Side 149 af 184 FørsteFørste ... 4999139146147148149150151152159 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,221 til 2,235 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2221
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der er meget fokus på dårlig scouting og dårlige indkøb, men udover at det - som allerede nævnt - er svært at vide, hvad der foregår i kulisserne, har vi, når jeg ser på vores trup, et hold, der er rigtig pænt på papiret. For mig at se er vores overordnede problem, at en stor gruppe fuldt ud kvalificerede spillere underpræsterer.

    Når folk taler om, at der skal findes en sportsdirektør, så Ståle kun skal være træner og hans magt kan blive bredt ud, tænker jeg lige omvendt. På trods af fejlkøb har Ståle formået at finde ret mange spillere af en kaliber, jeg ikke troede muligt i Suppen (Boilesen, Zeca, Fischer, Varela). Til gengæld lader han til at have svært ved at få dem til at fungere, så hvis vi endelig skulle splitte rollerne op, så jeg hellere Ståle blive som sportsdirektør med en anden træner til at sætte taktikken og pleje mandskabet. At det naturligvis er helt utænkeligt er en anden sag.

    Ankersen er sikkert et fint køb - med det velkendte forbehold ang. kontraktens længde - men det ærgrer mig helt vildt, at Varela lader til at blive opgivet. Jeg fatter ikke, at så mange ser ham som fyld. Jeg ser en spiller på et niveau, der er for højt til Superligaen, men han trænger (er mit gæt) til en ny træner, der kan forløse potentialet.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #2222
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Ankersen er sikkert et fint køb - med det velkendte forbehold ang. kontraktens længde - men det ærgrer mig helt vildt, at Varela lader til at blive opgivet. Jeg fatter ikke, at så mange ser ham som fyld. Jeg ser en spiller på et niveau, der er for højt til Superligaen, men han trænger (er mit gæt) til en ny træner, der kan forløse potentialet.
    Jeg er enig med dig i, at Varela er god. Men han virker ikke rigtigt til at have hovedet med her, hvorfor det giver mening at sende ham videre. Jeg tror helt ærligt ikke, at det har så meget med træner at gøre men mere stedet - jeg tror simpelthen, at han ser sig som værende for god til FCK og så forsvinder det nødvendige fokus og intensitet. Eller også er han bare den lidt lade type, hvilken bare ikke fungerer med FCK

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #2223
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig med dig i, at Varela er god. Men han virker ikke rigtigt til at have hovedet med her, hvorfor det giver mening at sende ham videre. Jeg tror helt ærligt ikke, at det har så meget med træner at gøre men mere stedet - jeg tror simpelthen, at han ser sig som værende for god til FCK og så forsvinder det nødvendige fokus og intensitet. Eller også er han bare den lidt lade type, hvilken bare ikke fungerer med FCK
    Det er bare drøn ærgerligt, for synes bestemt der har været fine takter ind imellem - Men måske han er træt af at spille på et hold der nok er en del dårligere end hvad han havde håbet på. Han kom jo trods alt ind på holdet efter en forårs sæson hvor vi havde fejet al modstand af banen - og sidenhen gik det ned af bakke fra den dag han kom til. Jeg tror ikke mentalt at han kan hive sig selv op, han er nok en medgangsspiller?

    Bliver virkelig spændende med Ankersen - nu skal han bare ikke lave en Pierre på os, for så er 4 år selvsagt ALT for lang tid. Dog er det jo ikke længe siden han var her sidst, og han har desuden nok fulgt en del med fra Italien og ved hvad det er for et genopbygnings projekt han går ind til? Tænker ikke at han er for fin til at tage arbejdshandskerne på og gå forrest fra dag 1...

  6. De følgende 5 brugere er enige:

  7. #2224
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig med dig i, at Varela er god. Men han virker ikke rigtigt til at have hovedet med her, hvorfor det giver mening at sende ham videre. Jeg tror helt ærligt ikke, at det har så meget med træner at gøre men mere stedet - jeg tror simpelthen, at han ser sig som værende for god til FCK og så forsvinder det nødvendige fokus og intensitet. Eller også er han bare den lidt lade type, hvilken bare ikke fungerer med FCK
    Det er ren spekulation det her, men man kan jo ikke udelukke, at træneren og hans visioner for holdet og spillestilen spiller ind på spilleres motivation. Man kan i hvert fald konkludere, at en stor del af vores spillere - og nok især de offensive og teknisk funderede - har underpræsteret gennem meget lang tid. Måske er det bare dem, den er gal med - eller måske er der andre ting på spil?
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #2225
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er ren spekulation det her, men man kan jo ikke udelukke, at træneren og hans visioner for holdet og spillestilen spiller ind på spilleres motivation. Man kan i hvert fald konkludere, at en stor del af vores spillere - og nok især de offensive og teknisk funderede - har underpræsteret gennem meget lang tid. Måske er det bare dem, den er gal med - eller måske er der andre ting på spil?
    Ja du har ret, at der kan være andre årsager. Fischer har været skadet. Wind har været skadet. Kaufmann har været skadet. Daramy er ung og stadig ny i gamet. Biel...tja, måske er han ikke bedre.

    Det kan da godt være, at taktik og træner kan være en årsag. Det kan også være, at Ståle ikke er årsagen til alt ondt, især når nu spillere som Wind og Fischer og masser andre profiler tidligere har præsteret inder Ståle.
    At vision og spillestil skulle spille ind på Varela's måske manglende motivation er også en ret fjern ide for mig. For backs i FCK har en temmelig stor grad af frihed til at gå med frem sammenlignet med mange andre klubber.

  10. #2226
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Ja det er sgu for dårligt, at vi henter et på papiret sikkert kort i vores situation. Nu må scouting simpelthen træde i karakter...
    Jeg synes såmænd, det er fint nok, at vi siger ja til Peter Anker, når han står derude og banker og fortæller, at han er smidt på porten i Genoa. Det kan sagtens gå hen og blive en forstærkning. Man skal nok bare ikke glemme, at vores stærke højreside i 18-19 sæsonen ikke kun skyldtes Ankersen, men også (eller måske i højere grad) Robert Skov.

    Og denne signing forstærker også indtrykket af, at vi tilsyneladende sejler på rekrutteringsfronten. Det fremgår af både Ankersens og Ståles kommentarer, at dette er en mulighed, der opstod pludseligt, og så slog vi selvfølgelig til. Det samme med Sisto: Nå, ham kan vi få, lad os flyve ned og hente ham. Og så var muligheden pludselig væk igen - men var der et alternativ, og tror man på Biel eller ej? Det virker ikke helt indlysende, at ledelsen har et klart svar.

    Velkommen til Peter Anker, og held og lykke til ham (jeg har, indrømmet, aldrig været kæmpefan). Det eneste, min kommentar gik på, er, at PLANEN kan være svær at få øje på. Og man begynder efterhånden at tvivle på, at den overhovedet eksisterer.
    Sidst redigeret af Claudemir Fanatic : 26.09.20 kl. 16:10

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #2227
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Jeg synes såmænd, det er fint nok, at vi siger ja til Peter Anker, når han står derude og banker og fortæller, at han er smidt på porten i Genoa. Det kan sagtens gå hen og blive en forstærkning. Man skal nok bare ikke glemme, at vores stærke højreside i 18-19 sæsonen ikke kun skyldtes Ankersen, men også (eller måske i højere grad) Robert Skov.

    Og denne signing forstærker også indtrykket af, at vi tilsyneladende sejler på rekrutteringsfronten. Det fremgår af både Ankersens og Ståles kommentarer, at dette er en mulighed, der opstod pludseligt, og så slog vi selvfølgelig til. Det samme med Sisto: Nå, ham kan vi få, lad os flyve ned og hente ham. Og så var muligheden pludselig væk igen - men var der et alternativ, og tror man på Biel eller ej? Det virker ikke helt indlysende, at ledelsen har et klart svar.

    Velkommen til Peter Anker, og held og lykke til ham (jeg har, indrømmet, aldrig været kæmpefan). Det eneste, min kommentar gik på, er, at PLANEN kan være svær at få øje på. Og man begynder efterhånden at tvivle på, at den overhovedet eksisterer.
    Er det ikke ret klart, at Ankersen og Sisto var muligheder over et niveau vi ellers kunne hente på? Og at det derfor pludselig gav mulighed at bytte Varela ud med Ankersen? Samme med Sisto - hvis førstevalget er meget bedre end andetvalget på scoutinglisten, giver det vel mening at gå all-in på førstevalget og være noget mere påpasselig med andetvalget?

    Med Biel var det vel ironisk nok omvendt: Man insisterede på at hente en kant, selv da Skov Olsen røg af listen. Selvom vi egentligt havde Holse, der nok ikke var/er meget efter Biel.

    Med andre ord: Den strategi du efterspørger ville nok lede til flere Biels. Er man klar på det?

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #2228
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Er det ikke ret klart, at Ankersen og Sisto var muligheder over et niveau vi ellers kunne hente på?
    Nej, det er ikke klart. Slet ikke for Ankersens vedkommende. En skandinavisk spiller i udkanten af landsholdet, som flopper i udlandet for tredje gang. Den slags signings har vi lavet masser af gennem tiden - også med succes.

    Mit budskab var ikke, at vi skal sige nej, når der ringer gode spillere, som vi kan bruge. Jeg tænker bare, at vi nok ikke kan klare os med det alene på sigt.

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #2229
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Nej, det er ikke klart. Slet ikke for Ankersens vedkommende. En skandinavisk spiller i udkanten af landsholdet, som flopper i udlandet for tredje gang. Den slags signings har vi lavet masser af gennem tiden - også med succes.

    Mit budskab var ikke, at vi skal sige nej, når der ringer gode spillere, som vi kan bruge. Jeg tænker bare, at vi nok ikke kan klare os med det alene på sigt.
    Det er bare en ret underligt konklusion du laver, at blot fordi man prøver at slå til på to lidt uventede muligheder, så sejler rekrutteringen og at der ikke er en plan. Mht Sisto så har alle tegn i sol og måne gået på, at vi skal have en kantspiller. Både før Sisto og også nu efter Sisto. Det kan selvfølgelig ikke garanteres at det lykkes, men planen virker da ret åbenlys. Det samme kan siges om midterforsvaret, hvor planen var at hente en spiller. Man prøvede (formentlig) Zanka - den gik ikke, og man hentede i stedet Marios.

    Tværtimod virker det da som om, at man er rimelig på forkant med tingene, når man i løbet af kort tid kan gøre plads til Ankersen, hvilket ser ud til at ske med den sandsynlige afgang af Varela.

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #2230
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg ser en spiller på et niveau, der er for højt til Superligaen, men han trænger (er mit gæt) til en ny træner, der kan forløse potentialet.
    Hvis Varela har et for højt niveau til Superligaen, kan Ståle måske finde lidt trøst i, at han ikke er den første træner, der ikke formår at forløse potentialet.

    Varela er 27(,5) år. Ifølge Transfermarkt har han spillet 177 kampe med 3 mål og 11 assists til følge. Han har i øvrigt spillet 14.241 minutter, hvilket svarer til ca. 80 minutter i snit. Frasorterer man ungdomskampe og reserveholdskampe ændrer billedet sig noget. Så hedder det 105 kampe, 45 minutter i snit med 0 mål og 5 assists. Varela har optrådt for 5 klubber i 5 forskellige lande, og herunder Manchester United (som både ungdomsspiller og senior) samt Real Madrid Castilla, så han har haft rigelig med muligheder for at vise sig frem på et højere niveau.

    Lad os sammenligne med Peter Ankersen for sjov skyld. Lige fyldt 30 (dvs. kun 2,5 år ældre end Varela). 360 kampe, knap 82 min. i snit, 22 mål og 60 assists. Hvis jeg frasorter de reserholdskampe, han optræder med på Transfermarkt, ender vi på 359 kampe med samme mængde mål og assists. Ankersen har optrådt for 6-7 klubber alt afhængig af om, man tæller Vejle Boldklub og Vejle Boldklub Kolding hver for sig.

    Ankersen leveret 1 mål per 1.335 minutter og 1 assist per 490 minutter. Varela har leveret 1 assist per 1.620 minutters spilletid.

    Så vil Varela-fansene måske indvende, at Varela har begået sig på et meget højere niveau, hvilket naturligvis må gå ud over hans stats. Varela har 1 assist på seniorniveau for Man U i Europa League og resten for FCK (2 Superliga og 2 EL). Ankersen har 1 mål og 3 assists i Bundligaen og 1 assist i Serie A foruden selvfølgelig en masse mål og assists for FCK i alle turneringer (men også for Esbjerg, Rosenborg og Vejle).

    Vi har alle vores favoritter og hadespillere. Jeg har som sådan intet imod Varela og havde meget gerne set ham få succes i FCK, men det har længe været åbenlyst, at det ikke bliver til noget med ham. Og det skyldes ikke, at han er for god til FCK og Superligaen.

    Ankersen er en kæmpe opgradering.


  19. #2231
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er bare en ret underligt konklusion du laver, at blot fordi man prøver at slå til på to lidt uventede muligheder, så sejler rekrutteringen og at der ikke er en plan.
    Jeg skrev, at signingen af Anker forstærker det indtryk. Og det indtryk eksisterer i forvejen i kraft en en perlerække af elendige, perspektivløse og/eller mislykkede signings: Gryte, Bjelle, Biel, Stage, Oviedo, Bartolec, Varela, Bendtner...

    Er vi slet ikke lykkedes med noget på transferfronten? Jo, Nelsson, Kalle og nu Wilczek. Men det er og bliver en tynd hitrate. Og ja, så var der selvfølgelig N'Doye, som kom hjem. Men han ringede og var snarere den, der overtalte Ståle end omvendt.

    Ser man på vores rekrutteringer over de seneste år, virker det mere som et uendeligt lappe-projekt med gammelkendte ansigter og tilfældigt opståede muligheder end opbygningen af noget målrettet og langsigtet.

    Derfor kan det selvfølgelig godt virke nu og her. Det gør det bare ikke i specielt udstrakt grad.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #2232
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Hvis Varela har et for højt niveau til Superligaen, kan Ståle måske finde lidt trøst i, at han ikke er den første træner, der ikke formår at forløse potentialet.

    Varela er 27(,5) år. Ifølge Transfermarkt har han spillet 177 kampe med 3 mål og 11 assists til følge. Han har i øvrigt spillet 14.241 minutter, hvilket svarer til ca. 80 minutter i snit. Frasorterer man ungdomskampe og reserveholdskampe ændrer billedet sig noget. Så hedder det 105 kampe, 45 minutter i snit med 0 mål og 5 assists. Varela har optrådt for 5 klubber i 5 forskellige lande, og herunder Manchester United (som både ungdomsspiller og senior) samt Real Madrid Castilla, så han har haft rigelig med muligheder for at vise sig frem på et højere niveau.

    Lad os sammenligne med Peter Ankersen for sjov skyld. Lige fyldt 30 (dvs. kun 2,5 år ældre end Varela). 360 kampe, knap 82 min. i snit, 22 mål og 60 assists. Hvis jeg frasorter de reserholdskampe, han optræder med på Transfermarkt, ender vi på 359 kampe med samme mængde mål og assists. Ankersen har optrådt for 6-7 klubber alt afhængig af om, man tæller Vejle Boldklub og Vejle Boldklub Kolding hver for sig.

    Ankersen leveret 1 mål per 1.335 minutter og 1 assist per 490 minutter. Varela har leveret 1 assist per 1.620 minutters spilletid.

    Så vil Varela-fansene måske indvende, at Varela har begået sig på et meget højere niveau, hvilket naturligvis må gå ud over hans stats. Varela har 1 assist på seniorniveau for Man U i Europa League og resten for FCK (2 Superliga og 2 EL). Ankersen har 1 mål og 3 assists i Bundligaen og 1 assist i Serie A foruden selvfølgelig en masse mål og assists for FCK i alle turneringer (men også for Esbjerg, Rosenborg og Vejle).

    Vi har alle vores favoritter og hadespillere. Jeg har som sådan intet imod Varela og havde meget gerne set ham få succes i FCK, men det har længe været åbenlyst, at det ikke bliver til noget med ham. Og det skyldes ikke, at han er for god til FCK og Superligaen.

    Ankersen er en kæmpe opgradering.
    Stærk gennemgang. Det er tydeligt at Varela har noget teknik og er godt skolet fra bunden af. Men det har også vist sig at det ikke er lykkedes os at få mere ud af ham og på den baggrund har du helt ret i at Ankersen er en opgradering sportsligt. Knap så "sexet" og uden videresalgspotentiale, men til gengæld med andet end løst krudt i støvlerne.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #2233
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    24

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det er altid nemt at være bagklog. Jeg tror ikke der var mange der havde set at varela, bjelland, barto og gryte ville ende med ikke at være gode køb. Derudover så virkede Mudrazia, Biel, Nelson, Kalle og Fischer vel også som noget med perspektiv i.

    Derudover så skal man måske kigge på hvad spillerne er købt til. Stage er vel reelt backup til zeca, men Mudrazia blev skadet og er ikke til fuld tid/god nok endnu, så Stage spiller alt for meget. Oviedo som backup til Bengtsson som endda var backup til Boile, så begge de backups ser vi også for meget til. Kaufmann er vel også ment som næste kuld (sammen med daramy) til at tage over for Wind og 9’eren.

    Backs er utrolig vigtige for fck. Jeg tror at vores spil kommer til at ændre sig markant med Ankersen og boile som starter. Faktisk tror jeg at Biel kommer endnu mere til syne med Ankersen bag ham.
    M

  24. De følgende 5 brugere er enige:

  25. #2234
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Faktisk tror jeg at Biel kommer endnu mere til syne med Ankersen bag ham.
    Meget sandsynligt. Spørgsmålet er blot i hvilken klub og liga.

  26. #2235
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Valid Se meddelelser
    Det er altid nemt at være bagklog. Jeg tror ikke der var mange der havde set at varela, bjelland, barto og gryte ville ende med ikke at være gode køb. Derudover så virkede Mudrazia, Biel, Nelson, Kalle og Fischer vel også som noget med perspektiv i.

    Derudover så skal man måske kigge på hvad spillerne er købt til. Stage er vel reelt backup til zeca, men Mudrazia blev skadet og er ikke til fuld tid/god nok endnu, så Stage spiller alt for meget. Oviedo som backup til Bengtsson som endda var backup til Boile, så begge de backups ser vi også for meget til. Kaufmann er vel også ment som næste kuld (sammen med daramy) til at tage over for Wind og 9’eren.

    Backs er utrolig vigtige for fck. Jeg tror at vores spil kommer til at ændre sig markant med Ankersen og boile som starter. Faktisk tror jeg at Biel kommer endnu mere til syne med Ankersen bag ham.
    Der var mange der var lunkne ved Småsten. 2 gyldne bure til trods, så var det altså åbenlyst at han ikke var den type målmand som vi skal bruge i Najz FC.
    Sidst redigeret af FCK4LIF3 : 26.09.20 kl. 19:27 Årsag: Stavefjel

  27. De følgende 5 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 5 users browsing this thread. (0 members and 5 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •