Side 70 af 184 FørsteFørste ... 20606768697071727380120170 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,036 til 1,050 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1036
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    101

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    En fornuftig oprydning er begyndt, lader det til:
    https://www.expressen.se/sport/fotbo...agiannopoulos/
    .........William Kvist RAUS!!!!

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #1037
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af tordenstøvle Se meddelelser
    En fornuftig oprydning er begyndt, lader det til:
    https://www.expressen.se/sport/fotbo...agiannopoulos/
    Papagiannopoulos er jo langt fra vores største problem og var rygtet væk, også da det gik godt. Det er da fint nok at komme af med ham, når Ståle ikke vil bruge ham, men han er hverken vores dårligste eller dyreste spiller.


  4. #1038
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Papagiannopoulos er jo langt fra vores største problem og var rygtet væk, også da det gik godt. Det er da fint nok at komme af med ham, når Ståle ikke vil bruge ham, men han er hverken vores dårligste eller dyreste spiller.
    Jeg går ud fra du tænker på Bjelland :)

    Ja det er bare en hovedpine til næste sæson.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #1039
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg går ud fra du tænker på Bjelland :)
    Bjelland er blot et af mange navne. Min pointe er blot, at det ikke imponerer mig, hvis man skiller sig af med en spiller, som der hele tiden har været bud efter fra Sverige (og formentlig til en, for os, ufordelagtig pris). Bjelland har jeg ikke fantasi til, at nogen vil købe, men hvis Ståle kan slippe af med nogle af vores andre fejlkøb og holde skindet på næsen, så begynder det at ligne noget.

  7. #1040
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Bjelland er blot et af mange navne. Min pointe er blot, at det ikke imponerer mig, hvis man skiller sig af med en spiller, som der hele tiden har været bud efter fra Sverige (og formentlig til en, for os, ufordelagtig pris). Bjelland har jeg ikke fantasi til, at nogen vil købe, men hvis Ståle kan slippe af med nogle af vores andre fejlkøb og holde skindet på næsen, så begynder det at ligne noget.

    Helt enig.
    ..og kan Sottes afgang bane vejen til en seriøs CB upgrade så takker jeg ærbødigt ja :)

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #1041
    Tilmeldingsdato
    Feb 2002
    Indlæg
    171

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    .......... og hvis vi kan slippe for at høre/læse det ubegribeligt grimme tilnavn "Sotte" er meget opnået

  10. De følgende 11 brugere er enige:

  11. #1042
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    25

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020


  12. #1043
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    Helt enig.
    ..og kan Sottes afgang bane vejen til en seriøs CB upgrade så takker jeg ærbødigt ja :)
    Jeg græder med det ene øje og smiler med det andet.
    Det er fint, hvis vi får en bedre ind. På den anden side, så var Sotte imo vores bedste forsvarer i store dele af sæsonen og han har altid optrådt professionelt og passet sin rolle i truppen. Jeg tvivler ærligt talt på, at vi kan finde noget bedre, hvis man ikke kan hente Zanka. Og det tyder det ikke på, at man kan. Jeg vil sgu være ret nervøs, hvis erstatningen hedder Winther eller et andet yngre talent. Med to ældre sæt glasben i Ragnar og Bjelland, så kan vi nemt stå med Nelsson og en ungdomsspiller i vigtige kampe...

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #1044
    Tilmeldingsdato
    Nov 2008
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EfSeKå Se meddelelser
    Vi har rigeligt aarhusiansk rugbrød på midtbanen allerede.
    ...

  15. De følgende 4 brugere er enige:

  16. #1045
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Sarl Se meddelelser
    Vi har rigeligt aarhusiansk rugbrød på midtbanen allerede.
    Nu har han dog spillet fire sæsoner fast for et midterhold i en bedre liga end den danske, inklusiv to EL-gruppespil. Og Besiktas er efter sigende interesserede. Så noget må han da kunne. Han er kontraktløs og 27 år.

  17. #1046
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    27

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der er blodrøde tal i Parken, men sparekniven rammer i første omgang ikke Ståle Solbakken.

    FCK-bossen råder stadig over Superligaens suverænt største budget, og københavnerne kommer ikke til at sige ja til tilbud bare for at nedbringe det gigantiske minus, som coronapandemien er skyld i.

    Parken Sport & Entertainment forventer at komme ud af 2020 med et minus i størrelsesordenen 150-200 mio. kr., og det ville være fristende at sælge Wind, Daramy, Falk eller Nelsson for at få regnskabet til at se bedre ud.

    Som situationen er lige nu, kommer det næppe til at ske - medmindre der er tale om et bud i Robert Skov-klassen.

    FC København sluttede sidste sæson hele 14 point efter FC Midtjylland, og ræsonnementet på Østerbro er, at man ikke overhaler midtjyderne ved at sælge ud.

    Tværtimod skal truppen styrkes.

    FCK-manageren er i gang med at bygge op, ikke rive ned

    Bestyrelsesformand Bo Rygaard sagde allerede før coronaen ramte, at 2020 ville byde på færre spillersalg end de forudgående år.

    Ifølge formanden havde man lyttet til Ståle Solbakkens bøn om større kontinuitet, og selv om koncernen stirrer ind i et kæmpe minus, lyder formandens forsikring, at det ikke får betydning for det sportslige budget.

    ´Kalle´ Johnsson stod en pragtkamp mod Manchester United, og det kan kaste bud af sig. FCK vil dog meget nødigt slippe det svenske plankeværk. Foto: Sascha Steinbach/AFP/Ritzau Scanpix
    ´Kalle´ Johnsson stod en pragtkamp mod Manchester United, og det kan kaste bud af sig. FCK vil dog meget nødigt slippe det svenske plankeværk. Foto: Sascha Steinbach/AFP/Ritzau Scanpix

    Ståle Solbakken kommer til at sige nej mange gange de kommende uger. Både til andre klubber og spillere, der banker på hans dør med et ønske om at få lov at rejse ud.
    Rasmus Falk og ´Kalle´ Johnsson spillede begge en brandkamp mod Manchester United i Europa League og har ramt en alder, hvor de skal tænke på økonomien.

    Men der skal noget ekstraordinært til, at Solbakken sælger. FCK-manageren er i gang med at bygge op, ikke rive ned.

    Nicolaj Thomsen har fået løbepas. Nordjyden har aldrig fundet fodfæste i FCK, og hans lønkroner bruger man gerne på en anden.

    Der er også en venstre back for meget, og får man en mulighed for at sælge enten Pierre Bengtsson eller Bryan Oviedo, bliver den grebet.

    Spørgsmålet er, om ejerne sliber sparekniven og hugger til på et udenlandsk tilbud

    Også Sotirios Papagiannopoulos kan meget vel være fortid i FCK, når transfervinduet smækker i.

    Den svenske midterforsvarer kan ikke få den spilletid i København, som han ønsker, og det ligner et adjø.

    I så fald vil FC København hente en direkte erstatning, da det vil være for risikabelt at gå ind til en sæson med kun Andreas Bjelland og Ragnar Sigurdsson som Victor Nelssons mulige sidekick.

    De to førstnævnte var plaget af skader i den forgangne sæson - i lighed med en lang række andre FCK’ere.

    Det kostede den fysiske træner Anders Storskov jobbet efter hele tyve år i klubben.

    Et klart signal om, at skadesfrekvensen skal sænkes, hvis FCK igen skal trække forbi FC Midtjylland.

    Anders Storskov er færdig som fysisk træner i FCK . Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
    Anders Storskov er færdig som fysisk træner i FCK . Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

    Ser man på de to klubbers bænke, havde Brian Priske i sidste sæson mere at skyde med end Ståle Solbakken, og FCK’s truppens bredde er et tema.
    Kvalificerer FC København sig 1. oktober til endnu et Europa League-gruppespil, vil nordmanden ikke gå til et hektisk efterår med så få spillere som i sidste sæson, hvor FCK ikke formåede at præstere både i Superligaen og i Europa.

    Omvendt kan et tidligt europæisk exit måske få konsekvenser, og det er den store ubekendte.

    Parken budgetterer med et europæisk gruppespil, og det forventede 2020-minus vil vokse med i omegnen af 50 mio. kr., hvis det går galt i kvalifikationen.

    Så vil Ståle Solbakken for alvor komme under pres, og spørgsmålet er, om ejerne sliber sparekniven og hugger til på et udenlandsk tilbud på en spiller.

    Godt nok SKAL mesterskabet hjem - også med tanke på at det med stor sandsynlighed giver direkte adgang til minimum Europa Leagues gruppespil i 2021 - men der er også en økonomisk virkelighed, der lige nu har tvunget Parken Sport & Entertainment i knæ.

    Tungen skal holdes lige i munden.

    Hverken på eller uden for banen er der plads til forbiere de kommende måneder.

    --------- SPLIT ELEMENT ---------

    Kan FC København blive redningsplanken for den tidligere FC Midtjylland-stjerne Pione Sisto? Foto: Finn Frandsen
    Kan FC København blive redningsplanken for den tidligere FC Midtjylland-stjerne Pione Sisto? Foto: Finn Frandsen
    Skov Olsen for dyr - kan Sisto blive FCK’s joker?
    Kamil Wilczek har på papiret lukket hullet efter Dame N’Doye, men Ståle Solbakken leder fortsat efter en mand, der kan servicere den polske goalgetter.

    Sidste sommer forhørte FCK sig på Andreas Skov Olsen, men U21-landsholdsspilleren valgte at tage til Bologna.

    Solbakken vil meget gerne have en gennembrudstærk og målfarlig kant, og den tidligere FC Nordsjælland-spiller er fortsat højt på listen.

    Problemet er bare prisen. Ifølge Ekstra Bladets oplysninger har Bologna ladet forstå, at Andreas Skov Olsen koster i omegnen af 90 mio. kr.

    Det er langt uden for FCK’s økonomiske rækkevidde, og desuden er det også særdeles tvivlsomt, om den 20-årige nordsjællænder overhovedet er interesseret i at vende hjem til Superligaen efter kun et år i udlandet.

    Det kan give mening i stedet at forsøge at lokke Pione Sisto hjem.

    Han har den gennembrudsstyrke og de individuelle færdigheder, som Solbakken leder efter.

    FC København holder øje med skandinaviske profiler, der ender på et sidespor i Europa.

    Københavnerne kan være med på prisen - 20-25 mio. kr. - men Celta-spilleren skal være klar til at acceptere en lavere løn og tage et sportsligt skridt ned.

    Mathias ´Zanka´ Jørgensen sagde farvel med et mesterskab i 2017. Foto: Jens Dresling
    Mathias ´Zanka´ Jørgensen sagde farvel med et mesterskab i 2017. Foto: Jens Dresling

    Mathias ´Zanka´ Jørgensen er også et navn, der rumsterer på gangene i Parken.
    Ståle Solbakken ville tage imod den 30-årige landsholdsstopper med åbne arme, men der er en stor økonomisk knude, som ’Zanka’ i givet fald skal løse med Fenerbahce, før det overhovedet kan blive aktuelt.

    Han tjener ca. 12 mio. kr. netto om året i Istanbul-klubben og har to år tilbage af sin kontrakt.

  18. De følgende 3 brugere er enige:

  19. #1047
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg græder med det ene øje og smiler med det andet.
    Det er fint, hvis vi får en bedre ind. På den anden side, så var Sotte imo vores bedste forsvarer i store dele af sæsonen og han har altid optrådt professionelt og passet sin rolle i truppen. Jeg tvivler ærligt talt på, at vi kan finde noget bedre, hvis man ikke kan hente Zanka. Og det tyder det ikke på, at man kan. Jeg vil sgu være ret nervøs, hvis erstatningen hedder Winther eller et andet yngre talent. Med to ældre sæt glasben i Ragnar og Bjelland, så kan vi nemt stå med Nelsson og en ungdomsspiller i vigtige kampe...
    Sotte vores bedste forsvarer i store dele af sæsonen ??. Ja igen ser vi fodbold forskelligt må man sige :). Sotte er og bliver en Panik svensker. Ikke rolig med bolden og alt for meget panik bold over ham. Derudover har han en tendens til de dumme frispark da han jo mange gange Tank tackler en modspiller, hvor det ikke er nødvendigt.

    Han er og bliver aldrig FCK materiale i min bog. Ud med ham.

  20. De følgende 5 brugere er enige:

  21. #1048
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Powderfinger Se meddelelser
    .......... og hvis vi kan slippe for at høre/læse det ubegribeligt grimme tilnavn "Sotte" er meget opnået
    My bad, jeg plankede kælenavnet fra den citerede svenske artikel...dumt!

    Mener holdkammeraterne har benyttet disse kælenavne:
    Papa = SOTIRIOS PAPAGIANNOPOULOS
    Sotte = PIEROS SOTIRIOU

  22. #1049
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ezen Se meddelelser
    My bad, jeg plankede kælenavnet fra den citerede svenske artikel...dumt!

    Mener holdkammeraterne har benyttet disse kælenavne:
    Papa = SOTIRIOS PAPAGIANNOPOULOS
    Sotte = PIEROS SOTIRIOU
    Jeg tvivler på, at holdkammeraterne kaldte vores eks-cypriot Sotte, da det jo vitterligt er vores græsk-svenskers kælenavn fra Sverige. Og det er vist også det mest brugte i Danmark. Det gør det dog ikke mindre grimt.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #1050
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Ingen tvivl om at Papa har været en loyal professionel spiller, han har dog spillet sit bedste når han har fået fast plads på holdkortet, hvilket har knebet.
    Hvis han sælges skal der absolut en større CB profil ind for at det i min bog giver mening.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •