Side 29 af 184 FørsteFørste ... 19262728293031323979129 ... SidsteSidste
Viser resultater 421 til 435 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #421
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Nu er tippeligaen jo ikke så meget bedre end 1. division, så meget svært at vurderer niveauet hos Zinckernagel. Men det er kun to års tid siden at han var middelmådig i SønderjyskE og meget ind og ud af startopstillingen med 20-24 kampe per sæson (kun 5 kampe med fuld tid i hans sidste SønderjyskE sæson, så han var langt fra nogen profil men snarere en breddespiller). Tror at opblomstringen skyldes det lavere niveau i Norge og at Bodø er godt kørende, ikke fordi Zinckernagel pludselig er blevet en klassespiller...
    Zinckernagel har sådan set altid båret en klassespiller i sig. Det lave tyngdepunkt og hurtige fodskifte er jo gaver fra naturens hånd, som adskiller ham fra den grå masse - også når vi snakker eliteniveau. Som det er tilfældet med mange tekniske spillere, har hans problem helt klart været fysikken - det var også den der drillede ham i Sønderjyske, og samtidig var han landet på et hold, hvor der mest blev lagt vægt på fight og afleveringer i længderetningen.

    Man kan se på ham, at han har en helt anden statur nu end for et par år siden, så alene det indikerer, at han har rykket sig.

    Men selvfølgelig er det svært at bedømme en spiller fra en anden liga, hvor der spilles noget helt andet fodbold. Det gælder egentlig lige så vel den spanske Segunda Division som Eliteserien - der vil altid være tale om en omplantning med uforudsigelige elementer, hvis man tager spillere fra ligaer, hvor der spilles teknisk og sender dem til den ekstremt fysikprægede 'Super'liga.

    For mig er Zinckernagel bestemt 'one to watch'. Om han passer ind i FCK, skal jeg ikke kloge mig på ud fra tv-billeder. Her er det f.eks. svært at bedømme hans defensive kvaliteter.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #422
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En ide kunne være, at man fremadrettet med den type kontrakter fordeler pengene anderledes, sådan at man de første år (og på det tidspunkt hvor en spiller er i bedst form) giver mere i løn, og lønniveauet falder jo længere henne i kontrakten man er.
    Det opnår man jo til dels med sign-on fees. En aftrapning af lønnen, kan jo tænkes at have den bivirkning, at spilleren mister motivationen, når pengene bliver for små.

    Nej, den åbenlyse lektie må være, at man ikke skal skrive længere kontrakter, end man regner med at drage nytte af spilleren. I hvert fald når vi taler denne slags penge.

    Det skal siges, at jeg var selv positivt stemt for at skrive med Bjelland, så følgende er en efterrationalisering. I sommeren 2018 hvor Bjelland skulle have en ny klub, meldte han ud, at han ville blive i udlandet og virkede ikke interesseret i FCK. Det er der som sådan ikke noget odiøst i. FCK vil sjældent være førsteprioritet hos etablerede spillere i udlandet. Men kombinationen af en bekymrende skadeshistorik, manglende motivation og udsigten til den sidste kontrakt, burde nok i højere grad have fået advarselslamperne til at lyse. Vi har før haft problemer med ellers dygtige spillere, der kommer til FCK i slutningen af karrieren uden den store motivation: f.eks. Olof Mellberg, Daniel Jensen og Christian Poulsen. Spillere som Ulrik Laursen og Kvist er også nyere eksempler, hvor det sportslige udbytte ikke stod mål med den økonomiske udskrivning, omend motivationen i hvert fald i Kvists tilfælde næppe var problemet. Der er selvfølgelig også gode eksempler, f.eks. Grønkjær, Allbäck og N’Doye, men de ville også FCK.

  4. #423
    Tilmeldingsdato
    May 2010
    Indlæg
    185

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    En aftrapning af lønnen, kan jo tænkes at have den bivirkning, at spilleren mister motivationen, når pengene bliver for små.
    Jeg ved ikke om det vil være tilfældet, men så vil spilleren jo så også være lettere at komme af med, da afskrivningen ikke vil være lige så stor for FC København. - Lønnen vil ligeledes være lettere at sluge fra en købene klub.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #424
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Dunsedrengen Se meddelelser
    Jeg ved ikke om det vil være tilfældet, men så vil spilleren jo så også være lettere at komme af med, da afskrivningen ikke vil være lige så stor for FC København. - Lønnen vil ligeledes være lettere at sluge fra en købene klub.
    Jeg godt tænke mig, at en større del af lønnen bestod af kollektive og individuelle bonusser. Og de behøver ikke blive lavere i slutningen af kontrakten, må snarere tværtimod.

  7. #425
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvad med Andreas Skov Olsen? Han kan spille både på kanten og i angrebet og vi har tidligere vist interesse for ham. Han var heller ikke afvisende dengang, men vi skulle jo først af med Robert. Jeg synes han kunne passe rigtig godt ind og så sparker han fantastisk.

    Træneren er ikke tilfreds med ham i Bologna og er ved at miste tålmodigheden. Han har givet ham til 2. August til at vise noget mere, ellers må de kigge på det...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ke-vist-noget/

    Italien har altid været et ekstremt svært sted at komme til som dansk offensivspiller, så er egentlig ikke overrasket over at unge Andreas Skov Olsen har det svært og det bekymrer mig ikke voldsomt. Jeg synes stadig at Andreas er en fantastisk fodboldspiller med mindst samme potentiale som Robert Skov. Jeg synes det vil være et fantastisk match for begge.


  8. #426
    Tilmeldingsdato
    Jan 2019
    Indlæg
    293

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Må indrømme jeg frygter lidt for de seneste udmeldninger fra FCM
    som man også kunne høre i seneste Absalons Radio afsnit
    så ser man i Herning muligheder i corona transfervinduet mens vi i FCK regner med det modsatte

    Oven i det så står Brentford meget lunt i svinget til Premier League
    og når det regner på præsten drypper det på degnen.

    Håber man på ledelses gangene i FCK tager det her seriøst

  9. De følgende 11 brugere er enige:

  10. #427
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Han ville være en drømmesigning, ingen tvivl. Måske en lejeaftale kunne komme på tale?

  11. #428
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Hvad med Andreas Skov Olsen? Han kan spille både på kanten og i angrebet og vi har tidligere vist interesse for ham. Han var heller ikke afvisende dengang, men vi skulle jo først af med Robert. Jeg synes han kunne passe rigtig godt ind og så sparker han fantastisk.

    Træneren er ikke tilfreds med ham i Bologna og er ved at miste tålmodigheden. Han har givet ham til 2. August til at vise noget mere, ellers må de kigge på det...

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...ke-vist-noget/

    Italien har altid været et ekstremt svært sted at komme til som dansk offensivspiller, så er egentlig ikke overrasket over at unge Andreas Skov Olsen har det svært og det bekymrer mig ikke voldsomt. Jeg synes stadig at Andreas er en fantastisk fodboldspiller med mindst samme potentiale som Robert Skov. Jeg synes det vil være et fantastisk match for begge.
    Det er bare noget over Skov Olsen, både statur, personlighed, karriere og spillestil, som i den grad minder mig om Kusk. Jeg ser hellere, at Ståle smider boksen efter en mere etableret kant end Skov Olsen. Truppen har nok mælketænder offensivt.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #429
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er bare noget over Skov Olsen, både statur, personlighed, karriere og spillestil, som i den grad minder mig om Kusk. Jeg ser hellere, at Ståle smider boksen efter en mere etableret kant end Skov Olsen. Truppen har nok mælketænder offensivt.
    Var Skov Olsen ikke også rygtet til Rangers? Som den nye Laudrup....

  14. #430
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Har Skov Olsen ikke været meget skadet? Måske ikke lige den chance, der skal tages nu.

  15. #431
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Har Skov Olsen ikke været meget skadet? Måske ikke lige den chance, der skal tages nu.
    Siddet udenfor i 4 kampe denne sæson pga skader.

  16. #432
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af boombastic Se meddelelser
    Håber man på ledelses gangene i FCK tager det her seriøst
    Hvorfor i alverden skulle man ikke tage situationen seriøst?

    Får vi (som mange inkl. jeg selv tror) et stille vindue og for fans et skuffende, så skyldes det nok nærmere mangel på penge end mangen på seriøsitet.

    Mht Skov (andre indlæg), så er han da bestemt en drømmesigning. Men han står vel ikke for det fysik, som truppen skriger på, hvorfor den imo ikke ligefrem ligger til højrebenet.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #433
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Hvorfor i alverden skulle man ikke tage situationen seriøst?

    Får vi (som mange inkl. jeg selv tror) et stille vindue og for fans et skuffende, så skyldes det nok nærmere mangel på penge end mangen på seriøsitet.

    Mht Skov (andre indlæg), så er han da bestemt en drømmesigning. Men han står vel ikke for det fysik, som truppen skriger på, hvorfor den imo ikke ligefrem ligger til højrebenet.
    Skov-Olsen har måske ikke den manglede fysik, og han er ikke er perfekt fit nej. Det er vel mere en type som Verbic vi mangler til kanten. Men han vil være et kæmpe skridt op. Hurtig, god teknik, fremragende spark og med kæmpe videresalgspotentiale.
    Et skur der dur i feltet, Fischer og Skov-Olsen på hver kant, Wind til at spille de andre gode og så er vi gode offensivt. Rigtig gode. Og ikke værre defensivt end vi er nu med Biel.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #434
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    108

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Får vi (som mange inkl. jeg selv tror) et stille vindue og for fans et skuffende, så skyldes det nok nærmere mangel på penge end mangen på seriøsitet.

    Kan se du ikke har hørt dagens afsnit af BT's Transfervinduet endnu? :D

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #435
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Wonderchild Se meddelelser
    Kan se du ikke har hørt dagens afsnit af BT's Transfervinduet endnu? :D
    Kan du opsummere?
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •