Side 168 af 184 FørsteFørste ... 68118158165166167168169170171178 ... SidsteSidste
Viser resultater 2,506 til 2,520 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #2506
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja og din pointe er ? :). Verbic og Erik imponerede mig hellere ikke i starten, men voksede ind i rollerne. Verbic fik i Øvrigt rødt kort mod Jablonec og kostede dyrt i den kamp vi røg ud af Europa kval. Så "Min" pointe er vel at det er "håbet" at vores nuværende spillere måske kan vokse, med mere " træning" på træningsbanen da man ikke skal spille 2-3 kampe om ugen.

    Og, hvis der ingen penge er til at hente spillere, så er der vel intet at gøre end at "prøve" at få det bedste ud af det Materiale Ståle har købt. Eller vi kunne også alle bare stille os hen i et hjørne og græde snot :)
    At vi det år rent faktisk kunne få noget ud af at bruge tid på træningsbanen, grundet alle de nye spillere.

    De fleste spillere burde efterhånden snart kende dem de spiller med.

  2. #2507
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,530

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg kan i dag læse i Ekstra Bladet, at chefen for det hele afblæser alle planer om at forstærke holdet.. Ikke kun på baggrund af den manglende indtægt fra europæisk gruppespil, men også fordi det nu ikke bliver muligt at sælge vores spillere dyrt.. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre via kun præstationer i den danske superliga...

    Jeg bliver simpelthen ufattelig træt af den nordmand.. Det er jo en ynkelig omgang jammer-vås! Nuvel er der vel en pointe i at spillere som Vavro og Joronen er blevet solgt dyrt via enkeltstående præstationer i europa.. Og tak for det, det har da været skønt.. Men det er for fanden da ikke en sandhed uden modifikationer! Der findes talrige eksempler på det modsatte.. Både hos os selv og vores liga-konkurrenter.. I nyere tid har vi solgt Robert Skov dyrt primært på hans præstationer i ligaen.. Fcm har solgt Sørloth til en rekord stor pris på hans præstationer i ligaen.. FCN har solgt Mor samt et hav af andre spillere for markante beløb uden de har spillet europæisk..

    Det her er endnu et eksempel i rækken af mange på Ståles Komiske-Ali-Manipulerende sandheder som simpelthen er så trættende at høre på.. Hvor ville jeg ønske den danske sportspresse var kompetente nok til at give ham lidt modspil..

    At vi nok ikke kan sælge spillerne i den nuværende trup for store millionbeløb handler sgu ikke om at vi glippede EL i går, men snarere om at de er piv-elendige og ikke præsterer på banen! Laver Jonas Wind 25 mål i sæsonen og spiller fremragende i hver kamp, så lur mig om ikke vi kan få mange penge for ham!


  3. #2508
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg kan godt forstå, at du er frustreret, men du sammenligner altså æbler og pærer. Der er forskel på at sige nej til 70+ mio for Skov (formentlig et nu eller aldrig tilbud)
    Det er jo den panik-præmis du lægger ned, om at det er nu eller aldrig. Selvfølgelig kan han sælges 14 dage senere. Alternativt kunne man gennemføre købet med den betingelse, at Hoffenheim først får ham 14 dage senere evt. for en marginal rabat. Hvis Hoffenheim skulle vise sig at være den mest irationelle køber, så intet af ovenstående kunne lade sig gøre(men selvfølgelig kunne det det), så er det jo ikke sådan at han pludselig er blevet 0 mio værd.

    Måske kunne man så kun få 60 for ham efter en CL kval, men det kan da ligesåvel være, at han scorer 2 mål og man får 80 + 4 gange hans værdi i CL præmiepenge. Pointen er bare, at det nok var det historisk dårligst timede salg i klubbens historie(hvor mange profiler solgte FCM før CL-kval?) pakket ind i noget gentlemanfis, som ikke er en valuta som jeg har hørt om, spiller en synderlig rolle i nogen andre klubber. Hvis man er så forhippet på at forsvare Ståle, så vælg dog noget andet, f.eks. hans dedikation eller hans nosser. Skov handlen er jo et klasseeksempel på at Ståle gaber over alt for meget og at han ikke magter det. Han vil både være best buddies med spillerne og hjælpe dem videre i karriere, men det er altså svært at få til at gå op med de relativt simple interesser klubben havde om en CL-kval.
    Danmark til Valby Bakke

  4. De følgende 4 brugere er enige:

  5. #2509
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    At vi det år rent faktisk kunne få noget ud af at bruge tid på træningsbanen, grundet alle de nye spillere.

    De fleste spillere burde efterhånden snart kende dem de spiller med.
    Ja burde?. men realiteterne ser jo anerledes ud i praksis ikke ?. Det er jo tydeligt at dette hold anno 2020 åbenbart kræver mere træning på banen i henhold til flere kampe i Europa F.eks. Holdet hænger jo slet ikke sammen.

    Og som jeg har været inde på. Er der ikke penge på kiste bunden til at købe/erstatte, så er det jo ikke andet at gøre end at bide i det sure æble og arbejde med hvad der er... Det er en hård ny virkelighed for alle i FCK.

    Bevares jeg håber da som alle andre vi investere i truppen nu og henter spillere for 40-60 millioner, jeg ser det bare ikke ske :)
    Sidst redigeret af EraZ : 02.10.20 kl. 22:22

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #2510
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Ja burde?. men realiteterne ser jo anerledes ud i praksis ikke ?. Det er jo tydeligt at dette hold anno 2020 åbenbart kræver mere træning på banen i hold til kampe. Holdet hænger jo slet ikke sammen.
    Derfor er spørgsmålet, hvad mere kan vi få ud af træning? Det er ikke ligefrem en magisk ændring du får på træningsbanen, der er åbenlyst også noget andet galt, eller spillerne er bare for ringe.

  8. #2511
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,516

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Derfor er spørgsmålet, hvad mere kan vi få ud af træning? Det er ikke ligefrem en magisk ændring du får på træningsbanen, der er åbenlyst også noget andet galt, eller spillerne er bare for ringe.
    Ja det vil tiden jo vise. Nu kan Ståle og "Crew" jo ikke klage over for mange kampe mere. Jeg tror vi alle er enige om der er noget helt galt i truppen. Er det spillerne/træneren eller skal truppen bare have tid på træningsbanen?. Dit gæt er ligeså godt som mit. Det er derfor vi leger mandagstrænere :)

    Hvis jeg skal komme med et "gæt". så er det vel en kombination af både dårlige spillere og dårligt træner arbejde, så har jeg sagt det på en diplomatisk måde :)

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #2512
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,140

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Det er jo den panik-præmis du lægger ned, om at det er nu eller aldrig. Selvfølgelig kan han sælges 14 dage senere. Alternativt kunne man gennemføre købet med den betingelse, at Hoffenheim først får ham 14 dage senere evt. for en marginal rabat. Hvis Hoffenheim skulle vise sig at være den mest irationelle køber, så intet af ovenstående kunne lade sig gøre(men selvfølgelig kunne det det), så er det jo ikke sådan at han pludselig er blevet 0 mio værd.

    Måske kunne man så kun få 60 for ham efter en CL kval, men det kan da ligesåvel være, at han scorer 2 mål og man får 80 + 4 gange hans værdi i CL præmiepenge. Pointen er bare, at det nok var det historisk dårligst timede salg i klubbens historie(hvor mange profiler solgte FCM før CL-kval?) pakket ind i noget gentlemanfis, som ikke er en valuta som jeg har hørt om, spiller en synderlig rolle i nogen andre klubber. Hvis man er så forhippet på at forsvare Ståle, så vælg dog noget andet, f.eks. hans dedikation eller hans nosser. Skov handlen er jo et klasseeksempel på at Ståle gaber over alt for meget og at han ikke magter det. Han vil både være best buddies med spillerne og hjælpe dem videre i karriere, men det er altså svært at få til at gå op med de relativt simple interesser klubben havde om en CL-kval.
    Nu var dette ikke specielt et forsvar af Ståle, men blot en konstatering af, at du altså sammenligner to meget forskellige sager.
    Mht Skov-salget, så ved jeg ikke, hvorfor salget ikke kunne vente 2 uger. Men når man tænker på, hvor dårlig timingen var, så ville det da undre mig meget, hvis ikke tilbuddet var "now or never" 'ish. Lige meget hvor lave tanker du må have om Ståle, så kan du vel seriøst ikke tro, at han er så dum at sælge på daværende tidspunkt, hvis en realistisk mulighed for at vente 2 uger med salget til Hoffenheim var til stede? Endvidere mener jeg at have læst i hvert fald hints om, at der kom pres fra ledelsen om at sælge - men jeg kan tage fejl.

    Mht de der gentlemenaftaler, så kan det smarte i dem selvfølgelig diskuteres - det er allerede sket adskillige gange i tilsvarende tråde. Hvis det var det som skulle til for at få Skov ind i folden, så har jeg ærlig talt lidt svært ved at være sur over den. Vi er tydeligvis ikke de eneste som laver dem j.fr. Sviatchenko som har en aftale om, at han kan komme afsted for et beløb omkring 2 mio euro.
    Og hvis man har sådan en aftale, så er det imo død og pine vigtigt, at man overholder dem uanset hvad. For ellers mister vi totalt vores troværdighed og dermed evne til at hente spillere som Skov.
    Sidst redigeret af k@sper : 03.10.20 kl. 09:14

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #2513
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Såfremt skattekisten virkelig er tom, må det seriøst overvejes at få hentet nogle kvalitetsspillere ind på nogle lejeaftaler, evt. med købsoption.
    Blivet der uden købsoption, er det også fint nok. Summen af det hele er bare, at vi næste sommer skal stå med guldmedaljerne.
    I dagens marked må det være muligt, at få hentet noget seriøs kvalitet ind.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #2514
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    1,148

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Såfremt skattekisten virkelig er tom, må det seriøst overvejes at få hentet nogle kvalitetsspillere ind på nogle lejeaftaler, evt. med købsoption.
    Blivet der uden købsoption, er det også fint nok. Summen af det hele er bare, at vi næste sommer skal stå med guldmedaljerne.
    I dagens marked må det være muligt, at få hentet noget seriøs kvalitet ind.
    Kvalitetsspillere på leje koster nemlig ikke så meget? Hvis Ståles budget er brugt, så er der heller ikke penge til dyre lejesvende. Ståle kan håbe på, at bestyrelsen forbarmer sig og bevilger flere penge, men ellers tror jeg ikke på tilgang af betydning uden salg først.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #2515
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,865

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af LogeLars Se meddelelser
    Kvalitetsspillere på leje koster nemlig ikke så meget? Hvis Ståles budget er brugt, så er der heller ikke penge til dyre lejesvende. Ståle kan håbe på, at bestyrelsen forbarmer sig og bevilger flere penge, men ellers tror jeg ikke på tilgang af betydning uden salg først.
    Det er unægteligt stadigvæk billigere at indgå lejeaftaler. Jeg tænker at der må være klubber der er presset pga. pandemien og dens følger, og derfor kan foranlediges til at sætte nogle af deres spillere på græs andetsteds.
    Selvfølgelig koster det nok lidt penge i forhold til lønudgifter. Hertil må der kunne findes lidt penge.

    Mit budskab skulle også mere ses i det lys, at vi nok ikke behøver at skal være så forhippet på at købe spillere hver gang. I en presset økonomisk tid, kan der være et ganske fint ræsonnement i at indgå lejeaftaler, evt. med option på en fast aftale.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #2516
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,365

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Hvis lejemål kan forhindre, at man en anden gang laver en aftale som den treårige kontrakt til Oviedo for et års tid siden, vil det i hvert fald være en god idé at droppe modviljen mod dem.
    HIC SUNT LEONES

  19. De følgende 9 brugere er enige:

  20. #2517
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Hvis lejemål kan forhindre, at man en anden gang laver en aftale som den treårige kontrakt til Oviedo for et års tid siden, vil det i hvert fald være en god idé at droppe modviljen mod dem.
    Jeg er fuldstændig enig. Derudover så har FCK jo flere gange udlejet overskudsspillere med en købsoption. Tænk sig hvis vi havde hentet spillere som Oviedo, Santos og Bengtsson på en lignende deal...

  21. #2518
    Tilmeldingsdato
    May 2014
    Indlæg
    308

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Kunne der stå FCK på denne her?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...k-kantspiller/

    Venstrebenet højrekant med erfaring fra PL, Championship og La Liga. Lange kunne have en finger med i spillet, og der kan være trukket referencer fra Brentford-lejren.

    Lige fyldt 29 år, så der ville være lidt Zeca over signingen.

  22. #2519
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    691

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Falkengulle Se meddelelser
    Kunne der stå FCK på denne her?

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...k-kantspiller/

    Venstrebenet højrekant med erfaring fra PL, Championship og La Liga. Lange kunne have en finger med i spillet, og der kan være trukket referencer fra Brentford-lejren.

    Lige fyldt 29 år, så der ville være lidt Zeca over signingen.
    Han gjorde det godt for Birmingham, for blot et år siden, så han er nok ikke realistisk. Er overbevist om at han kan få en bedre kontrakt i England.

  23. #2520
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,301

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Så kontrakter er kun juridisk gyldige for folk, der vender tilbage fra udlandet? Det der med gentlemanaftaler det er så komisk, og det finder altså ikke sted i andre storklubber. Se hvordan Barca holder på klublegenden Messi. Real holder på Bale osv osv. Det er altså derfor man laver en formel aftale, og skriver den ned, og dem der klager over den aftale, de selv har underskrevet, de er altså svære at tage seriøst. Man kunne jo i så fald prøve at tale med Bjelland, om ikke han kunne være en gentleman at gå ned i løn nu han er skadet så meget. Det må han da nok kunne forstå.

    Alt ved det Skov salg var så fucking latterligt, og det kostede med allerstørste sandsynlighed CL sammen med en slatten straffesparksplet. Som du selv nævner det, så kunne man have jo lavet en Delaney. Det var i øvrigt en juridisk aftale man lavede der. For Delaney var det tydeligvis ikke nok, at man lavede en mundtlig aftale om, at han måtte smutte efter CL. Man skrev det ned. I det mindste kunne man have ventet 14 dage med at sælge Skov til kvallen var overstået, sådan som FCM har gjort. Men nej.
    Gentleman-aftalerne er opstået som led i, at vi gik over til at være en sælgende klub. Tidligere havde vi intet problem med, at lade vores gode spillere være her hele kontraktens længde. Sådan er det dog ikke længere.
    Når vi skal hente nye (unge) spillere, så laver vi en ”karriereplan” og de bliver netop lokket hertil af løftet om, at de kan sælges til en stor liga, hvis de præsterer. Så kan man skrive en længere kontrakt med dem med et løfte om, at de kan sælges efter 2-3 år, hvis de gør det godt (eller åbenbart hurtigere hvis de brænder ligaen af). Det gør at vi kan få (flere) penge for spillerne. Et andet positivt aspekt er også, at vi ikke ”tvinger” spillerne til at være her. Juridisk kunne vi jo godt sige, at de skulle blive her i hele kontraktens længde, som de jo selv har skrevet under på, men hvem gider have en demotiveret spiller rendende, der hellere vil være et andet sted?

    Barcelona kan slippe afsted med at holde på Messi, fordi de aldrig vil have problemer med at lokke spillere til klubben. Hvis vi får et dårligt ry på den front, så får vi sværere ved at lokke ombejlede spillere til, ligesom det bliver svært at binde dem i lange kontrakter. Hvis vi begynder ikke at honorere vores gentleman-aftaler, så falder hele konceptet til jorden, da de er bygget på tillid.

    Gentleman-aftalerne har også ulemper – alt har fordele og ulemper. De gør jo, at en spiller, der ikke præsterer, har en lang kontrakt. Det har vi ikke helt lidt under, da vi alligevel har kunne skippe en del spillere afsted alligevel. Derudover er der jo også den ulempe, at spillere der gør det godt også forventer at blive solgt – og så kan vi ikke sige nej, da det ødelægger motivationen i endnu højere grad.

    I Skovs tilfælde, så var der helt sikkert en klar aftale om, at sælge ham og ikke lade ham løbe kontrakten ud. Jeg tror ikke Hoffenheim gad vente på en spiller de betalte meget for, ligesom jeg ikke tror at bestyrelsen ville tillade at gå ned i pris. Uden en gentleman-aftale havde vi måske slet ikke kunne hente Skov og næppe på en 4½ år kontrakt – og han var uanset hvad blevet solgt, men måske ikke for så mange penge.
    Vedrørende Delaney, så solgte vi ham jo rent faktisk, men det var med en klækkelig rabat (men han kunne højest sælges til 30 millioner - bestyrelsen var ikke gået med til, at sælge Skov med lignende rabat). Derudover var Delaney nok også meget villig til at blive et halvt år ekstra i klubben.

    Skal man evaluere på vores gentleman-aftaler, så er det klart mit indtryk at de overordnet har været et succesfuldt tiltag.

  24. De følgende 14 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •