Side 166 af 184 FørsteFørste ... 66116156163164165166167168169176 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,476 til 2,490 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2476
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,153

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og ja - man burde have oprustet INDEN EL. Men man gamblede. Og tabte med et brag.
    Jeg er sådan set enig. Men man prøvede også Sisto, ligesom man formentlig gav Zanka et skud. Hvorfor man ikke har hentet en (eller to) anden (andre) er svært at vide. Det kan skyldes en spiller, som vil have en garanti for Europæisk spil, inden han skriver under. Det kan også skyldes, at vi gamblede i håb om at hente en spiller på en høj hylde sent i vinduet. Det kan også skyldes det økonomiske aspekt om, at vi ville være sikre på gruppespil først. Den sidste pointe passer dog ikke så godt sammen med Sistohistorien, ligesom den heller ikke passer så godt med det billede vi alle kan se, nemlig at vi har brug for forstærkning uanset hvad.

  2. #2477
    Tilmeldingsdato
    Dec 2002
    Indlæg
    699

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det kunne være en almindelig forventning i en krisesituation at direktøren eller bestyrelsesformanden stiller sig frem og betrygger interessenter i, at der er styr på forretningen.

    Det er selvfølgelig lidt særligt, når fem væsentligste ejere sidder i bestyrelsen og dermed vil de formentlig være betrygget ved informationsniveauet og planerne, diskuteret på møder.

    For udenforstående bliver det derfor et gætværk, hvad der kommer til at ske og der må nødvendigvis tolkes på handlinger, da FCK meget ulig klubbens stil i øvrigt, har valgt at holde fanen nede langs jorden.

    Så jeg afventer spændt transfervinduets afslutning midnat mandag for at se, hvordan der er prioriteret og hvad der er tillid til:

    1. Tror man på kvaliteten i den nuværende trup

    2. Hvordan reagerer man på den udvikling der er sket og de tendens linier de lægger foran sig

    3. Hvordan forholder man sig til, at det er den vigtigste sæson i mange år at vinde DM i

    4. Hvilken prioritering har fodbold i PSE

    5. Endelig giver det mulighed for en samlet forståelse af, hvad det er for et FCK, at ejerkredsen fremover ønsker

    Særligt for det sidste punkt ville det være befriende, hvis man meldte ud. at man ville styrke kapital beredskabet for at rejse sig hurtigt, alternativt sige, at vi tager et årti, der minder om 90'erne.

    Men vis dog den venlighed og respekt overfor hele fanmiljøet og sig hvor vi står, uanset om det er det ene eller det andet sted. Det kan ende i fryd og gammen men det kan også ende med at ejerne kommer på gevaldig kollisionskurs med store dele af fan-miljøet ... og hvorfor?
    Goldbæks Højrefod

  3. De følgende 11 brugere er enige:

  4. #2478
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,871

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Såfremt man ikke finder ud af at stille den nødvendige kapital til rådighed, til at indkøbe de 3-4 profiler der skal til, en kantspiller gør det slet ikke alene, er der kun ganske få veje at køre ned af.

    1) Fyr Ståle og hele hans team, og ansæt nye folk. Herfra kan man køre videre med den nuværende trup, og finde ud af hvem man vil arbejde videre med, og så må resten ud af vagten til vinter, ellers senest næste sommer.

    2) Sælg fodboldholdet og Parken fra til en investorgruppe, der kan udvikle klubben yderligere.

  5. De følgende 10 brugere er enige:

  6. #2479
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er sådan set enig. Men man prøvede også Sisto, ligesom man formentlig gav Zanka et skud. Hvorfor man ikke har hentet en (eller to) anden (andre) er svært at vide. Det kan skyldes en spiller, som vil have en garanti for Europæisk spil, inden han skriver under. Det kan også skyldes, at vi gamblede i håb om at hente en spiller på en høj hylde sent i vinduet. Det kan også skyldes det økonomiske aspekt om, at vi ville være sikre på gruppespil først. Den sidste pointe passer dog ikke så godt sammen med Sistohistorien, ligesom den heller ikke passer så godt med det billede vi alle kan se, nemlig at vi har brug for forstærkning uanset hvad.
    Ståle har nu selv sagt, at der ville komme forstærkninger, men at det afhang af kvalifikationen til EL. Og efter nederlaget i går sagde han så, at han nu havde forståelse for, at det nu alligevel nok ikke blev til noget med nederlaget in mente. Han uddybede ikke, om det var fordi diverse spillere kun ville have kontrakt med garanti for gruppespil, eller det var pengekassen, der blev smækket i.

    Og ja, FCK har haft penge til Sisto. Men Ståle har nok haft for travlt med kampe og træning til også at være 100% fokuseret på at forhandle med spillere. Han HAR mange kasketter på - og når transfervinduet så ikke giver ønsket pote igen-igen (vi har set en del panikhandler efterhånden), så må det give stof til eftertanke.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #2480
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af 1128 Se meddelelser
    Det sørgelige i mine øjne er, at jeg ikke kan forestille mig at 1-2 nye signings op til EL ville have gjort en nævneværdig forskel. Der er desværre en indgroet tabermentalitet i truppen som et par enkelte individer højst sandsynligt ikke ville kunne ændre på, i hvert fald ikke på kort sigt; spillere der griner efter nederlag, alle der går modløse rundt og kigger i jorden når man lukker mål ind, klubben der interviewer spillere om hvem der er den største fan af modstanderen osv. osv., der er noget fundamentalt helt forkert og så langt fra hvordan F.C. København bør være som klub.
    Det kan jeg nu godt. Havde vi haft Zanka i stedet for Ragnar, tror jeg f.eks., det havde gjort en enorm forskel. Ankersen kom også med et nyt drive og en ny tro på tingene. Han er dog blot 1 ud af 11. Her havde 2 eller 3 ud af 11 gjort en stor forskel. Wilczek har f.eks. også leveret fra dag 1 med tro på tingene. Til gengæld sidder det miserable forår i mange af de faste, og vores bænk med Kauf, Daramy osv. er jo deciderede rystede.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2481
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Nu skal vi ikke gøre folk dummere end de er. Hvis de har været i tvivl om FCK’s tilstand, er de det næppe længere.

    Det giver ikke nogen mening at fokusere på FCM. Hvad de gør, er ude af vores hænder. Men forhåbentlig har vi nogle ejere, som vil FCK det godt, og som ønsker at se FCK i sin bedste udgave igen. Det vil kræve investeringer.
    Selvfølgelig fokuserer vi på konkurrenterne. Hvis FCK kan vinde Superligaen med nuværende trup, er der jo ingen grund til at forstærke truppen. Man vurderer de udfordringer, man står overfor, og sætter holdet til det. Her har FCK skulle tænke både på Europa og SL, hvor vores konkurrenter længe udelukkende eller primært har fokuseret på SL.

    Nu er FCM så (endelig) virkelig begyndt at røre på sig med dyre indkøb og sats med f.eks. Sisto. Og det belønner sig. Det SKAL FCK registrere og forholde sig til, ligesom vi jo også forholder os til, om vores nærmeste konkurrenter taber eller vinder deres SL-kampe.

    Og tror vi på egne sandheder om, at det vil svække vores nærmeste konkurrent med et hårdt CHL-program og samtidig lette vores eget og gøre det mere muligt at opnå point, så har vi jo reelt skabt en mulighed for os selv med (mindst) et gruppespil mindre i år.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #2482
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Og tror vi på egne sandheder om, at det vil svække vores nærmeste konkurrent med et hårdt CHL-program og samtidig lette vores eget og gøre det mere muligt at opnå point, så har vi jo reelt skabt en mulighed for os selv med (mindst) et gruppespil mindre i år.
    Dette var en sandhed jeg troede på før sæsonen gik i gang. Men efter at have set, hvor slemt det står til så kan det vidst være lige meget, hvor mange point FCM smider. Vi har ikke engang styrken til at følge med i Top 3. Jeg tør slet ikke tænke tanken om, hvor mange point vi potentielt kan være efter ved vinterpausen.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #2483
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    4,533

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Nu er FCM så (endelig) virkelig begyndt at røre på sig med dyre indkøb og sats med f.eks. Sisto. Og det belønner sig. Det SKAL FCK registrere og forholde sig til,...
    Vi er milevidt fra FCM. Det giver ingen mening at fokusere på dem, før vi har løst vores egne problemer. Men selv når vi en dag igen er på omgangshøjde, kan vi jo ikke drive forretningen ud fra, hvordan FCM agerer. Hvis vi vil vinde Superligaen 4/5 år (eller hvad målsætningen nu er), skal vi jo bare sørge for at have den bedste trup til enhver tid. Ikke kun ift. FCM, men ift. alle hold i Superligaen. Med det største budget bør dette være muligt, uden at man skal kigge sig alt for meget over skulderen.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #2484
    Tilmeldingsdato
    Jun 2014
    Indlæg
    65

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Vi skal, fuldstændig i tråd med Ståles tidligere ageren når vi har været i spillemæssig krise, have styr på forsvaret og bygge op nedefra. Forsvaret sejler og der er ingen fasttømret starter. Det skyldes bla Bjellands fysik.
    og den lappeløsning der er lavet med Ragnar S har ikke fungeret. Det er klart på den position der skal tages nogle valg og hvor det må have konsekvenser af vi i nærmest samtlige kampe har givet lette mål væk.

    Når defensiven er solid kan vi begynde at kigge på det offensive.
    Men vi er helt sikkert pludselig endt i en genopbygningsfase.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #2485
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,527

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af cybamerc Se meddelelser
    Vi er milevidt fra FCM. Det giver ingen mening at fokusere på dem, før vi har løst vores egne problemer. Men selv når vi en dag igen er på omgangshøjde, kan vi jo ikke drive forretningen ud fra, hvordan FCM agerer. Hvis vi vil vinde Superligaen 4/5 år (eller hvad målsætningen nu er), skal vi jo bare sørge for at have den bedste trup til enhver tid. Ikke kun ift. FCM, men ift. alle hold i Superligaen. Med det største budget bør dette være muligt, uden at man skal kigge sig alt for meget over skulderen.
    Jeg er meget enig.

    Selvom det er svært at se vores konkurrent have succes, så handler det jo i bund og grund at have fokus på egen butik. Det er vel det FCM har været dygtige til, uden at lade sig gå på at de "Aldrig" kom i Europa etc. De har fulgt deres koncept og haft tro på egen strategi.
    Selvfølgelig kan man skæve til sine konkurrenter og se, hvad de gør rigtigt og lærer af nogle elementer, men strategi og koncept kan jo være meget anerledes, hvad så end vores "Koncept" er efterhånden :)

  19. #2486
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I går var lort og i dag er lort. Jeg tvivler på, at Ståle bliver fyret, før sæsonen for alvor er tabt også i Superligaen. Jeg tager de _ekstremt_ naive briller på og siger, at det måske er meget godt for holdet at få lov til at træne vores åbenbart meget vanskelige system, så vi kan lave en 2015/16 om igen (nok ikke i år, men så næste år). Jeg bliver nødt til at tro på det.

  20. #2487
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af h0ps Se meddelelser
    så vi kan lave en 2015/16 om igen (nok ikke i år, men så næste år). Jeg bliver nødt til at tro på det.
    Men med hvad hold? Vi køber åbenbart kun ind hvis vi kommer i Europa.
    Hvad er status på vores nuværende spillere? Falk, Nelson mv hvor længe holder vi på dem?

    Og kan det nuværende hold med få skader gøre noget? Vi har ikke meget andet end en start 11’er hvis vi overhoved har det.

    Nu går vi så åbenbart til vinterpausen før noget sker. Falk og Fischer har kontrakt udløb om 2 år, så enten skal de forlænges eller nok sælges næste sommer. Og tja. Vi køber åbenbart ikke noget ind der kan erstatte dem.

  21. Den følgende bruger er enig i dette:

  22. #2488
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Men med hvad hold? Vi køber åbenbart kun ind hvis vi kommer i Europa.
    Hvad er status på vores nuværende spillere? Falk, Nelson mv hvor længe holder vi på dem?

    Og kan det nuværende hold med få skader gøre noget? Vi har ikke meget andet end en start 11’er hvis vi overhoved har det.

    Nu går vi så åbenbart til vinterpausen før noget sker. Falk og Fischer har kontrakt udløb om 2 år, så enten skal de forlænges eller nok sælges næste sommer. Og tja. Vi køber åbenbart ikke noget ind der kan erstatte dem.
    Jeg skrev, at det var den ekstremt naive tilgang. Men jeg bliver nødt til at tro på det. Ellers bliver jeg for deprimeret.

  23. #2489
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Fair nok :).

    Jeg er nok også gået i den helt depressive holdning og opgivet alt håb.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #2490
    Tilmeldingsdato
    Jun 2003
    Indlæg
    1,551

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Fair nok :).

    Jeg er nok også gået i den helt depressive holdning og opgivet alt håb.
    Vi balancerer også på en knivsæg...

  26. Den følgende bruger er enig i dette:
    shs

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •