stop i klubben, ville det ikke være nogen kæmpe overraskelse for mig, hvis man hev en gammel kending ind igen. Jesper Jansson stoppede for ca. fire år siden i klubben, hvorefter han har haft en Johan Lange-lignende stilling i Hammarby.
    Meldingen omkring Jansson stop i sin tid var, at vejene igen kunne krydses i fremtiden. Dette har aldrig været mere aktuelt end nu.

    https://www.fck.dk/nyhed/jesper-jansson-stopper-i-fck
    Rigtig interessant tanke.

    Han var med til at hente spillere som Santander, Robin Olsen, Erik Johansson, og Verbic, hvorimod man må formode, at Kusk og Ankersen fra samme vindue har været grundet Ståles kendskab. Han nåede at gå lidt under radaren, men når man læser ovenstående navne, så må man alligevel tage hatten af, i hvert fald ift. sæsonen efter (hvor han var smuttet), hvor man blandt andet hentede spillere som Matic, Pavlovic, Gregus, Thomsen og Okore.

    Hans søn spiller btw i Fremad Amager, så han ville være tæt (endnu tættere) på knægten i København ;)
    Sidst redigeret af Falkengulle : 30.07.20 kl. 23:49

  12. De følgende 8 brugere er enige:

  13. #653
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Shit der er mange mærkelige kommentar om Lange fra folk som i virkeligheden intet ved.

    Tillykke til Lange - fedt at få sådan en stilling hos en klassisk Premier League klub og så må vi jo se, hvor meget skade. Pres sportslige setup tager og hvordan man løser kabalen.


  14. #654
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020


  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #655
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    Mit håb er, af det betyder farvel til enten Pappa eller Bjelland.

    Min frygt er, at Ståle tænker at vi fortsætter med Victor, Pappa, Ragnar og Bjelland ...

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #656
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    ”Ragnar ønsker virkelig at spille for FCK og har også vist, at han sætter klubben meget højt med den nye aftale," siger Ståle Solbakken.

    Det må næsten betyde, at han har accepteret en ikke alt for høj løn. I så fald ganske fint for begge parter. Især hvis man nu kan opbygge hans fysik ordentligt, så han kan holde sig skadesfri.


  19. #657
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I forbindelse med forlængelsen siger Ståle:

    Det centrale forsvar er et af de steder, vi analyserer på, og hvor der kan ske flere forandringer og rokeringer frem mod næste sæson, og derfor er det også godt med lidt kontinuitet via denne aftale
    Det kunne godt tyde på enten at Papagiannopoulos skal videre, eller at man tygger på et stort bud på Nelsson. Alternativt kunne det være, at man giver Bjelland en pæn sum penge og sender ham videre.

    Derudover er der lige denne melding, jeg lige stopper op ved, i forhold til gårsdagens triste melding:

    Ragnar ønsker virkelig at spille for FCK og har også vist, at han sætter klubben meget højt med den nye aftale
    Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det er et hint om en lønmæssig nedgang for Ragnar. Noget, N'Doye åbenbart ikke var lige så villig til.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  20. De følgende 11 brugere er enige:

  21. #658
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det tyder på at kassen er stort set tom.

    Gad vide hvor mange procent det nuværende lønbudget skal reduceres med? Et forsigtigt gæt er også 0kr i transferbudget inden afgange.

    Jeg tror ikke truppen som sådan kommer styrket ud af vinduet, grundet de økonomiske konsekvenser af COVID-19. Jeg ved ikke hvordan Lalandia går, men det kan være at fodboldforretningen skal ind og dække et underskud på den korte bane?

  22. #659
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Altså, med N'Doyes afgang er der blevet frigivet ca. 5 mio. i årsløn i budgettet + sign on fee. Thomsen er vel næste spiller på affyringsrampen, og hans årsløn ligger på ca. 3,3 mio. kr. Grytebusts løn ligger nok i samme niveau, og det gør Oviedos nok også. Bengtsson og Papagiannopoulos ligger på ca. 3 mio. hver.

    Så kan vi få ryddet ud i de 5 spillere mere, så er der ca. 21 mio. lønkroner til rådighed i budgettet til det kommende år. Det alene giver lønmæssigt råd til 4 spillere i Zeca/Fischer klassen.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #660
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Altså, med N'Doyes afgang er der blevet frigivet ca. 5 mio. i årsløn i budgettet + sign on fee. Thomsen er vel næste spiller på affyringsrampen, og hans årsløn ligger på ca. 3,3 mio. kr. Grytebusts løn ligger nok i samme niveau, og det gør Oviedos nok også. Bengtsson og Papagiannopoulos ligger på ca. 3 mio. hver.

    Så kan vi få ryddet ud i de 5 spillere mere, så er der ca. 21 mio. lønkroner til rådighed i budgettet til det kommende år. Det alene giver lønmæssigt råd til 4 spillere i Zeca/Fischer klassen.
    Må man spørge, hvor du har fået oplyst lønoplysningerne? Mig bekendt er de hemmelige.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •