Side 92 af 184 FørsteFørste ... 428289909192939495102142 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,366 til 1,380 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1366
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu må vi se om FCM overhovedet formår at holde sammen på deres trup. I de interview jeg har set med deres spillere så ytre de også at de gerne vil ud og prøve noget nyt. Meget kommer formentlig til at afhænge af om de ryger ud af CL / EL kval.

    Men enig, formår de at holde på deres trup så mister de ikke meget styrke i henhold til sidste sæson, meeen lad os se. bliver et par spændende transfer måneder.
    Meget enig. FCM's styrke i kommende sæson afgøres af europæisk succes eller ikke. Kommer de i gruppespil, så bliver det svært. Crasher de ud - som de plejer, så tror jeg de sælger ud af "profilerne".

  2. #1367
    Tilmeldingsdato
    Apr 2002
    Indlæg
    3,546

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Lidt sjovt at følge "standard haha-LOL-i-skiftede-nok-mening" fra nær og fjern på de sociale medier til både FCM'ere og os.

    For læser man på Ulvegraven, så har det indtil nu være primært variationer over
    surt at en af vores vælger FCK, men money talks og til den pris skal vi ikke være med
    og nu siger de
    fedt nok med kurv til FCK og god spiller, men til den pris, så burde vi nok holde os væk
    Og fuldstændigt tilsvarene her. Fra
    For satan det er mange penge for en 'fruitarian'. Men super top-niveau, vi må sgu håbe han finder tilbage til det
    til nu
    Surt at FCM får en potentiel super spiller og ser godt ud i pressen, men det var godt nok mange penge og vi må håbe han ikke finder sit gamle niveau
    .

    Og vi er alle på begge sider rørende enige om, at de forhandlingen og den opførsel ser småtrist ud udefra og ret ufedt at klub-shoppe på den måde med totalt fokus på pengene.

    Pointen er, at alle - både FCM og FCK fans mener det samme som de hele tiden har gjort, og alligevel vælter det med "LOL-smileyer" fra højre og venstre på SoMe.
    --
    Enjoy your job, make lots of money, work within the law. Choose any two.
    ougar's Avatar

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #1368
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vil faktisk ikke have det for skidt over at vi ikke får Sisto hvis vi får hans løn presset så høj op i FCM. Som andre har nævnt, vil det fuldstændig springe deres hierarki, og dermed vise omverden hvad de "kan give" spiller i fremtiden.
    Den sidste lønoversigt jeg kunne finde fra juli 2019 siger at deres bedst betalt er Sviatchenko på 275.000 om måneden. Sisto vil måske få mellem 600-700.000 i måneden.
    Tror den her handel vil betyder at FCM vil blive nødt til at give nye spiller/spillere der forlænger +50 % højere end tidligere, da det viser at de kan betale den type lønninger.
    Samtige er det muligt at flere nuværende spillere vil blive utilfreds med at de er så langt fra Sistos lønniveau, at de enten vil væk eller have en lønforhøjelse.

    FCM har ikke det bagland og indtjening til at holde så lønninger. Her bliver de nødt til at komme i europæisk gruppespil hver år for at opretholde det, ellers bliver sugardaddy nødt til at dække.
    Så det er lidt ligesom os, men vi har derimod andre aktiver i PSE der skaber en sikkerhed(ikke i år), hvis europæisk skulle misse.
    FCM havde i 18/19 en nettoomsætning på 100 mio. mod vores 835 mio. i 2019.

    Så jeg ser en lille chance for at denne handel kan starte en lavine, som kan få FCM til at gå op i røg.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1369
    Tilmeldingsdato
    Nov 2006
    Indlæg
    558

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg vil godt male til en anelse besindig i forhold til de af mine medfans der maler fanden på væggen og mener at FCM "spiller med musklerne" eller at "signalværdien i at blive overhalet indenom er katastrofal".

    Sisto ville ikke engang være blevet lønførende herinde, derovre står han til at blive lønførende med længder og få (næsten) dobbelt så meget som nummer to. Jeg kan ikke forestille mig andet end at det vil føre til muggen i krogene (og ønske om øgede lønninger), og når de for fremtiden henter spillere til klubben, så er det Sistos lønniveau der indikerer hvor lønhierakiet starter og ikke Sviatchenkos. Hvis de ender med at betale Sisto en dobbelt herningensisk "stjerneløn", så kommer det til at koste dem meget mere.

    Et forsigtigt bud herfra, hevet direkte ud af røven, er at de 300.000 Sisto koster mere end den nuværende top bliver til yderligere 300.000 fordelt på lønforhøjelser i truppen (over tid, jeg påstår ikke at det sker i morgen) ligesom at deres indkøbte topspillere (igen, over tid) bliver tilsvarende dyrere. Hvem pokker vil tage til Herning for at blive en bærende spiller, kun for at blive betalt 50-60 % af klubbens stjerne?

    FCM har absolut ikke råd til det her. Der har ingen indikationer været på at de havde planlagt en oprustning. Det kommer til at bide dem i røven, og jo mindre at de kommer i europæisk gruppespil i år, at Sistos løn er betalt af sponsorer (som med Van der Vaart) eller Benham gladeligt smider flere penge i møddingen. Så starter der et udsalg i Herning enten til sommeren 22 eller vinteren 22/23.

    De. Har. Ikke. Råd.

  7. De følgende 5 brugere er enige:

  8. #1370
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af ougar Se meddelelser
    Lidt sjovt at følge "standard haha-LOL-i-skiftede-nok-mening" fra nær og fjern på de sociale medier til både FCM'ere og os.

    For læser man på Ulvegraven, så har det indtil nu være primært variationer over og nu siger de

    Og fuldstændigt tilsvarene her. Fra til nu .

    Og vi er alle på begge sider rørende enige om, at de forhandlingen og den opførsel ser småtrist ud udefra og ret ufedt at klub-shoppe på den måde med totalt fokus på pengene.

    Pointen er, at alle - både FCM og FCK fans mener det samme som de hele tiden har gjort, og alligevel vælter det med "LOL-smileyer" fra højre og venstre på SoMe.
    Men det er sku da også meget sjovt. Man skal forholde sig til en dyr transfer og derefter at den glipper og nok fordi FCM kom på banen. Om endt havde FCM tabt ham og nu pludselig brænder de banken - FCM har haft rimelig succes, men deres indtægter kan ikke klare sådanne transfers, det SKAL blive en succes SKAL kunne skyde han af for 50+ om 2 år. Kaba tror jeg de har brændt fingrene på og det kan ned sådan med Sisto også.

    Måske har FCM bare vist sig som en jaloux lorte eks kæreste og nu står med en regning de ikke kan betale og Sisto går tomhændet hjem - det sidste i denne saga er ikke skrevet og vi har nu ramlet ind i 2 (i mine øjne) idiotiske agenter hos N’Doye og Sisto

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1371
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    231

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Måske Steinlein finder kræmmerhatten frem og sender Sisto et skambud nu hvor FCK har meldt offentligt ud at de stopper cirkusset. Uden andre muligheder i DK er det i hvert fald ikke længere ham der har upper hand. Vi kunne passende give ham et lift retur til Vigo i KBHs jet.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1372
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg vælger at tage de optimistiske briller på. 1) Ståle er i markedet efter en kantprofil og der er rigeligt med ressourcer til at hente en stjerne ind. 2) Alle rapporter tyder på, at Ståle er ude efter en midtstopper. Zanka bliver hyppigt nævnt i tyrkiske medier, og selvom den ikke er lige oppe over, så melder danske kilder også, at det ikke er umuligt.

    Når det kommer til Sisto, så er jeg sgu glad for at han ikke kommer til FCK. Jeg står gerne ved, at jeg ser ham som en vanvittig dygtig fodboldspiller, men med den personlighed han render rundt med og med den agent-bror, så er det en befrielse, at han ikke kommer til FCK. Det ville ikke blive godt!

    Derfor tror jeg alene det er et spørgsmål om vores tålmodighed. Der kommer to spillere ind. Det bliver profiler, med et relativt stort navn i Danmark, og det bliver nogen der flytter os markant.

  13. De følgende 5 brugere er enige:

  14. #1373
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vi taber jo kun til FCM pga. den personlige relation imellem dem og Sisto. Enhver anden handel havde været lukket og afgjort. Selvfølgelig ville Nice FC til hver en tid slå FCM til de samme kroner.

    Så fred være med at Sisto kommer til at se dum ud ved at skifte hest midt i vadestedet. Dét kommer ikke til at få os til at se dumme ud. Han kunne givet vis have pyntet på vores hold, men stadig med en risiko for at fejle dyrt. Med lidt held nosser han op i FCM og får startet en økonomisk deroute.

    Jeg er lidt ærgerlig ikke at få ham i truppen, men tilfreds med at det ikke bliver for enhver pris og tilfreds med at han ser dum ud og at FCM sprænger banken og lønhierarkiet.

  15. De følgende 9 brugere er enige:

  16. #1374
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg vælger at tage de optimistiske briller på. 1) Ståle er i markedet efter en kantprofil og der er rigeligt med ressourcer til at hente en stjerne ind. 2) Alle rapporter tyder på, at Ståle er ude efter en midtstopper. Zanka bliver hyppigt nævnt i tyrkiske medier, og selvom den ikke er lige oppe over, så melder danske kilder også, at det ikke er umuligt.

    Når det kommer til Sisto, så er jeg sgu glad for at han ikke kommer til FCK. Jeg står gerne ved, at jeg ser ham som en vanvittig dygtig fodboldspiller, men med den personlighed han render rundt med og med den agent-bror, så er det en befrielse, at han ikke kommer til FCK. Det ville ikke blive godt!

    Derfor tror jeg alene det er et spørgsmål om vores tålmodighed. Der kommer to spillere ind. Det bliver profiler, med et relativt stort navn i Danmark, og det bliver nogen der flytter os markant.
    Jeg håber, at din optimisme vinder over min pessimisme, hvor fcm vinder ligaen og Sisto scorer mod os :(

  17. #1375
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lindrup Se meddelelser
    Jeg kan ikke forestille mig andet end at det vil føre til muggen i krogene (og ønske om øgede lønninger), og når de for fremtiden henter spillere til klubben, så er det Sistos lønniveau der indikerer hvor lønhierakiet starter og ikke Sviatchenkos.
    Man skal gribe ind med det samme, når man konstaterer mug i krogene! Dårligt indeklima (og for stor lønspredning) kan give kroniske luftvejslidelser. ;-)
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1376
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg vælger at tage de optimistiske briller på. 1) Ståle er i markedet efter en kantprofil og der er rigeligt med ressourcer til at hente en stjerne ind. 2) Alle rapporter tyder på, at Ståle er ude efter en midtstopper. Zanka bliver hyppigt nævnt i tyrkiske medier, og selvom den ikke er lige oppe over, så melder danske kilder også, at det ikke er umuligt.

    Derfor tror jeg alene det er et spørgsmål om vores tålmodighed. Der kommer to spillere ind. Det bliver profiler, med et relativt stort navn i Danmark, og det bliver nogen der flytter os markant.
    Jeg er ikke overbevist om, du har ret, selv om det lyder besnærende. Ja, en kantspiller kan godt være på vej, men om det er med samme kvalitet som Sisto (i bedste tilstand) besidder, eller om Sisto blot kom på tale, fordi muligheden pludselig bød sig... tjaah, det ved jeg ikke. Zanka, derimod, ham tror jeg stadig på. Han er i min optik også langt vigtigere end en ny kantspiller.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1377
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Jeg er ikke overbevist om, du har ret, selv om det lyder besnærende. Ja, en kantspiller kan godt være på vej, men om det er med samme kvalitet som Sisto (i bedste tilstand) besidder, eller om Sisto blot kom på tale, fordi muligheden pludselig bød sig... tjaah, det ved jeg ikke. Zanka, derimod, ham tror jeg stadig på. Han er i min optik også langt vigtigere end en ny kantspiller.
    Ståle meldte ellers ud efter Suppens afslutning, at man kiggede i den retning. Altså både den kant og forsvarsspiller. Markus Henriksen kunne måske også være en mulighed, som så ville flytte Falk permanent ud på kanten. Personligt så jeg hellere en rendyrket kant, og han behøver ikke helt have Sistos topniveau, blot en højere stabilitet og bundniveau.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #1378
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvem siger at celta vigo’s salgspris er den sammen? Nu er vi ikkke større, men som vi går op i hvem vi sælger til, så må det også betyde noget for celta vigo om de sælger til nr. 36 eller nr. 102 i Europa. Den ene med en proven europæisk track record.

  24. #1379
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    1,625

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Mon ikke bare Celta vil af med tossen og er ligeglade med der aftager ham?
    " Vi ser det som et relativt afslappet tiltag. Hvis du ikke engang vil det, som vi har bedt dem om at gøre, så er det vores konklusion, at så er du der nok af de forkerte årsager" - Citat: Dan Hammer


  25. #1380
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Fck-Emil Se meddelelser
    Fint at afbryde forhandlingerne. Men hvorfor skal det offentliggøres nu?
    Giver vel bare FCM bedre kort på hånden ift at lande ham.
    Det er ren damage control. Du ved - lidt a la "hvem slog op med hvem". Her er twistet bare, at man ikke længere taber i en ren budkrig med FCM, men at man meget tydeligt signalerer, at man ikke gider den slags amatøragtig optræden, som Sisto og hans agentbror virker til at have lagt for dagen. Man gider med andre ord ikke vente på, at Sisto beslutter sig, og man gider SLET ikke ud i endnu en budrunde med FCM, der ellers virkede til at have trukket følehornene til sig allerede ved Celta Vigos transferfee.

    Samtidig tænker jeg, at det trods alt må spille ind, at Sisto her signalerer præcis det, som FCK og Ståle har frygtet mest: Hans psyke. Som tidligere vendt i den her tråd har Sisto både været ramt af depression og handlet egenrådigt, som når han har lagt egne, alternative diæter uden om klubben eller taget bilen og (formentligt) ulovligt kørt gennem Corona-Europa uden at informere sin arbejdsgiver.

    Ståle må jo have antaget, at han ligesom med Damen kunne tøjle den slags adfærd. Hvis vi bruger dating-analogien igen, så er det altså lidt som en smule tøvende at sige ja til at være kærester med en, som man inderst inde godt ved er lidt ustabil, og som hurtigt kan falde en i ryggen. Når denne så lige inden første kys viser lidt af den frygtede craziness og samtidig sender råflirtende blikke mod ens største konkurrent, ja, så trækker man kysselæberne til sig...so to speak :)

    På den ene side er man selvfølgelig ærgerlig over, at kæresteriet ikke blev til noget. På den anden side kan man måske føle, at man lidt undgik et potentielt dårligt forhold. Frygten er selvfølgelig, at ens værste konkurrent nok løber med ens flirt, og måske udvikler sig til et sandt powerpar. Derfor håber man i stedet i sit mere eller mindre stille sind (jeg tvivler lidt på Ståles stilhed her...), at man har valgt rigtigt. For helt ærligt - vi MÅ kunne have overbudt FCM. FCM sprænger ALLE lønrammer med den her handel, hvor Sisto i den ekstra forhandlingsrunde lige akkurat ville have kravlet op i top 3 i FCK's interne lønhieraki.

    På plussiden for FCM får de ubetinget et kæmpetalent, der allerede har bevist sit potentiale. De får ham langt billigere end det var muligt for bare et år tilbage, og de får en lettere detroniseret spiller, der har rigtigt meget at bevise. Har Sisto fundet den rette, mentale tilstand, MÅ han være hamrende sulten for at vise sit værd. Dét kan virkelig vise sig at være en kæmpespiller. Og så er det bare med BT's transferpodcast bare en kæmpe penistransfer, der i den grad viser, at FCM er kommet en del tættere på FCK. Den er svær at komme uden om.

    På minussiden for FCM får man i den grad skævredet lønhierarkiet. Det KAN skabe intern ballade, og det kan i al fald besværliggøre fremtidige forhandlinger, at man nu ved, at den øvre grænse er ganske tæt på FCK lønmæssigt. Og så er Sisto som vendt herinde jo bestemt en lottokupon. Til prisen er den værd at købe. Men FCM har vel lidt at revancere efter deres seneste store penishandel med Rafael van der Vaart, hvor man troede, man havde gjort et scoop - og i den grad havde brændt nallerne i stedet. Sisto vil - og har allerede - tiltrukket sig enorm opmærksomhed og der må blive krydset en del jyske fingre for, at Sisto ikke skaber ballade eller igen viser depressive træk. Han har i al fald ikke givet sig selv en drømmestart, men blot pustet til ilden om hans skrøbelige, mentale tilstand og ret spøjse facon.

    FCK derimod har tabt denne runde af penisbattlen. Man har tabt en oplagt forstærkning og en af den slags handler, FCK tidligere havde eneret på. Det MÅ gøre ondt, uanset hvor meget man var den, der slog op først. Vi taler om en spiller, der er hentet i privatfly fra Spanien, og hvor stort set alt var på plads. Bliver han så en succes i FCM, kommer det til at gøre ekstra ondt og skabe en ikke skidegod fortælling fremadrettet. Samtidig kan man med rette frygte, at andre vil forsøge et Sisto-stunt i forhandlingsforløbet, fordi FCM nu ud af det blå har bevist, at man er villig til at gå meget længere end det ordinære budget. Vi har allerede set, hvor aggressiv Ståle agerede overfor Sviatchenko, der som bekendt endte i FCM, og som Ståle nu har nul gram respekt for. Og så står man selvfølgelig med et reelt problem: At man ikke lige hiver sådan en Sisto-transfer op af hatten. Dem er der bare ikke så mange af.

    Den reelle vinder af battlen kender vi først noget senere. Sender en storspillende Sisto FCM i CHL, så vil den foreløbige vinder ret hurtigt blive kåret. Men leverer Sisto ikke ganske hurtigt på banen, kan det føre til en ond spiral, som relativt hurtigt vil gøre FCK til vinderen, fordi de i ellevte time fravalgte the craziness. FCK kan selvfølgelig hurtigt vinde battlen, hvis man trækker en endnu stærkere spiller hjem. Men den bliver sgu svær.

    Interessant og meget markant dag i FCK/FCM-fighten i al fald.

    To be continued.
    Sidst redigeret af Andreas Hansen : 26.08.20 kl. 23:40
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •