Side 113 af 184 FørsteFørste ... 1363103110111112113114115116123163 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,681 til 1,695 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1681
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Det er sgu’ bekymrende, at flere betegner ham som langsom.
    Det gør det blot nemmere for ham og Bjælland at holde den samme forsvarslinje.

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #1682
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Som sagt efterlyser jeg også et par journalister, der forhører sig hos deres græske kolleger. I bedste fald et par eksperter i græsk fodbold + italiensk for at høre om hans fortid i Bologna. Det burde tage max 15 minutter, hvis man bare nogenlunde har kildenetværket i orden. Men det ville nok være at forlange for meget. Det er bare som om, at dansk sportspresse går mere op i at lede efter rygter end at undersøge potentialet i (meget mulige) transfers.

    Nu nævner du tre danskere og en tidligere topscorer fra Superligaen. Dem behøver man ikke ligefrem at verificere så grundigt. Men husker, at der var mange Panathinaikos-fans, der begræd tabet af Zeca. Det giver trods alt en vis ro i maven.

    Med Hr. Oik har han altså en lidt trist historik, efter at Bologna besluttede sig for at leje ham ud: 4 kampe for bundholdet SPAL, 3 kampe i Bari i serie B, der blev tvangsnedrykket til Serie C pg.a. økonomiske problemer i den sæson, og så altså et låneophold til AEK, der dog blev konverteret til en kontrakt. Et års tid senere er begejstringen dog til at overse, når man er villig til at skippe en nyligt indkøbt centerforsvarer til relativt små penge, og hvor fansene mener, at det matcher at kunne sælge is til eskimoer (den politiske korrekthed er ikke kommet til de kanter åbenbart :)). Når han så samtidig ligner Bambi på glatis i en highlightvideo, virker det...ja...lidt besynderligt. Og i al fald på papiret hamrende uambitiøst.
    Yay - Tipsbladet har rent faktisk grebet knoglen og spurgt to græske journalister om vores nye spiller. Det er ikke ligefrem sådan skamros - men interessant, at han ifølge den ene journalist bedst passer i et tremandsforsvar: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...niske-formaaen
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  4. #1683
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Yay - Tipsbladet har rent faktisk grebet knoglen og spurgt to græske journalister om vores nye spiller. Det er ikke ligefrem sådan skamros - men interessant, at han ifølge den ene journalist bedst passer i et tremandsforsvar: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...niske-formaaen
    Jeg bemærker, at han flere steder roses for sin styrke i hovedspillet. Det er noget som vi mangler, og han lyder egentlig til at komplementere Nelsson fint.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1684
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...tos-skifte-til

    Jeg havde sgu gerne set ham i KBH. Selvfølgelig kan han falde igennem med sin særprægede personlighed, men prøv at spol lidt tilbage i tråden her og se, hvor meget vi var oppe at køre for et par uger siden over, at han var på vej. Nu havner han så i FCM til en lavere løn og lavere transfersum, end vi ville betale. Prøv bare at spin det til, at det er til vores fordel, Ståle. Det bastante move med at melde ud, at han definitivt ikke kom til FCK, det har de taget imod med kyshånd i FCM, så de kunne holde økonomien nede, og nu kan FCM køre pladen om at han valgte sin hjerteklub, til undertoner af et magtskifte. Det er fandme noget crap.

    Jeg tror egentlig mange fodboldhandler foregår sådan her: Hvad kan jeg få i løn hos x klub, ok det fortæller jeg til y klub og presser lønnen herovre. Sådan er business. Det særlige i dette forløb er at det er foregået i fuld offentlighed og mellem to rivaler. Og vi trak nitten.

    Vi vil selvfølgelig altid synes, at Sisto er en skidt karl, og begrunde det med alle mulig moralske argumenter om hans personlige integritet forhandlingsstil osv, men fakta er nu som det er. Han havnede i FCM. Det håber jeg man evaluerer inde i Parken. Nu er to store handler med "spraglede typer" gået i vasken. Ndoye , som vi ikke engang kunne få til at forlænge for en enkelt storkamp mod United, og nu Sisto. Fodboldmarkedet er et kræmmermarked, med alle mulige menneskelige og kulturelle faktorer, der gør at det ikke bare er et nulsumsspil, og det er vi altså nødt til at kunne navigere i. Det synes jeg sgu ikke, vi har bevist i dette transfervindue. Vi har misset Ndoye, Zanka og Sisto. Men ok vi har fået en græker med flot hår og tvivlsomme anbefalinger. Jeg håber kraftedeme, han brænder ligaen af, eller vi slutter vinduet med noget mere opløftende. Indtil nu er det sgu ikke imponerende.
    Danmark til Valby Bakke


  7. #1685
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    https://www.bt.dk/superligaen/bt-afs...tos-skifte-til

    Jeg havde sgu gerne set ham i KBH. Selvfølgelig kan han falde igennem med sin særprægede personlighed, men prøv at spol lidt tilbage i tråden her og se, hvor meget vi var oppe at køre for et par uger siden over, at han var på vej. Nu havner han så i FCM til en lavere løn og lavere transfersum, end vi ville betale. Prøv bare at spin det til, at det er til vores fordel, Ståle. Det bastante move med at melde ud, at han definitivt ikke kom til FCK, det har de taget imod med kyshånd i FCM, så de kunne holde økonomien nede, og nu kan FCM køre pladen om at han valgte sin hjerteklub, til undertoner af et magtskifte. Det er fandme noget crap.

    Jeg tror egentlig mange fodboldhandler foregår sådan her: Hvad kan jeg få i løn hos x klub, ok det fortæller jeg til y klub og presser lønnen herovre. Sådan er business. Det særlige i dette forløb er at det er foregået i fuld offentlighed og mellem to rivaler. Og vi trak nitten.

    Vi vil selvfølgelig altid synes, at Sisto er en skidt karl, og begrunde det med alle mulig moralske argumenter om hans personlige integritet forhandlingsstil osv, men fakta er nu som det er. Han havnede i FCM. Det håber jeg man evaluerer inde i Parken. Nu er to store handler med "spraglede typer" gået i vasken. Ndoye , som vi ikke engang kunne få til at forlænge for en enkelt storkamp mod United, og nu Sisto. Fodboldmarkedet er et kræmmermarked, med alle mulige menneskelige og kulturelle faktorer, der gør at det ikke bare er et nulsumsspil, og det er vi altså nødt til at kunne navigere i. Det synes jeg sgu ikke, vi har bevist i dette transfervindue. Vi har misset Ndoye, Zanka og Sisto. Men ok vi har fået en græker med flot hår og tvivlsomme anbefalinger. Jeg håber kraftedeme, han brænder ligaen af, eller vi slutter vinduet med noget mere opløftende. Indtil nu er det sgu ikke imponerende.
    Uenig uenig uenig - jeg synes faktisk du er temmelig bitter og mangler en del forståelse... med mindre du bare mener FCK skal betale whatever en spiller vil have og ikke tænker på økonomien fremadrettet a la Frimann hos AB!

    Ståle - giver Sisto et tilbud og Sisto trække i land, Ståle læser situationen 100% korrekt - Sisto havde på ingen måder hjertet med

    Sisto - foretrækker hans barndomsklub og det er også til en lavere løn. Det må vi altså bare tage hatten af for, sportsligt er det ikke fedt. Part of the game.

    Zanka - har aldrig været aktuel, det er ved at blive en tåbelig sidelinien sandhed

    N’Doye ville ikke forlænge for en (eventuelt flere) kamp(e). Han ville have 2 år til topløn... næsten mere tåbeligt end at give Bengtsson 5 år (jaja nu hopper kæden lidt af). Det var ikke et muligt kompromis og så må man altså melde fra.

    Det er et broget marked med mange forskellige personligheder - men FCK skal som klub ikke bare acceptere alt. Det kommer der intet godt ud af i længden. Vi har vores arbejdsmetoder og det har bragt rigtig meget succes over de sidste 20 år og gjort os til en europæisk klub.

    Jeg forstå simpelthen ikke disse konstante angreb på FCK og Ståle lige meget hvad de gør. Det er sku ved st blive lidt for meget


  8. #1686
    Tilmeldingsdato
    Mar 2007
    Indlæg
    226

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg er den eneste som sidder og har følelsen at der er sket et magtskifte i Danmark. Ja, jeg er til tider pessimistisk herinde og er gjort til skamme med diverse gode handler de sidste år. Men lige nu formår vores direkte konkurrent at holde på truppen og forstærke den. !! Vinduet er stadigt åbent og alt kan ske. Men har virkelig en dårlig fornemmelse og spørgsmålet er om ikke coronaen har gjort virkelig ondt på os. Jeg tror sgu at Fcm både formår at kvalle til et gruppespil og klare sig i ligaen. Hvis vores ledelse virkelig vil det her og ikke ende som runner up de næste mange år, så tror jeg det er nu man skal vise nosser og lave et statement. Spørgsmålet er om det sker. ? Jeg kan desværre godt have min tvivl...
    Citat Per N. efter 4-2 nederlag til Horsens : Gilberto har slet ikke klasse og er ganske ordinær. (Sagt efter GIL har lavet 2 mål mod BIF)
    david.kjaer's Avatar

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #1687
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,535

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Uenig uenig uenig - jeg synes faktisk du er temmelig bitter og mangler en del forståelse... med mindre du bare mener FCK skal betale whatever en spiller vil have og ikke tænker på økonomien fremadrettet a la Frimann hos AB!

    Ståle - giver Sisto et tilbud og Sisto trække i land, Ståle læser situationen 100% korrekt - Sisto havde på ingen måder hjertet med

    Sisto - foretrækker hans barndomsklub og det er også til en lavere løn. Det må vi altså bare tage hatten af for, sportsligt er det ikke fedt. Part of the game.

    Zanka - har aldrig været aktuel, det er ved at blive en tåbelig sidelinien sandhed

    N’Doye ville ikke forlænge for en (eventuelt flere) kamp(e). Han ville have 2 år til topløn... næsten mere tåbeligt end at give Bengtsson 5 år (jaja nu hopper kæden lidt af). Det var ikke et muligt kompromis og så må man altså melde fra.

    Det er et broget marked med mange forskellige personligheder - men FCK skal som klub ikke bare acceptere alt. Det kommer der intet godt ud af i længden. Vi har vores arbejdsmetoder og det har bragt rigtig meget succes over de sidste 20 år og gjort os til en europæisk klub.

    Jeg forstå simpelthen ikke disse konstante angreb på FCK og Ståle lige meget hvad de gør. Det er sku ved st blive lidt for meget
    Men Fck og Ståle har selv sat os i den her situation pga ALT for mange fejlkøb igennem de senere år... Pierre og Bjelland som de største skrækeksempler med lange kontrakter og høj løn. Santos/Thomsen også i en kategori af fejl scouting...
    Det er jo den væsentligste årsag til at vi ikke har råd til de store signings lige nu og derfor er det vel helt naturligt at vi som fans er kritiske.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #1688
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    391

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Sisto bør ikke være vores bekymring. Han kan formentligt finde en fornuftig form og blive en profil i superligaen, men FCK var aldrig aktuelt.

    Vores udfordring er alternativerne. Hvem henter vi nu? Vi har en enorm økonomi bundet op på breddespillere og skadede profiler. Spillere som Santos, Pep, Thomsen, Stage, Bengtsson, Oviedo, Kaufmann er langt fra FCK niveau, imens profiler som Fischer, Boile, Bjelland, Mudra er svingende og konstant skadede. Det efterlader Zeca, Falk, Daramy og til dels Varela som lever op til forventningerne.

    Vi kan ikke vente til slutningen af vinduet med at få holdet på plads.FCM kommer ikke til at smide mange point, gruppespil eller ej. Indtil nu har vi hentet en gardering i centerforsvaret og en mand der står for 15-20 mål på en sæson. Alt sammen fint nok, men det dækker langt fra vores mangler på resten af holdet.

    Jeg gider ikke endnu en sæson med det sædvanlige spin om træthed og skader. Det klinger mere hult end expected goals.

    Jeg tror ikke der sker revolutioner på transfersiden. Mit håb er bundet op på den nye fysiske sektor.
    Fc Ålene

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #1689
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men Fck og Ståle har selv sat os i den her situation pga ALT for mange fejlkøb igennem de senere år... Pierre og Bjelland som de største skrækeksempler med lange kontrakter og høj løn. Santos/Thomsen også i en kategori af fejl scouting...
    Det er jo den væsentligste årsag til at vi ikke har råd til de store signings lige nu og derfor er det vel helt naturligt at vi som fans er kritiske.
    Bjelland som blev hentet i hans bedste fodboldalder og Thomsen som ung havde brændt ligaen af og så havde det svært i en top 5 liga.... altså det havde de fleste vel turde gamble på. Pierre har aldrig været min favorit og jeg forstår hellere ikke helt købet - men det var det sikre valg til en plads, hvor Boile har for mange skader. Santos synes jeg stadig har et eller andet - men der ligner det at klubben/scouting/Ståle og jeg tager fejl.

    Fejlkøb er desværre en del af gamet og ja vi har ramt for mange pt. Derfor fungere det ikke rigtigt, vi har ikke været gode nok på et tidspunkt hvor klubben var presset af en opstart med rigtig mange kampe (sidste sæson).... men lige nu angriber jeg påstanden om de manglende indkøb/kontrakter til Zanka, Sisto og N’Doye som alle 3 af den ene eller anden grund ikke vil FCK... det kan man intet gøre ved.

    At en forsvarsspiller som vi intet kender til bliver savet over fra start er også utaknemligt og faktisk ringe stil. Vi har tydeligvis prøvet flere (der har været mange rygter) og man har måske vurderet at vi ikke havde plads til et ungt talent ved siden af Nelsson i vigtige kampe. Det kan jeg sagtens forstå fra klubbens side og fra vores side kan jeg sagtens forstå en skeptisk holdning. Sikre kort som Bengtsson kan man kun få for mange af - meeeeeen skal vi ikke lige give ham en chance. Vi plejede at tude efter 6 mdr, det blev 3 måneder og nu er det på selve dagen for kontraktunderskrivelsen, måske lige tidligt nok.


  15. #1690
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af david.kjaer Se meddelelser
    Jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg er den eneste som sidder og har følelsen at der er sket et magtskifte i Danmark.
    Jeg synes, at man skal være varsom med at overfortolke Sisto-handlen. Det er en usædvanlig historie på flere måder, og spilleren og klubben har trods alt et forhold. Jeg er personligt glad for, at han ikke havnede i FCK, men havde selvfølgelig helst set, at han ikke var havnet i FCM.

    Det er dog klart, at vi har gjort det svært for os selv med flere års misligholdelse af truppen. Sisto eller ej - FCM er enormt stabile, så vi kan ikke sætte vores lid til, at de selv taber niveau. Dvs. efterslæbet skal vi selv sørge for at indhente, hvilket desværre ikke kommer til at ske denne sæson. Dertil er forskellen for stor, og vi har for mange dyre spillere, vi skal af med.

    Forhåbentligt får vi styr på det sportslige setup, herunder scoutingen, så succesraten på transferområdet øges fremover. Økonomisk er vi stadig i førersædet, så det skulle være muligt at komme tilbage. Det er dog også klart, at Matthew Benham og Smartodds er en formidabel modstander, og FCM vil være en konkurrent, så længe førstnævnte fastholder sin interesse i klubben.

  16. De følgende 8 brugere er enige:

  17. #1691
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men Fck og Ståle har selv sat os i den her situation pga ALT for mange fejlkøb igennem de senere år... Pierre og Bjelland som de største skrækeksempler med lange kontrakter og høj løn. Santos/Thomsen også i en kategori af fejl scouting...
    Det er jo den væsentligste årsag til at vi ikke har råd til de store signings lige nu og derfor er det vel helt naturligt at vi som fans er kritiske.

    Jeg forstår superestrella sådan at Ståle gjorde ret i ikke at forlænge "år" med NDoye og vise Sisto døren. Det er jeg da helt enig i.

    DiscoTango, du skriver så om andre af Ståles dispositioner og "fejlkøb" og det er jo en helt anden sag, som mange af os også har kritiseret Ståle for.
    Personligt er jeg da træt af at Ståle har forkærlighed for vores tidligere spillere som han flere gange har hentet hjem:
    - ofte er de blevet gamle og dermed langsomme
    - virker til han glemmer at vores hjemlige konkurrenter (FCM i særdeleshed) altså ikke har stået stille i den tid vores hjemvendte mand var ude. Så konkurrenten er blevet bedre og vi henter en spiller retur som ofte er blevet dårligere.
    - som andre har skrevet virker det som den "nemme løsning" at hente tidligere spillere hjem, men udover ovenstående pointer så efterlader det desværre også indtrykket af en "scouting afdeling" der ikke er rigtig i omdrejninger.

  18. #1692
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg synes, at man skal være varsom med at overfortolke Sisto-handlen. Det er en usædvanlig historie på flere måder, og spilleren og klubben har trods alt et forhold. Jeg er personligt glad for, at han ikke havnede i FCK, men havde selvfølgelig helst set, at han ikke var havnet i FCM.

    Det er dog klart, at vi har gjort det svært for os selv med flere års misligholdelse af truppen. Sisto eller ej - FCM er enormt stabile, så vi kan ikke sætte vores lid til, at de selv taber niveau. Dvs. efterslæbet skal vi selv sørge for at indhente, hvilket desværre ikke kommer til at ske denne sæson. Dertil er forskellen for stor, og vi har for mange dyre spillere, vi skal af med.

    Forhåbentligt får vi styr på det sportslige setup, herunder scoutingen, så succesraten på transferområdet øges fremover. Økonomisk er vi stadig i førersædet, så det skulle være muligt at komme tilbage. Det er dog også klart, at Matthew Benham og Smartodds er en formidabel modstander, og FCM vil være en konkurrent, så længe førstnævnte fastholder sin interesse i klubben.

    Det er rigtig godt formuleret = vores udfordring i en nøddeskal.

  19. #1693
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg synes ellers at mange af dem vi henter hjem igen har fungeret fint. Zanka, N’Doye og Corner fx. Jeg vil også rigtig gerne stadig have Zanka og Corner (for tredje gang) og Delaney hjem. Ja, Bengtsson, Oviedo, Ragnar er sløje, men købt som backups der kender systemet og klubben. Det ser jeg intet odiøst i. Det skulle da lige være at Bengtsson endte med at spille så meget.

    Jeg husker sidelinien skreg og skabte sig over hvorfor man dog ikke hentede spillere som Thomsen og Bjelland, for nu at kræve Ståles hoved på et fad fordi de ikke er gode nok.

    Jeg er selv mega nervøs for den nye sæson og hvad der, indenfor de næste par år, kan blive en ændring af magtbalancen i superligaen, men når det er sagt, så har jeg godt nok aldrig oplevet tonen så skinger herinde i de sidste 20 år.
    M

  20. De følgende 6 brugere er enige:

  21. #1694
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    1,727

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg er bekymret over truppen, og de udmeldninger som der er. Udmeldningerne kan være ren spin, og det håber jeg virkelig på, for vi har desperat brug for en kant spiller. Håber de er i gang med at gå ned af listen af spillere efter Sisto. Vi vinder ikke et mesterkab mod FCM med Stage på kanten, som det jo nok hurtigt ender med når Fischer igen er skadet.

    Hele venstreback situationen er også håbløs, og det kunne man næsten sige sig selv ligeså snart vi hentede Oviedo hjem, som ikke har præsteret godt i flere sæsoner. Den mindste form for scouting ville vise at den mand slet ikke var god nok. Så nu sidder vi fast med to mildest talt elendige backs, til den måde vi gerne vil spille fodbold på. Bengtsson kan slet ikke sætte en mand og spiller altid den sikre løsning, imens Oviedo slet ikke rigtig kan noget som helst. Selv den med han er god offensivt, ser ud til at være et minde fra fortiden, mere end en vurdering af ham nu.
    never had the makings of a varsity athlete
    cleansation's Avatar

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1695
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Med til historien hører det vel også, at folk rystede meget på hovedet, da Casper Højer rygtedes til os. Ham ville vi vist alle gerne have haft nu.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •