Side 139 af 184 FørsteFørste ... 3989129136137138139140141142149 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,071 til 2,085 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2071
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    85

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det lugter jo desværre meget mere af en afsked med Varela, som jeg synes åbenlyst er en bedre fodboldspiller end både Bartolec og Ankersen. Men han har ikke fået forløst potentialet endnu - det er ubestrideligt.

    Bortset fra det er det da lidt pudsigt, at Ankersen allerede opgiver udlandsdrømmen efter et år, når man tænker på, hvor længe han sloges for at komme af sted.
    Jeg er fuldstændig enig i alt, hvad du skriver. Varela er en fremragende fodboldspiller, han minder faktisk en hel del om Boilesen. Teknisk, god defensivt, god til at kombinere og alt i alt en god boldfast back. Det store klare minus ved Varela er hans offensive bidrag. Som FCK back, så skal man kunne gå til baglinien og slå indlæg. Eller som Boilesen kunne kombinere sig frem til et eller andet offensivt. Det får man bare ikke med Varela, det er som om, at når han krydser midterlinien, så sker der et eller andet med ham!
    Med Anker der ved du, at han kommer stormende konstant, og det må frigøre Biels spil, at der vil være fokus på Ankersen.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2072
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af jranja Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig i alt, hvad du skriver. Varela er en fremragende fodboldspiller, han minder faktisk en hel del om Boilesen. Teknisk, god defensivt, god til at kombinere og alt i alt en god boldfast back. Det store klare minus ved Varela er hans offensive bidrag. Som FCK back, så skal man kunne gå til baglinien og slå indlæg. Eller som Boilesen kunne kombinere sig frem til et eller andet offensivt. Det får man bare ikke med Varela, det er som om, at når han krydser midterlinien, så sker der et eller andet med ham!
    Med Anker der ved du, at han kommer stormende konstant, og det må frigøre Biels spil, at der vil være fokus på Ankersen.
    Biel er da forhåbentlig ikke førstevalg efter denne sommer...

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #2073
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det ville være en klasse signing at få Ankersen tilbage. Er Varela helt overordnet en bedre fodboldspiller? Ja. Men vi må også bare erkende, at FCK-holdet anno 2020-2021 i høj grad mangler den vante FCK-kultur, der består af et mix af positiv arrogance, vinderkultur og vilje til at vise det. Alt det har Ankersen, bortset fra hans ene dårlige sæson i 17/18, hvor han faldt med resten af holdet. Dernæst kan han FCK taktikken til hudløshed. Han kan potentielt gøre sin kant foran sig bedre, ligesom han helt sikkert kommer til at smide masser af bolde i hovedet på Kamelen og Wind.

    Jeg er klart på et GO. Generelt skal den sidste tid med Ståle være lidt ligesom Chicago Bulls og "The Last Dance". Det velkendte system, de velkendte spillere, der IKKE er over the hill (vigtig pointe). Og så må en ny træner, der forhåbentlig kommer med helt andre og mere moderne idéer, stå for at få forløst spansktalende mellemrumsspillere og tekniske backs, der har spillet i Man Utd :)

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #2074
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Det ville være en klasse signing at få Ankersen tilbage. Er Varela helt overordnet en bedre fodboldspiller? Ja. Men vi må også bare erkende, at FCK-holdet anno 2020-2021 i høj grad mangler den vante FCK-kultur, der består af et mix af positiv arrogance, vinderkultur og vilje til at vise det. Alt det har Ankersen, bortset fra hans ene dårlige sæson i 17/18, hvor han faldt med resten af holdet. Dernæst kan han FCK taktikken til hudløshed. Han kan potentielt gøre sin kant foran sig bedre, ligesom han helt sikkert kommer til at smide masser af bolde i hovedet på Kamelen og Wind.

    Jeg er klart på et GO. Generelt skal den sidste tid med Ståle være lidt ligesom Chicago Bulls og "The Last Dance". Det velkendte system, de velkendte spillere, der IKKE er over the hill (vigtig pointe). Og så må en ny træner, der forhåbentlig kommer med helt andre og mere moderne idéer, stå for at få forløst spansktalende mellemrumsspillere og tekniske backs, der har spillet i Man Utd :)
    Det er fint nok med en Ankersen retur, MEN

    Jeg undre mig sgu også vores Scouting generelt i klubben. Bliver vi virkelig nød til at hente velkendte spillere hjem igen, fordi det åbenbart er svært at finde de rigtige spillere??. Her tænker jeg på Bengtsson, Oviedo og nu måske Ankersen.

    Jeg syntes sgu det er lidt underligt, med den historik vi har Europæisk at vi ikke kan tiltrække flere spændende spillere.


  8. #2075
    mkmk er offline Ståle-i-FCK-for-altid
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    17

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Back positionen burde vel ikke være 1. prioritet. Rent økonomisk, kan jeg forestille mig at det ligner 1:1 erstatning - enten iform af Bartolec eller Varela.
    Så håber jeg at Ståle kan gøre det samme med Biel for ASO - omend det er et scenarie jeg kun kan drømme om. Evt en byttehandel + en pose penge.

  9. #2076
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er fint nok med en Ankersen retur, MEN

    Jeg undre mig sgu også vores Scouting generelt i klubben. Bliver vi virkelig nød til at hente velkendte spillere hjem igen, fordi det åbenbart er svært at finde de rigtige spillere??. Her tænker jeg på Bengtsson, Oviedo og nu måske Ankersen.

    Jeg syntes sgu det er lidt underligt, med den historik vi har Europæisk at vi ikke kan tiltrække flere spændende spillere.
    Jeg er fuldstændig enig med hensyn til Bengtsson og Oviedo. En ting er spillere som Zanka, Ankersen og NDoye hvor man sagtens kan argumenterer for at man ikke kan finde spillere på samme niveau hvis de ikke allerede have en tilknytning til FCK. Derudover kender de systemet. Men spillere som Bengtsson/Oviedo var jo ikke spillere som var på et niveau, hvor man tænkte at man bare skulle forsøge at hente dem. Det var derimod sådan nogle halvgamle mellemvarer uden noget perspektiv. Vi betaler nu prisen for at vi ikke hentede en eller anden yngre spiller med mere potentiale som backup...

    Hvis man endelig skulle have hentet dem, så skulle det havde været på korte kontrakter. En skadesplaget Oviedo fra 3. bedste række i England på en lang kontrakt, var jo en direkte skandale.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #2077
    Tilmeldingsdato
    Feb 2012
    Indlæg
    1,766

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg må bare sige at jeg er kæmpe fan af Peter Ankersen. Vi snakker om en spiller der har højere arbejdsradius end Zeca nærmest - Ståle har jo udtalt tidligere så vidt jeg husker at Ankersen var en type der skulle spille mindst 2 gange om ugen for at han skulle kunne fungere, og derfor spillede han selv pokalkampe mod de laveste rangerede modstandere.

    Jeg tænker ikke at han har mistet SÅ meget på ét år, så jeg ville elske at se ham piske op og ned ad den højre kant igen.
    "Vi i FCK får altid skudt i skoene, at vi er så pokkers arrogante, men faktum er, at vi ikke er nær så arrogante som alle andre ville have været i vores sko" - Niels Christian Holmstrøm


  12. #2078
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig med hensyn til Bengtsson og Oviedo. En ting er spillere som Zanka, Ankersen og NDoye hvor man sagtens kan argumenterer for at man ikke kan finde spillere på samme niveau hvis de ikke allerede have en tilknytning til FCK. Derudover kender de systemet. Men spillere som Bengtsson/Oviedo var jo ikke spillere som var på et niveau, hvor man tænkte at man bare skulle forsøge at hente dem. Det var derimod sådan nogle halvgamle mellemvarer uden noget perspektiv.
    Du er med på at N'doye blev købt som 3.-4. valg i angrebet ik? :) Han havde intet bevist og var allerede pænt gammel da vi hentede ham.
    At historien så har vist at han smadrede ligaen efterfølgende, er så en anden sag..

  13. #2079
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Du er med på at N'doye blev købt som 3.-4. valg i angrebet ik? :) Han havde intet bevist og var allerede pænt gammel da vi hentede ham.
    At historien så har vist at han smadrede ligaen efterfølgende, er så en anden sag..
    Mon ikke der referereres til sommeren 2018, da N'Doye blev hentet 'hjem' igen :-)

  14. #2080
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,304

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Ankersen retur ville bestemt være et tiltrængt kvalitetsløft. Som tidligere nævnt havde han sine problemer lige da han kom til, men det skyldtes formentligt at han skulle lære sine defensive pligter, ligesom han ikke var helt så god defensivt som han endte med at blive.
    En ting der bekymrer, er hans motivation. Som jeg husker, var han meget forhippet på at komme til udlandet og efter blot et år i Italien kan han næppe være helt mæt – særligt når han i så fald aldrig lykkedes at slå igennem i udlandet. Det er selvfølgelig muligt at han brænder for at spille europæisk og evt. komme i betragtning til landsholdet igen. Man kunne også frygte endnu en 30-årig der får en meget lang kontrakt for at blive lokket hertil.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #2081
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    360

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Krydser fingre for Ankersen kommer tilbage, men håber det maks bliver en 2-3 årig kontrakt. Tror nu at Ankersen kommer til at holde længere, men vi har bare for tit brændt fingrene på lange kontrakter til hjemvendte spillere (host Bjelland, Kvist, ...). Om det er Varela eller Karlo som bliver er jeg egentligt ret ligeglad med. Ankersen kommer jo nok til at spille 80-90% af kampene.

    Jeg tænker der er to årsager til han kommer hjem. Den primære er spilletid og muligheden for at komme med i EM truppen næste sommer. Med Genoa eller en anden udenlandsk klub, så er chancen nok ikke specielt stor. Han ved hvis han kommer hjem, så bliver han fast starter med masser af spilletid, og hvis han kan genfinde niveauet fra 18-19 sæsonen, så bliver han svær at komme udenom. En mindre årsag kan være savnet af Danmark som nok ikke er blevet mindre af hele COVID19.

    Ståle må efterhånden indse at spille i forsvarskæden bare er noget helt unik i FCK. Enten skal han ændre sine principper eller også er det måske tid til at have længere periode med overlap på positionerne så vi altid har spillere klar til at overtag på de 4 bagerste positioner.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #2082
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Jeg er fuldstændig enig med hensyn til Bengtsson og Oviedo. En ting er spillere som Zanka, Ankersen og NDoye hvor man sagtens kan argumenterer for at man ikke kan finde spillere på samme niveau hvis de ikke allerede have en tilknytning til FCK. Derudover kender de systemet. Men spillere som Bengtsson/Oviedo var jo ikke spillere som var på et niveau, hvor man tænkte at man bare skulle forsøge at hente dem. Det var derimod sådan nogle halvgamle mellemvarer uden noget perspektiv. Vi betaler nu prisen for at vi ikke hentede en eller anden yngre spiller med mere potentiale som backup...

    Hvis man endelig skulle have hentet dem, så skulle det havde været på korte kontrakter. En skadesplaget Oviedo fra 3. bedste række i England på en lang kontrakt, var jo en direkte skandale.
    Bengtsson blev hentet tilbage, fordi Ståle havde brug for nogle, han vidste kendte systemet, da han ville bygge holdet op igen, og som havde FCK-dna. OViedo blev vel hentet, fordi vi stod lidt med håret i postkassen efter Boilesens skade.

  19. De følgende 2 brugere er enige:

  20. #2083
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg synes, at det er en falliterklæring for vores scoutingafdeling, at man ikke har kunnet finde en habil back ude i den store verden og derfor igen, igen kigger mod de tidligere koryfæer (som vi også har blandet succes med). Et år i Italien har dog næppe gjort Ankersen væsentligt dårligere, så han bør have så rigeligt niveau til det nuværende FCK-hold.

    Jeg forstår slet ikke dem, der mener, at Varela er en bedre spiller. Manden er 27 år og har vist nul og niks i sin karriere. Før eller siden giver det ikke mening at tale om potentiale - så må man bare konstatere, at talentet ikke var til mere. Varela må meget gerne blive solgt efter min mening. Med Bartolec kan det trods alt kun blive bedre.


  21. #2084
    Tilmeldingsdato
    Aug 2004
    Indlæg
    484

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg er stor fan af Ankersen og tænker helt sikkert, at han vil være en fantastisk højre back... Men spørgsmålet er bare, at om det er her, at vi har brug for at blive forstærket... Man bliver nervøs for, om han evt. bliver signet, fordi han er ledig, og ikke fordi vi har behov

  22. #2085
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Jeg synes, at det er en falliterklæring for vores scoutingafdeling, at man ikke har kunnet finde en habil back ude i den store verden og derfor igen, igen kigger mod de tidligere koryfæer (som vi også har blandet succes med). Et år i Italien har dog næppe gjort Ankersen væsentligt dårligere, så han bør have så rigeligt niveau til det nuværende FCK-hold.
    Præcis. Det var også det jeg nævnte i ovenstående.

    Min tillid til FCKs såkaldte scouting afd. er meget lavt. også når vi tænker på fremtiden. Ja lige nu kan Ankersen være en god løsning, men så kan vi jo stille spørgsmålet igen. Ville det være smart at tilbyde ham en 5 årige kontrakt for at lokke ham hertil, hvorefter vi kan stå i endnu en "Bjelland" situation om 1 år eller 2 ?

    Hmmm

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 6 users browsing this thread. (0 members and 6 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •