Side 46 af 184 FørsteFørste ... 36434445464748495696146 ... SidsteSidste
Viser resultater 676 til 690 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #676
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Nyheden lugter jo langt væk af, at han ikke er på en høj løn. Jeg tror Ragnar spiller for småpenge. Så hellere have ham end en eller anden ligegyldig spiller på bænken.


  2. #677
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Dog har forsvaret været skidt og nu er en plads taget og sandsynligheden for en stor forstærkning er blevet betydeligt formindsket. Lad os se
    Sådan tolker jeg det slet ikke. Både Ståles udtalelser i dag og Michel Davidsens ører på vandrørene tyder på, at der er en midterforsvarer på vej. Forlængelsen med Ragnar ser jeg kun som et udtryk for, at det er meget sikkert, at Rastapopoulos er på vej ud. Jeg tør ikke håbe på, at Bjelland også er det, men det ville være forrygende.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #678
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg tror du og andre undervurderer Ståles vinderindstink og kynisme, hvis du ikke mener, at Lange har bidraget væsentligt. Hvis ikke han havde haft en meget vigtig rolle, så kan jeg slet ikke forestille mig, at Ståle ville have ham hængende så længe og da slet ikke give ham mere og mere indflydelse. Ståle forekommer mig ikke som typen, der giver vennetjenester på den måde.
    Hvis jeg husker rigtigt, så var Lange vist tidligere manden bag analyserne af modstanderne i f.eks. CL. Jeg vil gætte på (og det er ikke noget jeg ved), at hans rolle nu var mere overordnet som samlingspunkt mellem 1. hold, ungdomshold og scouting samt udvikling af strategi på længere sigt. Og så har han formentlig været med inde over spillerkøb og scoutingen i den sidste fase. Så hans rolle har uden tvivl været vigtig for klubben og Ståle og selvfølgelig er det et kæmpe tab at miste ham...ellers var han blevet smidt på porten for længst.

    Jeg kan slet ikke se, at dette skulle være en god ting, som enkelte skriver. Ja måske kan vi få en dygtigere mand ind, men det er på ingen måde givet. Og ja, man kan måske få en mand ind som kan give mere modspil til Ståle (vi aner forøvrigt slet ikke, om Lange rent faktisk var dygtig til dette - vi gætter bare på nej), men der er heller ingen garanti for, at det er lykken.

    Ja manden er fuldstændig blottet for udstråling og karisma, men det betyder jo ikke, at han var elendig til sit arbejde. Jeg forstår ærlig talt ikke denne bashing af Lange af enkelte skribenter herinde, når der formentlig reelt ikke er nogen som ved, hvor vigtig Lange egentlig var.
    Lange kender Ståles filosofi til benet og han har stort set kun erfaring fra samarbejdet med Ståle – både her og i Wolverhampton. Hvad skal han byde ind med, som Ståle ikke allerede er klar over?
    Ståle har med garanti været glad for ham og han har sikkert været god til at føre en rød tråd gennem ungdomsholdene, scoutingen og førsteholdet og suppleret Ståle på den måde. Men at være sparringspartner indebærer, at man yder en vis form for modstand eller udfordrer idéerne og det ser jeg ikke Lange gøre. Der er selvfølgelig ingen af os der ved hvordan det reelt har set ud indefra, så det er helt klart muligt at vi undervurderer Lange, men set udefra har jeg svært ved at se hvad Lange bød ind med sportsligt, hvilket nok også er derfor han har haft en administrativ stilling de seneste seks års tid.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #679
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Nyheden lugter jo langt væk af, at han ikke er på en høj løn. Jeg tror Ragnar spiller for småpenge. Så hellere have ham end en eller anden ligegyldig spiller på bænken.
    Det ser jeg meget anderledes. Vi skal have spillere, som enten umiddelbart kan bidrage til FCK's europæiske niveau eller på meget kort sigt kan blive klar til at gøre det.

    Vi skal ikke bruge nogen penge overhovedet på spillere, som ikke kan bidrage i den sammenhæng. Det er det vi har brugt de seneste to transfervinduer på og det er vejen henimod tilbagegang.
    Goldbæks Højrefod

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #680
    Tilmeldingsdato
    Apr 2003
    Indlæg
    737

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvorfor ikke hente Jan Laursen i FCN. Reelt har han bygget den klub op derude sportsligt, og han/de mange af de ting som FCK virker til at mangle. Derudover er han et roligt gemyt og virker fagligt ekstremt stærk. Jeg tror han kunne virke godt i organisationen.

    Er han billig? Nej det er han ikke - Men med Lange's løn væk, samt vores spillerbudget er den klart mulig - og efter så mange år i FCN trænger han vel også til en ny stor udfordring?
    "Och du glömmer det viktigaste. FCK är av plast och av ondo. Statsfinansierad styggelse. Äckligt"

  9. De følgende 8 brugere er enige:

  10. #681
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Det ser jeg meget anderledes. Vi skal have spillere, som enten umiddelbart kan bidrage til FCK's europæiske niveau eller på meget kort sigt kan blive klar til at gøre det.

    Vi skal ikke bruge nogen penge overhovedet på spillere, som ikke kan bidrage i den sammenhæng. Det er det vi har brugt de seneste to transfervinduer på og det er vejen henimod tilbagegang.
    Jeg vil hellere bruge pengene på startopstillingen end på en marginalt bedre bænk.

  11. #682
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Derudover er der lige denne melding, jeg lige stopper op ved, i forhold til gårsdagens triste melding:

    "Ragnar ønsker virkelig at spille for FCK og har også vist, at han sætter klubben meget højt med den nye aftale"

    Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det er et hint om en lønmæssig nedgang for Ragnar. Noget, N'Doye åbenbart ikke var lige så villig til.
    Enig. Jeg synes faktisk det er en lidt ufin forklædt sviner af en tidligere medarbejder, fra en presset mand. Kunne også være at Ndoye ikke synes at FCK er et fedt sted at være lige pt. De fleste vil vel gerne gå lidt på kompromis med lønnen hvis til gengæld arbejdsglæden er høj.

    Bemærkede også at Ståle havde behov for at sende en uadresseret sviner ud i forbindelse med Ndoyes afsked:
    ""Der var en del, der undrede sig, da vi hentede N'Doye tilbage til FCK for et par år siden, men han har vist, at han er en spiller på højt internationalt niveau"
    Sidst redigeret af Tops : 31.07.20 kl. 13:21
    Danmark til Valby Bakke

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #683
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Nyheden lugter jo langt væk af, at han ikke er på en høj løn. Jeg tror Ragnar spiller for småpenge. Så hellere have ham end en eller anden ligegyldig spiller på bænken.
    Jeg tror ikke, at nogen ønsker en ligegyldig spiller hertil, så det er vel svært at være uenig i ;-)

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #684
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    1,006

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg tror ikke, at nogen ønsker en ligegyldig spiller hertil, så det er vel svært at være uenig i ;-)
    Mon ikke at det henvises til, at man hellere vil have en velkendt spiller, der i øvrigt rutinemæssigt fortæller hvor glad han er for klubben og byen, end en eller anden udefra der muligvis/sandsynligvis ikke er bedre til at udfylde en bredderolle?

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #685
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Mon ikke at det henvises til, at man hellere vil have en velkendt spiller, der i øvrigt rutinemæssigt fortæller hvor glad han er for klubben og byen, end en eller anden udefra der muligvis/sandsynligvis ikke er bedre til at udfylde en bredderolle?
    Pointen med dette og det næste transfervindue er at få sammensat en trup, som fra dag 1 er Danmarks bedste og som kan begå sig i europa, er Ragnar en del af dette, så fint.

    Der skal dog efter min mening lidt mere perspektiv ind, end bare en breddespiller. Næste sommer er der forventeligt ingen af vores nuværende fire CB, der skal spille i midterforsvaret i en start 11, ergo bør fokus allerede nu ligge på dette perspektiv, samtidig med, at klubben skal præstere maks. fra dag 1 i den nye sæson. Der har jeg svært ved at se Ragnar.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 31.07.20 kl. 14:35
    Goldbæks Højrefod

  18. #686
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Lange kender Ståles filosofi til benet og han har stort set kun erfaring fra samarbejdet med Ståle – både her og i Wolverhampton. Hvad skal han byde ind med, som Ståle ikke allerede er klar over?
    Ståle har med garanti været glad for ham og han har sikkert været god til at føre en rød tråd gennem ungdomsholdene, scoutingen og førsteholdet og suppleret Ståle på den måde. Men at være sparringspartner indebærer, at man yder en vis form for modstand eller udfordrer idéerne og det ser jeg ikke Lange gøre. Der er selvfølgelig ingen af os der ved hvordan det reelt har set ud indefra, så det er helt klart muligt at vi undervurderer Lange, men set udefra har jeg svært ved at se hvad Lange bød ind med sportsligt, hvilket nok også er derfor han har haft en administrativ stilling de seneste seks års tid.
    1) Så kan det jo være, at Lange i kraft af tidligere selv at have været både cheftræner og assistent rent faktisk følger med i den taktiske udvikling i fodbold generelt og derfor sagtens kan have været en glimrende sparingspartner - igen det ved ingen af os.
    2) Selv hvis han ikke kunne spare med Ståle på den måde, så er det stadig voldsomt meget erfaring og kontakter omkring bl.a. transfers, agenter osv som vi nu mister. Og det lige inden et ekstremt vigtigt transfervindue.

    Og det du nævner med at være den røde tråd gennem hele systemet og alt det andet omkring strategiske overvejelser, indkøb og salg osv skal jo stadig laves efter Lange og er stadig ekstremt vigtigt for en klub. Nu skal det så laves af andre folk, som både har travlt med andet og som med al sandsynlighed er dårligere til det arbejde. Hans rolle var ubestrideligt vigtig, og nu manger vi den. Hvordan det kan drejes til andet end at være et tab for klubben i hvert fald på den korte bane er mig ubegribeligt.

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #687
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Jeg er med på at det underbygger resten af indlæggets pointer men forholder det sig ikke sådan at det i bedste fald er din tolkning af forløbet og i værste fald er holdning du tillægger Ståle alene for at underbygge egne argumenter? Hvis du har hørt eller læst ham udtrykke den holdning beklager jeg naturligvis....
    Selvfølgelig sagde Ståle det ikke direkte. Men de to var bare dybt uenige om det meste, og Ståle sagde offentligt, at han fortrød, at han ikke havde fyret Priske før: https://www.bt.dk/superligaen/efter-...nde-beslutning

    Jeg har været stor fan af Ståle siden før, han blev træner i FCK. Altså selv da han var træner i Ham Kam. Jeg har også stadig tiltro til, at Ståle nok skal få FCK tilbage på førstepladsen, selv om det bliver med mindre margin end tidligere. Jeg begynder desværre bare at se en magtfuldkommenhed, som til dels er fuldt forståelig. For set udefra bliver Ståle slet ikke udfordret internt. Og når han gør - som af Brian Priske, man vel må erkende ER en god træner - så får vedkommende sjældent en fod til jorden. På den ene side er FCKs sportslige sektor fuldstændigt afhængige af Ståle. På den anden side er det også denne afhængighed, der kan forhindre nye tanker og ideer og kompensere for de mangler, som Ståle - ligesom enhver anden træner - har.

    I FCM virker det som om, at man virkelig har fundet en måde at få kollektivet til at virke på. At man prøver at skabe en kultur, hvor en lang række bidrager med input og tanker til alt fra daglige udfordringer, til nyindkøb og mere langsigtede dispositioner. I FCK virker det lidt for ofte til, at det hele står og falder med en mand.

    På plussiden for Ståle tæller:

    + FANTASTISK europæisk statistik. Denne er helt og aldeles outstanding.
    + VIRKELIG god til at sælge spillere til høje priser og købe relativt billigt. Ja, der har været en del ups'ere, men generelt set er det gået godt med mange flotte salg.
    + RIGTIG GOD til mandskabspleje sådan helt generelt. Det virker til, at han har et virkelig godt forhold til nuværende og tidligere spillere.
    + VIRKELIG GOD til pressen. Journalisterne er nærmest bange for Ståle - men respekterer ham nok til, at det ikke skaber dårlig omtale.
    + NORMALT GOD til at skabe en solid base i forsvaret og bygge op derfra.
    + GENERELT GOD til at skabe resultater selv på halvdårlige dage.

    På minussiden er det værd at nævne:

    - MANGE spøjse indkøb, der set udefra virker lidt vel lottokupon-agtigt. Bevares, if you wanna make an omelet... Men eksempelvis Bendtner-tragedien viser, at vi ikke er superstærke på plan B, når plan A mislykkes.
    - KOMPLET FRAVALG af større markeder som eksempelvis det afrikanske og argentinske. FCK har bare notorisk svært ved at integrere ikke-europæisk skolede spillere. Dette falder tilbage på den sportslige ledelse. Dette kan blive en dyr mangel for FCK.
    - SYSTEMMAND selv når spillerne ikke er til det. Vi har vel reelt to FCK-hold. Den europæiske diamant og 4-4-2. Sidstnævnte kører som smurt i olie med spillere som Damen, Wind og Cornelius på toppen, som fylder, er hovedstødsstærke osv. Men eksempelvis Pieros led meget under, at systemet ikke blev tilpasset de 11 startende. Og i denne forårssæson har angrebet mildest talt ikke set kønt ud, hvor hverken kanter eller top har fungeret.
    - HALVLEGSTRÆNER. Lidt for tit har FCK-holdet spillet som dag og nat fra halvleg til halvleg. I dette halvår er det blevet lidt mere kontinuerligt, hvor man i stedet har spillet lige dårligt i begge halvlege. Men det virker som om, at Ståle sjældent for alvor formår at sætte spillerne op til 90 minutter.
    - FORMPROBLEMER. Åbenbart formår FCK's dyrt betalte proffer ikke fysisk det, som langt de fleste andre europæiske topklubber formår: At spille mange kampe på en sæson. Selv efter coronapausen var spillerne meget trætte. Og generelt virker det som om, at vi lidt for ofte køber spillere, der ifølge Ståle slet ikke er i form, og som åbenbart skal bruge halve år på at komme det.
    - MENTALE PROBLEMER. Normalt er det mentale i plus. Men Ståle har selv erkendt, at spillerne i år har været mentalt trætte. Fair nok - mange bærende spillere var væk, og der lå et tungt ansvar på flere unge skuldre. Men OGSÅ set i det lys ville det i den grad være smart at forlænge med Damen.
    - MANGLENDE HANDLING PÅ ERKENDELSE. Vi har lige været igennem en sæson, hvor man har erkendt, at et par af spillerskaderne kunne være undgået, hvor man har erkendt mentale problemer og endda tabt mesterskabet. Og alligevel mener Ståle, at Johan Langes funktioner kan fordeles internt blandt allerede ansatte. Det er for mig en rød lampe af de mere væsentlige. Der mangler snarere flere folk.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. De følgende 2 brugere er enige:

  22. #688
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Selvfølgelig sagde Ståle det ikke direkte. Men de to var bare dybt uenige om det meste, og Ståle sagde offentligt, at han fortrød, at han ikke havde fyret Priske før: https://www.bt.dk/superligaen/efter-...nde-beslutning

    Jeg har været stor fan af Ståle siden før, han blev træner i FCK. Altså selv da han var træner i Ham Kam. Jeg har også stadig tiltro til, at Ståle nok skal få FCK tilbage på førstepladsen, selv om det bliver med mindre margin end tidligere. Jeg begynder desværre bare at se en magtfuldkommenhed, som til dels er fuldt forståelig. For set udefra bliver Ståle slet ikke udfordret internt. Og når han gør - som af Brian Priske, man vel må erkende ER en god træner - så får vedkommende sjældent en fod til jorden. På den ene side er FCKs sportslige sektor fuldstændigt afhængige af Ståle. På den anden side er det også denne afhængighed, der kan forhindre nye tanker og ideer og kompensere for de mangler, som Ståle - ligesom enhver anden træner - har.
    Men er det igen ikke noget spekulation du er ude i? Du og vi andre aner jo absolut intet om, hvad uenighederne handler om andet end træning ifølge artiklen. Ligesom du og vi andre absolut intet aner om, hvor meget assistenter osv har at sige under Ståle. Vi går herinde bare ud fra, at al modstand og uenighed fejes til side - men det ved vi vel reelt ikke.
    Hvis en assistenttræner er fundemental uenig med en cheftræner om f.eks. træningsmetoder, træningsmængder eller andet og forøvrigt samtidig gerne vil have meget mere ansvar, ja så går et samarbejde bare ikke Så kan man have Guardiola, Mourinho eller Priske gående i baghaven, men hvis der ikke er enighed med en cheftræner om de grundlæggende ting, så må de videre. Det gør jo ikke Ståle til en idiot, at han ikke ville beholde Priske, uanset om Priske har succes nu eller ej. Det er forskellige klubber, forskellige taktikker, forskellige trupper, forskellige turneringer de deltager i osv. Det er på ingen måde sikkert, at de ideer Priske kom med ville virke her.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #689
    zebos er offline can't put this day back
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    2,837

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    N’Doye giver sit besyv med og er ikke enig i den første udlægning:

    https://ekstrabladet.dk/sport/fodbol...staale/8222238

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...der-forlod-fck

    Det er forfærdeligt, at vi får rodet så meget rundt i spinaten, at en af vores allerbedste spillere gennem tiden får en meget uheldig og i min optik uværdig afsked.
    At the first world's fair, the 1851 Crystal Palace Exhibition in London, trinkets abounded, everything from handbills to small cards, all emblazoned with the image of the Crystal Palace.

  25. De følgende 6 brugere er enige:

  26. #690
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    564

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Tak for svaret Andreas.
    Dejligt at se et indlæg med argumenter både for og imod.
    Selvom jeg er på holdet der stadig er pro Ståle og du efterhånden hælder til det modsatte (som jeg forstår det)
    kan jeg sagtens følge kritikken og argumentationen.
    Pointen var også mere at i min bog står argumenterne stærkere uden den lille stråmand.
    Waldorf: Why do we always come here
    Statler: I guess we'll never know
    Waldorf: It's like a kind of torture
    both: To have to watch the show

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •