Side 115 af 184 FørsteFørste ... 1565105112113114115116117118125165 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,711 til 1,725 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1711
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    376

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Ser bare frem til, at Zanka og Delaney bliver klar til at komme hjem igen.
    Det er nok alles drøm at se de profiler tilbage, men det skulle ikke undre mig, hvis vi til den tid istedet vil drømme os tilbage til dengang vi havde eksempelvis Wind, Nelsson og Falk i truppen og så bruger vi tiden på at fantasere om hvornår de engang vender tilbage igen.

    I mine øjne står vi med klart den stærkeste trup, såfremt vi kan holde de vigtige profiler nogenlunde fri for skader, så måske kan det vise sig at de vigtigste "signinger" i år er de omrokeringer og tilføjelser der er blevet lavet i sundhedssektoren.

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #1712
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af orhhh Se meddelelser
    I al den snak her omkring styrkeforholdet mellem os og Midtjylland, at de formår at holde sammen på deres trup, tror jeg også vi skal have in mente, at spillerne derovre også venter og ser hvad der sker ift. Europa. Klart de gerne vil blive og spille CL, men hvis de ryger ud af kval’en kan det jo hurtigt ændre på motivationen for, om man gider spille i Herning det næste års tid.
    Helt enig.

    Succes skaber jo andre hovedpiner i henhold til at "holde" på en god trup. Vi spiller trods alt i en "udviklings" liga her i lille Danmark. FCM kommer jo til at rende ind i de samme issues som vi kæmper med. Spillerne vil til udlandet og tjene gode penge op opleve en større liga. Thats the name of the game.

    Det helt store spørgsmål er dog. Hvor dygtige er FCM og FCK til at erstatte disse spille med kvalitet som præstere forholdsvis hurtigt uden der skal spildes penge på fejlindkøb etc. Hvis FCM ikke kommer i et Gruppespil så ser jeg dem miste en del af deres profiler.

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #1713
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020


    Søren Sorgenfri teaser for der kommer et offensivt modsvar til FCMs oprustning, dog ingen navne
    https://twitter.com/SSorgenfri/status/1302224771023884289/

    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  6. #1714
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Tror du oprigtigt på, at Ståle ikke får modspil i hverdagen, at han ikke har et team omkring sig, der både har kompetencer og holdning? Tror du virkelig på, at Ståle ikke udfordrer sig selv til hele tiden at blive bedre? At han ikke tager sine medarbejdere med på råd eller får sparring og udfordringer fra ledelsen? At han ikke gik helhjertet efter at få en aftale på plads med N'Doye? Dine spørgsmål om den del, har han og flere andre allerede givet svar på.

    Og hvad er det egentlig du vil have, han skal gøre anderledes i forhold til Sisto? Han laver en plan for ham, skaber plads i hierarkiet, viser ham tillid gennem et økonomisk tilbud. Hvis spilleren enten ikke er tilfreds med det eller vil et andet sted hen, hvad skal han så gøre, når han allerede har spillet hele sin hånd?
    Du blander mine svar sammen. Jeg nævner slet ikke Ståle ift. Sisto - andet end at vi må formode, at Ståle er ærgerlig over en mislykket handel og at blive holdt for nar.

    Mht. N'Doye er jeg helt med på uenighederne om kontrakten ift. Ståle og den fysiske stabs bekymringer for Damens skadesproblemer. Den del, jeg ikke forstår er, hvorfor de to parter ikke kunne komme til enighed om at Damen spillede de i alt to kampe mere, som ville være et fremragende udstillingsvindue for Damen frem mod at finde en klub et nyt sted. Hvad der skete dér, undrer mig stadig. Havde Ståle fornærmet Damen dybt - eller hvad gik der galt med den del?

    Selvfølgelig får Ståle modspil. Kvalificeret? Forhåbentligt. Men som jeg pointerer, var vores ledelse anderledes stærk og visionær før i tiden. Det er ikke Ståles skyld. Men det er Ståles - og FCKs - problem. Og at man så ikke finder umiddelbart behov for at erstatte klubbens tekniske direktør, når en kapacitet som Johan Lange stopper, er for mig et lille faresignal ift., at Ståle ikke prioriterer højt at have masser af modspil. Dette står i kontrast til FCM, hvor man på ledelsesniveau i høj grad prioriterer, at der er mange ligeværdige kokke inden over spillerhandler m.m.

    Igen - jeg er ikke imod Ståle. Jeg har forsvaret ham i tykt og tyndt (minus Damen, hvor jeg virkelig havde håbet, at Ståle havde strakt sig længere end hvad måske logisk gav mening i forhold til antal forventede kampe). Men jeg ser ham ikke som fuldstændig ufejlbarlig. Og en af de fejl, han i mine øjne har, er, at han kan være lidt for egenrådig og stædig. That said, så er han ubetinget den bedste træner, vi har haft, og det bliver nogle vanvittigt store sko, der skal udfyldes, den dag han smutter.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1715
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Du blander mine svar sammen. Jeg nævner slet ikke Ståle ift. Sisto - andet end at vi må formode, at Ståle er ærgerlig over en mislykket handel og at blive holdt for nar.

    Mht. N'Doye er jeg helt med på uenighederne om kontrakten ift. Ståle og den fysiske stabs bekymringer for Damens skadesproblemer. Den del, jeg ikke forstår er, hvorfor de to parter ikke kunne komme til enighed om at Damen spillede de i alt to kampe mere, som ville være et fremragende udstillingsvindue for Damen frem mod at finde en klub et nyt sted. Hvad der skete dér, undrer mig stadig. Havde Ståle fornærmet Damen dybt - eller hvad gik der galt med den del?

    Selvfølgelig får Ståle modspil. Kvalificeret? Forhåbentligt. Men som jeg pointerer, var vores ledelse anderledes stærk og visionær før i tiden. Det er ikke Ståles skyld. Men det er Ståles - og FCKs - problem. Og at man så ikke finder umiddelbart behov for at erstatte klubbens tekniske direktør, når en kapacitet som Johan Lange stopper, er for mig et lille faresignal ift., at Ståle ikke prioriterer højt at have masser af modspil. Dette står i kontrast til FCM, hvor man på ledelsesniveau i høj grad prioriterer, at der er mange ligeværdige kokke inden over spillerhandler m.m.

    Igen - jeg er ikke imod Ståle. Jeg har forsvaret ham i tykt og tyndt (minus Damen, hvor jeg virkelig havde håbet, at Ståle havde strakt sig længere end hvad måske logisk gav mening i forhold til antal forventede kampe). Men jeg ser ham ikke som fuldstændig ufejlbarlig. Og en af de fejl, han i mine øjne har, er, at han kan være lidt for egenrådig og stædig. That said, så er han ubetinget den bedste træner, vi har haft, og det bliver nogle vanvittigt store sko, der skal udfyldes, den dag han smutter.
    Ifht. at man ikke kunne få N'doye til at spille de(n) sidste kamp(e), så tror jeg det er ren forhandlingstaktik. Vi kunne få alt eller intet og ikke nogen små lappeløsninger. Tror heller ikke en check på 500.000,- kunfor den kamp havde ændret noget. N'doye-lejren vurderede at vi havde mest at vinde og tabe og gik derfor all-in på deres hånd. Den ville Ståle ikke spille med på og trak fra. Jeg tror det vil vise sig at være værst for N'doye i længden og det er trist for han er en klasse fyr og en klublegende.


  9. #1716
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser

    Søren Sorgenfri teaser for der kommer et offensivt modsvar til FCMs oprustning, dog ingen navne
    https://twitter.com/SSorgenfri/status/1302224771023884289/
    For mig er det det rygte jeg har gået og håbet på. Ståle meldte tidligt ud - allerede ved sæsonafslutningen - at han kiggede efter en forsvarsforstærkning og en kantprofil. Han har hentet sin forsvarsspiller, så må vi se hvor stor en profil der er tale om. Sisto-historien viser os i hvert fald, at der stadig er krudt i kanonen, som vi kan skyde med. Jeg er ret sikker på, at det er en spiller fra en sydeuropæisk klub. Deres økonomier er i opløsning, og der er en unik mulighed for at hente kvalitet ind, hvis man spiller sine kort rigtigt. Sisto er langt fra den eneste dygtige fodboldspiller på Den iberiske halvø, og jeg har på fornemmelsen, at det er en spiller der fra, som SS henviser til.

  10. De følgende 2 brugere er enige:

  11. #1717
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der vil altid være krudt i kanonen til en Sisto signing.. og det ligger nok udover det vi normalt budgettere med...
    -𝘼𝙣𝙙𝙧𝙚𝙖𝙨
    boombastic's Avatar

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #1718
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Selvfølgelig får Ståle modspil. Kvalificeret? Forhåbentligt. Men som jeg pointerer, var vores ledelse anderledes stærk og visionær før i tiden. Det er ikke Ståles skyld. Men det er Ståles - og FCKs - problem. Og at man så ikke finder umiddelbart behov for at erstatte klubbens tekniske direktør, når en kapacitet som Johan Lange stopper, er for mig et lille faresignal ift., at Ståle ikke prioriterer højt at have masser af modspil. Dette står i kontrast til FCM, hvor man på ledelsesniveau i høj grad prioriterer, at der er mange ligeværdige kokke inden over spillerhandler m.m.
    Hvorfra har du at vi slet ikke skulle lede efter en ny teknisk direktør?

    Fra fck.dk

    “I første omgang gør vi det internt, hvor Daniel Rommedahl og Frederik Leth vil få flere opgaver, og så vil vi også bruge den her situation til at se, hvordan vi kan gøre os endnu stærkere på langt sigt.”

    Som jeg læser det, er at det ikke ligefrem måske er bedst at gå igang med at hente ind til den position midt i et transfervindue.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #1719
    Tilmeldingsdato
    Jan 2018
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Rayo Vallecano meldes interesseret i Michael Santos ifølge siden unionrayo. Vallecano er klar til at hente ham for en pris på 1,5 mil euro. FCK vil dog helst have 2 mil euro for ham. Han blev hentet til FCK for lidt over 2 mil euro fra Málaga, så umiddelbart ikke det store økonomiske tab. Rayo Vallecano var meget tæt på at hente ham sidst, men han endte hos os i stedet, så det lyder meget sandsynligt at de prøver at hente ham igen.
    Sidst redigeret af venstrebacken : 06.09.20 kl. 16:14

  16. De følgende 11 brugere er enige:

  17. #1720
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ambs Se meddelelser
    Du starter med at postulerer at det er noget vrøvl at bjelland og Bengtsson er fejlkøb, hvorefter du slutter af med at putte dem i samme kategori som mykland, Allbeck og Kvist. Der kan man da snakke om vrøvl!

    Hele vores strategi med at hente glasben, har vi ikke haft meget gavn af....

    Så jeg håber godt nok at ståle skifter strategi!
    Jeg tager lige en dyb indånding.. Præmissen for hele din argumentation er grundlæggende forkert. Lad mig prøve at sige det så enkelt som overhovedet muligt: FCK har IKKE en strategi med at købe glasben. Det burde næsten være unødvendigt at sige.

    FCK har haft et rigtig godt fokus på at hente skandinaviske profiler hjem, som har landsholdsniveau, men hvor de af forskellige årsager ikke længere har et godt match i udlandet. Her har vi tilbudt et godt og attraktivt alternativ. Listen er lang, Grønkjær, Allbæck, Kvist, Bjelland, bengtsson, cornelius, Antonsen osv osv..

    Alle disse spillere falder i min optik ind under denne kategori. Skandinaviske profiler med landsholdsniveau, som stadig har niveau til at spille Europæisk og løfte FCK i suppen. At vi som klub har evnen til at tiltrække denne type spillere, er faktisk en af de ting, som jeg vil mene kendetegner vores klub mest. Og noget som bidrager mærkbart til klubbens succes.

    Det er klart, at selv i denne kategori, er man ikke garanteret succes. Og det er tilfældet med Bjelland. Men pointen er, at det IKKE var en fejl at købe ham - det havde til gengæld været en fejl ikke at købe ham, da muligheden opstod. Også selv om bakspejlet siger at han ikke leverede så meget som håbet.

    I bengtsson tilfælde var håbet anderledes. Han blev ikke købt ind for at være 1. valg. Han blev købt ind for at kunne levere et pålideligt backup og bidrage til den professionelle kultur der er i klubben. I det lys, synes jeg han er spot on.

    Begge spillere var i mine øjne oplagte signings, som det havde være det vildeste gak ikke at gå efter.. Jeg håber og tror heldigvis også, at vi holder fast i at gå efter spillere fra denne `kasse`.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------


  18. #1721
    Tilmeldingsdato
    Aug 2020
    Indlæg
    4

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    According to AS, Espanyol, Almería and Mallorca are on the hunt for Michael Santos.The Uruguayan striker is currently playing for København (

    ), but wants to leave.Santos has good experience in the Spanish Segunda, scoring 17 times for Sporting Gijón back in 2017/2018.

    så lige denne på twitter

    https://mobile.twitter.com/Uruguayan...19382519132160

  19. #1722
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    https://twitter.com/uruguayanheroes/...519132160?s=21

    Ifølge dette tweet, der har det fra AS, skulle Espanyol, Almeria og Mallorca være ude efter Michael Santos.

  20. #1723
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ståle Se meddelelser
    https://twitter.com/uruguayanheroes/...519132160?s=21

    Ifølge dette tweet, der har det fra AS, skulle Espanyol, Almeria og Mallorca være ude efter Michael Santos.
    Et salg af Santos ville i den grad åbne op for, at der er plads til en ny offensiv profil i budgettet. Det giver god mening.

  21. De følgende 4 brugere er enige:

  22. #1724
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Et salg af Santos ville i den grad åbne op for, at der er plads til en ny offensiv profil i budgettet. Det giver god mening.
    Men det er jo igen en antagelse af, at der ikke har været plads i budgettet. Jeg forstår simpelthen ikke hvor den sandhed stammer fra. Alle signaler fra klubbens side har jo vist os, at det hele tiden har været planen. Ståle meldte ud tilbage i juli, at han søgte en offensiv kantprofil. Han missede heldigvis med Sisto, men det viste os, at der er sat markante midler af til det indkøb. Jeg tror simpelthen ikke på, at det var fordi der opstod en mulighed, at man prøvede at hente ham. Derudover har de journalister med indsigt og kilder flere gange meldt ud, at Ståle meget aktivt kigger i den retning. Senest meldte Søren Sorgenfri ud på Twitter, at FCK havde en profil i sigtekornet.

    Det at der ikke er plads i budgettet, om det nu også er planen og alle de andre dommedagsprofetier, har altså ikke hold i virkeligheden ... med mindre man taler ind i den kontekst hvor alt er lort, hvor FCK ikke udspillede de tyrkiske mestre, hvor FCK ikke spillede lige op med MU i 90 min, hvor skaderne bliver ved med at vælte ind, hvor FCM er 2000% bedre end FCK, hvor Ståle ALDRIG viser tegn på udvikling og hvor formanden "pynter & lyver" om det sportslige budget. Det er helt i orden at være kritisk, det er jeg bestemt også selv, men stop nu med at lave sandheder, som ikke kan bygges op af andet end antagelser.
    Sidst redigeret af Devil : 07.09.20 kl. 09:23

  23. De følgende 9 brugere er enige:

  24. #1725
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Men det er jo igen en antagelse af, at der ikke har været plads i budgettet. Jeg forstår simpelthen ikke hvor den sandhed stammer fra. Alle signaler fra klubbens side har jo vist os, at det hele tiden har været planen. Ståle meldte ud tilbage i juli, at han søgte en offensiv kantprofil. Han missede heldigvis med Sisto, men det viste os, at der er sat markante midler af til det indkøb. Jeg tror simpelthen ikke på, at det var fordi der opstod en mulighed, at man prøvede at hente ham. Derudover har de journalister med indsigt og kilder flere gange meldt ud, at Ståle meget aktivt kigger i den retning. Senest meldte Søren Sorgenfri ud på Twitter, at FCK havde en profil i sigtekornet.

    Det at der ikke er plads i budgettet, om det nu også er planen og alle de andre dommedagsprofetier, har altså ikke hold i virkeligheden ... med mindre man taler ind i den kontekst hvor alt er lort, hvor FCK ikke udspillede de tyrkiske mestre, hvor FCK ikke spillede lige op med MU i 90 min, hvor skaderne bliver ved med at vælte ind, hvor FCM er 2000% bedre end FCK, hvor Ståle ALDRIG viser tegn på udvikling og hvor formanden "pynter & lyver" om det sportslige budget. Det er helt i orden at være kritisk, det er jeg bestemt også selv, men stop nu med at lave sandheder, som ikke kan bygges op af andet end antagelser.
    Uanset hvordan vi vender og drejer det, så er der jo et budget der skal overholdes.. Hvis Santos forsvinder så vil det alt andet end lige skabe yderligere plads i budgettet, men måske endnu vigtigere, så vil det rent “praktisk” skabe plads til en ny offensiv spiller i truppen... Man kan sige at vi er ganske fint besat på de offensive positioner rent kvantitativt, men de fleste kan nok se at vi mangler en kreativ, offensiv profil, gerne til højrekanten...

    At Santos skaber yderligere plads i budgettet er i øvrigt ikke det samme, som at vi ikke i forvejen har “råd” til at hente den rigtige spiller ind.. Men det giver måske lige muligheden for at skrue lidt ekstra på knapperne, hvis der bliver behov for det...

  25. De følgende 2 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •