Side 7 af 184 FørsteFørste ... 456789101757107 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg forstår heller ikke frygten for at stille spørgsmål med en dagsorden. Det er da rimeligt nok at stille "de svære" spørgsmål også selv om de forsøger at afdække et bestemt område. Det er dét de er til for. Og man kan godt stille svære spørgsmål uden at virke som om man "er efter manden" og uden at være ubehagelig.

    At det så ikke nødvendigvis er de spørgsmål som Ståle har mest lyst til at forholde sig til eller svare ærligt på i offentligheden, dét må man så forholde sig til efterfølgende. Man får i hvert fald ingen svar, hvis man ikke stiller spørgsmålene. Og så er det jo sådan, at Ståle er god til at spinne tingene sin vej, men nogle gange får man også meget ærlige og overraskende svar.

  2. #92
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Hvis ikke man ser indad, når man underpræsterer, men i det store hele sætter en spinplade på, så skal man blot kigge på vestegnen for at se, hvordan det kan ende. Jeg forstår godt Ståle gør det, for det er hans job. Men alle andre behøver ikke gøre det. Slet ikke pressen.
    Sagen er jo nok bare. at pressen/eksperter nok ikke ser efterårets resultater som en særlig underpræstation, som mange herinde gør. Mon ikke de kritiske spørgsmål nok skal komme om en kampe eller to, hvis tendenserne fra superligaen i foråret fortsætter. Læste man forøvrigt f.eks. BTs sportsredaktørs blik på Celtic-kampen, så var kritikken forøvrigt ganske stor (og berettiget) i omtalen af 1. halvleg - det har sikkert været lignende ovenpå superligakampene. Så det er jo ikke fordi, at kritikken ikke er der. Jeg synes også at mindes flere optaktstudier især i Europa, hvor der var snak om en tynd offensiv, en Biel der var meget skidt osv.

  3. #93
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Sagen er jo nok bare. at pressen/eksperter nok ikke ser efterårets resultater som en særlig underpræstation, som mange herinde gør. Mon ikke de kritiske spørgsmål nok skal komme om en kampe eller to, hvis tendenserne fra superligaen i foråret fortsætter. Læste man forøvrigt f.eks. BTs sportsredaktørs blik på Celtic-kampen, så var kritikken forøvrigt ganske stor (og berettiget) i omtalen af 1. halvleg - det har sikkert været lignende ovenpå superligakampene. Så det er jo ikke fordi, at kritikken ikke er der. Jeg synes også at mindes flere optaktstudier især i Europa, hvor der var snak om en tynd offensiv, en Biel der var meget skidt osv.
    Men spændende at se, hvad stemningen er, hvis vi taber torsdag og ude mod Aab i pokalen! Så er sæsonen slut - hvad gør vi så? Det vil tiden vise, men måske man skulle forsøge at spille en fast stamme ind - hvis vi altså vi har spillere over 25, som kan spille 2 kampe i træk :-)

  4. #94
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg ved godt den måske ikke lige passer ind her, men det kan alligevel komme til at have betydning for vores transfers på sigt.
    Jeg læste i dag en artikel fra Morten Johnsen i EBs mandagsudgave, i forhold til at der skulle være særdeles delte meninger omkring klubbens fremtid.
    Karl-Peter og Erik skulle ikke dele Lars' visioner omkring en større videreudvikling af klubben, og de skulle være meget mere optaget af hele Lalandia projektet, der er en mere sikker investering i deres øjne, ligesom de aller helst så at FCK ikke var en del af PSE.
    Det skulle være så vidt, at de gerne så at Lars fandt nogle andre rigmænd med fodboldinteresser, som evt. kunne købe jyderne ud.
    Det bliver spændende at følge udviklingen.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #95
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Men spændende at se, hvad stemningen er, hvis vi taber torsdag og ude mod Aab i pokalen! Så er sæsonen slut - hvad gør vi så? Det vil tiden vise, men måske man skulle forsøge at spille en fast stamme ind - hvis vi altså vi har spillere over 25, som kan spille 2 kampe i træk :-)
    Ja det er jo desværre et ret sandsynligt scenarie. Men 2. pladsen skal trods alt sikres (AGF ser skarpe ud), ligesom den meget spinkle chance for guld selvfølgelig også skal have et skud.
    Men ellers er jeg enig i, at man må se, hvem man vil satse på næste sæson og så spille dem sammen. Tror man f.eks. på Biel så giv ham en masse kampe fra start. Det kunne også være at spille Mudri ind i systemet, hvis han nogensinde bliver skadesfri, give Kaufmann og Wind kampe sammen osv. Spillere som Thomsen, Pierre/Oviedo, Ragnar eller hvem man nu vil af med må bagerst i køen for alvor.

  7. De følgende 2 brugere er enige:

  8. #96
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg ved godt den måske ikke lige passer ind her, men det kan alligevel komme til at have betydning for vores transfers på sigt.
    Jeg læste i dag en artikel fra Morten Johnsen i EBs mandagsudgave, i forhold til at der skulle være særdeles delte meninger omkring klubbens fremtid.
    Karl-Peter og Erik skulle ikke dele Lars' visioner omkring en større videreudvikling af klubben, og de skulle være meget mere optaget af hele Lalandia projektet, der er en mere sikker investering i deres øjne, ligesom de aller helst så at FCK ikke var en del af PSE.
    Det skulle være så vidt, at de gerne så at Lars fandt nogle andre rigmænd med fodboldinteresser, som evt. kunne købe jyderne ud.
    Det bliver spændende at følge udviklingen.
    Artiklen findes ikke på nettet, vel?
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  9. #97
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Morten Johnsen var også ham, der råbte op om at Red Bull var på vej ind i BØF. Jeg forbeholder mig retten til at være kritisk.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #98
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Fede Se meddelelser
    Artiklen findes ikke på nettet, vel?
    Det var i papirudgaven at jeg læste det, og er ellers ikke rendt ind i den elektroniske udgave, desværre.

  12. #99
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Morten Johnsen var også ham, der råbte op om at Red Bull var på vej ind i BØF. Jeg forbeholder mig retten til at være kritisk.
    Man kan også sige, at det er en gammel historie der bare får nyt liv. Det er jo ikke nogen nyhed at de jyske ejere ikke interesserer sig for fodbold, og alle de usikkerhedsmomenter der hører med i en sådan investering.
    Den nye lille krølle på den fortælling er vel bare, at Lars som også er fan af fodboldklubben, også har et ord eller eller to og skulle have sagt, jf. hans aktionærpost.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #100
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af thomasroy Se meddelelser
    Men spændende at se, hvad stemningen er, hvis vi taber torsdag og ude mod Aab i pokalen!
    Jeg er nu mere interesseret i at se stemningen, hvis vi vinder torsdag (og dermed tangerer vores næstbedste europæiske resultat nogensinde) og ude mod AaB i pokalen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)


  15. #101
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Et scenarie der meget vel kan indtræffe thomasroy - men vi håber jo til det sidste os der har FCK i blodet :-) bolden er rund - eller noget!!

  16. Den følgende bruger er enig i dette:

  17. #102
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der er faktisk en rigtig god artikel i BT omkring transfer dilemmaet. Noget som jeg også tidligere har bragt op. Hvis strategien er at sælge vores dygtige spillere "hurtigt" så som Skov og muligvis snart Nilson så skal vi ikke forvente at kunne vinde DM guld hvert år, men måske mere hvert andet/tredje år, da man konstant skal bygge holdet forfra.



    https://www.bt.dk/blogs/b.t.s-fodbol...kken-i-dilemma


    "Det kan godt ske, at vi må kigge lidt på det’, lød det fra Ståle Solbakken efter 3-1-sejren over Celtic og kvalifikationen til Europa Leagues ottendedelsfinaler. Her hentydede han til et eftersyn af, om han og FC København skulle blive mere kyniske i forhold til at holde bare et halvt år længere på de bedste spillere. For på den måde at gøre de spillemæssige bølgedale både mindre dybe, men også mere sjældne, end vi ser i Superligaen nu og i den helt grimme 2017/18-sæson."

    "forretningsmodellen har sine svagheder. For det er bare ikke godt nok, at FC København kun vinder mesterskabet hver anden gang. Heller ikke selvom succesen fortsætter i Europa. Det er budgettet og selvbilledet for stort til.
    Det er Ståle Solbakkens store dilemma. Om han skal sige nej til millionerne for at højne chancerne for sportslig succes."

  18. #103
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Der er faktisk en rigtig god artikel i BT omkring transfer dilemmaet. Noget som jeg også tidligere har bragt op. Hvis strategien er at sælge vores dygtige spillere "hurtigt" så som Skov og muligvis snart Nilson så skal vi ikke forvente at kunne vinde DM guld hvert år, men måske mere hvert andet/tredje år, da man konstant skal bygge holdet forfra.



    https://www.bt.dk/blogs/b.t.s-fodbol...kken-i-dilemma


    "Det kan godt ske, at vi må kigge lidt på det’, lød det fra Ståle Solbakken efter 3-1-sejren over Celtic og kvalifikationen til Europa Leagues ottendedelsfinaler. Her hentydede han til et eftersyn af, om han og FC København skulle blive mere kyniske i forhold til at holde bare et halvt år længere på de bedste spillere. For på den måde at gøre de spillemæssige bølgedale både mindre dybe, men også mere sjældne, end vi ser i Superligaen nu og i den helt grimme 2017/18-sæson."

    "forretningsmodellen har sine svagheder. For det er bare ikke godt nok, at FC København kun vinder mesterskabet hver anden gang. Heller ikke selvom succesen fortsætter i Europa. Det er budgettet og selvbilledet for stort til.
    Det er Ståle Solbakkens store dilemma. Om han skal sige nej til millionerne for at højne chancerne for sportslig succes."
    Nu var strategien jo hellere ikke at sælge Skov så hurtigt. Han havde bare en helt vanvittig sæson med 29 mål og vi spillede rigtig godt - penge, klubber, ligaer bliver bare for store til et nej.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    De præstationer, vi har leveret i Europa i denne sæson, og især i de to Celtic-kampe, gør bare at vi har nogle spillere, som vil være potentielt store salgsemner til sommer, heriblandt nogle bærende spillere, som Falk, Nelsson og Varela. Og så er dilemmaet ift. strategien, om vi skal sælge, eller om vi skal/kan holde på dem mindst et år endnu. Bliver de solgt, så er det flere spillere til start-11'eren, som skal hentes og integreres.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #105
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Nu var strategien jo hellere ikke at sælge Skov så hurtigt. Han havde bare en helt vanvittig sæson med 29 mål og vi spillede rigtig godt - penge, klubber, ligaer bliver bare for store til et nej.
    Nu var Skov bare et eksempel. Det samme kunne jo ske for Nelsson, til Sommer. Jeg er med på præmissen at vi er en udviklings liga og pengene kan blive for store, men det ændre bare ikke det faktum, at hvis vi skal undgå en "lorte" sæson hvert andet år og klubben som de selv proklamere vil vinde flere DM titler i træk, så skal der hvert fald ske justeringer i henhold til vores nuværende transfer strategi. Især også hvis man har intention om at komme i Champions league, så skader det vel ens chancer når man F.eks. sælger Skov op til en CL kvalifikation (Igen skov som et eksempel).

    Og heri opstår vores dilemma. Sælg dyrt lige når man har opbygget et "godt" hold, Køb ind for at begynde forfra, med spilrelationer, evt. flop spillere etc. = Lorte sæson

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •