Viser resultater 1 til 15 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Selvfølgelig er det problematisk, det kan der vel næppe være to meninger om. - Men det at tvinge spillerne til at fremme et politisk budskab, er efter min mening i sig selv problematisk.

    I sig selv er det jo fint nok at snakke højt om at være modstander af racisme og homofobi. Problemet opstår når sporten bliver inddraget i anden politik. Tag som eksempel, Zanka som skal hylde det tyrkiske militær for nogle mildest talt humanitært tvivlsomme aktioner.
    Argumentet er det samme, i fører jeres politik, så fører vi vores. - Dette tillægger åbenlyst spillerne nogle holdninger de ikke nødvendigvis har.

    Hvis man kommer fra et land som Polen, eller nogle af de andre lande øst for "tæppet" har de fleste jo set hvordan sporten ofte har gået partiets ærinde, og som jeg læser det, var det mestendels det Wilczek var imod.

    Sportsligt må jeg også sige at jeg er ganske lunken, og især efter "stortransfer" og "transferbombe" udtalelserne.
    Helt enig. Vi er meget hastigt på vej ind i en kultur, hvor der kun eksisterer ét sæt korrekte meninger, og hvor sportsstjerner bliver testet på disse. Det ser grimt ud, når det er i udlandet som med Zanka, og det ser helt ærligt også grimt ud herhjemme, selv om vi ofte ikke selv kan se det. Synes, regnbuefarvede initiativer er fantastiske. Ikke mindst i en sportsgren, der officielt ikke eksisterer mandligt homoseksuelle i...(!). Men det virker ret søgt at presse holdningen ned over samtlige spillere uanset kulturel baggrund. Og det stiller spillerne i nogle ubehagelige dilemmaer som f.eks. Zanka, der kan vælge enten at blive anset som en idiot/forræder/whatever i Tyrkiet eller i Danmark. Det er hverken fair eller specielt åbensindet. Vi hylder forskelligheder, men tillader dem på ingen måde. Det er helt igennem skingert.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  2. De følgende 4 brugere er enige:


Hybrid View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •