Side 178 af 184 FørsteFørste ... 78128168175176177178179180181 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,656 til 2,670 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2656
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Uhyre vigtigt at få Zanka tilbage. En spiller der kender systemet, klubben, kulturen og har vindermentaliteten. Han bliver en god makker til Nelsson og kan forhåbentligt få styr på organisationen.
    Men så godt har transfervinduet dog heller ikke været. I angrebet er vi svækket både målt på kvalitet og bredde (N'doye+Santos ud, Wilczek ind). Der blev ikke henter forstærkning til kanten, så her er det nok kun Fischer der er fast mand, mens Biel, Daramy, Falk, Mudrazija og Stage vel må vikariere, mens Hjælmhof måske kan få nogle minutter. Med præstationen fra Biel på midtbanen (mod FCN, ligesom med Falk i sin tid), så har vi til kanten Biel, Falk og Mudrazija som vi helst ser på midtbanen, Daramy som vel har præsteret bedst i angrebet og Stage der ikke er nogen succes (og formentligt må foretrækkes til midtbanen). Det lykkedes os ikke at komme af med noget af dødvægten på backerne, hvor man ellers forsøgte at skille sig af med Oviedo og Varela. Backerne kan selvfølgelig også vikariere på kanterne, men det er jeg ikke sikker på er nogen foretrukne løsning. I centerforsvaret er situationen noget speciel, da man først til sidst i vinduet lykkedes at hente Zanka. Vi står dog stadig tilbage med at have for mange her. Marios må være noget skuffet, men så har han selvfølgelig et helt år til at falde på plads.
    Så truppen er ikke særlig velbalanceret og vi er fortsat meget udsatte for skader, karantæner og formdyk blandt de offensive spillere. Nu hvor der ikke er europæiske kampe kan det dog være, at vi vil have bedre held med skaderne og spillerne i højere grad kan nå og restituere mellem kampene. Jeg håber også på, at taktikken bliver mere indøvet og særligt løbemønstrene skal der fokuseres på.
    Vores hold har skreget på defensiv konsolidering. Det får vi - forhåbentlig - nu. Offensivt synes jeg egentlig, at vores materiale er fint nok. Problemet er, at vi har spillere, der skal løftes og ikke selv kan løfte. Det sker forhåbentlig også nu, hvor vi har Zanka, Ankersen og Boilesen tilbage. De to sidstnævnte betyder også meget for kantspillerne.

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #2657
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Vores hold har skreget på defensiv konsolidering. Det får vi - forhåbentlig - nu. Offensivt synes jeg egentlig, at vores materiale er fint nok. Problemet er, at vi har spillere, der skal løftes og ikke selv kan løfte. Det sker forhåbentlig også nu, hvor vi har Zanka, Ankersen og Boilesen tilbage. De to sidstnævnte betyder også meget for kantspillerne.
    Jeg er enig. Holdet ser ganske godt ud nu. Kan vi med Zanka få stabiliseret defensiven, så vil offensive næsten pr. automatik også blive bedre, da man ikke behøver at være så bange for at lave fejl.

    Men lad os nu se, hvor stor impact han har. Jeg synes egentlig, at det mere har handlet om defensiv struktur på holdet. Men det er selvfølgelig nemmere med en leder bagi som kan dirigere. Kan vi kombinere det offensive spil mod FCN med en ordentlig defensiv, så begynder det at ligne noget.
    Sidst redigeret af k@sper : 06.10.20 kl. 09:19

  4. De følgende 7 brugere er enige:

  5. #2658
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Fedt med Zanka, men skuffende, at vi ikke blev forstærket offensivt.

    Jeg tilhører en af de tilsyneladende få, der synes, det var håbløst at opgive Varela. Ankersen er en fin tilføjelse - selv om han ved gud allerede har vist, at han ikke er nogen ufejlbarlig frelser - men jeg tror, der er meget mere i Varela, end hvad vi har set. Nu håber jeg bare, at han ikke kommer til at rådne op på tribunen. Han bør stadig være andetvalg foran Bartolec, men det er han jo nok næppe nu.

    Men måske er det ikke helt skørt at prøve ham af på kanten. Han burde have teknikken og farten til at spille der. Det ville selvfølgelig være en anden type end de "spejlvendte" kanter, vi har været vant til gennem de sidste mange år, men jeg kunne godt se ham komme til baglinjen og smække gode indlæg indover eller sende Ankersen af sted i et overlap.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  6. De følgende 6 brugere er enige:

  7. #2659
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg tror faktisk godt Ståle kunne finde på at bruge Marios mere end Bjelland og Ragnar, specielt Bjelland. Bjelland er simpelthen alt for dyr og bidrager ikke med meget. Rygter siger også, at hans person og løn har givet problemer i truppen, hvilket må skade hans lederrolle. Bliver Bjelland 4/5-valg, så må det være et vink med en vognstang om, at det er på tide for ham, at vende hjem til Slyngelby.
    Jeg tror ikke problemet ligger vi ikke er klar til at skibe ham afsted. Heller ikke at han egentlig selv er klar.

    Problemet ligger i at han hiver 9 mio om året, og dem siger han ikke farvel til.

    Derfor er det at komme af med Bjelland helt afsindigt kompliceret, og man må nok indstille sig på det ikke sker.

    Zan

  8. De følgende 7 brugere er enige:

  9. #2660
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig. Holdet ser ganske godt ud nu. Kan vi med Zanka få stabiliseret defensiven, så vil offensive næsten pr. automatik også blive bedre, da man ikke behøver at være så bange for at lave fejl.

    Men lad os nu se, hvor stor impact han har. Jeg synes egentlig, at det mere har handlet om defensiv struktur på holdet. Men det er selvfølgelig nemmere med en leder bagi som kan dirigere. Kan vi kombinere det offensive spil mod FCN med en ordentlig defensiv, så begynder det at ligne noget.
    Jeg kan godt være lidt angst for at netop den impact kan vise sig at være begrænset.

    Jeg tror desværre vi er skadet dybt ind i vindersjælen, og det kan være svært at løse.

    Når det så er sagt, så er det typer som Zanka der kan have en indvirkning i forhold til at få det vendt.

    Krydser fingre.

    Zan

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #2661
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg kan godt være lidt angst for at netop den impact kan vise sig at være begrænset.

    Jeg tror desværre vi er skadet dybt ind i vindersjælen, og det kan være svært at løse.

    Når det så er sagt, så er det typer som Zanka der kan have en indvirkning i forhold til at få det vendt.

    Krydser fingre.

    Zan
    Vindermentalitet kræver nogle ledere, der har det. Med Boilesen tilbage fra skade og PA og Zanka hjemvendt, så ser det markant bedre ud end for nogle uger siden.

  12. De følgende 10 brugere er enige:

  13. #2662
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Vindermentalitet kræver nogle ledere, der har det. Med Boilesen tilbage fra skade og PA og Zanka hjemvendt, så ser det markant bedre ud end for nogle uger siden.
    + Fischer med niveauet vi så mod FCN og Kamils målnæse. Vindermentalitet er der nok af.
    Fc Ålene

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #2663
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Fedt med Zanka, men skuffende, at vi ikke blev forstærket offensivt.

    Jeg tilhører en af de tilsyneladende få, der synes, det var håbløst at opgive Varela. Ankersen er en fin tilføjelse - selv om han ved gud allerede har vist, at han ikke er nogen ufejlbarlig frelser - men jeg tror, der er meget mere i Varela, end hvad vi har set. Nu håber jeg bare, at han ikke kommer til at rådne op på tribunen. Han bør stadig være andetvalg foran Bartolec, men det er han jo nok næppe nu.

    Men måske er det ikke helt skørt at prøve ham af på kanten. Han burde have teknikken og farten til at spille der. Det ville selvfølgelig være en anden type end de "spejlvendte" kanter, vi har været vant til gennem de sidste mange år, men jeg kunne godt se ham komme til baglinjen og smække gode indlæg indover eller sende Ankersen af sted i et overlap.
    Skulle jeg vælge mellem en styrkelse af defensiven eller en styrkelse af offensiven (og det skulle vi alle åbenbart), ville jeg klart vælge at få defensiven på plads. At bygge på offensivt, hvis forsvaret sejler, er altså den klassiske fortælling om at bygge et hus uden fundament.

    Wind, Falk, Fischer, Wilczek, Daramy, Biel og Kaufmann. Det er jo ikke fordi, vi ikke har folk, der kan tænke og spille offensivt. Og en af Zankas forcer er også, at han kan assistere offensiven med virkelig gode pasninger - og et enkelt raid ved særlige lejligheder.

    Med Zanka, Nelsson, Boile og Anker er det altså svært at bede om mere. Og det gør altså en verden til forskel, når vi har to offensivt tænkende backs med, der kan finde ud af at slå et indlæg - eller bare hamre den i kassen i Anker-style.

    Jeg er MEGET fortrøstningsfuld nu, efter at Zanka og Anker er tilbage. Og i Superligaen kan/bør det jo være en fordel, at vi kun har en turnering at bekymre os om (I don't care about the double).

    Vi har dog allerede tabt otte dumme point, så der er ikke plads til meget mere slinger i valsen. Men formår FCK at komme sejrrigt ud af de næste fire opgør - altså inkl. to udebanekampe mod henholdsvis AGF og FCM - så vil jeg mene, at denne sæson faktisk godt kan gå hen og blive ret så god.

    Omvendt er det også bidende nødvendigt, at man kommer tilbage på sporet nu. At man får helt styr på defensiven, og at man får sprøjtet en god portion selvtillid ind i holdet igen. Første skridt var sejren forleden. Næste skridt var den enormt tiltrængte låneaftale med Zanka. Nu skal det så vokse på banen kamp for kamp for kamp.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #2664
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    Vindermentalitet kræver nogle ledere, der har det. Med Boilesen tilbage fra skade og PA og Zanka hjemvendt, så ser det markant bedre ud end for nogle uger siden.
    Det ser bestemt bedre ud, men udgangspunktet er altså også et ekstremt lavt niveau. Og selv hvis alle er klar, er der noget usikkerhed om Zecas makker og højrekanten. Og efter min mening har angrebet ikke fungeret specielt godt rent spillemæssigt - målmæssigt er der ikke meget at klage over, på nær måske skarpheden. Vi mangler stadig N’Doye-typen.

  18. #2665
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Kan vi ikke snart få aflivet den med at Bjelland får 9 millioner om året?
    Han får max 500.000 pr. mdr. da han ikke er lønførende i klubben.. Michel w. Davidsen har flere gange sagt, at det er Zeca som er lønførende i klubben..

    Bjelland fik en meget høj sign-on fee, da han kom til klubben, fordi han var transferfri og det er den, der er blevet talt med, når folk snakker om 9 millioner kroner pr år.. men både Fischer og Zeca får altså mere i løn og belaster vores budget mere end Bjelland. Tror faktisk mange af vores spillere belaster vores budget mere end Bjelland, da de fleste af vores spillere er blevet købt dyrt og får en høj løn (lex. Grytebust, Nelsson, Biel, Bartolec ect.)

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #2666
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Kan vi ikke snart få aflivet den med at Bjelland får 9 millioner om året?
    Han får max 500.000 pr. mdr. da han ikke er lønførende i klubben.. Michel w. Davidsen har flere gange sagt, at det er Zeca som er lønførende i klubben..

    Bjelland fik en meget høj sign-on fee, da han kom til klubben, fordi han var transferfri og det er den, der er blevet talt med, når folk snakker om 9 millioner kroner pr år.. men både Fischer og Zeca får altså mere i løn og belaster vores budget mere end Bjelland. Tror faktisk mange af vores spillere belaster vores budget mere end Bjelland, da de fleste af vores spillere er blevet købt dyrt og får en høj løn (lex. Grytebust, Nelsson, Biel, Bartolec ect.)
    Biel er ikke bestemt dyr, når man ser på pakken, jf. Ståles 22 minutters interview fra sidste uge. Dyr transfer (men ikke 30 mio), men lønnen er ikke så høj, åbenbart

  21. #2667
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    356

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Skulle jeg vælge mellem en styrkelse af defensiven eller en styrkelse af offensiven (og det skulle vi alle åbenbart), ville jeg klart vælge at få defensiven på plads. At bygge på offensivt, hvis forsvaret sejler, er altså den klassiske fortælling om at bygge et hus uden fundament.

    Wind, Falk, Fischer, Wilczek, Daramy, Biel og Kaufmann. Det er jo ikke fordi, vi ikke har folk, der kan tænke og spille offensivt. Og en af Zankas forcer er også, at han kan assistere offensiven med virkelig gode pasninger - og et enkelt raid ved særlige lejligheder.

    Med Zanka, Nelsson, Boile og Anker er det altså svært at bede om mere. Og det gør altså en verden til forskel, når vi har to offensivt tænkende backs med, der kan finde ud af at slå et indlæg - eller bare hamre den i kassen i Anker-style.

    Jeg er MEGET fortrøstningsfuld nu, efter at Zanka og Anker er tilbage. Og i Superligaen kan/bør det jo være en fordel, at vi kun har en turnering at bekymre os om (I don't care about the double).

    Vi har dog allerede tabt otte dumme point, så der er ikke plads til meget mere slinger i valsen. Men formår FCK at komme sejrrigt ud af de næste fire opgør - altså inkl. to udebanekampe mod henholdsvis AGF og FCM - så vil jeg mene, at denne sæson faktisk godt kan gå hen og blive ret så god.

    Omvendt er det også bidende nødvendigt, at man kommer tilbage på sporet nu. At man får helt styr på defensiven, og at man får sprøjtet en god portion selvtillid ind i holdet igen. Første skridt var sejren forleden. Næste skridt var den enormt tiltrængte låneaftale med Zanka. Nu skal det så vokse på banen kamp for kamp for kamp.
    Vi skal bestemt ikke undervurdere vigtigheden af pokalturneringen i denne sæson. Hvis man ikke vinder mesterskabet eller bliver nummer 2, så er pokalen den eneste mulighed for at komme i European League. Resten 3-4 i denne sæson kommer i den nye Conference League som ingen rigtigt kender økonomien i, men helt sikkert noget mindre ned European League.

    Pokalvinder indtil nummer 15 ender i European League, så European League kommer nok efterhånden til at være et mini Champions League og vi skal nok regne med at nogle år kommer vi til at spille Conference League :-(
    - Torben

  22. #2668
    Tilmeldingsdato
    May 2011
    Indlæg
    395

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg bliver sgu ærlig talt lidt forundret når jeg kan læse indlæg, hvor man nærmest er ked af hvis Zanka handlen kan være med til at stabilisere det for os, og i sidste ende blande os i mesterskabskampen. Tænk sig at vi er nået dertil, hvor man ønsker Ståle så meget ud, at man tilsyneladende sad og håbede på at der ikke skete noget, så vejen til en fyreseddel lå lige for.

    Den her handel ændrer ikke på at Ståle er presset, og at en fyreseddel måske ikke er så langt væk, som de fleste af os tror. Men lejeaftalen med Zanka er vel netop et tegn på, at nu skal vi have noget stabilitet og vi får en spiller der kan gå ind fra dag 1 og ikke skal bruge 6 måneder på at tilpasse sig.

    Jeg synes vi har haft et fornuftigt transfervindue, det kunne godt være bedre, men det kunne også være dårligere. Vi så tydeligt i kampen mod FCN, hvad der er vores største udfordring, det er helt klart det centrale forsvar og det løser vi med Zanka.

    Jeg er ikke jubeloptimist og tror at alt bliver godt nu, der er stadigvæk et stykke vej, men jeg er dog optimistisk. Ligefrem at give udtryk for man er skuffet over Zanka handlen, fordi det måske kan have en positiv effekt og dermed undgå en fyreseddel til Ståle. Det fatter jeg simpelthen hat af.

  23. De følgende 7 brugere er enige:

  24. #2669
    Tilmeldingsdato
    Aug 2010
    Indlæg
    284

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Største (forsvars)trup i nyere tid?

    Superliga:
    Boile -- Zanka -- Nelsson -- Ankersen

    Pokalen:
    Pierre -- Marios -- Ragner -- Varela

    Toto cuppen:
    Oviedo -- Bjelland -- Lüftner/Random U19 -- Bartolec
    Også punkter som kioskdrift, snerydning og andre ting fungerer rigtig godt, fortæller Bjerregaard.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

  26. #2670
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    14

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Kan vi ikke snart få aflivet den med at Bjelland får 9 millioner om året?
    Han får max 500.000 pr. mdr. da han ikke er lønførende i klubben.. Michel w. Davidsen har flere gange sagt, at det er Zeca som er lønførende i klubben..

    Bjelland fik en meget høj sign-on fee, da han kom til klubben, fordi han var transferfri og det er den, der er blevet talt med, når folk snakker om 9 millioner kroner pr år.. men både Fischer og Zeca får altså mere i løn og belaster vores budget mere end Bjelland. Tror faktisk mange af vores spillere belaster vores budget mere end Bjelland, da de fleste af vores spillere er blevet købt dyrt og får en høj løn (lex. Grytebust, Nelsson, Biel, Bartolec ect.)
    "For selv om der ifølge B.T.s oplysninger blandt andet lå et helt konkret tilbud fra Derby med en årsløn omkring de 15 millioner kroner samt endnu større økonomiske tilbud fra Tyrkiet og Rusland, så bliver Bjelland også med afstand den bedst betalte spiller i Superligaen i sin fireårige kontraktperiode." - Michel W. Davidsen
    https://www.bt.dk/superligaen/sagde-...r-kassen-i-fck

    Kan være jeg husker helt forkert, men mindes at Michel sagde i transfervinduet få afsnit siden at Zeca er lønførende med 800k om måneden hvilket ikke strider imod at Bjelland får 750k. Hvis overstående er korrekt at han havde mulighed for at få over 1 mio. kr. om måneden for at spille i Championship og endnu mere i Tyrkiet og Rusland lyder det da fuldstændig urealistisk at han vil sige ja til højest halvdelen for at spille i FCK. Han spillede jo i forvejen i Championship så det er ikke fordi han skulle til Saudi Arabien hvis han tog til Derby.

  27. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •