Side 151 af 184 FørsteFørste ... 51101141148149150151152153154161 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,251 til 2,265 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2251
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Salgsbudgettet har ikke nogen sammenhæng, med købsbudgettet, tror jeg...

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #2252
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    FCK betalte formentligt omkr. 30 mio. Nelsson, og vi må formode, at FCN har en videsalgsklausul. Derfor giver det ikke nødvendigvis mening at sætte lighedstegn mellem salgssummen og de disponible midler til investering i nye spillere. Nelsson er uomtvisteligt blandt de største talenter i dansk fodbold. Efter min mening bør FCK derfor ikke falde på halen over et bud på 75 mio. fra en klub i Premier League, hvor en sådan overgangssum kan betegnes som pebernødder.

    Jeg synes, det vil være en falliterklæring, hvis vi sælger vores uden sammenligning bedste forsvarsspiller efter kun ét år i klubben - på et tidspunkt, hvor det øvrige forsvar i vidt omfang består af langsomme, skadesplagede 'fodboldpensionister'. Sælger vi Nelsson nu, frygter jeg, at vi står overfor en ny Vavro/Lüftner-periode, hvilket kan gøre ubodelig skade i en sæson, der er definerende for FCK's hjemlige og internationale status og position.


  4. #2253
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    FCK betalte formentligt omkr. 30 mio. Nelsson, og vi må formode, at FCN har en videsalgsklausul. Derfor giver det ikke nødvendigvis mening at sætte lighedstegn mellem salgssummen og de disponible midler til investering i nye spillere. Nelsson er uomtvisteligt blandt de største talenter i dansk fodbold. Efter min mening bør FCK derfor ikke falde på halen over et bud på 75 mio. fra en klub i Premier League, hvor en sådan overgangssum kan betegnes som pebernødder.

    Jeg synes, det vil være en falliterklæring, hvis vi sælger vores uden sammenligning bedste forsvarsspiller efter kun ét år i klubben - på et tidspunkt, hvor det øvrige forsvar i vidt omfang består af langsomme, skadesplagede 'fodboldpensionister'. Sælger vi Nelsson nu, frygter jeg, at vi står overfor en ny Vavro/Lüftner-periode, hvilket kan gøre ubodelig skade i en sæson, der er definerende for FCK's hjemlige og internationale status og position.
    Fuldstændig enig. 75 mio er ikke særligt meget, når købsprisen og videresalgsklausul til FCN er trukket fra. Og sammenlignet med den manglende indtægt fra EL-gruppespil, som man reelt gambler med ved at skifte vores bedste midterforsvarer ud nu, er det peanuts.

    Især er det jo sjovt, hvor let Ståle og klubben har ved at fyre nøglespillere af på kritiske tidspunkter, når man samtidig insisterer på at køre et forsvarssystem, det angiveligt tager hele eller halve sæsoner at lære at mestre. Det er simpelthen den mest kortsigtede omgang pissen i bukserne, hvis klubben endnu engang frivilligt lader sig slå tilbage til start på den her måde.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #2254
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,852

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Fuldstændig enig. 75 mio er ikke særligt meget, når købsprisen og videresalgsklausul til FCN er trukket fra. Og sammenlignet med den manglende indtægt fra EL-gruppespil, som man reelt gambler med ved at skifte vores bedste midterforsvarer ud nu, er det peanuts.

    Især er det jo sjovt, hvor let Ståle og klubben har ved at fyre nøglespillere af på kritiske tidspunkter, når man samtidig insisterer på at køre et forsvarssystem, det angiveligt tager hele eller halve sæsoner at lære at mestre. Det er simpelthen den mest kortsigtede omgang pissen i bukserne, hvis klubben endnu engang frivilligt lader sig slå tilbage til start på den her måde.
    Jeg tror ikke nødvendigvis, du skal regne med, at den slags salg sker med Ståles gode vilje.
    Mvh.
    Dane

  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #2255
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Især er det jo sjovt, hvor let Ståle og klubben har ved at fyre nøglespillere af på kritiske tidspunkter, når man samtidig insisterer på at køre et forsvarssystem, det angiveligt tager hele eller halve sæsoner at lære at mestre. Det er simpelthen den mest kortsigtede omgang pissen i bukserne, hvis klubben endnu engang frivilligt lader sig slå tilbage til start på den her måde.
    Jeg tror roligt du kan regne med, at Ståle meget nødigt ønsker at sælge.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #2256
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af dam78 Se meddelelser
    FCK betalte formentligt omkr. 30 mio. Nelsson, og vi må formode, at FCN har en videsalgsklausul. Derfor giver det ikke nødvendigvis mening at sætte lighedstegn mellem salgssummen og de disponible midler til investering i nye spillere. Nelsson er uomtvisteligt blandt de største talenter i dansk fodbold. Efter min mening bør FCK derfor ikke falde på halen over et bud på 75 mio. fra en klub i Premier League, hvor en sådan overgangssum kan betegnes som pebernødder.

    Jeg synes, det vil være en falliterklæring, hvis vi sælger vores uden sammenligning bedste forsvarsspiller efter kun ét år i klubben - på et tidspunkt, hvor det øvrige forsvar i vidt omfang består af langsomme, skadesplagede 'fodboldpensionister'. Sælger vi Nelsson nu, frygter jeg, at vi står overfor en ny Vavro/Lüftner-periode, hvilket kan gøre ubodelig skade i en sæson, der er definerende for FCK's hjemlige og internationale status og position.
    Så er spørgsmålet bare, om man rent økonomisk kan tillade sig at sige nej, såfremt vi ryger ud af EL torsdag? Vi så det i 2016, hvor Amartey måtte finansiere et tabt gruppespil, og i år er vi langt mere økonomisk pressede end dengang.

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #2257
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det giver i hvert fald ro på bagsmækken, indtil man har håndteret dette: https://www.fck.dk/nyhed/job-advert-...nical-scouting
    Jeg bemærker, at de søger en person uden en stærk statistisk baggrund (“working knowledge”). Det overrasker og skuffer mig. Der er ikke umiddelbart nogle af de øvrige scouts, der har noget der bare minder om en akademisk baggrund, nu hvor “The Brain” er blevet teknisk direktør. Det vigtigste er selvfølgelig at have øje for de rette spillere, men jeg tror også at klubben kan trænge til et akademisk løft. Forhåbentlig har de bare misforstået, hvad “working knowledge” betyder.

  13. #2258
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,521

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så er spørgsmålet bare, om man rent økonomisk kan tillade sig at sige nej, såfremt vi ryger ud af EL torsdag?
    Selvfølgelig kan man det. Vores midterforsvar er elendigt MED Nelsson, som trods ikke selv er elendig. Vi ville være helt ude at skide uden ham. Særligt når scoutingens evner ikke rækker længere end en uopnåelig Zanka eller en spiller som Marios, der vist skal bruge lidt tid. Jeg siger ikke, at Nelsson er uerstattelig, men jeg har ingen tiltro til klubbens evne til at erstatte ham.

    Victor Nelsson er en investering, og ledelsen har trods alt vist med Sisto, at man er klar til at investere.

  14. De følgende 7 brugere er enige:

  15. #2259
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    688

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg studsede også lidt over artiklens overskirft – at FCK tygger på et tilbud.

    Man må jo acceptere, at andre klubber ’tillader’ sig at byde på vores spillere, men min første indskydelse er en ærgrelse over, at de ikke bliver afvist i døren. Skal man give det lidt goodwill, kan det selvfølgelig skyldes, at tilbud på et vist niveau er et bestyrelsesanliggende og man derfor må afvente, at det er blevet drøftet der.

    Så hvis jeg forholder mig til det økonomiske, så vil det virke grænsende til håbløst at sælge VN nu. Helt kort, så bliver han kun mere værd, så pengene skal nok komme. Markedets økonomiske præmisser bliver også kun bedre, når Corona er på afstand og de almindelige markedsmekanismer normaliseres.

    Fodbold fagligt vil det være helt skidt. Vi har (Varela fraset) lige nu ni forsvarsspillere, hvoraf tre har niveau til en start 11’er (PA, NB, VN). Alt siger sig selv.

    Ift. fokus for transfervinduet, så må det bruges på at trimme og tilpasse truppen, så den kan spille med i toppen af Superligaen (tænk at vi er havnet der, hvor sådan en overvejelse er aktuel). Det kræver, at der bliver tilført tre klassespillere yderligere en CB, en kantspiller og en angriber. Uanset, at vi har CB nok, så har vi reelt kun en. I angrebet har vi reelt kun to spillere JW og KW. Kaufmann tæller ikke som superligaspiller og at flytte VF ville blot efterlade et hul på midtbanen, så vi i så fald skulle have to kantspillere.

    Begynder Ståle nu at sælge ud af den begrænsede kvalitet fra start 11’er i stedet for at holde fokus på transfervinduets primære opgaver, så håber jeg, at han bliver sparket ud i en galakse så fjern, at vi aldrig hører fra ham igen.

    Hvis man følger med i Købmændenes klub på Dplay – et program med NCH og Lynge Jacobsen, kan man høre NCH, komme med det, der bedst kan betegnes som en sønderlemmende kritik af truppens sammensætning både generelt og på specifikke spillere. Hans konklusion er i bund og grund den samme som min.

    Om det er Ståle, scouting afdelingen eller andre, der har fejlet så grusomt, er jeg egentlig ikke så interesseret i at udpege. Ståle er i sidste ende ansvarlig, så arbejder scouting afdelingen for dårligt, falder det tilbage på ham. Men transfervinduet indtil nu virker som om, det er præget af tilfældigheder.

    Ståle citater:

    KW, det var en mulighed der opstod for nogle dage siden …

    PA, det var en mulighed der opstod i sidste uge …

    Sisto, vi kikser en signing (uforskyldt) og derefter går alt i stå, da Marios blev signet blev det diskuteret i Transfervinduet, hvorfor det lige blev ham om han havde særlige kvaliteter, hvor det i studiet blev fremhævet, at det nok havde en større betydning at han var fra Grækenland, af hensyn til Zeca.

    Hvad der sker ift. VN må den nærmeste fremtid vise, men det ville være dejligt betryggende, hvis jeg som fan kunne se en plan, der enten gjorde mig helt rolig ved, at VN blev i klubben eller helt rolig ved, at han blev solgt for, fordi vi allerede var godt dækket ind. I Danmarks rigeste klub, har man så brugt pengene og lagt en strategi, så ingen af tingene er mulige.
    Sidst redigeret af Goldbæks Højrefod : 27.09.20 kl. 09:48
    Goldbæks Højrefod


  16. #2260
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Nelsson skal ikke sælges. Det var egentlig en fejl at sælge Skov, men han havde virkelig overperformet og vi fik en god pris i forhold til hvad vi gav og vi havde andre stjerner (som så blev skadet).

    Prisen lyder ganske fin - at fordoble hans værdi på et år er ret imponerende trods alt! Dog kan hans værdi nærmest kun stige. Timingen er også elendig og der kommer forhåbentlig ikke til at ske noget som helst før vi ved om vi får gruppespil eller ej.

    Nelsson er en helt anden historie end Skov:
    - hans værdi kommer ikke til at falde
    - hans værdi for os er et godt forsvar kontra et lorteforsvar
    - han virker fornuftig og har en professionel tilgang, så jeg tror faktisk sagtens han kan acceptere et salg efter denne sæson og ikke før

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #2261
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    528

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så er spørgsmålet bare, om man rent økonomisk kan tillade sig at sige nej, såfremt vi ryger ud af EL torsdag? Vi så det i 2016, hvor Amartey måtte finansiere et tabt gruppespil, og i år er vi langt mere økonomisk pressede end dengang.

    Som Goldbæk er inde på bliver Nelsson jo ikke mindre værd.

    Til sammenligning, da Ståle fodslæbende solgte Robert Skov var det på baggrund af en helt exceptionel scoring streak som næppe kunne gentage sig den følgende sæson.

    Med mindre Nelsson får en alvorlig skade så kan vi også skyde ham af om et halvt eller helt år, så pengene skal jo nok komme ind, altså er det blot en likviditetsforskydning.
    At lukke et økonomisk hul i dette årsregnskab ved at sælge Nelsson nu fremfor senere tror jeg også bestyrelsen kan se ikke giver mening.

    Så kan vi diskutere om det giver mening at sælge nu (efter kvalkampen til gruppespillet er overstået) for at reinvestere i andre spillere.

    Når nu Ståle, Scouting afdelingen og bestyrelsen skal se på kontrakter til de spillere som man har i kikkerten, samt nuværende i truppen hvor der kommer bud eller ønske om salg eller forlængelse håber jeg de også ser mere detaljeret på prisen for expected minutes of play x value of minutes
    https://mrktinsights.com/index.php/2...ue-of-minutes/
    Sidst redigeret af Ezen : 27.09.20 kl. 14:32 Årsag: link beskrivelse

  19. #2262
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så er spørgsmålet bare, om man rent økonomisk kan tillade sig at sige nej, såfremt vi ryger ud af EL torsdag? Vi så det i 2016, hvor Amartey måtte finansiere et tabt gruppespil, og i år er vi langt mere økonomisk pressede end dengang.
    Jeg håber i hvert fald man venter til efter torsdag med at sælge. Det er ikke helt absurd, at argumentere for, at havde vi ventet 14 dage med at sælge Robert Skov sidste år, så havde vi bokset ind på CL millionerne, i betragtning af at vi var en slatten straffesparksplet fra at kvalle mod et ikke imponerende Beogradhold.
    Danmark til Valby Bakke

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #2263
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så er spørgsmålet bare, om man rent økonomisk kan tillade sig at sige nej, såfremt vi ryger ud af EL torsdag? Vi så det i 2016, hvor Amartey måtte finansiere et tabt gruppespil, og i år er vi langt mere økonomisk pressede end dengang.
    Et salg af Nelsson betyder vel reelt også farvel til den spinkle chance for at vinde guld denne sæson.
    Dertil kan man i bestyrelsen stoppe med at budgettere med EL kval, er fandeme tåbeligt at det skal være en del af budgettet.
    Tag den som en side gevinst i stedet.

  22. #2264
    Tilmeldingsdato
    Jun 2010
    Indlæg
    30

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Rygter om at Vavro skulle være tilbage på en lejeaftale, fra et italiensk medie - skal dog ikke kunne sige hvor pålideligt mediet er

    https://m.lalaziosiamonoi.it/amp/in-...mpression=true
    Hjalte du for lækker!!

  23. #2265
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Sisto, vi kikser en signing (uforskyldt) og derefter går alt i stå, da Marios blev signet blev det diskuteret i Transfervinduet, hvorfor det lige blev ham om han havde særlige kvaliteter, hvor det i studiet blev fremhævet, at det nok havde en større betydning at han var fra Grækenland, af hensyn til Zeca.
    Argh, det er vist en overdrivelse. Det var ret klart, at Marios blev købt som en billig backup, hvilket jo er fint. Når han lærer at spille zoneforsvar, så bliver det sikkert fint.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •