Side 169 af 184 FørsteFørste ... 69119159166167168169170171172179 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,521 til 2,535 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2521
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Gentleman-aftalerne er opstået som led i, at vi gik over til at være en sælgende klub. Tidligere havde vi intet problem med, at lade vores gode spillere være her hele kontraktens længde. Sådan er det dog ikke længere.
    Når vi skal hente nye (unge) spillere, så laver vi en ”karriereplan” og de bliver netop lokket hertil af løftet om, at de kan sælges til en stor liga, hvis de præsterer. Så kan man skrive en længere kontrakt med dem med et løfte om, at de kan sælges efter 2-3 år, hvis de gør det godt (eller åbenbart hurtigere hvis de brænder ligaen af). Det gør at vi kan få (flere) penge for spillerne. Et andet positivt aspekt er også, at vi ikke ”tvinger” spillerne til at være her. Juridisk kunne vi jo godt sige, at de skulle blive her i hele kontraktens længde, som de jo selv har skrevet under på, men hvem gider have en demotiveret spiller rendende, der hellere vil være et andet sted?

    Barcelona kan slippe afsted med at holde på Messi, fordi de aldrig vil have problemer med at lokke spillere til klubben. Hvis vi får et dårligt ry på den front, så får vi sværere ved at lokke ombejlede spillere til, ligesom det bliver svært at binde dem i lange kontrakter. Hvis vi begynder ikke at honorere vores gentleman-aftaler, så falder hele konceptet til jorden, da de er bygget på tillid.

    Gentleman-aftalerne har også ulemper – alt har fordele og ulemper. De gør jo, at en spiller, der ikke præsterer, har en lang kontrakt. Det har vi ikke helt lidt under, da vi alligevel har kunne skippe en del spillere afsted alligevel. Derudover er der jo også den ulempe, at spillere der gør det godt også forventer at blive solgt – og så kan vi ikke sige nej, da det ødelægger motivationen i endnu højere grad.

    I Skovs tilfælde, så var der helt sikkert en klar aftale om, at sælge ham og ikke lade ham løbe kontrakten ud. Jeg tror ikke Hoffenheim gad vente på en spiller de betalte meget for, ligesom jeg ikke tror at bestyrelsen ville tillade at gå ned i pris. Uden en gentleman-aftale havde vi måske slet ikke kunne hente Skov og næppe på en 4½ år kontrakt – og han var uanset hvad blevet solgt, men måske ikke for så mange penge.
    Vedrørende Delaney, så solgte vi ham jo rent faktisk, men det var med en klækkelig rabat (men han kunne højest sælges til 30 millioner - bestyrelsen var ikke gået med til, at sælge Skov med lignende rabat). Derudover var Delaney nok også meget villig til at blive et halvt år ekstra i klubben.

    Skal man evaluere på vores gentleman-aftaler, så er det klart mit indtryk at de overordnet har været et succesfuldt tiltag.
    Man kan være for / Imod gentleman aftaler. Det jeg tror nogle inklusiv mig opponere imod er "Timingen" op til Vigtige CL kval kampe. Hvis vi som Klub vil i CL så går det altså ikke at sælge sine bedste spillere før evt. CL kval kampe er færdigspillet. Fair nok, hvis man så sælger efterfølgende. Hvis Hoffenheim ikke ville vente på det, så er jeg ret sikker på der stod en anden attraktiv klub klar i kulissen.

    Ville jo være lidt det samme som hvis FCM solgte Sviatchenko og Scholtz op til deres vigtige CL kampe. Hvis man vil høste frugterne af CL millionerne så bliver man også nød til at have is i maven...

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #2522
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Man kan være for / Imod gentleman aftaler. Det jeg tror nogle inklusiv mig opponere imod er "Timingen" op til Vigtige CL kval kampe. Hvis vi som Klub vil i CL så går det altså ikke at sælge sine bedste spillere før evt. CL kval kampe er færdigspillet. Fair nok, hvis man så sælger efterfølgende.

    Ville jo være lidt det samme som hvis FCM solgte Sviatchenko og Scholtz op til deres vigtige CL kampe. Hvis man vil høste frugterne af CL millionerne så bliver man også nød til at have is i maven...
    Selv hvis det var lykkedes os at hente Skov på en 4½ år kontrakt uden en gentleman-aftale, så havde vi ikke sagt nej til et så stort bud alligevel. Jeg tror nu gerne Ståle ville vente og mon ikke Skov også kunne overtales, men hvis den købende klub ikke vil og/eller hvis bestyrelsen ikke går med til aftalen (fx at der gives rabat), så bliver spilleren solgt.
    Men hvis det er tilfældet, at vi ikke kunne udskyde handlen til efter kvalifikationen kun pga. gentlemanaftalen, så er det kritisabelt.

  4. #2523
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  5. #2524
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vi kan sagtens snakke gentleman agreements og timing, men det virkelige problem var jo, at vi ikke havde en anstændig backup for Skov i truppen. Og jeg taler ikke om en, der også kunne lave 29 mål, men som minimum bare en, der ikke var røv + nøgler.

    Ståles FCK har for ofte været ekstremt afhængig af profilerne. Det er sjældent, at vi har kunnet skifte markant ud på holdet, uden at spillet falder fra hinanden. Det har vi f.eks. set i ulideligt mange pokalkampe. I de senere har det bare været helt ekstremt - og skaderne har selvfølgelig ikke hjulpet.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #2525
    CPH12 er offline Krævende fan en masse
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    242

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zebos Se meddelelser
    Krydser alt der krydses kan for at det sker. Det forsvar skal stabiliseres.
    Alt, alt for stille generelt set!

    /CPH12
    IMO:
    2011/12 - Fiasko-sæsonen uden lige i FC's historie - Gør stadig ondt!
    Vindermentalitet, sult og vilje fra første fløjt tak!!
    De andre må også gerne slå sig lidt på os!

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #2526
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af CPH12 Se meddelelser
    Krydser alt der krydses kan for at det sker. Det forsvar skal stabiliseres.
    Alt, alt for stille generelt set!

    /CPH12
    Zanka vil være en forstærkning af den nuværende trup. Ingen tvivl om det. Men:

    1) Med al den fokus på Zanka og forstærkning af forsvaret tror jeg, at jeg fatter hat af indkøbet af Marios.

    2) jeg håber det er tydeligt for 100 pct af os, at et indkøb af Zanka på ingen måde rykker ved klubbens nuværende udfordringer. Både når der kigges ind i truppen samt alt det, der omgiver truppen, så leverer Zanka (selv om han er en ganske fin fodboldspiller) på ingen måde svaret på det, som skal bringe klubben ind på en ny succesfuld kurs.

    Summa summarum: Fint at få Zanka ind på holdet, men jeg tror, at jeg vil anbefale en mere moderat holdning til det. For mig vil det i hvert fald påvirke mit syn på og tiltro til klubbens arbejde lige så meget som hvis der kom tilbud på syltede agurker i Lidl. Og det har intet med Zanka Som person eller fodboldspiller at gøre.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #2527
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Zanka vil være en forstærkning af den nuværende trup. Ingen tvivl om det. Men:

    1) Med al den fokus på Zanka og forstærkning af forsvaret tror jeg, at jeg fatter hat af indkøbet af Marios.

    2) jeg håber det er tydeligt for 100 pct af os, at et indkøb af Zanka på ingen måde rykker ved klubbens nuværende udfordringer. Både når der kigges ind i truppen samt alt det, der omgiver truppen, så leverer Zanka (selv om han er en ganske fin fodboldspiller) på ingen måde svaret på det, som skal bringe klubben ind på en ny succesfuld kurs.

    Summa summarum: Fint at få Zanka ind på holdet, men jeg tror, at jeg vil anbefale en mere moderat holdning til det. For mig vil det i hvert fald påvirke mit syn på og tiltro til klubbens arbejde lige så meget som hvis der kom tilbud på syltede agurker i Lidl. Og det har intet med Zanka Som person eller fodboldspiller at gøre.

    Jeg vil tage imod Zanka med kyshånd.Han kan levere fra dag 1 sammen med Nelsson og er ikke over the hill men kan lede holdet de næste år.

    Nederlaget til kroaterne og det manglende gruppespil tror jeg har taget bestyrelsen lidt med bukserne nede. De har fået et chok fordi de har været lullet i søvn af Ståle.
    Ståle har vel ment at han og truppen havde hvad der skulle til for at EL-kvalle. Modsat ville det være ekstremt kritisk hvis Ståle har sagt at sandsynligheden for EL-kval var lav og at bestyrelsen så ikke handlede på dette...så det tror jeg ikke på.
    Altså har man troet man havde det der skulle til (selvom der har stået en folkemængde og råbt "se kongen har ikke bukser på").

    Til gengæld har bestyrelsen fået en brat opvågning: Ude af EL før det begyndte og medier der er meget kritiske og stiller skarpt på både trup og setup incl. Ståles mange kasketter og handler.
    I transmissionen på 6´eren af kampen mod HNK RIJEKA gik journalister og eksperter (særligt Mikkel Bischoff) jo hårdt til den og havde lavet en fin oversigt af FCK´s svage punkter.
    Det var første gang jeg har set noget så gennemarbejdet og der var vel ikke et eneste kritikpunkt som var forkert. Selv de sportslige kritikpunkter blev jo smerteligt udstillet i selve kampen og indgik også i kritikken bagefter.

    Jeg håber da at bestyrelsen har taget noter af den helt gratis "konsulent gennemgang" som 6´eren lavede.
    Uanset hvem man er og hvor Ståleglad man er kan der ikke herske tvivl om at der skal markante ændringer til for at komme tilbage på vindersporet.

    Selvom vi er mange herinde der gerne ser markante ændringer i og omkring FCK (fordi nuværende setup har spillet sig selv af banen) må målet vel stadig være at slutte så højt i tabellen som muligt.
    Dertil er Zanka vel klart en af de manglende brikker, men næppe nogen er naive nok til at tro det er gjort med det.


  12. #2528
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Zanka, højrekant, ny central midtbanespiller osv. Problemet er, at der er lidt over 24 timer til vinduet lukker, og selvom alle efterhånden kan se, at kvaliteten i truppen skriger på nyt blod, så bliver den næppe tilført noget som helst. FCK er inde i en eksistentiel krise, som på mig virker langt, langt større end i 2010-11. Selvom underskuddet den gang var ødelæggende, så var truppen sammentømret og harmonisk og kvaliteten ekstrem, i dag kan man ikke rigtig påstå det samme.

    Jeg er derfor ret sikker på, at Ståle og/eller bestyrelsen lukker vinduet senest i aftenens optakt, med den undtagelse at en eller to spillere kan forlade klubben. FCK er i krise, vi er i krise. Transfertråden er blevet en diskussionstråd for luftkasteller.

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #2529
    vandr er offline Ståle Raus medlem #58
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    482

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Transfertråden er blevet en diskussionstråd for luftkasteller.
    Bare rolig, Steiner stopper russerne ved Brandenburger Tor.
    Ståle RAUS!!!11! - og det med det vuns!

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2530
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af vandr Se meddelelser
    Bare rolig, Steiner stopper russerne ved Brandenburger Tor.
    Hahaha

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2531
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg håber på at Nelsson ender med at blive solgt, så der kan komme lidt penge ind. Samtidigt håber jeg på at man kan hente Vavro hjem på en lejeaftale samt et købt af Zanka. Så har man udsat krisen i forsvaret minimum frem til sommeren 21, hvor man igen kan kigge på scouting afdelingen. Hvis vi er virkelige heldige, så kan vi ende med at leje Bruun Larsen med købsoption, og samtidigt sælge Biel (med et underskud), og igen også udsætte krisen til sommeren.

    Der er brug for nye spillere ASAP, og så må man udsætte de finansielle kriser til næste år. Mesterskabet skal hjem og det SKAL være i år. Så er jeg sådan lidt ligeglad med, at holdet ikke er bygget til at spille sammen mere end et år.

    Det er nok utopisk at tro på det kan ske. Men hvis der virkelig har været noget om snakken omkring Nelsson, så burde man udnytte den mulighed. Jeg ser ikke Nelsson ligefrem tage ansvar og være en leder nede i forsvaret, hvilket også har den konsekvens at han fortsat vil sejle. Det kan sagtens være at man kunne have fået flere penge for ham på et senere tidspunkt, men problemet for mig at se, er bare at han ikke vil stige markant i værdi, med de makkere han har nede i forsvaret.

    Hjem med prøvede spillere, som kender spillestilen, og som kan byde ind fra dag 1, og lad os udskyde katastrofen til næste år. Der har man bedre tid til at sammensætte et nyt hold.

  19. #2532
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af mkmk Se meddelelser
    Jeg håber på at Nelsson ender med at blive solgt, så der kan komme lidt penge ind. Samtidigt håber jeg på at man kan hente Vavro hjem på en lejeaftale samt et købt af Zanka. Så har man udsat krisen i forsvaret minimum frem til sommeren 21, hvor man igen kan kigge på scouting afdelingen. Hvis vi er virkelige heldige, så kan vi ende med at leje Bruun Larsen med købsoption, og samtidigt sælge Biel (med et underskud), og igen også udsætte krisen til sommeren.

    Der er brug for nye spillere ASAP, og så må man udsætte de finansielle kriser til næste år. Mesterskabet skal hjem og det SKAL være i år. Så er jeg sådan lidt ligeglad med, at holdet ikke er bygget til at spille sammen mere end et år.

    Det er nok utopisk at tro på det kan ske. Men hvis der virkelig har været noget om snakken omkring Nelsson, så burde man udnytte den mulighed. Jeg ser ikke Nelsson ligefrem tage ansvar og være en leder nede i forsvaret, hvilket også har den konsekvens at han fortsat vil sejle. Det kan sagtens være at man kunne have fået flere penge for ham på et senere tidspunkt, men problemet for mig at se, er bare at han ikke vil stige markant i værdi, med de makkere han har nede i forsvaret.

    Hjem med prøvede spillere, som kender spillestilen, og som kan byde ind fra dag 1, og lad os udskyde katastrofen til næste år. Der har man bedre tid til at sammensætte et nyt hold.
    Jeg er enig med dig et langt stykke hen ad vejen. Problemet er nok bare også, at det er de samme grundtanker, der ligger bag køb som Bengtsson, Oviedo og Ragnar. De opfylder nok ikke "byde ind fra dag 1", men det er svært at kende den reelle og aktuelle form for eks. Bruun Larsen og måske endda også Zanka (selvom jeg håber og bestemt ser ham som prio 1, 2 og 3).

    Det er uomtvisteligt at problemerne er langt større end blot noget, Zanka kan fikse. Det offensive spil har haltet længe. Midtbanen, der både skal agere første-forsvar og også starte offensivt spil er på ingen måde i stand til det.

    3-4 nye kvalitetsspillere er nødvendigt for at kunne sandsynliggøre, at dette kan vendes. Spørgsmålet er nok bare, om der er vilje til investeringen og om man - hvis der er vilje - har de rette på radaren og kan få kontakt.
    .........William Kvist RAUS!!!!

  20. #2533
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    3-4 nye kvalitetsspillere er nødvendigt for at kunne sandsynliggøre, at dette kan vendes. Spørgsmålet er nok bare, om der er vilje til investeringen og om man - hvis der er vilje - har de rette på radaren og kan få kontakt.
    At gå til far Lars, og plædere for, man ekstraordinært bør skrue på budgettet, for at dække udgifterne til at hente Zanka (hvis han er interesseret), er én ting - men at tro, vi kan købe 3-4 kvalitetsspillere, der kan gå direkte ind i startopstillingen i morgen, som det ofte nævnes herinde, er jo fuldstændig ude af trit med virkeligheden. Også selvom vi ikke var en kvart milliard i hullet.

  21. De følgende 15 brugere er enige:

  22. #2534
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    Jeg er enig med dig et langt stykke hen ad vejen. Problemet er nok bare også, at det er de samme grundtanker, der ligger bag køb som Bengtsson, Oviedo og Ragnar. De opfylder nok ikke "byde ind fra dag 1", men det er svært at kende den reelle og aktuelle form for eks. Bruun Larsen og måske endda også Zanka (selvom jeg håber og bestemt ser ham som prio 1, 2 og 3).

    Det er uomtvisteligt at problemerne er langt større end blot noget, Zanka kan fikse. Det offensive spil har haltet længe. Midtbanen, der både skal agere første-forsvar og også starte offensivt spil er på ingen måde i stand til det.

    3-4 nye kvalitetsspillere er nødvendigt for at kunne sandsynliggøre, at dette kan vendes. Spørgsmålet er nok bare, om der er vilje til investeringen og om man - hvis der er vilje - har de rette på radaren og kan få kontakt.

    Jeg forstår også din bekymring omkring de spillere der allerede er hentet ind.

    Købet af Bengtsson er ikke helt på niveau med de andre, jeg synes det har været OK, men heller ikke mere end det, for jeg synes godt nok også han lammer vores offensive spil.
    Ragnar kom på en fri transfer, for have dobbelt bemanding i forsvaret, og har nok været ret billig at få ind, på et tidspunkt hvor man ikke skulle bruge penge.

    Oviedo kendte man jo i forvejen, og var jo også et panik køb, fordi Boile blev langtidsskadet. Jeg har svært ved at se hvad Ståle skulle have gjort anderledes i sin tid, da han havde muligheden for at hente prøvede spillere hjem "gratis".

    Situationen med Zanka, Vavro og Bruun Larsen, er ikke helt ens med de tidligere transfers. Jeg har en stærk tro på at de kan løfte holdet markant.

  23. De følgende 2 brugere er enige:

  24. #2535
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af MBS Se meddelelser
    Zanka vil være en forstærkning af den nuværende trup. Ingen tvivl om det. Men:

    1) Med al den fokus på Zanka og forstærkning af forsvaret tror jeg, at jeg fatter hat af indkøbet af Marios.

    2) jeg håber det er tydeligt for 100 pct af os, at et indkøb af Zanka på ingen måde rykker ved klubbens nuværende udfordringer. Både når der kigges ind i truppen samt alt det, der omgiver truppen, så leverer Zanka (selv om han er en ganske fin fodboldspiller) på ingen måde svaret på det, som skal bringe klubben ind på en ny succesfuld kurs.

    Summa summarum: Fint at få Zanka ind på holdet, men jeg tror, at jeg vil anbefale en mere moderat holdning til det. For mig vil det i hvert fald påvirke mit syn på og tiltro til klubbens arbejde lige så meget som hvis der kom tilbud på syltede agurker i Lidl. Og det har intet med Zanka Som person eller fodboldspiller at gøre.
    1) Selv uden indkøbet af Zanka fatter jeg hat af indkøbet af Marios.

    2) Wrong. Truppen er jo reelt ikke meget anderledes end det, der spillede lige op med Manchester United. Men den har ikke rygrad til at klare det mentale, og det er det, Ståle forsøgte at sprøjte ind i holdet med Peter Ankersen og nu formentligt forsøger med indkøb af Zanka og forhååååbentlig en kantspiller

    De her kan vi forvente leverer kamp efter kamp: Kalle, Anker, Zeca, Falk og altså forhåbentlig Zanka. Nelsson har normalt også været stabil, men mangler en god makker. Han vil formentlig også live op igen. Dermed ville vi være oppe på seks, vi kan regne med kontinuerligt. +1 når Boile er klar. Det er en god grundstamme.

    I bølgen lige efter kommer: Wilczek (der leverer på tavlen, men stadig skal mere med i spillet)

    Tilbage er: Wind, Fischer, Stage, Kaufmann, Daramy, (Marios) og Pep, der ikke rigtigt er tjekket ind i år. Wind skal nok komme med, men vi har brug for en god kant. Marios er et åbent spørgsmål.

    Bengtsson, Bjelland, Bartolec, Oviedo, Mudra og resten er de, man bare håber, der ikke er brug for.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •