Side 156 af 184 FørsteFørste ... 56106146153154155156157158159166 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,326 til 2,340 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2326
    Tilmeldingsdato
    Apr 2008
    Indlæg
    1,079

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    Vi signer for pokker da ikke en 34-årig spiller. Det må være en and. KW 32 år, PA 30 år, MO, 28 år intet perspektiv overhovedet i disse køb, og truppens aldersmæssige udfordring er, at vi mangler spillere i det nedre grænseområde af deres bedste fodboldalder ..., spillere som på få år både løfter klubben og bliver meget salgsklare. Denne signing og så Gislasson bagefter det vil øge min i forvejen store frustration over Ståles efterhånden åbenlyse scouting udfordringer.

    Fraset MO, som vel er fundet via scouting arbejdet, så kunne en god del af Sideliniens brugere vel have fundet de samme spillere over en kop eftermiddagskaffe og med en onsdagssnegl i den ene hånd.
    Det er vel ikke helt skudt ved siden af MWD

    Jeg ved, at Ståle Solbakken handlede meget hurtigt med Peter Ankersen, da den mulighed opstod. Ind med Ankersen – ud med Varela. Ikke megen betænkningstid. Den beslutning fortæller mig, at Solbakken lige nu har et helt ekstremt fokus på at skabe et godt hold til træneren i FC København – ikke til sportschefen.

    https://www.bt.dk/superligaen/bts-fo...or-fck-lige-nu

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2327
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Men Schøne er vel ikke hvad vi har brug for? I mine øjne skal vi bruge en fysisk stærk og boldfast central midtbanespiller. Schøne er kun det ene - boldfast -, og vi har ved gud mange dygtige teknikere i truppen, som ikke formår at sætte sig igennem fysisk.

    Vi skal have et brød, der kan gå forrest og råbe medspillerne op - Linderoth, Delaney osv.

    Men mon ikke Schøne ender med at få en 3 årig kontrakt til 650.000 kr. om måneden.
    Schöne er en fantastisk dygtig og fodboldklog spiller, og jeg kunne sagtens se for mig at han kan spille til omkring de 40. Han har aldrig været specielt hurtig, men er exceptionel god til at læse spillet.

    Når ovenstående så er sagt, så troede jeg at man ville jage en stor dynamisk box til box spiller.


  4. #2328
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,141

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg er enig i, at Schöne ikke er den fysiske spiller, som vi umiddelbart leder efter. Endvidere kan jeg også være i tvivl om, hvorvidt han kan fungere i en 442, hvor det måske ikke bliver mindre tyndbenet med Zeca/Schöne end Zeca/Falk. Når det er sagt, så kan han meget af det, som vi står og mangler pt. Han har rutine, han er boldfast, og han er en lederfigur. På den måde kan jeg sagtens se, at han er lidt af en drømmesigning for Ståle lige nu. Kan man endvidere få en dygtig kant med noget fysik, så burde det kunne fungere.

    Mht hans alder så er det rigtigt, at han er gammel. Men vi skal død og pine have 1-2 spillere ind, som kan gøre en forskel lige nu. Også må vi sgu leve med alder og sikkert en lang og dyr kontrakt.

    Min største bekymring går nok på, om han overhovedet stadig har niveauet til at gøre en forskel - måske nogen som følger med i Genoa ved det? Jeg frygter lidt, at vi får en Christian Poulsen version 2 hjem igen, hvor jeg håbede på en kanonspiller og i stedet fik lidt for meget metervare.

  5. De følgende 5 brugere er enige:

  6. #2329
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Schöne er en fantastisk dygtig og fodboldklog spiller, og jeg kunne sagtens se for mig at han kan spille til omkring de 40. Han har aldrig været specielt hurtig, men er exceptionel god til at læse spillet.

    Når ovenstående så er sagt, så troede jeg at man ville jage en stor dynamisk box til box spiller.
    Det kan jo være at man gerne vil gøre Stage til netop det vi gerne vil have, men at Ståle (endelig) har erkendt at Stage ikke er klar til det endnu. Så vil man hente Schøne ind for at få en spiller ind der kan gøre en forskel fra dag 1 og så kan man langsomt bygge Stage op.

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #2330
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er enig i, at Schöne ikke er den fysiske spiller, som vi umiddelbart leder efter. Endvidere kan jeg også være i tvivl om, hvorvidt han kan fungere i en 442, hvor det måske ikke bliver mindre tyndbenet med Zeca/Schöne end Zeca/Falk. Når det er sagt, så kan han meget af det, som vi står og mangler pt. Han har rutine, han er boldfast, og han er en lederfigur. På den måde kan jeg sagtens se, at han er lidt af en drømmesigning for Ståle lige nu. Kan man endvidere få en dygtig kant med noget fysik, så burde det kunne fungere.

    Mht hans alder så er det rigtigt, at han er gammel. Men vi skal død og pine have 1-2 spillere ind, som kan gøre en forskel lige nu. Også må vi sgu leve med alder og sikkert en lang og dyr kontrakt.

    Min største bekymring går nok på, om han overhovedet stadig har niveauet til at gøre en forskel - måske nogen som følger med i Genoa ved det? Jeg frygter lidt, at vi får en Christian Poulsen version 2 hjem igen, hvor jeg håbede på en kanonspiller og i stedet fik lidt for meget metervare.
    Et kæmpe problem med CP var, så vidt jeg husker det, at han jo ventede ekstremt længe, før han valgte os til igen, og derfor var ude af form. Schöne har trods alt en hel opstart.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #2331
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg tror, han vil kunne give noget stabilitet her og nu, uden at jeg dog forventer det samme niveau som da han spillede i Ajax. Men jeg kunne også godt se ham få samme rolle på træningsbanen, som CP og William det sidste år havde, hvor de fungerede som rollemodeller og kulturbærere. Hvis vi leger, at vi giver Schöne 2 år, hvor han spiller regelmæssigt det første år, og mindre regelmæssigt andet år, så giver vi Mudrazija og Stage to års oplæring fra en spiller, der har været toneangivende kulturbærer i Ajax. Hvis vi også tænker, at Stamenic kommer til at træne regelmæssigt med førsteholdet i den periode, så får han også rigtig meget ud af at have ham rendende.

    Derudover, så er det jo værd at tage med, at både Boilesen og Fischer spillede sammen med Schöne i Ajax over en periode på 4 år. At kunne etablere lidt af den kultur, som man har i Ajax, på 10'eren, vil klart være guld værd. Det er ikke mere end 24 timer siden at både rsj og jeg var ude med riven herinde over at der i FCK er ALT for langt et spring fra ungdomsafdelingen til A-truppen til sammenligning med andre SL-klubber, hvilket konkret var et problem i weekendens kamp mod Vejle, hvor vi måtte lave en jammerlig lappeløsning på den centrale midtbane i 2. halvleg. Det spring fra ungdom til senior er SLET ikke et problem i Ajax, så at tage lidt af den kultur og indstilling med ind i FCK vil kun være til vores fordel.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 7 brugere er enige:

  12. #2332
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Men Schøne er vel ikke hvad vi har brug for? I mine øjne skal vi bruge en fysisk stærk og boldfast central midtbanespiller. Schøne er kun det ene - boldfast -, og vi har ved gud mange dygtige teknikere i truppen, som ikke formår at sætte sig igennem fysisk.

    Vi skal have et brød, der kan gå forrest og råbe medspillerne op - Linderoth, Delaney osv.

    Men mon ikke Schøne ender med at få en 3 årig kontrakt til 650.000 kr. om måneden.
    Problemet er vel, at Zeca forventes at udfylde den der defensiv CM opgave.

  13. #2333
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Staale var meget imponeret over Thomas Kahlenberg version 2 i Brøndby. Og vi har tidligere set Nikolai Stockholm spille et mesterskab hjem til FCN. Så bestemt realistisk at Schöne er lidt at en drømmesigning for Staale.
    Jeg tror også, at det kan blive rigtig godt med Schöne. Så må Falk og Fischer være gennembrudsspillere på kanterne.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  14. De følgende 5 brugere er enige:

  15. #2334
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Staale var meget imponeret over Thomas Kahlenberg version 2 i Brøndby. Og vi har tidligere set Nikolai Stockholm spille et mesterskab hjem til FCN. Så bestemt realistisk at Schöne er lidt at en drømmesigning for Staale.
    Jeg tror også, at det kan blive rigtig godt med Schöne. Så må Falk og Fischer være gennembrudsspillere på kanterne.
    Og Jakob Poulsen i FCM.

  16. De følgende 5 brugere er enige:

  17. #2335
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    3

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg tror, han vil kunne give noget stabilitet her og nu, uden at jeg dog forventer det samme niveau som da han spillede i Ajax. Men jeg kunne også godt se ham få samme rolle på træningsbanen, som CP og William det sidste år havde, hvor de fungerede som rollemodeller og kulturbærere. Hvis vi leger, at vi giver Schöne 2 år, hvor han spiller regelmæssigt det første år, og mindre regelmæssigt andet år, så giver vi Mudrazija og Stage to års oplæring fra en spiller, der har været toneangivende kulturbærer i Ajax. Hvis vi også tænker, at Stamenic kommer til at træne regelmæssigt med førsteholdet i den periode, så får han også rigtig meget ud af at have ham rendende.

    Derudover, så er det jo værd at tage med, at både Boilesen og Fischer spillede sammen med Schöne i Ajax over en periode på 4 år. At kunne etablere lidt af den kultur, som man har i Ajax, på 10'eren, vil klart være guld værd. Det er ikke mere end 24 timer siden at både rsj og jeg var ude med riven herinde over at der i FCK er ALT for langt et spring fra ungdomsafdelingen til A-truppen til sammenligning med andre SL-klubber, hvilket konkret var et problem i weekendens kamp mod Vejle, hvor vi måtte lave en jammerlig lappeløsning på den centrale midtbane i 2. halvleg. Det spring fra ungdom til senior er SLET ikke et problem i Ajax, så at tage lidt af den kultur og indstilling med ind i FCK vil kun være til vores fordel.
    Jeg har altid været lidt forelsket i Schöne, men er sgu lidt nervøs over at DET er løsningen, hvis det bliver sådan så kan man jo kun krydse fingre og håbe..

    Enig i at springet fra "Junior" til A-Team er alt for stort, jeg kan bare ikke se at en ekstra "Ajax" spiller skulle være løsningen på det. Men jeg, hvis han kommer, vil da igen håbe på det

    Der er meget håb her.......... Det burde ikke være sådan i Vores klub, der burde være sikkerhed for at kulturen og det sportslige er på plads i sådanne overgange...

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #2336
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvorfor blive med at bruge en helvedes masse penge på et fuldstændig kuldsejlet projekt, fremfor at starte et nyt under en ny træner, hvilket alligevel uundgåeligt skal ske indenfor overskuelig fremtid?

  20. De følgende 4 brugere er enige:

  21. #2337
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,584

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det handler vel om at købe tid til den nye Head of Scouting, så vi har et nogenlunde slagkraftigt hold resten af efteråret, så en ny Head of Scouting ikke skal starte fra scratch.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  22. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  23. #2338
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Goldbæks Højrefod Se meddelelser
    KW 32 år, PA 30 år, MO, 28 år intet perspektiv overhovedet i disse køb, og truppens aldersmæssige udfordring er, at vi mangler spillere i det nedre grænseområde af deres bedste fodboldalder ..., spillere som på få år både løfter klubben og bliver meget salgsklare.
    Vi mangler folk, der kan løfte holdet fra dag 1. Det er altså ikke alle spillere, der skal købes med videresalg for øje. Jeg synes, at vi har hentet lidt for mange spillere, der er enten lidt for unge eller lidt for gamle. Og der trækker Schöne i hvert fald ikke i den rigtige retning. Spillemæssigt er jeg også i tvivl om, hvorvidt han er den rette for os. Jeg ser ham ikke som helt dynamisk nok, men måske kan det også løfte holdet at få en boldfast spiller, der kan lægge de rigtige afleveringer.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #2339
    Tilmeldingsdato
    Sep 2020
    Indlæg
    153

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det handler vel om at købe tid til den nye Head of Scouting, så vi har et nogenlunde slagkraftigt hold resten af efteråret, så en ny Head of Scouting ikke skal starte fra scratch.
    Det er jo ikke Head of Scouting, der bestemmer, hvilke type spillere, der skal købes, eller holdets spillestil. Lige nu giver vi bare en eventuel ny sportslig ledelse mindre albuerum ved at brænde tid og penge på en formel, der har spillet fallit.

  26. De følgende 3 brugere er enige:

  27. #2340
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Schøne kunne være en klasse-transfer, men som artiklen også nævner, er der en del hurdles der skal overkommes, før en transfer kan blive en realitet, så lad os nu se..

    Mht hans alder er jeg ligesom andre også er inde på ikke helt så bekymret, da Schøne netop beror sig på kvaliteter, som ikke nødvendigvis svækkes med alderen (tværtimod).. Han har aldrig været dynamisk eller hurtig men har et fremragende overblik og en højrefod i absolut topklasse.. Vi har længe savnet en spiller som kan slå lange præcise afleveringer og på den måde flytte spillet over i områder, hvor der er plads.. En sådan spiller er der mange af vores offensive spillere der vil blive bedre af..

    Spørgsmålet er om man med interessen i Schøne måske har opgivet jagten på en kantspiller.. Det ville jeg i så fald synes var ærgerligt.. Det vil jo formentlig betyde at Falk skal ud på kanten, hvilket jeg synes ville være trist.. Man kunne håbe på et formationsskifte, hvor der er plads til både Zeca, Falk og Schøne centralt.. Evt. uden deciderede kantspillere.. Det kunne være 4-3-2-1 med Fischer og Wind lige bag Wilzek.. Det ville være et system som i højere grad baserer sig på de spillere der er til rådighed i hvert fald.. Med. Ankersen og Boile alene på flankerne er der også fin kvalitet her, og de ville formentlig få fint med plads med den kvalitet og kreativt der ligger centralt i banen..

    Men det kommer selvfølgelig ikke til at ske...

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •