Viser resultater 1 til 15 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #320
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Der lyder som en logisk præmis - jeg tror desværre slet ikke, at der er økonomi i klubben lige nu til at betale transfers for spillere i noget relevant omfang. Skiller vi os af med N'Doye, Oviedo, Ragnar, Grytebust og Thomsen (hvilket meget vel kan være situationen), så er der fortsat ikke plads til transfers.

    Så vi skal formentlig kigge efter transferfrie spillere, eller spillere, hvor klubben er så interesseret i at slippe af med omk. belastningen, at vi kan overtage spillere, der er på kontrakt, transferfrit.

    Det er bekymrende, at vi er havnet et sted, hvor vi ikke kan betale transfer. Jeg tror, at jeg er blevet lidt misforstået i andre tråde, når jeg skriver om eks. Stage og Kaufmann. Jeg har absolut intet imod de to spillere, ej heller noget imod deres desværre meget lave sportslige niveau, min anke går på, at vi har betalt alt for meget - for alt for lidt.

    Når vi betaler 20 mio. + for en spiller, så er vores budget så begrænset, at vi skal kunne bruge spillere som en naturlig del af en start 11'er. Træfsikkerheden hos vores scouting-afdeling er absolut ikke i top, og balanceringen af investeret økonomi og præstation har også meget store mangler.

    Jeg tror, at det bliver et anderledes transfervindue, hvor vi kan begynde at ligne Brøndby og AGF ift. at hente gratis-spillere og fortælle, hvor fantastisk scouting, der er tale om. Man kan jo sige, at man får desværre hvad man betaler får, så når man ikke betaler noget ...

    Hos os har det i seneste sæson desværre også vist sig, at man får mindre, end man betaler for. Tiden for vinduet nærmer sig og min spænding/uro vokser - jeg tror, at dette vindue bliver vigtigt, ikke bare for den næste halvsæson, men måske i virkeligheden for de næste par sæsoner.
    Hmm. Jeg er enig i, at vi nok ikke ser de store transfers denne sommer. Dertil er jeg bange for, at Corona har været for dyr for os. Men af ren nysgerrighed, har du noget "bevis" for, at at pengene ikke er der og vi kun kan hente transferfrie spillere?

    Derudover er jeg ikke helt enig i din vurdering af Kaufmann og Stage. Udover at jeg synes, at du vurderer Stage (Kaufmann har været her for kort tid til at vurdere) alt alt for hårdt - han faldt f.eks. på ingen måde igennem i de store kampe i Europa - så er disse to vel netop ikke købt til at gå direkte ind i startopstillingen, hvorfor jeg synes det er for tidligt at konkludere, at vi får for lidt for pengene. Så det er vel mere selve strategien om at investere forholdsvis dyrt i unge danske (ikke helt færdigudviklede) spillere med stort potentiale, som du ikke er for?

    Klubben fik nok øjnene åbnet for alvor for den strategi med købene og salgene af Vavro og Skov og prøver videre med Nelsson (den kan man næsten ikke tabe på), Stage og Kaufmann. Personligt synes jeg, at det er en glimrende tilgang, sålænge der også er penge til de store profilindkøb, når der er brug for disse. Og det var der jo råd til i sommers, da man hentede Biel i den kategori (det kan nok diskuteres, om det har betalt sig endnu).

    Jeg er dog også ret nervøs for dette vindue, da jeg er enig i, at det er et meget vigtigt et af slagsen. Vi skal have 1-2 profiler ind til at lukke hullet til FCM og give truppen ny energi. Jeg er derfor meget bekymret om
    a) der er råd - udmeldingerne fra klubben har vist ikke været et klart nej endnu.
    b) om man rammer rigtigt på de få indkøb man eventuelt laver.
    c) om man lykkes med at vurdere rigtig på manglerne på holdet især i forhold til skader. Det er meget vigtigt, at man f.eks. vurderer nDoye rigtigt, så man ikke lægger en masse penge i en, som ikke kan spille, eller omvendt smider "billigt" guld på gaden grundt frygt for en skade.

  2. De følgende 8 brugere er enige:


Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •