Side 121 af 184 FørsteFørste ... 2171111118119120121122123124131171 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,801 til 1,815 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1801
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det lyder sgu underligt, for alle på Sidelinien ved, at vores scountingafdeling er horribel.... :)
    Jeg blev nysgerrig og kiggede lidt på tallene for samlet transferoverskud i de sidste 10 sæsoner. Med stort forbehold for, at Transfermarkt ikke altid er til at stole på 100%, samt nogle transfers er opgjort til 0, da der ikke er tilstrækkelig offenliggjort- eller insiderviden om beløbet. Det er dog nok en rimelig antagelse, at det er nogenlunde jævnt fordelt mellem klubber, således at det ikke nævneværdigt påvirker listen. Det her er altsammen deskriptiv statistik, da jeg ikke lige orkede at indsamle mere data og køre dybdegående analyse på det.

    Første tal er ranglisteplacering efter samlet overskud. I parantesen er først samlede transferudgifter, dernæst samlet overskud. Det giver en ide om, hvorvidt det er en klub, der køber og sælger videre, eller blot udvikler egne talenter. I den sammenhæng er det jo førstnævnte, vi primært skal måle os med.

    Relevante sammenligninger (udgift og overskud i millioner pund):
    5. RB Salzburg (udgift 115, overskud 190)
    10. Dinamo Zagreb (47, 132)
    17. Basel (79, 117)
    27. Partizan (14, 87)
    31. Anderlecht (137, 80)
    34. Genk (115, 79)
    62. Røde Stjerne (28, 56)
    64. Young Boys (36, 55)
    70. FCN (6, 50)
    75. Olympiakos (132, 46)
    79. Celtic (104, 42)
    88. Legia (19, 38)
    92. FCM (27, 38)
    106. FCK (69, 33)
    107. Club Brugge (131, 33)
    123. Sparta Prag (32, 27)
    153. Gent (90, 16)
    168. Slavia Prag (37, 5)
    Malmö (9, 22)
    --- NEGATIV BALANCE:
    175. Ludogorets
    184. Dynamo Kiev

    Hvis vi rangerer klubberne efter overskud som andel af udgifter, dvs. for hver million pund brugt på transfer, hvor mange procent er der tjent ved salg? Det fortæller noget om, hvor god en klub er til at skabe overskud på sine transfers. Det giver følgende liste:
    FCN 833%
    Partizan 620%
    Dinamo Zagreb 280%
    Malmö 244%
    Røde Stjerne 200%
    Legia 200%
    Salzburg 165%
    Young Boys 153%
    Basel 148%
    FCM 141%
    Sparta Prag 84%
    Genk 69%
    Anderlecht 58%
    FCK 48%
    Celtic 40%
    Olympiakos 35%
    Club Brugge 25%
    Gent 18%
    Slavia Prag 14%

    De kroatiske og serbiske klubber ligger helt vildt højt her (også de kroatiske klubber, jeg ikke inkluderede, f.eks. Hajduk). Men samtidig kan man se, at i forhold til vores nærmeste konkurrenter europæisk set - Celtic, Olympiakos, Brugge, Gent, Genk, Anderlecht, Slavia Prag - ligger vi ganske pænt.

    Hvis vi kigger på den samlede, 10-årige koefficientliste for samme periode, er de ovenstående hold i denne rækkefølge:
    21. Basel
    28. Olympiakos
    29. Dinamo Kiev
    31. RB Salzburg
    38. Celtic
    39. Anderlecht
    44. Club Brugge
    44. FCK
    49. Genk
    56. Dinamo Zagreb
    57. Sparta Prag
    59. Ludogorets
    65. Young Boys
    66. Gent
    70. Legia
    82. Røde Stjerne
    84. Malmö
    88. Partizan
    103. Slavia Prag
    131. FCM

    Altså er det ret tydeligt, hvilke klubber der både har formået at lave solide transferoverskud, fået store afkast på sine transferinvesteringer og
    klaret sig godt europæisk: Især Basel, Salzburg, og Dinamo Zagreb, delvist også Celtic og Anderlecht.

    Mens dem, der laver store transferoverskud mister konkurrencedygtigheden i Europa:
    FCN, Partizan, Røde Stjerne, Malmö, Legia, Young Boys, FCM.

    Sidst men ikke mindst viser det, at nogle af de klubber, der bruger flere penge på transfers end os både er dårligere til at få afkast på dem og klarer sig dårligere i Europa: Gent, Brugge, Slavia Prag.

    Altså er det et lidt blandet billede samlet set. Basel er en klart mere veldreven klub, der faktisk bruger færre penge på transfers end os, men skaber langt større overskud og klarer sig bedre i Europa. Dinamo Zagreb er det samme, blot klarer de sig lidt ringere i Europa. Salzburg har rigtig mange penge i ryggen. Celtic og Anderlecht ligeså. Umiddelbart er Dinamo Zagreb og Basel de mest imponerende klubber. Men samlet er vi altså ikke så skidt med.

    Kom gerne med inputs eller kritik, da dette er lavet uden den store koncentration!

  2. De følgende 18 brugere er enige:

  3. #1802
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    https://www.fck.dk/nyhed/staale-foer...-fornuftigt-ud

    "Der kan stadig ske justeringer af truppen i dette transfervindue".

  4. #1803
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det tyder mere og mere på at Michael Santos er på vej væk fra København. Der bliver dog afvist, at der har været dialog med Zaragoza, som der tidligere har været nævnt. https://www.bt.dk/superligaen/fck-an...dialog-med-ham
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. #1804
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg har fuld forståelse for, at Ståle ikke skal tale tingene ned, men jeg deler på ingen måde hans optimisme. Vi har en trup, som på papiret er dårligere (omend ikke meget) end den trup, der med nød og næppe fik sølv sidste sæson. Jeg med på, at det ikke giver mening at sammenligne en skadet N’Doye med en fit Wilczek i andet end en teoretisk snak om topniveau, men jeg ser os i hvert fald ikke som væsentligt styrket. Reelt hænger vores mesterskabsdrømme pt. på, om Fischer og Boilesen er klar til bold størstedelen af den kommende sæson, og det er ikke noget, jeg er villig til at satse penge på.

    FCM derimod er på papiret klart styrket. Vi kan selvfølgelig håbe på, at Sisto flopper, men jeg tror mere på, at han bliver en case á la Fischer, hvor niveauet nok er svingende, men topniveauet er højt nok til, at han ikke falder helt igennem.

    Så umiddelbart synes jeg ikke, at det ser specielt fornuftigt ud.

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #1805
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg har fuld forståelse for, at Ståle ikke skal tale tingene ned, men jeg deler på ingen måde hans optimisme. Vi har en trup, som på papiret er dårligere (omend ikke meget) end den trup, der med nød og næppe fik sølv sidste sæson. Jeg med på, at det ikke giver mening at sammenligne en skadet N’Doye med en fit Wilczek i andet end en teoretisk snak om topniveau, men jeg ser os i hvert fald ikke som væsentligt styrket. Reelt hænger vores mesterskabsdrømme pt. på, om Fischer og Boilesen er klar til bold størstedelen af den kommende sæson, og det er ikke noget, jeg er villig til at satse penge på.

    FCM derimod er på papiret klart styrket. Vi kan selvfølgelig håbe på, at Sisto flopper, men jeg tror mere på, at han bliver en case á la Fischer, hvor niveauet nok er svingende, men topniveauet er højt nok til, at han ikke falder helt igennem.

    Så umiddelbart synes jeg ikke, at det ser specielt fornuftigt ud.
    Jeg deler samme holdning. Spørgsmålet er hvad der skal til?

    Jeg ser gerne vi styrker højrekanten, så vi har et supplement til Pep som ikke hedder Stage. Jeg tror bare ikke det er udslagsgivende for næste sæson.

    Vi skal nok få scoret en masse mål i løbet af sæsonen. Men uroen i vores spil stammer fra forsvaret, som mildest talt ser skrøbeligt ud. Med FCK niveau i mente er det vel kun 1,5 plads i forsvaret, som har været sit niveau bekendt (Victor og Varela). Finder Bjelland sit Championship niveau frem? Er Marios en forstærkning? Holder Ragnar? Får vi en spiller på venstreback som kan andet end at trække tilbage i banen? Det er her mesterskabskampen skal kæmpes.

    Fint med en gennembrudstærk kant, men vores forsvar sejler rundt.
    Fc Ålene

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #1806
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg har fuld forståelse for, at Ståle ikke skal tale tingene ned, men jeg deler på ingen måde hans optimisme. Vi har en trup, som på papiret er dårligere (omend ikke meget) end den trup, der med nød og næppe fik sølv sidste sæson. Jeg med på, at det ikke giver mening at sammenligne en skadet N’Doye med en fit Wilczek i andet end en teoretisk snak om topniveau, men jeg ser os i hvert fald ikke som væsentligt styrket. Reelt hænger vores mesterskabsdrømme pt. på, om Fischer og Boilesen er klar til bold størstedelen af den kommende sæson, og det er ikke noget, jeg er villig til at satse penge på.

    FCM derimod er på papiret klart styrket. Vi kan selvfølgelig håbe på, at Sisto flopper, men jeg tror mere på, at han bliver en case á la Fischer, hvor niveauet nok er svingende, men topniveauet er højt nok til, at han ikke falder helt igennem.

    Så umiddelbart synes jeg ikke, at det ser specielt fornuftigt ud.
    Ikke at jeg nødvendigvis er uenig med dig, men vi har trods alt også fået en Wind tilbage, der var ude i en stor del af sidste sæson, samtidig er Fischer vel netop den ubekendte, hvis han rammer topniveauet, er han jo reelt også en forstærkning i forhold til sidste sæson.

    Jeg synes vi mangler en til det centrale forsvar, samt en kant men alt i alt, er jeg forsigtig optimist. Dog hænger meget på om vi kan holde nøglespillerne skadesfri.

  10. #1807
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg har fuld forståelse for, at Ståle ikke skal tale tingene ned, men jeg deler på ingen måde hans optimisme. Vi har en trup, som på papiret er dårligere (omend ikke meget) end den trup, der med nød og næppe fik sølv sidste sæson. Jeg med på, at det ikke giver mening at sammenligne en skadet N’Doye med en fit Wilczek i andet end en teoretisk snak om topniveau, men jeg ser os i hvert fald ikke som væsentligt styrket. Reelt hænger vores mesterskabsdrømme pt. på, om Fischer og Boilesen er klar til bold størstedelen af den kommende sæson, og det er ikke noget, jeg er villig til at satse penge på.

    FCM derimod er på papiret klart styrket. Vi kan selvfølgelig håbe på, at Sisto flopper, men jeg tror mere på, at han bliver en case á la Fischer, hvor niveauet nok er svingende, men topniveauet er højt nok til, at han ikke falder helt igennem.

    Så umiddelbart synes jeg ikke, at det ser specielt fornuftigt ud.
    Dog synes jeg han har rigtig gode pointer. Stage, Biel, Kaufmann, Stage er alle nu kørt ind i systemet og Wind, Fischer er tilbage fra lange skader. Boilesen og Bjelland er vel også i bedre forfatning (fysisk) og en konstant skadet N’Doye er udskiftet med en mere fit angriber, som dog ikke har samme høje niveau.

    Jeg er forsigtig optimist, men en god start betyder alt og vi skal ikke halse 4-5 point efter FCM fra start og så kan man jo håbe at de ikke scorer samme antal mål i de sidste 5 minutter som de gjorde sidste sæson.

  11. #1808
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dog synes jeg han har rigtig gode pointer. Stage, Biel, Kaufmann, Stage er alle nu kørt ind i systemet og Wind, Fischer er tilbage fra lange skader. Boilesen og Bjelland er vel også i bedre forfatning (fysisk) og en konstant skadet N’Doye er udskiftet med en mere fit angriber, som dog ikke har samme høje niveau.

    Jeg er forsigtig optimist, men en god start betyder alt og vi skal ikke halse 4-5 point efter FCM fra start og så kan man jo håbe at de ikke scorer samme antal mål i de sidste 5 minutter som de gjorde sidste sæson.
    Der er en masse "gratis" nye spillere målt på skader og fitness. Vores stærkeste transfer denne sæson kan gå hen og blive den nye fysiske sektor.
    Fc Ålene

  12. De følgende 7 brugere er enige:

  13. #1809
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Claus1985 Se meddelelser
    Ikke at jeg nødvendigvis er uenig med dig, men vi har trods alt også fået en Wind tilbage, der var ude i en stor del af sidste sæson,...
    Jeg kunne have nævnt Wind sammen med Fischer og Boilesen, men det ændrer ikke på min manglende optimisme. Wind er en meget lovende spiller, men han mangler at bevise sig, som en kontinuerlig målscorer, og der knytter sig også usikkerhed til, om han kan holde sig fit en hel sæson. Vi kan jo håbe på det bedste, men der er meget, der skal falde anderledes ud end sidste sæson, hvis vi skal blive mestre - hos både os selv og FCM.

  14. #1810
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Stage, Biel, Kaufmann, Stage er alle nu kørt ind i systemet...
    Det er da fint, at de nu kender systemet, men der i mine øjne intet, der taler for, at dette bliver sæsonen, hvor Biel brænder igennem. Stage skal nok blive ved med at lægge på, men er det nok til at hæve niveauet markant? Jeg tvivler. Kaufmann?... det kan vist blive både en dreng og en pige.

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    ... og Wind, Fischer er tilbage fra lange skader. Boilesen og Bjelland er vel også i bedre forfatning (fysisk)...
    Uden at kende Bjellands situation, kan jeg ikke se, hvorfor han fysisk skulle være i bedre forfatning. Jeg tror kun, at der er én vej for ham, og det er ned.

    Vores problem er, at vi i væsentlig sætter vores lid til, at tingene udvikler sig gunstigt for os, blot ved at tiden går. Skadede spillere skal være mindre skadede, og middelmådige spillere skal blive bedre. Det kan da godt være, at det ender sådan, men det virker meget usikkert på mig.


  15. #1811
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dog synes jeg han har rigtig gode pointer. Stage, Biel, Kaufmann, Stage er alle nu kørt ind i systemet og Wind, Fischer er tilbage fra lange skader. Boilesen og Bjelland er vel også i bedre forfatning (fysisk) og en konstant skadet N’Doye er udskiftet med en mere fit angriber, som dog ikke har samme høje niveau.

    Jeg er forsigtig optimist, men en god start betyder alt og vi skal ikke halse 4-5 point efter FCM fra start og så kan man jo håbe at de ikke scorer samme antal mål i de sidste 5 minutter som de gjorde sidste sæson.
    Det er altså virkelig med de optimistiske briller på, at medtage Stage to gange i den ligning.. :-)

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #1812
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Det er altså virkelig med de optimistiske briller på, at medtage Stage to gange i den ligning.. :-)
    Stage er polyvalent og dermed = ny signing, så dermed har vi fået den kant vi alle skriger på. Nu kan vi lukke transfervinduet :-)

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #1813
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det jeg læser fra denne tråd er at vi har gode chancer for at vinde mesterskabet, hvis:

    1. Vi ikke får nogle skader (selvom vi har en håndfuld kronisk skadet spillere)
    2. De skadet spillere kommer tilbage på 100 %
    3. Fischer og Bjelland kommer tilbage til deres højeste niveau efter et helt år med svingende præstationer
    4. Biel begynder pludselig at præstere efter et år i klubben uden et glimt af stabilitet
    5. Ingen af de øvrige Startspillere daler i niveau
    6. Daramy og Kauffmann slår igennem i denne sæson

    Tjaaa.... man kunne jo også spille lotto

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1814
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Det jeg læser fra denne tråd er at vi har gode chancer for at vinde mesterskabet, hvis:

    1. Vi ikke får nogle skader (selvom vi har en håndfuld kronisk skadet spillere)
    2. De skadet spillere kommer tilbage på 100 %
    3. Fischer og Bjelland kommer tilbage til deres højeste niveau
    4. Biel begynder pludselig at præstere efter et år i klubben uden et glimt af stabilitet
    5. Ingen af de øvrige Startspillere daler i niveau
    6. Daramy og Kauffmann slår igennem i denne sæson

    Tjaaa.... man kunne jo også spille lotto
    Det er vel kun Fischer og Boilesen, der er kronisk skadede. Thomsens skulder er snart på plads og burde gøre ham noget mere pålidelig. Winds skade sidste sæson kunne være sket for enhver. Bjelland har ofte småskavanker, men kan spille de fleste kampe.

    Vi har fået en notorisk målscorer, der aldrig er skadet, på toppen i stedet for en klassespiller der var rigtig meget skadet.

    Vi har nærmest ingen nye at spille ind i truppen, hvilket giver god kontinuitet.

    Nelsson var fremragende især i Europa, og må forventes at blive endnu bedre den kommende sæson.

    Daramy har støt forbedret sig, og kan godt blive en profil i år.

    Med en skadesfri Wind har vi samtidig ligaens bedste offensivspiller, der scorer rigtig mange mål og binder hele holdet sammen.

  22. De følgende 3 brugere er enige:

  23. #1815
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •