Side 94 af 184 FørsteFørste ... 448491929394959697104144 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,396 til 1,410 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1396
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Det helt store spørgsmål her er vel, om der er flere svipsere hos os end hos tilsvarende andre klubber. Det har jeg ingen idé om. Men med tanke på, hvor mange skandinavere, der kommer retur fra Belgien, Frankrig, Holland osv., ville det ikke overraske mig, hvis vi ikke er dårligere end vores konkurrenter på den front.
    Jeg tror meget af de "svipsere" vi føler, vi har lavet, er fordi vi ofte bruger ret mange penge på vores spillere. Det betyder ofte, at der også er lidt mere fokus på vores spillere. Men prøv at kig til Midtjylland, hvor de henter virkelig mange spillere, som de ofte udlejer med det samme eller støvsuger mindre danske klubber for spillere som har gjort det fint. Bare se deres handler med fx. Mayron Georg, Okosun, Sammy Skytte, Brumado, Ronnie Schwartz, Manjrekar James og Lasse Vibe osv. Så de skyder virkelig også ofte forbi, men bruger sjældent kassen på spillere, så der er ofte bare mindre fokus på deres spillere.

  2. De følgende 5 brugere er enige:

  3. #1397
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg tror meget af de "svipsere" vi føler, vi har lavet, er fordi vi ofte bruger ret mange penge på vores spillere. Det betyder ofte, at der også er lidt mere fokus på vores spillere. Men prøv at kig til Midtjylland, hvor de henter virkelig mange spillere, som de ofte udlejer med det samme eller støvsuger mindre danske klubber for spillere som har gjort det fint. Bare se deres handler med fx. Mayron Georg, Okosun, Sammy Skytte, Brumado, Ronnie Schwartz, Manjrekar James og Lasse Vibe osv. Så de skyder virkelig også ofte forbi, men bruger sjældent kassen på spillere, så der er ofte bare mindre fokus på deres spillere.
    Du har helt sikkert ret. Prisen på dem procentmæssigt i forhold til spillerbudget er sikker nogenlunde det samme som flere af vores svipsere. Brumado kostede forøvrigt ca. 16 mio., Kadlec var sikkert også dyr, van der Vaart betalte investorer, Dovbyk var også en katastrofe (transferfri, men sikkert med signon og pæn løn) osv. Langt de fleste af FCM's succeshistorier kommer vel egentlig fra egne rækker enten helt udviklet eller købt meget unge som Mabil, Onyeka, Gustav Isakson, Sviatchenko, Cajuste etc.

  4. #1398
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    885

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg tror meget af de "svipsere" vi føler, vi har lavet, er fordi vi ofte bruger ret mange penge på vores spillere. Det betyder ofte, at der også er lidt mere fokus på vores spillere. Men prøv at kig til Midtjylland, hvor de henter virkelig mange spillere, som de ofte udlejer med det samme eller støvsuger mindre danske klubber for spillere som har gjort det fint. Bare se deres handler med fx. Mayron Georg, Okosun, Sammy Skytte, Brumado, Ronnie Schwartz, Manjrekar James og Lasse Vibe osv. Så de skyder virkelig også ofte forbi, men bruger sjældent kassen på spillere, så der er ofte bare mindre fokus på deres spillere.
    25 mio på Kaba må gå ind under katagorien stort og dyrt fejlkøb

  5. De følgende 6 brugere er enige:

  6. #1399
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af shs Se meddelelser
    25 mio på Kaba må gå ind under katagorien stort og dyrt fejlkøb
    Med vilje ville jeg ikke nævne ham, da han ikke passede ind i den "normale" måde FCM plejer at hente spillere på. Men 100% enig, dog virker han som om han udelukkende præsterer i store kampe.. men GUD hvor jeg håber FCM henter Sisto, sprænger deres lønbudget og han flopper bigtime, samt de ryger ud på røv og albuer af CL og EL

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #1400
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Med vilje ville jeg ikke nævne ham, da han ikke passede ind i den "normale" måde FCM plejer at hente spillere på. Men 100% enig, dog virker han som om han udelukkende præsterer i store kampe.. men GUD hvor jeg håber FCM henter Sisto, sprænger deres lønbudget og han flopper bigtime, samt de ryger ud på røv og albuer af CL og EL
    Det er nok for meget at bede om. De ser fandme stærke ud i år, i hvert fald når de kommer i den forfatning, som de gjorde i går. Det er nok DKs stærkeste trup pt., de har spillet sammen længe og de har en træner, som igår beviste, at han kunne sætte dem op europæisk. De kommer til at spille gruppespil i år, det er jeg ikke i tvivl om. Lad os satse på EL.

    Det bliver endnu stærkere med Sisto, men ja - lad dem springe banken for ham og lad os så få en stærk CB og noget driblemagi til kanten. Kom nu Ståle!

  9. #1401
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det er nok for meget at bede om. De ser fandme stærke ud i år, i hvert fald når de kommer i den forfatning, som de gjorde i går. Det er nok DKs stærkeste trup pt., de har spillet sammen længe og de har en træner, som igår beviste, at han kunne sætte dem op europæisk. De kommer til at spille gruppespil i år, det er jeg ikke i tvivl om. Lad os satse på EL.

    Det bliver endnu stærkere med Sisto, men ja - lad dem springe banken for ham og lad os så få en stærk CB og noget driblemagi til kanten. Kom nu Ståle!
    Så du kampen igår? FCM spillede på ingen måde godt, spillede ikke overbevisende overhoved og kunne nemt havde røget ud imod et utroligt ringe Ludogorets hold.

    De havde ikke klaret den imod en bedre modstander...

    Ikke at de nødvendigvis betyder det store, da vi jo selv har været utrolig ringe i de tidlige europæiske kampe men stadig opnået mange gruppespil


  10. #1402
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Men prøv at kig til Midtjylland, hvor de henter virkelig mange spillere, som de ofte udlejer med det samme eller støvsuger mindre danske klubber for spillere som har gjort det fint. Bare se deres handler med fx. Mayron Georg, Okosun, Sammy Skytte, Brumado, Ronnie Schwartz, Manjrekar James og Lasse Vibe osv. Så de skyder virkelig også ofte forbi, men bruger sjældent kassen på spillere, så der er ofte bare mindre fokus på deres spillere.
    Jeg ser en række fordele ved at gøre som FCM. De spreder risikoen både økonomisk og sportsligt, og sidstnævnte kommer til udtryk i deres meget stabile præstationer i ligaen kontra vores. De mister måske noget på topniveauet, men vinder det på bundniveauet. Flopper et nyindkøb, gør det ikke så ondt på dem, som på os, da den økonomiske belastning ofte er mindre (også relativt), og der findes givetvis et kvalificeret alternativ i deres enorme trup. Og mange af deres fejlkøb kan de nemt komme af med igen, fordi spillerne ikke har store kontrakter, som afskrækker potentielle købere, eller holder spillerne i klubben til kontraktudløb.

    Bevares, der er ikke mange af deres spillere, jeg misunder dem, men man kan ikke benægte, at det de gør i FCM, fungerer for dem.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #1403
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Så du kampen igår? FCM spillede på ingen måde godt, spillede ikke overbevisende overhoved og kunne nemt havde røget ud imod et utroligt ringe Ludogorets hold.

    De havde ikke klaret den imod en bedre modstander...

    Ikke at de nødvendigvis betyder det store, da vi jo selv har været utrolig ringe i de tidlige europæiske kampe men stadig opnået mange gruppespil
    Ja, præcis. De kom vel med noget ala det udtryk, som vi også har gjort i mange år. Selvom vi måske ikke er sprudlende, så sørger vi for at kampene lever længe. Noget har Priske nok alligevel taget med fra hans tid herinde. De er nu kun én sejr fra et europæisk gruppespil, og skulle de tabe den næste, er de seedet hele vejen i EL kval. Selvfølgelig kommer de til at spille europæisk.

    Anyways, lad os stoppe den snak nu eller som minimum tage den i en debattråd, der er mere relevant for emnet :-)

  13. #1404
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ser en række fordele ved at gøre som FCM. De spreder risikoen både økonomisk og sportsligt, og sidstnævnte kommer til udtryk i deres meget stabile præstationer i ligaen kontra vores. De mister måske noget på topniveauet, men vinder det på bundniveauet. Flopper et nyindkøb, gør det ikke så ondt på dem, som på os, da den økonomiske belastning ofte er mindre (også relativt), og der findes givetvis et kvalificeret alternativ i deres enorme trup. Og mange af deres fejlkøb kan de nemt komme af med igen, fordi spillerne ikke har store kontrakter, som afskrækker potentielle købere, eller holder spillerne i klubben til kontraktudløb.

    Bevares, der er ikke mange af deres spillere, jeg misunder dem, men man kan ikke benægte, at det de gør i FCM, fungerer for dem.
    Det der primært har virket er deres ungdomsakademi og enkelte meget gode indkøb i f.eks Scholtz, Sviatchenko og til dels Evander og Kaba. Deres indkøb af metervarer (som de flere af de nævnte) har bidraget med forsvindende lidt, hvorfor man sikkert heller ikke ser FCM fortsætte med den strategi i år.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #1405
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg ser en række fordele ved at gøre som FCM. De spreder risikoen både økonomisk og sportsligt, og sidstnævnte kommer til udtryk i deres meget stabile præstationer i ligaen kontra vores. De mister måske noget på topniveauet, men vinder det på bundniveauet. Flopper et nyindkøb, gør det ikke så ondt på dem, som på os, da den økonomiske belastning ofte er mindre (også relativt), og der findes givetvis et kvalificeret alternativ i deres enorme trup. Og mange af deres fejlkøb kan de nemt komme af med igen, fordi spillerne ikke har store kontrakter, som afskrækker potentielle købere, eller holder spillerne i klubben til kontraktudløb.

    Bevares, der er ikke mange af deres spillere, jeg misunder dem, men man kan ikke benægte, at det de gør i FCM, fungerer for dem.
    Det er præcis det jeg mener, de mister noget på topniveauet, hvilket betyder at de kan feje alt modstand af banen i Suppen, men europæisk, der har de vist at de ikke helt kan følge med.. Men lad os nu se, hvordan de klare sig i år.

    Men jeg synes godt, vi kunne tage flere "chancer" som f.eks. da vi hentede Skov i Silkeborg. Eller støvsugede det danske marked for spillere der gør det godt i de mindre klubber, f.eks spillere som Thorsteinsson, Kofoed osv. - ja de er ikke bedre end det vi har, men hva nu hvis de fik bedre holdkammerater, så kunne de vokse ala Skov. Det kunne også være at hente helt unge spillere i andre klubber og leje dem tilbage til den klub de allerede spiller i og hvis det går godt, så kan man hente dem til FCK eller sælge dem videre uden eller med et lille tab.

  16. #1406
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I øvrigt blev Kalle udtaget som en af tre målmænd til sæsonens hold i Europa League. Det må alt andet lige øge muligheden for et stort bud. Der var altså kun 4 andre spillere fra hold, der ikke var i semifinalen, og blot 1 af dem er fra en lille liga (Schweiz). Det bliver spændende at se, om man vil satse på Grytebust i fald Kalle sælges, eller sælge Grytebust og hente to nye keepers.

  17. #1407
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det der primært har virket er deres ungdomsakademi og enkelte meget gode indkøb i f.eks Scholtz, Sviatchenko og til dels Evander og Kaba. Deres indkøb af metervarer (som de flere af de nævnte) har bidraget med forsvindende lidt, hvorfor man sikkert heller ikke ser FCM fortsætte med den strategi i år.
    Nu har de jo også en rimelig komplet trup, så behovet for at styrke holdet i bredden er ikke overvældende pt. Men alle hold har behov for gode breddespillere - også os. Forskellen er, at vi betaler lige så meget for “fyldet”, som de gør for profiler til startopstillingen - og desværre ikke med udpræget succes.

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #1408
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nu har de jo også en rimelig komplet trup, så behovet for at styrke holdet i bredden er ikke overvældende pt. Men alle hold har behov for gode breddespillere - også os. Forskellen er, at vi betaler lige så meget for “fyldet”, som de gør for profiler til startopstillingen - og desværre ikke med udpræget succes.
    Argh, det kan vist også diskuteres en smule. En del af vores breddespillere udgjorde grundet skader en stor del af holdet som bragte os til EL kvartfinalen. Problemet i ligaen har nok været, at for mange breddespillere har skulle spille samtidig og at vi på enkelte positioner (især offensivt) i store dele af sæsonen ikke har haft andet til rådighed end bredde. FCM's breddespillere har nærmest ikke skulle i kamp, så en sammenligning på det område er måske ikke helt fair.

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #1409
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Mht. Andreas Skov Olsen:

    "According to what TMW reports, this morning Spezia met the agents of Andreas Skov Olsen (21) to find out more about the Danish player. The Ligurians would have opened a loan with the right of redemption, but Bologna would like to sell it definitively." (herfra)

    Hvis Spezia vitterligt kun vil leje med købsoption, kan det være, vi alligevel kan være med i kapløbet.

  22. #1410
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Problemet i ligaen har nok været, at for mange breddespillere har skulle spille samtidig og at vi på enkelte positioner (især offensivt) i store dele af sæsonen ikke har haft andet til rådighed end bredde.
    Det ændrer jo bare ikke ved, at mange af vores breddespillere er dyrere og dårligere end deres profiler. Jeg synes ikke, at det er en urimelig betragtning, at vi har fået for lidt kvalitet ud af de mange penge, der er investeret i de truppen de seneste par år. Både ift. spillere, der er købt ind til startopstillingen og breddespillere. Udover de regulære fejlkøb kan man tage en spiller som Jens Stage, som jeg faktisk godt kan lide. Han er en god type at have i truppen, men han er bare købt alt for dyrt, hvis de beløb, der har været fremme i medierne, har noget på sig. Og det siger jeg ikke, fordi jeg jeg kan pege på en bedre spiller, der kunne erhverves for færre penge, men du kan nok få 2-3 hæderlige spillere med potentiale for én Jens Stage - og det er FCM’s model. Så beholder de den ene, der kan begå sig og skipper de andre afsted; måske med et mindre tab.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •