Side 114 af 184 FørsteFørste ... 1464104111112113114115116117124164 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,696 til 1,710 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1696
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Med til historien hører det vel også, at folk rystede meget på hovedet, da Casper Højer rygtedes til os. Ham ville vi vist alle gerne have haft nu.
    Nej.


  2. #1697
    Tilmeldingsdato
    Nov 2004
    Indlæg
    1,237

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Men Fck og Ståle har selv sat os i den her situation pga ALT for mange fejlkøb igennem de senere år... Pierre og Bjelland som de største skrækeksempler
    Det her er så forkert, at jeg slet ikke forstår, hvordan man kan komme til den konklusion. Jeg vil faktisk strække mig så langt som til at sige, at det er lige så forvrøvlet som at sige, at Trump er USAs mest fornuftige præsident.

    Som superstrella er inde på, så var Bjelland et oplagt køb. Afsindig dygtig, landsholserfaring osv osv. Det lå lige til højrebenet..
    Bengtsson er en top professionel spiller som tidligere har gjort det rigtig godt i FC. Han har ikke længere samme topniveau, men er bund stabil, arbejder super professionelt, og er bare en af de erfarne typer, som er gode både at have i omklædningsrummet samt at have i baghånden som træner på grund af sin store pålidelighed.

    Det er lige præcis spillere som de to, at jeg håber vores indkøb bærer større præg af i fremtiden, fremfor santos lignende sats. I min optik rangerer både Bjelland og bengtsson i samme kategori som Mykland, Allback, Kvist mv., selv om udfaldet af forskellige årsager naturligvis har været forskelligt.
    “We`ll be coming down the road.
    Wien you hear the noise...”


    FCK Allstar:

    --------------Wiland-----------------
    Pospech--Antonsson--Hange--Wendt
    Sionko---linde---Mykland---Grøn
    --------Zuma------Allbæck------


  3. #1698
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nej.
    Så du ville ikke hellere have haft Højer end Bengtsson eller Oviedo? En spiller der vel har været bronzevindernes bedste gennem det meste af sæsonen.

  4. #1699
    Tilmeldingsdato
    Aug 2003
    Indlæg
    134

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg synes Sisto er en imponerende flot transfer, og jeg er misundelig på FCM at de har landet den. Jeg håber snart vi får nogle gode nyheder der giver lidt optimisme og håb forud for den nye sæson.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #1700
    Tilmeldingsdato
    Aug 2014
    Indlæg
    42

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Du starter med at postulerer at det er noget vrøvl at bjelland og Bengtsson er fejlkøb, hvorefter du slutter af med at putte dem i samme kategori som mykland, Allbeck og Kvist. Der kan man da snakke om vrøvl! Bjelland, manden har nærmest været kronisk skadet hele hans karriere, så kan spilleren være lige så dygtig det skal være, men spiller han ikke, hvad nytter det så? Og prædikatet "bund solid" har ærlig talt ikke noget at gøre på vores hold, med mindre det er krydret med noget talent, hvilket Bengtsson altså ikke har særlig meget af... Misforstå mig ikke, Bengtsson er top professionel, men bare ikke dygtig nok til fck. Hele vores strategi med at hente glasben, har vi ikke haft meget gavn af, den eneste der vel har givet pote på den konto, er vel Nicolaj, resten har vi jo bare ageret social kontor for, så de har haft en løn check hver måned. Så jeg håber godt nok at ståle skifter strategi!

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #1701
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af okoronkwo Se meddelelser
    Så du ville ikke hellere have haft Højer end Bengtsson eller Oviedo? En spiller der vel har været bronzevindernes bedste gennem det meste af sæsonen.
    Mon ikke de fleste gerne vil have Højer i stedet for i hvert fald Oviedo. Men i denne debat glemmes det jo lidt, at Pierre vel er købt mest som back-up på pladsen, og der er han vel med afstand den bedste back-up i ligaen. Endvidere glemmer vi måske også, at Pierre trods alt stadig spiller på landsholdet og trods alt har været med til at spille os i kvartfinalen i EL. Casper Højers største præstation indtil nu er vel næsten at han er søn af Lars. :-)

    Men du har da ret - kan vi bytte lige over, så vil mange sikkert tage imod Højer og slippe Pierre. Men sådan fungerer det desværre ikke. Skal vi have Højer så skal vi nok slippe 10-15 mio kroner, og så meget er han helt ærlig ikke bedre end Pierre, hvis han overhovedet er bedre. Så tror jeg faktisk at langt de fleste hellere vil smide de penge i bunken til f.eks. en klasse kantspiller.


  9. #1702
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    På nuværende tidspunkt har de handler, vi har foretaget, mere eller mindre udlignet hinanden, rent økonomisk.

    Jeg kan godt forestille mig at Papagiannopoulos og Oikonomou kommer til at få cirka det samme i løn, og de forskellige medier fortæller, at transfersummerne mere eller mindre udligner hinanden.

    Jeg tror også, at N'Doye har fået mere i løn end Wilczek får, og at det, vi fik for Matic fra Qarabag, kommer til at udligne den transfersum, vi har skullet betale for Wilczek.

    Så vi må formode, at selv om vi har lavet de første handler, så er det som om de allokerede midler til nyindkøb endnu ikke har været rørt.

    Vi må også formode, at holdets styrke er nogenlunde uændret på nuværende tidspunkt ift. seneste sæson. Papagiannopoulos' afgang bliver udlignet nærmest 1:1 af Oikonomou, og N'Doyes afgang udlignes til en vis grad af tilgangen af Wilczek og en skadesfri Fischer (nu må vi se, hvor længe det holder).

    Men det er selvfølgelig et issue, når FCM indtil videre har kunnet holde på deres stamme, og samtidigt nu har fået en tilgang i form af Sisto. Så det er klart, at vi skal ud af starthullerne på transfermarkedet den kommende måneds tid. For der er lidt at forholde sig til. Både ift. at indhente OG overhale FCM. Men mon ikke man lige afventer at have afviklet den første EL-kvalkamp? Når nu lodtrækningen til EL-play-off foregår dagen efter, vil man måske lige have et overblik over hvor svær vejen til EL reelt er, inden man for alvor agerer på markedet. Jeg er ret sikker på at man har nogle emner i kikkerten på nuværende tidspunkt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  10. De følgende 3 brugere er enige:

  11. #1703
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Uenig uenig uenig - jeg synes faktisk du er temmelig bitter og mangler en del forståelse... med mindre du bare mener FCK skal betale whatever en spiller vil have og ikke tænker på økonomien fremadrettet a la Frimann hos AB!

    Ståle - giver Sisto et tilbud og Sisto trække i land, Ståle læser situationen 100% korrekt - Sisto havde på ingen måder hjertet med

    Sisto - foretrækker hans barndomsklub og det er også til en lavere løn. Det må vi altså bare tage hatten af for, sportsligt er det ikke fedt. Part of the game.

    Zanka - har aldrig været aktuel, det er ved at blive en tåbelig sidelinien sandhed

    N’Doye ville ikke forlænge for en (eventuelt flere) kamp(e). Han ville have 2 år til topløn... næsten mere tåbeligt end at give Bengtsson 5 år (jaja nu hopper kæden lidt af). Det var ikke et muligt kompromis og så må man altså melde fra.

    Det er et broget marked med mange forskellige personligheder - men FCK skal som klub ikke bare acceptere alt. Det kommer der intet godt ud af i længden. Vi har vores arbejdsmetoder og det har bragt rigtig meget succes over de sidste 20 år og gjort os til en europæisk klub.

    Jeg forstå simpelthen ikke disse konstante angreb på FCK og Ståle lige meget hvad de gør. Det er sku ved st blive lidt for meget
    Åha, der er mange emner i spil her. Vil adressere tre af dem her:

    STÅLE
    Jeg var stor Ståle-fan, og er stadig rigtig glad for manden. Han har gjort vanvittigt meget godt for klubben og stået i spidsen for noget af en magtdemonstration i Europa, hvis vi ser på de midler, det er gennemført med. Det, der bekymrer mig mest med Ståle er, om han får nok med- og modspil i FCK. I gamle dage havde vi Don Ø (hvis man stadig må nævne hans navn), NCH, CV og Ståle, der hver tog sine kampe og havde visioner for klubben. I dag har vi...Ståle. Det kan altså godt gå hen og blive et problem både på kort og lang sigt. Ikke fordi Ståle ikke er pissedygtig, men fordi han blot er én mand. I FCM har de et helt team af folk, der brænder for samme sag, og en ret speciel ledelsesstruktur, hvor mange tages med på råd. Når det fungerer, så kan den struktur vise sig meget stærk. Her savner jeg, at Ståle udfordrer sig selv mere. Det hjælper i al fald bestemt ikke, at Lange smutter og ikke umiddelbart bliver erstattet.

    N'DOYE
    Nærmest uanset hvad kan vi jo primært kloge os på gisninger om, hvad der er foregået. N'Doye-sagen er for mig ret bizar. Vi har en klublegende, der løfter Parken ved sin blotte tilstedeværelse, og som Ståle siger, han kender bedre end nogen anden - i al fald i fodboldverden. Hvorfor kan det ikke lykkes at komme til enighed om i det mindste at spille én, stor international topkamp (der så kunne være blevet til to)? Er det N'Doye eller dennes agent, der er komplette klovne - eller er der noget i FCK's forhandlingsretorik, som halter? Jeg har end ikke et klogt bud. Kan bare sige, at det havde klædt begge parter og øget FCK's chancer mod United betragteligt at have haft Damen til rådighed. Kaufmann var ikke ligefrem en trussel i den kamp, der med lidt (mere) held kunne være gået vores vej.

    SISTO
    Sisto-sagen er også speget. Er det så simpelt, at Sisto brugte FCK som løftestang til 1) at lokke FCM ud af busken, 2) gøre sin spanske arbejdsgiver så pissed, at de bare ville af med ham, næsten koste hvad det ville? I så fald er det noget af en trojansk hest, han har præsteret ved at blive hentet i privatfly og være et lægetjek fra en signatur. For mig virker det mere som om, at Sisto var ret så vægelsindet, og at en god del af han og agentbroderes planer faldt til jorden, da budkrigen udeblev, og kræmmermændene fra FCM i stedet så deres snit til at få ham til en billigere løn, end han var gået efter, alt imens at han vel nu endegyldigt er brændemærket som et problembarn af rang. Han skal i den grad spille godt for at blive solgt til store penge igen efter et falleret, spansk eventyr og være løbet fra en kontrakt i sidste sekund og pisset sin nu tidligere arbejdsgiver max af igen og igen. Jeg kan stadig godt lide Sisto. Men damn, han er en lottokupon af rang.

    Fælles for alle tre emner er vel, at Ståle ikke står helt dér, hvor han selv gerne ville. Jeg går ud fra, at manden gerne vil have kvalificeret sparring, med- og modspil. At han meget gerne ville have haft Damen til rådighed i klubbens vigtigste europæiske kampe. Og at han gerne havde sat Sisto på holdkortet. Vi fik Wilczek, og det kan være et stærkt kort. Hr. Oik har jeg svært ved at hidse mig op over. Ser bare frem til, at Zanka og Delaney bliver klar til at komme hjem igen.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  12. De følgende 2 brugere er enige:

  13. #1704
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Åha, der er mange emner i spil her. Vil adressere tre af dem her:

    STÅLE
    Jeg var stor Ståle-fan, og er stadig rigtig glad for manden. Han har gjort vanvittigt meget godt for klubben og stået i spidsen for noget af en magtdemonstration i Europa, hvis vi ser på de midler, det er gennemført med. Det, der bekymrer mig mest med Ståle er, om han får nok med- og modspil i FCK. I gamle dage havde vi Don Ø (hvis man stadig må nævne hans navn), NCH, CV og Ståle, der hver tog sine kampe og havde visioner for klubben. I dag har vi...Ståle. Det kan altså godt gå hen og blive et problem både på kort og lang sigt. Ikke fordi Ståle ikke er pissedygtig, men fordi han blot er én mand. I FCM har de et helt team af folk, der brænder for samme sag, og en ret speciel ledelsesstruktur, hvor mange tages med på råd. Når det fungerer, så kan den struktur vise sig meget stærk. Her savner jeg, at Ståle udfordrer sig selv mere. Det hjælper i al fald bestemt ikke, at Lange smutter og ikke umiddelbart bliver erstattet.

    N'DOYE
    Nærmest uanset hvad kan vi jo primært kloge os på gisninger om, hvad der er foregået. N'Doye-sagen er for mig ret bizar. Vi har en klublegende, der løfter Parken ved sin blotte tilstedeværelse, og som Ståle siger, han kender bedre end nogen anden - i al fald i fodboldverden. Hvorfor kan det ikke lykkes at komme til enighed om i det mindste at spille én, stor international topkamp (der så kunne være blevet til to)? Er det N'Doye eller dennes agent, der er komplette klovne - eller er der noget i FCK's forhandlingsretorik, som halter? Jeg har end ikke et klogt bud. Kan bare sige, at det havde klædt begge parter og øget FCK's chancer mod United betragteligt at have haft Damen til rådighed. Kaufmann var ikke ligefrem en trussel i den kamp, der med lidt (mere) held kunne være gået vores vej.

    SISTO
    Sisto-sagen er også speget. Er det så simpelt, at Sisto brugte FCK som løftestang til 1) at lokke FCM ud af busken, 2) gøre sin spanske arbejdsgiver så pissed, at de bare ville af med ham, næsten koste hvad det ville? I så fald er det noget af en trojansk hest, han har præsteret ved at blive hentet i privatfly og være et lægetjek fra en signatur. For mig virker det mere som om, at Sisto var ret så vægelsindet, og at en god del af han og agentbroderes planer faldt til jorden, da budkrigen udeblev, og kræmmermændene fra FCM i stedet så deres snit til at få ham til en billigere løn, end han var gået efter, alt imens at han vel nu endegyldigt er brændemærket som et problembarn af rang. Han skal i den grad spille godt for at blive solgt til store penge igen efter et falleret, spansk eventyr og være løbet fra en kontrakt i sidste sekund og pisset sin nu tidligere arbejdsgiver max af igen og igen. Jeg kan stadig godt lide Sisto. Men damn, han er en lottokupon af rang.

    Fælles for alle tre emner er vel, at Ståle ikke står helt dér, hvor han selv gerne ville. Jeg går ud fra, at manden gerne vil have kvalificeret sparring, med- og modspil. At han meget gerne ville have haft Damen til rådighed i klubbens vigtigste europæiske kampe. Og at han gerne havde sat Sisto på holdkortet. Vi fik Wilczek, og det kan være et stærkt kort. Hr. Oik har jeg svært ved at hidse mig op over. Ser bare frem til, at Zanka og Delaney bliver klar til at komme hjem igen.
    Tror du oprigtigt på, at Ståle ikke får modspil i hverdagen, at han ikke har et team omkring sig, der både har kompetencer og holdning? Tror du virkelig på, at Ståle ikke udfordrer sig selv til hele tiden at blive bedre? At han ikke tager sine medarbejdere med på råd eller får sparring og udfordringer fra ledelsen? At han ikke gik helhjertet efter at få en aftale på plads med N'Doye? Dine spørgsmål om den del, har han og flere andre allerede givet svar på.

    Og hvad er det egentlig du vil have, han skal gøre anderledes i forhold til Sisto? Han laver en plan for ham, skaber plads i hierarkiet, viser ham tillid gennem et økonomisk tilbud. Hvis spilleren enten ikke er tilfreds med det eller vil et andet sted hen, hvad skal han så gøre, når han allerede har spillet hele sin hånd?


  14. #1705
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Men mon ikke man lige afventer at have afviklet den første EL-kvalkamp? Når nu lodtrækningen til EL-play-off foregår dagen efter, vil man måske lige have et overblik over hvor svær vejen til EL reelt er, inden man for alvor agerer på markedet. Jeg er ret sikker på at man har nogle emner i kikkerten på nuværende tidspunkt.
    Måske er jeg jubeloptimist (det mener mange herinde :-) ) men jeg tror faktisk, at man forsøger at forstærke sig med en profil uanset hvad. Selvfølgelig er et gruppespil vigtigt for økonomien, men denne sæson er bare så vild vigtig både mht mesterskabet og deraf følgende goder men også på signalværdi, at man død og pine skal have en trup som kan udfordre FCM. Og her tror jeg godt man ved, at vi gerne skal have en spiller mere ind.

    Jeg synes faktisk, at forsøget med Sisto vidner om dette. Her var man klar til at lægge en pæn transfersum og en rigtig pæn løn for netop at få profilen ind. De penge som ikke blev brugt her må stadig være i systemet, såfremt den rigtige spiller dukker op. Så er spørgsmålet selvfølgelig om et køb lykkes. Derover er man (som Sisto viste) ikke altid selv herre. Men jeg tror bestemt på i hvert fald en pæn transfer mere uanset hvad.

  15. De følgende 10 brugere er enige:

  16. #1706
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Jeg forstå simpelthen ikke disse konstante angreb på FCK og Ståle lige meget hvad de gør. Det er sku ved at blive lidt for meget
    Havde du forventet andet fra en person, som åbenlyst har et horn i siden på vores træner, som oftest går efter manden, og ikke efter bolden, og som ikke ser det med at skrive noget usandt om ham som et problem?
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  17. De følgende 5 brugere er enige:

  18. #1707
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Måske er jeg jubeloptimist (det mener mange herinde :-) ) men jeg tror faktisk, at man forsøger at forstærke sig med en profil uanset hvad.
    Det tror jeg også. Jeg har bare en forventning om at sandsynligheden for gruppespil har direkte indflydelse på, hvor høj en hylde den profil vil være fra. Hvis sandsynligheden for gruppespil er lav (hvis vi f. eks. skal møde AC Milan i EL play-off), og vi skal spille 16-18 kampe inden vinterpausen, hvoraf i alt tre mod AGF, BØF og FCM, så vil man nok købe en profil fra en lidt lavere hylde, for så at hente en profil mere i vinterens transfervindue. Er sandsynligheden for gruppespil høj, og hvor vi skal spille 24 kampe, heraf flere topkampe i efteråret, så vil man nok hente en profil fra en lidt højere hylde allerede i dette vindue.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. #1708
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I al den snak her omkring styrkeforholdet mellem os og Midtjylland, at de formår at holde sammen på deres trup, tror jeg også vi skal have in mente, at spillerne derovre også venter og ser hvad der sker ift. Europa. Klart de gerne vil blive og spille CL, men hvis de ryger ud af kval’en kan det jo hurtigt ændre på motivationen for, om man gider spille i Herning det næste års tid.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #1709
    Tilmeldingsdato
    Jan 2005
    Indlæg
    113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Nu har der også været tale om fra MWD at ville hente en profil med en kvalitet som ikke hidtil er set i dansk fodbold fra Sydeuropa.. Og her tror jeg ikke der har været tale om Sisto... Mener også der er blevet talt om en free transfer

  22. #1710
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    246

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Mgehrcke Se meddelelser
    Nu har der også været tale om fra MWD at ville hente en profil med en kvalitet som ikke hidtil er set i dansk fodbold fra Sydeuropa.. Og her tror jeg ikke der har været tale om Sisto... Mener også der er blevet talt om en free transfer
    den har Michel også lukket igen
    https://twitter.com/michelwd/status/1299310619309551617

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •