Side 34 af 184 FørsteFørste ... 24313233343536374484134 ... SidsteSidste
Viser resultater 496 til 510 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #496
    Tilmeldingsdato
    Mar 2005
    Indlæg
    227

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Jeg er meget uenig - jeg FRYGTER at Falk ryger afsted nu, selvom jeg (som mange andre herinde) har god fidus til Mudri. Jeg synes faktisk at vores centrale midtbane p.t. er fremragende besat i både bredde og dybde, hvilket i øvrigt er ret paradoksalt sammenholdt med resultaterne her i foråret! I nyere tid har det jo ganske ofte været et usammenspillet, for svagt eller mismatched midtbanemakkerpar som har været kilde til vore kvaler, men det mener jeg bestemt ikke at det er i øjeblikket.

    Grunden til at det nogensinde kan komme på tale at Falk/Zeca ikke leverer godt nok eller er "for light", er er nok fordi vi ikke har haft en eneste konsistent velspillende kantspiller siden Skov smuttede, hvilket måske kan foranlede nogle til fejlagtigt at pege fingre ad de to centrale midtbanespillere.
    Fair pointe. Det kan sagtens være at bedre/mere målfarlige kantspillere er løsningen (så midtbanen ikke ser light ud). Har dog savnet mere styrke/hårdhed i kampene mod AGF, FCM og BØF. Zeca fanger mange bolde, men han kyser ikke modstanderne, og Falk skræmmer slet ikke.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #497
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jasonpo nr. 1 Se meddelelser
    Fair pointe. Det kan sagtens være at bedre/mere målfarlige kantspillere er løsningen (så midtbanen ikke ser light ud). Har dog savnet mere styrke/hårdhed i kampene mod AGF, FCM og BØF. Zeca fanger mange bolde, men han kyser ikke modstanderne, og Falk skræmmer slet ikke.
    Jeg kan faktisk godt se hvad du mener.

    Generelt har Zeca og Falck på midten været nogle af dem som har præsteret bedst i denne sæson (dem med færrest "dårlige" kampe). Jeg syntes dog der mangler noget på den Midtbane, men kan ikke lige sætte fingeren på, hvad helt præcist. Er det mon pga. Falck mangler lege kammarater eller løber ens medspillere forkert etc. Mange gange syntes jeg bare modstanderne har en direkte Motorvej ned vores mål når vi taber bolden. Nuvel det behøver ikke være Midtbanens skyld da det kan skyldes andre aspekter.

    Som tidligere nævnt så håber jeg dog at Ståle "Tør" bruge Mudra i næste sæson. Hvis jeg var Ståle så ville jeg langsomt kører ham i stilling til at få en vigtig rolle til næste sæson (Krydser bare fingre på han holder sig skdesfri, ligesom mange af vores andre spillere)

    Jeg tror MAKS vi henter 2 nye spillere til den nye sæson, hvoraf 3-4 ryger ud. Så må vi håbe den Medicinske kan trylle og jeg understreger Håber :)

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #498
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser

    Som tidligere nævnt så håber jeg dog at Ståle "Tør" bruge Mudra i næste sæson. Hvis jeg var Ståle så ville jeg langsomt kører ham i stilling til at få en vigtig rolle til næste sæson (Krydser bare fingre på han holder sig skdesfri, ligesom mange af vores andre spillere)
    Med tanke på vi forlængede hans kontrakt selv under hans skades pause, tror jeg du kan være ret sikker på at han bliver kørt i stilling til det.

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #499
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jasonpo nr. 1 Se meddelelser
    Fair pointe. Det kan sagtens være at bedre/mere målfarlige kantspillere er løsningen (så midtbanen ikke ser light ud). Har dog savnet mere styrke/hårdhed i kampene mod AGF, FCM og BØF. Zeca fanger mange bolde, men han kyser ikke modstanderne, og Falk skræmmer slet ikke.
    Enig.. I en 4-4-2 med kun to spillere centralt på midten, bliver det ofte for spinkelt med Zeca og Falk.. Også fordi de ofte er i undertal derinde.. De er begge klasse-spillere og man kunne få maksimalt ud af dem begge, hvis man lagde en ekstra mand derind.. Jeg drømmer virkelig om at vi kører et system ind med tre på midten, og at det ikke bare er noget vi ser sporadisk i en halv time hver 20. kamp.. Både Stage og Mudri ville passe fint ind som den manglende brik i et sådan system, og med hver deres spidskompetencer kunne holdet sættes op efter hvem vi skal møde..

    Hvor meget jeg end elsker Falk, så håber jeg at vi henter en fysisk dominerende 8’er til at ligge ved siden af Zeca, hvis vi fortsætter med 4-4-2 (hvilket vi jo selvfølgelig gør).. FCM var ved at hente Wernbloom i vinter, jeg ved ikke om han kunne være løsningen og om han stadig er en mulighed..

  8. De følgende 3 brugere er enige:

  9. #500
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Hvor meget jeg end elsker Falk, så håber jeg at vi henter en fysisk dominerende 8’er til at ligge ved siden af Zeca, hvis vi fortsætter med 4-4-2 (hvilket vi jo selvfølgelig gør).. FCM var ved at hente Wernbloom i vinter, jeg ved ikke om han kunne være løsningen og om han stadig er en mulighed..
    Jeg er enig. Vi må have mere fysik ind centralt, især når vi nu har spinkle kanter i Biel, Fischer, Mo osv. Falk fungerede godt centralt sidste år, men der havde vi også enorm fysik på kanten i form af Skov. Tænk hvis man kunne finde en type ala Delaney ved siden af Zeca... Så kunne vi sagtens leve med tyndbenede kanter i Biel etc, ligesom Falk kunne fokusere kræfterne på det han imo er bedst til, nemlig det offensive på en kant.

    Som jeg ser det, så kan vi gå to veje, hvis vi ikke skifter system:

    1) Bibehold Falk centralt og tilfør fysik på kanterne.
    2) Ryk Falk tilbage på kanten (kan gå centralt mod ringere hold) og køb en fysisk stærk tovejs spiller centralt.

    Jeg mener helt klart, at mulighed to er den med mest sandsynlighed for succes mod gode hold.

    Hvor Mudri passer ind har jeg meget svært ved at se. Jeg tror, at det bliver mindst lige så tyndt centralt i en 442, som med Falk. Skifter vi system til 3 mands central midt med Zeca, Mudri og Falk så får vi endnu mere assist-spillere og færre målscorere. Jeg kan simpelthen ikke se, hvor de nødvendige mål skal komme fra, hvis vi skærer en decideret angriber fra.

  10. #501
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg drømmer virkelig om at vi kører et system ind med tre på midten, og at det ikke bare er noget vi ser sporadisk i en halv time hver 20. kamp.. Både Stage og Mudri ville passe fint ind som den manglende brik i et sådan system, og med hver deres spidskompetencer kunne holdet sættes op efter hvem vi skal møde..
    Jeg er 100 % enig. Og deri har vi problemet. Vi ved jo alle at Hr. Ståle aldrig kommer til at afvige sit system. Det er kun når det virkelig brænder at han nødsaget til at lave de ændringer. Men, hvor har du dog ret. Jeg tror virkelig på at, hvis Ståle havde Nosserne til at ryste posen med 3 centralt på midt så vil der ske magi.

    Men jeg tror godt vi kan drømme videre. det sker ikke :(

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #502
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg er 100 % enig. Og deri har vi problemet. Vi ved jo alle at Hr. Ståle aldrig kommer til at afvige sit system. Det er kun når det virkelig brænder at han nødsaget til at lave de ændringer. Men, hvor har du dog ret. Jeg tror virkelig på at, hvis Ståle havde Nosserne til at ryste posen med 3 centralt på midt så vil der ske magi.

    Men jeg tror godt vi kan drømme videre. det sker ikke :(
    Hvor ville du tage spilleren fra så der er 3 centralt?

  13. #503
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvor ville du tage spilleren fra så der er 3 centralt?
    Jeg ville fjerne den ene angriber og så rykke kanterne længere frem.. Ja så bliver det 4-3-3..

  14. De følgende 3 brugere er enige:

  15. #504
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Vi må have mere fysik ind centralt, især når vi nu har spinkle kanter i Biel, Fischer, Mo osv. Falk fungerede godt centralt sidste år, men der havde vi også enorm fysik på kanten i form af Skov.
    Det er sjovt, så forskelligt man kan se på tingene. "Enorm fysik" er ikke just en egenskab, jeg vil tilskrive Skov. Måske sammenlignet med Biel, men Biel må aldrig blive standarden andre FCK-spillere skal måles op imod.

    Jeg synes ikke Falk er i nærheden af at være vores største problem. Det er muligt, at han har toppet i FCK, men han leverer stadig på et højt niveau. Uden Falk dør vores offensive spil totalt. Hans vendinger med bolden, selv når han er tæt markeret, er nærmest det eneste uforudsigelige element i vores spil. Kan man få en spiller, som har bedre fysik og samtidig kan spille fodbold, bør man selvfølgelig overveje det, men der er ikke bold nok i Zeca til at han kan være det kreative omdrejningspunkt.

    Jeg synes i øvrigt heller ikke, at vores udfordringer på højrekanten alene kan tilskrives Biel. Ja, vi sagde farvel til 29 mål med Skovs afgang, men vi sagde også farvel til et betydeligt antal assists med Ankersens afgang. Bartolec er de fleste efterhånden enige om, har været elendig for FCK, men der lader til at være en stor begejstring for Varela blandt nogle tilhængere. Det forstår jeg slet ikke. Offensivt bidrager han med meget lidt og defensivt er han suspekt. Bevares, man kan da godt se et glimt af potentiale i ham, men det ændrer bare ikke ved, at han bidrager med meget lidt på banen. Samlet set har det været en markant nedgradering af vores højrekant, og jeg kan faktisk ikke huske, hvornår vi har stået dårligere.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #505
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Vi må have mere fysik ind centralt, især når vi nu har spinkle kanter i Biel, Fischer, Mo osv. Falk fungerede godt centralt sidste år, men der havde vi også enorm fysik på kanten i form af Skov. Tænk hvis man kunne finde en type ala Delaney ved siden af Zeca... Så kunne vi sagtens leve med tyndbenede kanter i Biel etc, ligesom Falk kunne fokusere kræfterne på det han imo er bedst til, nemlig det offensive på en kant.

    Som jeg ser det, så kan vi gå to veje, hvis vi ikke skifter system:

    1) Bibehold Falk centralt og tilfør fysik på kanterne.
    2) Ryk Falk tilbage på kanten (kan gå centralt mod ringere hold) og køb en fysisk stærk tovejs spiller centralt.

    Jeg mener helt klart, at mulighed to er den med mest sandsynlighed for succes mod gode hold.

    Hvor Mudri passer ind har jeg meget svært ved at se. Jeg tror, at det bliver mindst lige så tyndt centralt i en 442, som med Falk. Skifter vi system til 3 mands central midt med Zeca, Mudri og Falk så får vi endnu mere assist-spillere og færre målscorere. Jeg kan simpelthen ikke se, hvor de nødvendige mål skal komme fra, hvis vi skærer en decideret angriber fra.
    Målene kunne komme fra målfarlige kanter, som også rykkes længere frem i en 4-3-3.. Fischer har eksempelvis vist at han kan være ekstremt målfarlig.. Det kunne være Fischer/Mo til venstre samt Biel/Ny målfarlig kant til højre. Og så Wind/ Doye / ny mand centralt.. Med Mudri og Falk bagved kunne det godt blive ganske målfarligt, dynamisk og underholdende.. Med to 8’ere bagved må man også forvente at de på skift kommer i boksen og bliver målfarlige..

  18. De følgende 5 brugere er enige:

  19. #506
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg bemærker i øvrigt lige, at Kevin Diks kun er lejet i Fiorentina og altså ikke på kontrakt i AGF.. Her bør vi virkelig gå all in, for at forstærke den højreside som ser så tynd ud.. Diks bringer noget af den fysik og power som det her hold skriger på og så er han også fornuftig offensivt..

    Men mon ikke de fleste af vores emner pt afventer om vi overhovedet skal spille i europa næste år.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #507
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Målene kunne komme fra målfarlige kanter, som også rykkes længere frem i en 4-3-3.. Fischer har eksempelvis vist at han kan være ekstremt målfarlig.. Det kunne være Fischer/Mo til venstre samt Biel/Ny målfarlig kant til højre. Og så Wind/ Doye / ny mand centralt.. Med Mudri og Falk bagved kunne det godt blive ganske målfarligt, dynamisk og underholdende.. Med to 8’ere bagved må man også forvente at de på skift kommer i boksen og bliver målfarlige..
    To kanter der rykkes længere frem ændrer vel ikke ret meget på vores defensive problemer, hvor midtbanen pt. simpelthen fylder for lidt og ikke beskytter forsvaret godt nok. Endvidere kan jeg slet ikke se Wind som spidsangriber i dette system, ligesom Biel heller ikke i min verden passer ind som kant. Så skal han spille den hængende angriber, og så er der stadig ikke plads til både Falk og Mudri.

    Nå men jeg kan selvfølgelig blive klogere. Jeg har bare meget svært ved at se, at vi ville score mere af at fjerne en målscorer og indsætte en midt, især når vores centrale midtbanespillere pt er vanvittig ufarlige.

  22. #508
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Hvor ville du tage spilleren fra så der er 3 centralt?
    Igen det er jo ren drømmetænkning da Ståle jo aldrig afviger fra sit system. Men enten et 3 mands forsvar eller 4-3-3.

  23. #509
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    ....hvis Ståle havde Nosserne til at ryste posen med 3 centralt på midt
    Du mener vel nærmere, at han skulle fjerne nosserne, når du vil have ham til at være mere forsigtig ved at styrke midtbanen og svække den centrale angriber position.

  24. #510
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du mener vel nærmere, at han skulle fjerne nosserne, når du vil have ham til at være mere forsigtig ved at styrke midtbanen og svække den centrale angriber position.
    Hvem siger at man behøver at spille mere forsigtigt ved at styrke midtbanen?. Jeg ser der anderledes :). Ved at styrke midtbane giver det netop flere muligheder offensivt. Kommer helt and på de spille typer man placere på midtbanen. Jeg vil da mene med Mudra og Falck og en defensiv Zeca vil gøre godt for vores offensiv og dermed også for vores defensiv, da en god offensiv også kan være grobund for en god defensiv :)

  25. De følgende 7 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •