Side 128 af 184 FørsteFørste ... 2878118125126127128129130131138178 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,906 til 1,920 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1906
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Uenig i den analyse. Kaufmann blev købt til tiltræden nu, og planen var, at han skulle køres ind nu og de næste 12 måneder. Han ankom 6 måneder før tid og fik førsteangriberansvar fra dag ét. Vi er ved at knække ham med for meget ansvar. Han giver sig altid 100%. Er ikke bange for at slå sig. Han kan blive god, men det tager mere tid og mindre ansvar.

    Til gengæld er jeg dæleme bekymret for Pep. Han ser ikke ud til at have en fremtid i klubben. Jeg har faktisk længe fornemmet, at hverken Santos, Varela eller Pep trives i klubben. Santos er rejst. Varela bliver nok, mens det er et stort spørgsmål med Pep. Det synes jeg er trist.
    Uanset hvor meget han har spillet, er det dog et faktum, at hans afslutningsfærdigheder desværre lader meget tilbage at ønske.
    Santos er lige røget, Pep kan sagtens være den næste, og ryger den sidste del af den spansktalende enklave, er det fint med mig.
    Jeg savner i den grad et hold bestående af skandinaviske landsholdsprofiler, som vi før har haft stor succes med.
    Masser af fysik og mental parathed til jobbet der venter.
    Forestil jer en Linderoth der havde været med i går. Han havde kørt sine holdkammerater midtover.

  2. #1907
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg vil have spillere der kan gå direkte ind i start 11 som påvirker holdet fra dag 1 og ikke skal bruge 6-12 måneders tilvendning.
    Ja, det vil vi alle, men det er ikke en del af forretningsmodellen. Vi skal købe et vist antal talentfulde spillere, som vi (hvem det så end er) kan sælge for mange €€€€€€€ efter et par år. Vi er i et marked, hvor vi skal handle før, vi er sikre på, om talentet holder hele vejen. I modsat fald napper udlandet dem. Vi må tage chancer, og en gang i mellem fejler vi. Andre gange ikke.

    Det handler ikke om tilvænning, men om talentudvikling. Problemet er selvfølgelig, hvis vi binder for mange penge i den slags spillere på samme tid. Så halter modellen.

    Ståle har lang snor hos ledelsen, fordi han har lavet en del penge de seneste år på den konto. Vi fans vil bare vinde. Ejerne tjene penge. Sådan groft sagt.

  3. De følgende 7 brugere er enige:

  4. #1908
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Døren Se meddelelser
    Ja, det vil vi alle, men det er ikke en del af forretningsmodellen. Vi skal købe et vist antal talentfulde spillere, som vi (hvem det så end er) kan sælge for mange €€€€€€€ efter et par år. Vi er i et marked, hvor vi skal handle før, vi er sikre på, om talentet holder hele vejen. I modsat fald napper udlandet dem. Vi må tage chancer, og en gang i mellem fejler vi. Andre gange ikke.

    Det handler ikke om tilvænning, men om talentudvikling. Problemet er selvfølgelig, hvis vi binder for mange penge i den slags spillere på samme tid. Så halter modellen.

    Ståle har lang snor hos ledelsen, fordi han har lavet en del penge de seneste år på den konto. Vi fans vil bare vinde. Ejerne tjene penge. Sådan groft sagt.
    Jo Bevares det skal der også være plads til. MEN der er simpelthen for langt mellem snapsne i henhold til at ramme rigtigt på transfer markedet. Nuvel at ramme et forkert match er en del af fodbolden og sker for alle hold, men jeg må være ærlig at sige at vi har ALT for mange missere. Så må man justere på sin strategi.

    Læg dertil at Ståle og ledelsen ved, at vi står over for en af de vigtigste sæsoner i flere år, hvor et DM guld giver mindst EL gruppespil. Vi har simpelthen ikke plads til flere missere og primadonnaer på vores hold som tror at sejrene kommer af sig selv.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1909
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Så må vi se, om han gør det
    Det kræver da vist, at han har en blankcheck, hvilket næppe er ret realistisk i disse tider.

  7. #1910
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Læg dertil at Ståle og ledelsen ved, at vi står over for en af de vigtigste sæsoner i flere år, hvor et DM guld giver mindst EL gruppespil. Vi har simpelthen ikke plads til flere missere og primadonnaer på vores hold som tror at sejrene kommer af sig selv.
    Missere kan man næppe gardere sig helt imod. Men vinduet indtil nu har netop vist, at vi lige går efter færdigudviklede spillere som bør kunne præstere fra dag 1. Vi var ved at hente Sisto, der var rygter om Zanka, vi har hentet en ældre forsvarer som ikke skal udvikles og vi har til Sideliniens store ærgelse hentet det mest sikre kort mht at score i superligaen på angriberposten. Det er nærmest bøjet i neon, at vi ikke går efter spillere som skal udvikles i dette vindue. Vi går efter at kunne præstere nu. Om man så lykkes med at finde 1-2 spillere mere må tiden vise - det er vi ikke altid selv herrer over. Men de 5 som Goldbæks Højrefod nævner, kommer ikke til at ske.

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #1911
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Missere kan man næppe gardere sig helt imod. Men vinduet indtil nu har netop vist, at vi lige går efter færdigudviklede spillere som bør kunne præstere fra dag 1. Vi var ved at hente Sisto, der var rygter om Zanka, vi har hentet en ældre forsvarer som ikke skal udvikles og vi har til Sideliniens store ærgelse hentet det mest sikre kort mht at score i superligaen på angriberposten. Det er nærmest bøjet i neon, at vi ikke går efter spillere som skal udvikles i dette vindue. Vi går efter at kunne præstere nu. Om man så lykkes med at finde 1-2 spillere mere må tiden vise - det er vi ikke altid selv herrer over. Men de 5 som Goldbæks Højrefod nævner, kommer ikke til at ske.
    Igen tror jeg at du får ret. Præmissen for FCK er bare at vi skal være DK's bedste klub, der kan begå sig internationalt. I det perspektiv skal der ske en ganske stor udskiftning i hele truppen mhp. at bygge en stærk start 11'er. Min målestok for Ståles succes i vinduet er ikke om det er en svær/realistisk opgave for ham, men et udtryk for, hvad der skal til for at han med vores budget opfylder præmissen for klubben.

    Så må han udvise god scouting, godt købmandskab eller hvad det kræver. I øvrigt, så er jeg nok lidt uenig i din vurdering af Marios efter hans første to kampe. Men jeg kan naturligvis have misset nogle situationer med ham :-)
    Goldbæks Højrefod

  10. #1912
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Missere kan man næppe gardere sig helt imod. Men vinduet indtil nu har netop vist, at vi lige går efter færdigudviklede spillere som bør kunne præstere fra dag 1. Vi var ved at hente Sisto, der var rygter om Zanka, vi har hentet en ældre forsvarer som ikke skal udvikles og vi har til Sideliniens store ærgelse hentet det mest sikre kort mht at score i superligaen på angriberposten. Det er nærmest bøjet i neon, at vi ikke går efter spillere som skal udvikles i dette vindue. Vi går efter at kunne præstere nu. Om man så lykkes med at finde 1-2 spillere mere må tiden vise - det er vi ikke altid selv herrer over. Men de 5 som Goldbæks Højrefod nævner, kommer ikke til at ske.
    Jeg skriver jo netop også at missere er en del er fodbolden, hvis du ellers har læst det jeg har skrevet :). Og vi ved endnu ikke om Marios vil lykkedes, men han skal selvfølgelig have chancen. Ja og så henter vi Kamil som startede fint. Det jeg primært anfægter at de mange missere vi har lavet på transfer markedet før Kamil og Marios kom til. jeg gentager, der er simpelthen for langt mellem snapsne.

    Om det så lykkes at tilføje 2 ekstra "Profiler" som levere fra dag 1, ja det må tiden jo vise som du nævner. Vi må så bare håbe det ikke bliver forsent og vi på daværende tidspunkt er 10 point efter det pågældende førerhold.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1913
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg må indrømme, jeg er også ved at være træt af Kauffman små klynken når det gør lidt Ondt. Det er fandeme voksenfodbold. Hans teknik er hellere ikke noget at råbe op omkring.
    Kaufmann er fed, han gik da netop ind sidste kamp med noget pondus og noget fanden i voldskhed iforhold til feks. Daramy, Stage, Varela osv..
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar


  13. #1914
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Så må han udvise god scouting, godt købmandskab eller hvad det kræver.
    God scouting siger du ? :). Tjaa bedømt udfra, hvad der hentet de sidste par år så er jeg ikke videre optimistisk :)

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1915
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Kaufmann er fed, han gik da netop ind sidste kamp med noget pondus og noget fanden i voldskhed iforhold til feks. Daramy, Stage, Varela osv..
    Ja en smule ravage uden det var prangende. Der skulle hellere ikke meget til efter den 1 halvleg. Og det var jo ikke fordi han kom frem til chancer ? Jeg kan så finde rigtig mange kampe, hvor Kauffmann har været endnu mere elendig.

    Fair nok, hvis han er købt som udviklingspiller. jeg skal da bare love for det er en dyr herrer man har købt

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #1916
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Igen tror jeg at du får ret. Præmissen for FCK er bare at vi skal være DK's bedste klub, der kan begå sig internationalt. I det perspektiv skal der ske en ganske stor udskiftning i hele truppen mhp. at bygge en stærk start 11'er. Min målestok for Ståles succes i vinduet er ikke om det er en svær/realistisk opgave for ham, men et udtryk for, hvad der skal til for at han med vores budget opfylder præmissen for klubben.

    Så må han udvise god scouting, godt købmandskab eller hvad det kræver. I øvrigt, så er jeg nok lidt uenig i din vurdering af Marios efter hans første to kampe. Men jeg kan naturligvis have misset nogle situationer med ham :-)
    Jeg synes det er svært at måle ham på noget, som formentlig ikke er økonomisk muligt, nemlig at hente 5 spillere til startopstillingen. Men han kan selvfølgelig måles på, om holdet er stærkt nok til at vinde guld. En sådan konklusion må dog nok vente mindst nogle uger (nok nærmere måneder), omend vi da sagtens kan sidde her og konstatere/gætte på, at det er den ikke.

    Mht Marios, så ligner han imo en kæmpe nulbon. Men han er uden tvivl købt som "færdigudviklet", hvorfor jeg nævnte, at han ikke skal udvikles.
    Sidst redigeret af k@sper : 14.09.20 kl. 21:31

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1917
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg skriver jo netop også at missere er en del er fodbolden, hvis du ellers har læst det jeg har skrevet :). Og vi ved endnu ikke om Marios vil lykkedes, men han skal selvfølgelig have chancen. Ja og så henter vi Kamil som startede fint. Det jeg primært anfægter at de mange missere vi har lavet på transfer markedet før Kamil og Marios kom til. jeg gentager, der er simpelthen for langt mellem snapsne.

    Om det så lykkes at tilføje 2 ekstra "Profiler" som levere fra dag 1, ja det må tiden jo vise som du nævner. Vi må så bare håbe det ikke bliver forsent og vi på daværende tidspunkt er 10 point efter det pågældende førerhold.
    Jeg læste godt dit indlæg, men eftersom det var et svar på et indlæg om vores forretningsmodel (omkring køb af talenter), så antog jeg, at det var de ikke-færdigudviklede spillere (Biel, Kaufmann etc.), som du hentydede til.

    Mht antallet af svipsere, så er det vist en længere diskussion, som er taget flere gange før. Der er helt sikkert sket fejl, omend imo ikke så mange som flere herinde vil gøre det til.

    Jeg har forøvrigt ikke de store forventninger til Marios, som ligner en breddespiller i bedste fald. Men det kan nok stadig diskuteres, om det så er et fejlkøb, når han kostede temmeligt lidt og næppe går ind i toppen af lønhierarkiet.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #1918
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg læste godt dit indlæg, men eftersom det var et svar på et indlæg om vores forretningsmodel (omkring køb af talenter), så antog jeg, at det var de ikke-færdigudviklede spillere (Biel, Kaufmann etc.), som du hentydede til.

    Mht antallet af svipsere, så er det vist en længere diskussion, som er taget flere gange før. Der er helt sikkert sket fejl, omend imo ikke så mange som flere herinde vil gøre det til.

    Jeg har forøvrigt ikke de store forventninger til Marios, som ligner en breddespiller i bedste fald. Men det kan nok stadig diskuteres, om det så er et fejlkøb, når han kostede temmeligt lidt og næppe går ind i toppen af lønhierarkiet.
    Jeg frygter godt nok også de græske bulletiner på Marios niveau. Jeg synes på ingen måde at det har set opløftende ud. Han skal selvfølgelig have en fair chance, men det ser ud som om at vi har fået en endnu tungere forsvarsspiller end Bjelland. Ikke just det vi har brug for.

  22. #1919
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Mht Marios, så ligner han imo en kæmpe nulbon. Men han er uden tvivl købt som "færdigudviklet", hvorfor jeg nævnte, at han ikke skal udvikles.
    Jeg forstår slet ikke du og andre kan konkludere han "ligner" en nulbon baseret på 1 træningskamp og 15 min som indskifter. Det muligt det bliver konklusionen, men det kan vi vel først bedømme efter nogle kontinuerlige kampe i start 11. Da Nelsson kom til sidste år så han altså også rimelig shaky ud de første kampe i den hvide trøje. Og Nelsson er ikke perfekt, han lavede altså også nogle mærkelige ting sidste sæson. Han har dog et højt top niveau.

    Spørgsmålet er dog, hvornår Ståle tør bruge Hr. Marios. Hvis det er Ståles system/placeringsevner etc. han skal til at lære så ved vi jo af erfaring at det godt kan tage lang tid at få på rygraden..

    Det er sgu et svært Valg.

    1. Forsætte med en afdanket Bjelland som dog kender systemet, men aligevel vil komme til at koste mål.
    2. Tage Chance med Marios fra start allerede nu, men vil formentlig også vil koste mål, men har måske har større potentiale til at blive et godt makkerpar til Nelsson.

    Jeg nægter at tro på, der kommer flere centerforsvar indkøb, så det er det vi har at vælge imellem, medmindre Ragner vågner fra dåd og finder sin nye ungdom :)
    Sidst redigeret af EraZ : 14.09.20 kl. 22:05

  23. De følgende 3 brugere er enige:

  24. #1920
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg forstår slet ikke du og andre kan konkludere han "ligner" en nulbon baseret på 1 træningskamp og 15 min som indskifter. Det muligt det bliver konklusionen, men det kan vi vel først bedømme efter nogle kontinuerlige kampe i start 11. Da Nelsson kom til sidste år så han altså også rimelig shaky ud de første kampe i den hvide trøje.

    Spørgsmålet er dog, hvornår Ståle tør bruge Hr. Marios. Hvis det er Ståles system/placeringsevner etc. han skal til at lære så ved vi jo af erfaring at det godt kan tage lang tid at få på rygraden..

    Det er sgu et svært Valg.

    1. Forsætte med en afdanket Bjelland som dog kender systemet, men aligevel vil komme til at koste mål.
    2. Tage Chance med Marios fra start allerede nu, men vil formentlig også vil koste mål, men har måske har større potentiale til at blive et godt makkerpar til Nelsson.

    Jeg nægter at tro på, der kommer flere centerforsvar indkøb, så det er det vi har at vælge imellem, medmindre Ragner vågner fra dåd og finder sin nye ungdom :)
    Du skriver selv at man ikke kan vurdere Marios niveau efter en træningskamp og 15 min. kamp. Og i samme åndedrag vurdere du selv, at han nok har et større potentiale end Bjelland.
    Hvor pokker ved du det fra?
    Hans 15 min. på banen i går var mere end rigeligt for mig. Han ligger ud med at sparke det største hul i luften i nordeuropæisk historie, og er generelt shaky.
    Hans fart vil give ham en 100 meter på noget der minder om en fem minutters powernap.
    Og at bruge Nelsson som pejlemærke i forhold til Marios, er også sådan lidt æbler og pærer. Marios kommer med en solid ballast, fra gode ligaer og landskampe for Grækenland. Nelsson kom fra Farum.
    Jeg må bare sige, at jeg slet ikke er imponeret. Og med de græske bulletiner i baghovedet, så bliver det et laaangt efterår.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •