Side 12 af 184 FørsteFørste ... 291011121314152262112 ... SidsteSidste
Viser resultater 166 til 180 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #166
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg elsker NDoye, og han er ubetinget en af de tre bedste FCK-spillere gennem historien i min optik, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at se det med økonomiske briller, det er jo corona-tid. NDoye er dyr, også meget dyr efter FCK's standart, det har Ståle udtalt flere gange. Det er mange penge at have gående, hvis de ikke kan bruges til både at spille CL/EL og vinde Superligaen. Se bare hvordan det er går i denne sæson. Derudover så tror jeg, og det er da også det man kan læse sig til, når diverse eksperter udtaler sig, at Superligaklubberne står stærkere økonomisk end den gennemsnitlige europæiske fodbolklub efter sæsonen, naturligvis HVIS Suppen færdigspilles. Det er derfor vel ikke helt utænkeligt, at det i sommeren og vinterens vinduer er muligt at hente en kvalificeret afløser til FCK, også set fra en hylde, hvor man normalt ikke kan lege med. Jeg tror derfor ikke, at man reelt regner med at forlænge, men mere har ladet Damen ordne, så han kan forlade FCK med et par kampe, inden denne sæson er slut til august.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #167
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg elsker NDoye, og han er ubetinget en af de tre bedste FCK-spillere gennem historien i min optik, men jeg kan simpelthen ikke lade være med at se det med økonomiske briller, det er jo corona-tid. NDoye er dyr, også meget dyr efter FCK's standart, det har Ståle udtalt flere gange. Det er mange penge at have gående, hvis de ikke kan bruges til både at spille CL/EL og vinde Superligaen. Se bare hvordan det er går i denne sæson. Derudover så tror jeg, og det er da også det man kan læse sig til, når diverse eksperter udtaler sig, at Superligaklubberne står stærkere økonomisk end den gennemsnitlige europæiske fodbolklub efter sæsonen, naturligvis HVIS Suppen færdigspilles. Det er derfor vel ikke helt utænkeligt, at det i sommeren og vinterens vinduer er muligt at hente en kvalificeret afløser til FCK, også set fra en hylde, hvor man normalt ikke kan lege med. Jeg tror derfor ikke, at man reelt regner med at forlænge, men mere har ladet Damen ordne, så han kan forlade FCK med et par kampe, inden denne sæson er slut til august.
    Den bedste.


  4. #168
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vi mangler måske ikke en ung angriber, men hvis talentet er nogenlunde på det niveau hans far tror - så kunne man vel godt rive ham over på den rigtige side af broen.

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...nogensinde-var

  5. #169
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    En mulighed til bredden kunne også være at hente Victor Jensen tilbage, og se om man kunne forløse hans talent. Han ville være oplagt til at erstatte Nikolaj Thomsen, hvis han smutter, og vil nok ikke være særlig dyr at hente.
    Han er lige blevet 20, og han ligner ikke en Ajax satser på. I Jong Ajax har han mest spillet offensiv midt, men også en del kampe på begge kanter, og på central midt.


  6. #170
    Tilmeldingsdato
    Apr 2020
    Indlæg
    13

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvad får dig til at sige at Ajax ikke satser på ham? Det kan være du har ret, jeg aner det ikke - syntes bare jeg havde hørt det egentligt gik OK med ham, men mere informeret er jeg heller ikke. Uanset hvad tror jeg det er for tidligt (i hans perspektiv) at vende snuden hjem til KBH.

    I øvrigt har Ståle udtalt sig om Zanka - det bliver i hvertfald ikke lige med det samme: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...nligt-lige-nu/

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #171
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    232

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af AlexSN Se meddelelser
    Hvad får dig til at sige at Ajax ikke satser på ham? Det kan være du har ret, jeg aner det ikke - syntes bare jeg havde hørt det egentligt gik OK med ham, men mere informeret er jeg heller ikke. Uanset hvad tror jeg det er for tidligt (i hans perspektiv) at vende snuden hjem til KBH.

    I øvrigt har Ståle udtalt sig om Zanka - det bliver i hvertfald ikke lige med det samme: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...nligt-lige-nu/
    Det er primært fordi han stadig spiller for Jong Ajax, og ikke er blevet rykket op på førsteholdet. Han har heller ikke fået officielt debut på førsteholdet endnu. Hvis Ajax satser på en spiller er de ikke bange for at give dem chancen. Samtidig har Ajax i år rykket 5 spillere op, som alle er yngre end Victor Jensen(en af dem dog kun 2 dage).

    Han har flere gange været med på træningslejren. Han var udtaget før sæsonstart, men han var derimod ikke med efter vinterpausen.
    Det kan dog godt være fordi han var skadet, som han har været en del i denne sæson. Har ikke kunne finde hvilken slags skade, udover at transkermarkt kalder det en "knock".
    Fandt også en artikel fra oktober 2019, om at Victor Jensen skal forbedre sig defensivt for at slå igennem.

  9. #172
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jens Odgaard er færdig i Herenveen efter endt lejemål efter at have fået spilletid i 24 ligakampe og have scoret i hver 3. kamp i snit, og skal egentlig tilbage til Sassuolo, men han har ikke fået meget med spilletid i det italienske i de to sæsoner, han har været der. Normalt ville jeg tænke, at der ikke er plads til ham i FCK, når der allerede er to unge jævnaldrende centerforwards i truppen, som begge er på cirka samme højde, og så Santos i truppen, og hvis der skal findes en afløser for N'Doye, skal det nok være en med mere rutine end en 21-årig.

    Men Odgaard er venstrebenet, og kan åbenbart ifølge transfermarkt også fungere på højre kant, så man kunne i teorien bruge ham på højre kant, hvor han kunne deles om spilletiden med Pep Biel, og derudover supplere i angrebet i situationer, hvor der skal satses offensivt qua sin fysik. Desuden bør han være inden for vores budget.

    Regnestykket er så:
    - Er det for lidt rutine her og nu med både Wind, Kaufmann og Odgaard?
    - Er det for mange unge angribere, som så skal videre samtidigt om 2-3 år?
    - Er der nok spilletid at fordele det på tre unge spillere, der skal spille samme position, hvis vi antager at den ene angriber-plads spilles af N'Doye og/eller en anden rutineret angriber, plus Santos som konkurrent?

    (Jeg har ikke glemt Daramy i regnestykket, jeg regner bare med at han primært bruges som kant de næste 2-3 år, så han får opbygget noget fysik til at spille som angriber, mens han også får kamptræning).
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #173
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jens Odgaard er færdig i Herenveen efter endt lejemål efter at have fået spilletid i 24 ligakampe og have scoret i hver 3. kamp i snit, og skal egentlig tilbage til Sassuolo, men han har ikke fået meget med spilletid i det italienske i de to sæsoner, han har været der. Normalt ville jeg tænke, at der ikke er plads til ham i FCK, når der allerede er to unge jævnaldrende centerforwards i truppen, som begge er på cirka samme højde, og så Santos i truppen, og hvis der skal findes en afløser for N'Doye, skal det nok være en med mere rutine end en 21-årig.

    Men Odgaard er venstrebenet, og kan åbenbart ifølge transfermarkt også fungere på højre kant, så man kunne i teorien bruge ham på højre kant, hvor han kunne deles om spilletiden med Pep Biel, og derudover supplere i angrebet i situationer, hvor der skal satses offensivt qua sin fysik. Desuden bør han være inden for vores budget.

    Regnestykket er så:
    - Er det for lidt rutine her og nu med både Wind, Kaufmann og Odgaard?
    - Er det for mange unge angribere, som så skal videre samtidigt om 2-3 år?
    - Er der nok spilletid at fordele det på tre unge spillere, der skal spille samme position, hvis vi antager at den ene angriber-plads spilles af N'Doye og/eller en anden rutineret angriber, plus Santos som konkurrent?

    (Jeg har ikke glemt Daramy i regnestykket, jeg regner bare med at han primært bruges som kant de næste 2-3 år, så han får opbygget noget fysik til at spille som angriber, mens han også får kamptræning).
    Jeg tror ikke han er realistisk - men når det er sagt, så er jeg ikke bange for den manglende rutine. Især Wind, men også Kaufmann, har et gåpåmod og en modenhed, som vi sagtens kan løbe an med. Selv i Europiske kampe som imod Røde Stjerne og Celtic var de to koldblodige og faldt slet ikke igennem.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #174
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Larsen Se meddelelser
    Fandt også en artikel fra oktober 2019, om at Victor Jensen skal forbedre sig defensivt for at slå igennem.
    Hvis han skal forbedre sig defensivt for at slå igennem i Ajax, skal han forbedre sig MARKANT for at slå igennem i Ståles FCK, så det virker ikke som den mest oplagte handel :-)
    HIC SUNT LEONES

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #175
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvis han skal forbedre sig defensivt for at slå igennem i Ajax, skal han forbedre sig MARKANT for at slå igennem i Ståles FCK, så det virker ikke som den mest oplagte handel :-)
    På den anden side var Ståle da vist ret vild med ham, og nævnte at han havde fået debut, hvis han ikke var solgt (så vidt jeg husker). Så jeg vil da tro, at Ståle vil tage imod ham med åbne arme.

    Uden at jeg er ekspert, så vil jeg dog gerne sætte lidt spørgsmål tegn omkring, at han skulle være ude i kulden i Ajax, ligesom jeg ikke tror at han vil være super billig - han blev jo købt dyrt her. Andre større (og måske mere interessante) klubber end FCK vil sikkert også være interesserede, hvorfor jeg finder ham ganske urealistisk pt.

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #176
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg tror ikke han er realistisk - men når det er sagt, så er jeg ikke bange for den manglende rutine. Især Wind, men også Kaufmann, har et gåpåmod og en modenhed, som vi sagtens kan løbe an med. Selv i Europiske kampe som imod Røde Stjerne og Celtic var de to koldblodige og faldt slet ikke igennem.
    Men skal nok ikke glemme, at netop rutinen fra Dame Ndoye gjorde, at de kunne spille mere frit og med gå på mod. Her tænker jeg især på Kaufmann, mens jeg tror, at Wind allerede virker mere rutineret. Han er vokset op i en klub med maksimalt pres på hver eneste kamp. Det har Kaufmann ikke. Når man snakker rutine, så synes jeg i øvrigt det ofte mere kommer til udtryk på udebane i Horsens end på den helt store scene. Kan man sætte sig op der, så kan man også hjemme mod Celtic.

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #177
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Men skal nok ikke glemme, at netop rutinen fra Dame Ndoye gjorde, at de kunne spille mere frit og med gå på mod. Her tænker jeg især på Kaufmann, mens jeg tror, at Wind allerede virker mere rutineret. Han er vokset op i en klub med maksimalt pres på hver eneste kamp. Det har Kaufmann ikke. Når man snakker rutine, så synes jeg i øvrigt det ofte mere kommer til udtryk på udebane i Horsens end på den helt store scene. Kan man sætte sig op der, så kan man også hjemme mod Celtic.
    Der er du spot-on! Og du rammer lige ned i noget, jeg synes har været lidt forkert analyseret.

    FCK melder altid ud at vi køber ind til Europa. Og bevares, der skal de selvfølgelig have et vist niveau.
    Men det nytter ikke, hvis de ikke formår at skabe motivation/koncentration/tænding til vinterkampe i Jylland.
    Og specielt denne sæson, er dette syndrom kommet til udtryk.

    Derfor glædes jeg ved et indkøb som Kaufmann, som ved der skal arbejdes igennem i ALLE kampe - ellers ryger kampe imod Celtic mv.

    Derfor kan jeg paradoksalt nok blive lidt nervøs ved Ståles udmelding om “flere stjerner”.
    Selvom det da også lyder en smule spændende...

    Zan

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #178
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Derfor kan jeg paradoksalt nok blive lidt nervøs ved Ståles udmelding om “flere stjerner”.
    Selvom det da også lyder en smule spændende...
    Zan
    Jeg håber i hvert fald, at man henter nogle med sult og vindermentalitet. Vi har brug for noget mere mentalt styrke ala det som Linderoth, Allbäck, Jakob Laursen, Ståle (som spiller) osv bragte og knap så meget Kusk, Thomsen, Biel, Ailton osv, selvom flere af de sidstnævnte måske er bedre spillere.

  22. De følgende 8 brugere er enige:

  23. #179
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Der er du spot-on! Og du rammer lige ned i noget, jeg synes har været lidt forkert analyseret.

    FCK melder altid ud at vi køber ind til Europa. Og bevares, der skal de selvfølgelig have et vist niveau.
    Men det nytter ikke, hvis de ikke formår at skabe motivation/koncentration/tænding til vinterkampe i Jylland.
    Og specielt denne sæson, er dette syndrom kommet til udtryk.

    Derfor glædes jeg ved et indkøb som Kaufmann, som ved der skal arbejdes igennem i ALLE kampe - ellers ryger kampe imod Celtic mv.

    Derfor kan jeg paradoksalt nok blive lidt nervøs ved Ståles udmelding om “flere stjerner”.
    Selvom det da også lyder en smule spændende...

    Zan
    Spørgsmålet er om det drejer sig om manglende sult eller manglende individuel kvalitet. Jeg hælder mere til det sidste. Spillere som Biel, Santos, Bengtsson, Bartolec, Thomsen, m.fl. har det jo ikke ligefrem med at stråle, når det er de store og svære kampe med mange på lægterne. Her er det snarere de sædvanlige der præsterer.. Vi havde en periode med for mange spillere der manglede sult, men det er vel efterhånden noget tid siden og var snarere fordi der var en række spillere som havde været her for længe uden at blive solgt. Jeg mindes ikke rigtig at vi har købt deciderede stjerner, som er kommet her og har udvist manglende sult fra dag 1. Bjelland er måske den eneste der kan se sådan ud, men tror bare det er hans generelle attitude der er sådan. Så jeg er egentlig ikke så nervøs for den del - også fordi det er et område som Ståle lader til at have stort fokus på.

  24. #180
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Spørgsmålet er om det drejer sig om manglende sult eller manglende individuel kvalitet. Jeg hælder mere til det sidste. Spillere som Biel, Santos, Bengtsson, Bartolec, Thomsen, m.fl. har det jo ikke ligefrem med at stråle, når det er de store og svære kampe med mange på lægterne. Her er det snarere de sædvanlige der præsterer.. Vi havde en periode med for mange spillere der manglede sult, men det er vel efterhånden noget tid siden og var snarere fordi der var en række spillere som havde været her for længe uden at blive solgt. Jeg mindes ikke rigtig at vi har købt deciderede stjerner, som er kommet her og har udvist manglende sult fra dag 1. Bjelland er måske den eneste der kan se sådan ud, men tror bare det er hans generelle attitude der er sådan. Så jeg er egentlig ikke så nervøs for den del - også fordi det er et område som Ståle lader til at have stort fokus på.
    De spillere du nævner er nok lidt i forkellige kategorier. Biel og Thomsen mangler imo primært mental hårdhed og vindermentalitet (vind for enhver pris). Jeg tror sådan set, at det spillemæssige er tilstede. Santos har vindermentaliteten men mangler nok noget kvalitet. Pierre er nok bare blevet for gammel. Bartolec ved jeg ikke rigtig med. De fleste herinde synes nok primært, at han blot er for dårlig. Jeg tror personligt, at hører under kategorien "manglende mental hårdhed", da jeg synes at han i en mindre klub som FCN tidliere har vist meget fine kvaliteter.

    Når det er sagt, så er det vel en kvalitet hos en spiller at kunne skyde brystet frem i de største kampe og i modgang og at ville vinde. Så dybest set, så har du ret. De omtalte spillere mangler kvalitet.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •