Side 57 af 184 FørsteFørste ... 7475455565758596067107157 ... SidsteSidste
Viser resultater 841 til 855 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #841
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser

    1)
    Kigger man på det sportslige, så giver købet (som jeg nævner i den anden tråd) egentlig ret god mening. Han har meget af det vi har manglet hele sæsonen, da han først og fremmest bringer mål (forhåbentlig) og styrke i boksen, men også fysik ude på banen og ikke mindst erfaring. Og selvom han typemæssigt ikke er NDoye, så er det mht erfaring, målfarlighed, ro osv at han skal erstatte. Det bør han kunne udfylde fra dag 1.
    Jeg kan læse, at der er kritik af klubben ambitioner og scouting, men det er vel ikke det, som man har fokuseret på her. Vi har netop ikke skulle hente en yngre talentfuld spiller (dem har vi rigeligt af på positionen), men rutine og en som kan præstere fra dag 1. Måske lykkes det ikke, men det er svært at finde en mere åbenlys kandidat end ham. Endvidere har øvelsen nok været, at angriberen gerne skulle kunne hentes for en lille transfersum, da vores penge (forhåbentlig) skal bruges på et par andre spillere også - mon ikke planen var at forlænge med NDoye, og så skulle der en nødplan (Wilzchek) til, da NDoye afviste. Derfor er det imo ikke fair at bashe scouting mht dette køb.

    Nu kender vi ikke detaljerne i aftalen, men han har fået en 3 årig aftale og formentlig hentet for et par millioner. Længden af aftalen er selvfølgelig nok et år for meget, men det er jo sådan Ståle gør det. Skal de erfarne spillere hentes, så skal der enten en meget høj løn til (det er ikke så godt pt) eller en længere aftale. Man kan håbe, at lønnen enten ikke er alt for høj (en del er måske i signon-fee) eller at de.
    Jeg står ved kritik af ambitioner og scouting - og Wilczek er ikke det, vi mangler. Jeg anerkender at han som spiller har de fleste af de dyder, der normalt efterspørges hos en FCK -angriber. Pointen er; det niveau han har dem på. Det er ikke tilstrækkeligt. Han havde ét fantastisk efterår i en midterklub i superligaen, det kvalificerer ikke hans niveau. I så fald kunne vi også gå efter Patrick Mortensen i AGF, hvilket også i min verden vil være et udtryk for, at klubben melder pas på de ambitioner, der tidligere var selve klubbens DNA.

    Hvis N'Doye afskeden er kommet bag på klubben, og man har følt sig presset til at handle med kort reaktionstid, så er det da for alvor kritisabelt. Man skal kende sin position i forhandlingerne og optimere dem. Man kan ikke satse på en hest ... Det er et sørgeligt niveau for scouting og på flere måder trist, at klubben er kommet der til, at vi signer affældige brøndby eks'er.

    At sammenligne ham med Møller giver ingen mening, en dansk landsholdspiller, med fortid i FCK, at sammenligne ham med Allbäck, en svensk landsholdspiller fra premier league ... de sammenligninger virker desperate og lettere 'rundtossede'. Jeg skal medgive at det ikke er dig, der har fremsat de sammenligninger.
    Goldbæks Højrefod

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #842
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Der er mange gode grunde til at have problemer med Wilczek-transferen, men homofob-snakken er for mig noget søgt. Tror folk virkelig, at alle vores spillere er lige så åbensindede omkring seksualitet som Fischer? Det tvivler jeg ærlig talt på.

    [edit] Og ret beset har Wilczek vel ikke sagt noget homofobisk.
    Nej, det er de ikke, og det er jo netop en del af problemet, at meget få spillere tør at stå frem som Fischer og Zanka.

    Og nej, Wilczek var ikke så dum som sin landsmand Arek at sige ligeud, hvad han mener. Men han er glødende katolik, han kommer fra et af de mest homofobiske lande i Europa, og han havde af en eller anden grund behov for at lægge afstand til en meget afdæmpet markering mod homofobi. Tro mig, han tror på, at bøsser rådner op i helvede.
    Sidst redigeret af Garneren : 06.08.20 kl. 10:31
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #843
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,318

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jonlanghoff Se meddelelser
    Det ligner mest af alt en transfer, der primært har til formål at skabe røre og ballade og hype omkring rivaliseringen med BØF - og foreløbigt er det da i så fald lykkedes temmeligt godt.
    Sjovt. Jeg synes man bagatelliserer rivaliseringen, når man bliver ved med at hente folk med en fortid i betonen. Det er en uskik og det skal stoppes.
    I think people need to be educated to the fact that marijuana is not a drug. Marijuana is an herb and a flower. God put it here. If He put it here and He wants it to grow, what gives the government the right to say that God is wrong?
    Willie Nelson
    Nygzen's Avatar

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #844
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Du skriver han skulle tvinges, men mener altså at det ikke var et konkret forslag ?. Jamen ok så.. Jeg er ikke bange for noget, og jeg har gjort min holdning klar, hvis du ellers har læst, hvad jeg har skrevet :).

    og btw, hvor ved du fra at Wilczek er en prominent homofob?. Fordi han ikke vil bære et regnbue anfører bind?.
    Ja, du ved, det der med at overdrive for at fremme forståelsen? Nå, lad det ligge.

    Du har ikke gjort din holdning særligt klar. Jeg mangler stadig at forstå, hvad det er for en flodbølge af politiske emner, du mener, vi åbner for ved at tage tydeligt afstand til racisme og homofobi. Og du mangler også at svare på, om din modstand også gælder racisme-kampagnen.

    Se mit svar ovenfor til cybamerc mht. Wilczeks homofobi. Men nej, jeg har ikke en "smoking gun," udover at han som den eneste markerede sin modstand mod homofobi-kampagnen.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #845
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    272

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Frederik Se meddelelser
    Når der arrangeres kampagner på vegne af Spillerforening, DBS UEFA og andre organisationer imod racisme, homofobi o.lign. og man AKTIVT siger fra, så er det et problem. Man behøver ikke aktivt selv deltage i demonstrationer som PRIDE eller andet som er udover ens virke osv., men her bliver han forespurgt om at bære et anførerbind der sender et signal - han skal jo bære det anførerbind ALLIGEVEL, så når man vælger at takke nej til noget han alligevel skal, men som ovenikøbet er en god sag, så er det problematisk. Det er langt mere demonstrativt end bare at tage regnbuerne på.

    Den er ikke længere end at han jo valgte AKTIVT at takke nej - det er et langt kraftigere signal end hvis han bare havde taget det på.

    Medmindre han viser en anden side i FCK, så er han en plet på FCK for mig. Og det er uagtet hans fodboldevner. God spiller - tvivlsomt menneske. FCK er mere end fodbold, det er værdier, kultur, passion og mennesker.

    Mvh,
    Frederik
    Jeg tror bare vi er uenige her. Det med at pådutte folk at gøre forskellige ting fordi det er i en god sag synes jeg bare er forkert uanset om man så er enig med den gode sag.
    Jeg synes heller ikke at de formel 1 køere der ikke vil knæle er skidte mennesker. De vælger jo netop bare at de synes man støtter sagen bedre på andre måder. Men lad os være enige om at være uenige og så komme tilbage til at snakke fodbold

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #846
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lønne Se meddelelser
    Nu er jeg hverken racist eller homofob men jeg deltager da ikke i hverken Priden eller eks BLM demonstrationer. Jeg synes lidt du får det til at virke som om at man SKAL vise sin afstand til dette aktivt og gerne hele tiden ellers må det betyde at man er enten racist eller homofob.
    Vi er også en ret stor gruppe mennesker som er imod overstående men ikke mener at ting som en demonstration er noget der rykker det store og derfor ikke deltager. Lidt som man kan mene at eks. Uefa og DBU´s anti racisme kampagner ikke rykker synderlig når man ikke har en straframme til klubber/fans der står mål med det billede man ellers gerne vil sende. Så før du kalder andre for racister og homofober (mere eller mindre indirekte) skal man altid huske på hvem det er der kan kommer til at virke intolerant.
    Hvor har jeg dog sagt, at jeg kræver, at spillerne hele tiden aktivt tager afstand til racisme eller homofobi? Samtlige Superliga-spillere deltog i en kampagne, og Wilczek valgte som den eneste at tage afstand til den kampagne. Det er det, vi snakker om.

    Jeg er helt enig i, at organisationernes kampagner ikke batter det store, og at de burde slå hårdere ned på problemerne, men hvordan kan det blive et argument for ikke at deltage i de tiltag, der trods alt er?

    At jeg skulle være intolerant, fordi jeg er kritisk overfor homofober, aner jeg ikke, hvad jeg skal svare til. Jeg tror bare, jeg lader den blafre i vinden...
    Sidst redigeret af Garneren : 06.08.20 kl. 10:31
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #847
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Vi kan jo heldigvis ikke læse folks tanker... Men her har vi altså en person... som i de udtalelser ikke lagde meget skjul på, at han synes, at det er en fejl i vores kultur, at vi tillader homoseksuelles levevis.
    Det er din tolkning, men reelt siger han ikke noget i den retning.

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #848
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Jeg står ved kritik af ambitioner og scouting - og Wilczek er ikke det, vi mangler. Jeg anerkender at han som spiller har de fleste af de dyder, der normalt efterspørges hos en FCK -angriber. Pointen er; det niveau han har dem på. Det er ikke tilstrækkeligt. Han havde ét fantastisk efterår i en midterklub i superligaen, det kvalificerer ikke hans niveau. I så fald kunne vi også gå efter Patrick Mortensen i AGF, hvilket også i min verden vil være et udtryk for, at klubben melder pas på de ambitioner, der tidligere var selve klubbens DNA.
    1) Jeg tvivler på, at der er penge til at være meget mere ambitiøse. Det skulle være en angriber, som ikke koster ret meget i transfer. Ligesom vi alle skriger efter en angriber, der kan præstere fra dag ét. Om man kan lide ham eller ej, så er det nok svært at finde et bedre bud på sådan en angriber, der ikke skal bruge tid på at vænne sig til superligaen.
    2) Vi har flere meget unge angribere, så det skulle være en erfaren angriber, vi skulle hente.

    Det kan sagtens være, at du har ret i, at scoutingafdelingen ikke fungerer. Men lige netop dette køb mener jeg ikke nødvendigvis, er et bevis på dette. Mht manglende ambitioner, så er det svært at vurdere, når vi reelt ikke ved, hvad der er penge til.

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Hvis N'Doye afskeden er kommet bag på klubben, og man har følt sig presset til at handle med kort reaktionstid, så er det da for alvor kritisabelt. Man skal kende sin position i forhandlingerne og optimere dem. Man kan ikke satse på en hest ... Det er et sørgeligt niveau for scouting og på flere måder trist, at klubben er kommet der til, at vi signer affældige brøndby eks'er.
    Det er nok ikke kommet bag på dem, da man så nok ikke havde haft Wilzchek klar allerede. Men derfor kan NDoye jo godt have været plan A, som man først måtte opgive sent i sidste uge.

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #849
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    954

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    At jeg skulle være intolerant, fordi jeg er kritisk overfor homofober, aner jeg ikke, hvad jeg skal svare til. Jeg tror bare, jeg lader den blafre i vinden...
    @Garneren: Jeg tror det går på, at du sætter lighedstegn mellem ikke at deltage i en happening og det at være homofob. Det kan være det samme, men er det ikke nødvendigvis.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #850
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Hvis N'Doye afskeden er kommet bag på klubben, og man har følt sig presset til at handle med kort reaktionstid, så er det da for alvor kritisabelt. Man skal kende sin position i forhandlingerne og optimere dem. Man kan ikke satse på en hest ... Det er et sørgeligt niveau for scouting og på flere måder trist, at klubben er kommet der til, at vi signer affældige brøndby eks'er.
    Jeg er fuldstændig enig. Denne situation bør overhoved ikke komme som en overraskelse. Man har altid vidst at NDoye vil være 35 år denne sommer og man vidste der var en endnu større usikkerhed efter hans skader startede i efteråret. Der bør simpelthen havde ligget en plan B klar for flere måneder siden!! Man burde havde startet med at scoute emner allerede da skaderne begyndte og begyndt henvendelser da man startede med at blive usikker på om man skulle forlænge med NDoye ( som Ståle snakkede om for lang tid siden ).

    Og så en 3 årig kontrakt til en 32 årig... selv hvis han har niveauet nu, kommer vi til at hænge på ham som 34/35 årig, sikkert til en rigtig god superligaløn. Så ender vi i samme fastlåste situation som med Kvist, Bengtsson, Bjelland osv.

    Og der er ikke engang tale om en personlighed der er god at have i truppen, som fx med Kvist...
    Sidst redigeret af pouljensen : 06.08.20 kl. 10:25

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #851
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Fagerlund Se meddelelser
    @Garneren: Jeg tror det går på, at du sætter lighedstegn mellem ikke at deltage i en happening og det at være homofob. Det kan være det samme, men er det ikke nødvendigvis.
    Ikke nødvendigvis, men hvis man ikke tror, at der er det her, er man IMO mere end naiv.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  22. #852
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Men han er glødende katolik, han kommer fra et af de mest homofobiske lande i Europa, og han havde af en eller anden grund behov for at lægge afstand til en meget afdæmpet markering mod homofobi. Tro mig, han tror på, at bøsser rådner op i helvede.
    Så groft sagt, så kan vi aldrig mere signe katolske polakker?

    Altså ikke for at provokere, men er det ikke den mulighed, du lukker for her?
    De to første linjer (han er katolik og kommer fra Polen, hvor homofobi desværre er udbredt) kunne jo sagtens være bevæggrunden, fremfor at han nødvendigvis selv spirende hader af alle homoseksuelle. Altså groft sagt laver han en omvendt Zanka med hans trøjesag. Her fulgte Zanka klubben og fik kritik i hjemlandet. Wilzchek gjorde det omvendte. (ikke at jeg mener, at det er rigtigt - men måske ikke helt sindsygt uforståeligt)

  23. De følgende 8 brugere er enige:

  24. #853
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så groft sagt, så kan vi aldrig mere signe katolske polakker?

    Altså ikke for at provokere, men er det ikke den mulighed, du lukker for her?
    De to første linjer (han er katolik og kommer fra Polen, hvor homofobi desværre er udbredt) kunne jo sagtens være bevæggrunden, fremfor at han nødvendigvis selv spirende hader af alle homoseksuelle. Altså groft sagt laver han en omvendt Zanka med hans trøjesag. Her fulgte Zanka klubben og fik kritik i hjemlandet. Wilzchek gjorde det omvendte. (ikke at jeg mener, at det er rigtigt - men måske ikke helt sindsygt uforståeligt)
    Nej, vi skal da signe alle de katolikker og polakker, der kan være i omklædningsrummet. Bare ikke dem, der ikke vil tage afstand til homofobi.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  25. De følgende 3 brugere er enige:

  26. #854
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Tro mig, han tror på, at bøsser rådner op i helvede.
    Det gør han sikkert, men jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det. Skal vi undlade at signe katolikker? Hvad med muslimer? Lur mig, om der ikke også findes et par danske ateister, der har det stramt med homoseksuelle. Så længe folk opfører sig anstændigt, må man acceptere, at de kan have alle mulige holdninger.

  27. De følgende 3 brugere er enige:

  28. #855
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Det gør han sikkert, men jeg forstår ikke helt, hvor du vil hen med det. Skal vi undlade at signe katolikker? Hvad med muslimer? Lur mig, om der ikke også findes et par danske ateister, der har det stramt med homoseksuelle. Så længe folk opfører sig anstændigt, må man acceptere, at de kan have alle mulige holdninger.
    Helt enig. Der går uden tvivl masser af homofober rundt i de danske klubber. Men der går kun én rundt, som åbent erklærer sig som modstander af den anti-homofobi-kampagne, som de alle deltog i, og nu er han blevet FCK-spiller, så ham forholder jeg mig naturligvis til.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  29. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •