Side 48 af 184 FørsteFørste ... 38454647484950515898148 ... SidsteSidste
Viser resultater 706 til 720 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #706
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Nu har jeg hørt interviewet. Ståle er en sympatisk person og en fremragende kommunikator, men han udtaler sig efter min mening i dette interview med FCK-TV, som en mand der er vandt til at slippe afsted med meget.

    Det første Ståle siger er:

    "Vi føler vi har det under kontrol. Dette her er ikke ulig hvilken som helst anden sommer."

    De to sætninger er vel egentlig selvmodsigende. Det er jo ikke hver sommer, han er nødt til at sige, at fansne ikke skal være urolige, og at vi har situationen under kontrol. Og selvfølgelig er han - og vi - presset som vi ikke har været det de sidste 10-15 år. For første gang i 10 år er vi nu ifølge bookmakerne ikke favorit til at vinde mesterskabet den kommende sæson.

    Om Ndoye's afsked siger han, at han af respekt ikke vil referere, hvad der er sagt, meeen så han kan nu alligevel ikke lade være med at sige:

    "Man skal huske, at N'Doye ikke forhandler kontrakterne selv - det lader han andre om. Der har været både en dansk og en senegalesisk repræsentant inde over".


    Som jeg hører det, så siger han mellem linierne, at Ndoye er blevet ledt på vildspor af sine agenter fra Senegal. Det er sgu da en udmelding og ikke super respektfuldt. Det kan selvfølgelig ikke afvises, at Ståle faktisk har lidt ret, men det lyder virkelig usandsynligt om en mand som Ståle selv har kaldt truppens rutinerede far. Og han bør ikke havne i en situation, hvor han er nødt til at sige noget så umyndiggørende om en klublegende, men det føler han åbenbart er nødvendigt, sådan som sagen er smulret i hænderne på ham.

    En kritisk journalist(som ikke er ansat i FCK) havde da spurgt, hvad han mente med det. Og så havde man vel konfronteret Ndoye med det. Fakta er at Ndoye selv har sagt: "Jeg rejser ikke, men nogle tilbud betyder rejs".

    Endelig siger Ståle:

    "Da kontrakten på de 12 måneder ikke gik i orden, så gjorde jeg alt hvad jeg kunne for, at han kunne markedsføre sig - han kommer fra Tyrkiet - mod de bedste hold fra Tyrkiet. Vinde over tyrkerne og så markedsføre sig mod top-top-top klub i premier league. Men det ville han... det ville de ikke"

    Ståle får det til at lyde som ren altruisme og en vennetjeneste overfor Ndoye. Den er sgu tyk, Ståle. Den slipper man kun af med overfor for en FCK-interviewer, og så gentager han i øvrigt umyndiggørelsen af Ndoye som angiveligt ikke selv har forstået, at Ståle gjorde ham en kæmpe tjeneste ved at bede ham spille kampen mod Tyrkerne. Vi har jo mange andre gode angribere på Ndoyes niveau til kampen, så det var kun for at hjælpe Ndoye forstås. Og i øvrigt fedt at Ståle har lovet os, at vi vinder og skal møde United!

    Jeg ved ikke, hvad der er op og ned, men jeg ved at Ståle slipper afsted med nogle vilde forklaringer, og han er havnet i et forløb som ikke ser superkønt ud med en klublegende.
    Danmark til Valby Bakke

  2. De følgende 2 brugere er enige:

  3. #707
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Afskeden med Damen giver god mening. Han er med garanti dyr at have gående, og med den seneste skadeshistorik, så er det bedre at kigge andetsteds.

    I forhold til Langes ansættelse i Aston Villa, så er jeg forholdsvis overrasket. Så vidt jeg kan forstå, så får han en rolle som sportsdirektør, dvs. ikke chefscout, men ansvarlig for hele den sportslige sektor. Hans faglige kvaliteter kan jeg ikke rigtig kommentere på, da hele setuppet i FCK ikke er særligt gennemsigt, hvorfor det er svært at vurdere/identificere de enkelte medarbejderes arbejdsopgaver, men jeg er godt nok forurolig (på Langes vegne) ift. kommunikationen. Han skal på mange måder være Villas stemme/ansigt udadtil, og som nævnt tidligere i denne tråd, så er minder han om typen, der har oprettet en pensionsopsparing som 13-årig - altså knastør. Men spændende bliver det.

  4. #708
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Seppuku fra Ståles side er det eneste, som kan gøre ham tilfreds, uanset hvad situationen måtte være..
    Det er da pudsigt så personlig, du bliver hele tiden, Kiwi. Jeg kan altså godt leve med, at du synes, at Ståle stadig er den rette træner, uden at jeg behøver at skrive søde ting om dig :-)
    Danmark til Valby Bakke

  5. #709
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Afskeden med Damen giver god mening. Han er med garanti dyr at have gående, og med den seneste skadeshistorik, så er det bedre at kigge andetsteds.

    I forhold til Langes ansættelse i Aston Villa, så er jeg forholdsvis overrasket. Så vidt jeg kan forstå, så får han en rolle som sportsdirektør, dvs. ikke chefscout, men ansvarlig for hele den sportslige sektor. Hans faglige kvaliteter kan jeg ikke rigtig kommentere på, da hele setuppet i FCK ikke er særligt gennemsigt, hvorfor det er svært at vurdere/identificere de enkelte medarbejderes arbejdsopgaver, men jeg er godt nok forurolig (på Langes vegne) ift. kommunikationen. Han skal på mange måder være Villas stemme/ansigt udadtil, og som nævnt tidligere i denne tråd, så er minder han om typen, der har oprettet en pensionsopsparing som 13-årig - altså knastør. Men spændende bliver det.
    Mit indtryk fra PL er, at en sportsdirektør arbejder i baggrunden og lader manageren være ansigtet udadtil. Meget simpel test. Hvor mange sportsdirektører kender du og hvor mange managers kender de?

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #710
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Mit indtryk fra PL er, at en sportsdirektør arbejder i baggrunden og lader manageren være ansigtet udadtil. Meget simpel test. Hvor mange sportsdirektører kender du og hvor mange managers kender de?
    Ja og nej. Typisk opererer man med en manager, som er træner samt sportsdirektør (for 1. holdet) slået sammen. Lange er ansat som sportsdirektør, dvs. de opererer ikke med en manager. Dean Smith fremgår da også som "head coach".

    I Arsenal er Mikel Arteta b.la heller ikke manager (som Wenger var), men det er derimod Edu (i en lidt mystik kombination).

  8. #711
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Ja og nej. Typisk opererer man med en manager, som er træner samt sportsdirektør (for 1. holdet) slået sammen. Lange er ansat som sportsdirektør, dvs. de opererer ikke med en manager. Dean Smith fremgår da også som "head coach".

    I Arsenal er Mikel Arteta b.la heller ikke manager (som Wenger var), men det er derimod Edu (i en lidt mystik kombination).
    Men den ændrer ikke på, at sportsdirektøren ikke er ansigt udadtil, som var det du skrev. Det er Dean Smith, som udtaler sig, det er Arteta som udtaler sig, det er Klopp og ikke Michael Edwards som udtaler sig i Liverpool. I Manchester United har de ikke engang en. Anyway det er ikke det denne tråd er til, men det er da bare at ønske Johan Lange tillykke med jobbet. Det er sgu godt gået.

  9. De følgende 6 brugere er enige:

  10. #712
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nu har jeg hørt interviewet. Ståle er en sympatisk person og en fremragende kommunikator, men han udtaler sig efter min mening i dette interview med FCK-TV, som en mand der er vandt til at slippe afsted med meget.

    Det første Ståle siger er:

    "Vi føler vi har det under kontrol. Dette her er ikke ulig hvilken som helst anden sommer."

    De to sætninger er vel egentlig selvmodsigende. Det er jo ikke hver sommer, han er nødt til at sige, at fansne ikke skal være urolige, og at vi har situationen under kontrol. Og selvfølgelig er han - og vi - presset som vi ikke har været det de sidste 10-15 år. For første gang i 10 år er vi nu ifølge bookmakerne ikke favorit til at vinde mesterskabet den kommende sæson.

    Om Ndoye's afsked siger han, at han af respekt ikke vil referere, hvad der er sagt, meeen så han kan nu alligevel ikke lade være med at sige:

    "Man skal huske, at N'Doye ikke forhandler kontrakterne selv - det lader han andre om. Der har været både en dansk og en senegalesisk repræsentant inde over".


    Som jeg hører det, så siger han mellem linierne, at Ndoye er blevet ledt på vildspor af sine agenter fra Senegal. Det er sgu da en udmelding og ikke super respektfuldt. Det kan selvfølgelig ikke afvises, at Ståle faktisk har lidt ret, men det lyder virkelig usandsynligt om en mand som Ståle selv har kaldt truppens rutinerede far. Og han bør ikke havne i en situation, hvor han er nødt til at sige noget så umyndiggørende om en klublegende, men det føler han åbenbart er nødvendigt, sådan som sagen er smulret i hænderne på ham.

    En kritisk journalist(som ikke er ansat i FCK) havde da spurgt, hvad han mente med det. Og så havde man vel konfronteret Ndoye med det. Fakta er at Ndoye selv har sagt: "Jeg rejser ikke, men nogle tilbud betyder rejs".

    Endelig siger Ståle:

    "Da kontrakten på de 12 måneder ikke gik i orden, så gjorde jeg alt hvad jeg kunne for, at han kunne markedsføre sig - han kommer fra Tyrkiet - mod de bedste hold fra Tyrkiet. Vinde over tyrkerne og så markedsføre sig mod top-top-top klub i premier league. Men det ville han... det ville de ikke"

    Ståle får det til at lyde som ren altruisme og en vennetjeneste overfor Ndoye. Den er sgu tyk, Ståle. Den slipper man kun af med overfor for en FCK-interviewer, og så gentager han i øvrigt umyndiggørelsen af Ndoye som angiveligt ikke selv har forstået, at Ståle gjorde ham en kæmpe tjeneste ved at bede ham spille kampen mod Tyrkerne. Vi har jo mange andre gode angribere på Ndoyes niveau til kampen, så det var kun for at hjælpe Ndoye forstås. Og i øvrigt fedt at Ståle har lovet os, at vi vinder og skal møde United!

    Jeg ved ikke, hvad der er op og ned, men jeg ved at Ståle slipper afsted med nogle vilde forklaringer, og han er havnet i et forløb som ikke ser superkønt ud med en klublegende.
    1) Det med ikke at referere forstod jeg som omhandlende den del af sundhedspersonalet, som har vurderet knæet. Her siger han netop ikke hvem, og hvilken konklusion de er kommet frem til.

    2) Jeg har aldrig forstået hele den fokus på "at Ståle slipper afsted" med ting i interviews, som du og andre så ofte snakker om. Hvorfor er det så vigtigt, at der skal gås hårdt til ham? Er det fedt med mere uro, kritik, krisesnak osv?

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #713
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Colsen Se meddelelser
    Men den ændrer ikke på, at sportsdirektøren ikke er ansigt udadtil, som var det du skrev. Det er Dean Smith, som udtaler sig, det er Arteta som udtaler sig, det er Klopp og ikke Michael Edwards som udtaler sig i Liverpool. I Manchester United har de ikke engang en. Anyway det er ikke det denne tråd er til, men det er da bare at ønske Johan Lange tillykke med jobbet. Det er sgu godt gået.
    Lige for at ligge låg på. Ansigt udadtil er måske ikke den bedste beskrivelse, men han kommer til at være mere i medierne, end han er nu. Det var min pointe :) Dean Smith er blot ansat som træner, hvorfor mange "større spørgsmål" vil blive rettet mod Lange.

  13. #714
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    647

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    1) Det med ikke at referere forstod jeg som omhandlende den del af sundhedspersonalet, som har vurderet knæet. Her siger han netop ikke hvem, og hvilken konklusion de er kommet frem til.

    2) Jeg har aldrig forstået hele den fokus på "at Ståle slipper afsted" med ting i interviews, som du og andre så ofte snakker om. Hvorfor er det så vigtigt, at der skal gås hårdt til ham? Er det fedt med mere uro, kritik, krisesnak osv?
    2) Men lad mig spørge dig. Synes du det er ok, "at Ståle slipper afsted" med usandheder og fordrejninger, og at det ikke er noget man bør forholde sig til, fordi man skal undgå "uro, kritik, krisesnak osv", og at du derfor må adaptere klubben/trænerens version af verden uanset fejl/usandheder?

    På den helt korte bane har du muligvis ret. Men jeg tror vi genvinder vores dominans, hvis klubben også udadtil ser virkeligheden i øjnene, og ikke fortæller undskyldninger, om at vi tabte pga skader, programudvalg, osv. Ellers ender vi som BIF, hvor kejseren virkelig har flotte klæder. Desuden synes jeg bare ikke, det er særlig kønt, når træneren omgår sandheden lemfældigt. Og så er der også et element af, at Ståle gerne vil beholde sit job. Ståle har underpræsteret de sidste 8 år. Det viser resultaterne. 2 fyringer og blot 3 af 7 DM hos os. Han er ikke en inkompetent træner, men pga sit sympatiske væsen og sine kommunikative og strategiske evner har han for længe sluppet afsted med at levere metervarer resultat- og spillemæssigt. Det kan muligvis løses med kompetent ledelsesmæssigt modspil internt i klubben, alternativt prøve noget nyt.

    I øvrigt synes jeg - ud over de tilfælde jeg har nævnt ovenfor - at Ståle omtaler Damen respektfuldt i interviewet.

    1) Det kan godt være, at du har ret i, at han mener sundhedspersonalet. I så tilfælde ville det vel være ulovligt for Ståle at fortælle om Damens sundhedsforhold, eller har jeg ikke forstået de nye EU-regler rigtigt.
    Danmark til Valby Bakke

  14. Den følgende bruger er enig i dette:

  15. #715
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    106

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Ståle har underpræsteret de sidste 8 år. Det viser resultaterne. 2 fyringer og blot 3 af 7 DM hos os. Han er ikke en inkompetent træner, men pga sit sympatiske væsen og sine kommunikative og strategiske evner har han for længe sluppet afsted med at levere metervarer resultat-
    Aaaaaaarh, nu synes jeg du strammer den lidt.

    Det kan naturligvis være, at du udelukkende vurderer ham som værende "underpræsterende" i ligaen, og evt. Den nationale pokalturnering? Der er jeg i og for sig enig.

    Det er dog som om, at folk har tendens til at glemme de på papiret vanvittige europæiske kampagner i EL og CL imod klubber med meget større budget end FCK. Sæson efter sæson efter sæson. Det er knagme imponerende i min bog, og kan på ingen måde stå model til prædikatet "underpræstation". Det er her jeg tror en ny træner ville have svært ved at hamle op. Selv i en flop-sæson (med lange skader til store profiler) gik FCK videre fra EL gruppen, og slog endda Celtic ud.

    Ville en ny træner komme med flottere, mere offensivt spil? Sandsynligvis.

    Ståle er ikke perfekt, nej, og de nationale resultater kunne have været bedre. Særligt i 19/20-sæsonen. Spillet kunne også være flottere/mere seværdigt.

    Jeg tror dog en ny træner får mere end svært ved at gentage Ståles resultater i Europa imod hold med større budgetter end FCK. Hvis jeg selv skulle vælge, så ville jeg foretrække kedeligt/resultatorienteret, men stabil deltagelse i EL/CL (money in the bank, magiske aftener i Parken) med svipsere i den nationale liga, frem for flot spil, og stabile mesterskaber i den hjemlige turnering, dog med svipsere i EL/CL.

    Det er dog nok bare mig, som ville prioritere sådan.


    Slutteligt krydser jeg fingre for at truppen ikke bliver svækket alt for meget, for jeg er sikker på at FCM ikke svækker sin trup, og kommer buldrende ud i EL/CL (med succes), samt i ligaen.

  16. De følgende 3 brugere er enige:

  17. #716
    Tilmeldingsdato
    Oct 2002
    Indlæg
    1,641

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Highly rated Swedish-Syrian U16 forward Roony Bardghji makes youth debut for FC Copenhagen after joining last month from Malmö and tops it off with a stunning goal. One of the most talented Scandinavian players of this generation - https://twitter.com/bashirops/status...174049281?s=21

    Imponerende entré, det lover godt.
    If wars can be started by lies - they can be stopped by truth. (Julian Assange)


  18. #717
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    2) Men lad mig spørge dig. Synes du det er ok, "at Ståle slipper afsted" med usandheder og fordrejninger, og at det ikke er noget man bør forholde sig til, fordi man skal undgå "uro, kritik, krisesnak osv", og at du derfor må adaptere klubben/trænerens version af verden uanset fejl/usandheder?

    På den helt korte bane har du muligvis ret. Men jeg tror vi genvinder vores dominans, hvis klubben også udadtil ser virkeligheden i øjnene, og ikke fortæller undskyldninger, om at vi tabte pga skader, programudvalg, osv. Ellers ender vi som BIF, hvor kejseren virkelig har flotte klæder. Desuden synes jeg bare ikke, det er særlig kønt, når træneren omgår sandheden lemfældigt. Og så er der også et element af, at Ståle gerne vil beholde sit job. Ståle har underpræsteret de sidste 8 år. Det viser resultaterne. 2 fyringer og blot 3 af 7 DM hos os. Han er ikke en inkompetent træner, men pga sit sympatiske væsen og sine kommunikative og strategiske evner har han for længe sluppet afsted med at levere metervarer resultat- og spillemæssigt. Det kan muligvis løses med kompetent ledelsesmæssigt modspil internt i klubben, alternativt prøve noget nyt.

    I øvrigt synes jeg - ud over de tilfælde jeg har nævnt ovenfor - at Ståle omtaler Damen respektfuldt i interviewet.

    1) Det kan godt være, at du har ret i, at han mener sundhedspersonalet. I så tilfælde ville det vel være ulovligt for Ståle at fortælle om Damens sundhedsforhold, eller har jeg ikke forstået de nye EU-regler rigtigt.
    For det første er vi nok ikke ret enige om, i hvor stor grad at "Ståle slipper afsted med usandheder og fordrejninger". Du og andre synes åbenbart, at det er et KÆMPE problem og mener, at Ståle konstant står og lyver og bortforklarer. Jeg anser hovedparten som den slags spin, som mere eller mindre alle dygtige trænere bruger ud ad til. Internt i klubben er jeg ikke et sekund i tvivl om, at man godt ved, at nogle ting er galt og at noget skal ændres. Det har Ståle også selv sagt flere gange, nemlig at der skal analyseres på problemerne (f.eks. skaderne) og at der helt sikkert er begået fejl. Det kunne være interessant at høre, hvilke fejl han mener der er begået. men det er ikke noget, som kan pisse mig af, at man ikke borer i det.

    Som en anden skriver i en anden tråd, så er der en række skribenter herinde, der virker til absolut at ville læse alle udtalelser fra Ståle som noget negativt, som løgn og som dårlige forklaringer. For nogle skribenter herinde (og jeg tænker ikke specielt på dig) lyser det nærmest ud af deres indlæg, at deres primære lyst er at få Ståle ned med nakken. Det forstår jeg bare ikke. Ja nogle spørgsmål så jeg da gerne uddybet - men nej jeg har virkelig ingen trang til. at medierne går stenhårdt efter Ståle og på den måde giver klubben endnu sværere kår. Hvad godt skulle det gøre, andet end at en håndfuld medlemmer herinde får stillet deres trang til at se manden sværtet til? Det får os ikke hurtigere back on track - nok snarere tvært i mod.
    Helt ærligt, så kunne jeg jo være fræk og pege på dele af dit indlæg omkring at "Ståle har underpræsteret de sidste 8 år" og "længe sluppet afsted med resultater i metervarer", som et af de indlæg, hvor jeg undrer mig over trangen til at nedgøre manden.

    Mht NDoyes sundhedstilstand, så har du nok ret i, at det havde været imod reglerne. Men han havde formentlig godt kunne sige, at "Mr. X og Mrs Y havde vurderet det som for stor en risiko".
    Sidst redigeret af k@sper : 01.08.20 kl. 08:02

  19. De følgende 11 brugere er enige:

  20. #718
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af bad boy Se meddelelser
    Tak for svaret Andreas.
    Dejligt at se et indlæg med argumenter både for og imod.
    Selvom jeg er på holdet der stadig er pro Ståle og du efterhånden hælder til det modsatte (som jeg forstår det)
    kan jeg sagtens følge kritikken og argumentationen.
    Pointen var også mere at i min bog står argumenterne stærkere uden den lille stråmand.
    Jeg har været MEGET pro-Ståle og kan stadig enormt godt lide manden og selvfølgelig også alle de resultater, han har formået at skabe med FCK. Min bekymring går på, at Ståle ikke får ordentligt modspil, og at det ikke virker til, at han opsøger det. Fair nok - vi aner ikke, hvad der er op og ned i Brian Priskes fyring dengang. Men det bekymrer mig meget, at man i en sportslig ikke ligefrem stor ledelse undlader at erstatte Lange.

    Ståle er ubetinget hamrende dygtig. Men ingen mennesker kan alt. Alle har brug for medspil og modspil. Og FCK's setup virker bare tyndere og tyndere i toppen, uden at Ståle har tænkt sig at gøre noget ved det. Bevares, det er også en svær disciplin. Det kan virke underligt at give magt væk frivilligt. Men FCK's succes står efterhånden og falder på blot én person, og dét er skrøbeligt og farligt.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  21. #719
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Tops Se meddelelser
    Nu har jeg hørt interviewet. Ståle er en sympatisk person og en fremragende kommunikator, men han udtaler sig efter min mening i dette interview med FCK-TV, som en mand der er vandt til at slippe afsted med meget.

    Det første Ståle siger er:

    "Vi føler vi har det under kontrol. Dette her er ikke ulig hvilken som helst anden sommer."

    De to sætninger er vel egentlig selvmodsigende. Det er jo ikke hver sommer, han er nødt til at sige, at fansne ikke skal være urolige, og at vi har situationen under kontrol. Og selvfølgelig er han - og vi - presset som vi ikke har været det de sidste 10-15 år. For første gang i 10 år er vi nu ifølge bookmakerne ikke favorit til at vinde mesterskabet den kommende sæson.

    Om Ndoye's afsked siger han, at han af respekt ikke vil referere, hvad der er sagt, meeen så han kan nu alligevel ikke lade være med at sige:

    "Man skal huske, at N'Doye ikke forhandler kontrakterne selv - det lader han andre om. Der har været både en dansk og en senegalesisk repræsentant inde over".


    Som jeg hører det, så siger han mellem linierne, at Ndoye er blevet ledt på vildspor af sine agenter fra Senegal. Det er sgu da en udmelding og ikke super respektfuldt. Det kan selvfølgelig ikke afvises, at Ståle faktisk har lidt ret, men det lyder virkelig usandsynligt om en mand som Ståle selv har kaldt truppens rutinerede far. Og han bør ikke havne i en situation, hvor han er nødt til at sige noget så umyndiggørende om en klublegende, men det føler han åbenbart er nødvendigt, sådan som sagen er smulret i hænderne på ham.

    En kritisk journalist(som ikke er ansat i FCK) havde da spurgt, hvad han mente med det. Og så havde man vel konfronteret Ndoye med det. Fakta er at Ndoye selv har sagt: "Jeg rejser ikke, men nogle tilbud betyder rejs".

    Endelig siger Ståle:

    "Da kontrakten på de 12 måneder ikke gik i orden, så gjorde jeg alt hvad jeg kunne for, at han kunne markedsføre sig - han kommer fra Tyrkiet - mod de bedste hold fra Tyrkiet. Vinde over tyrkerne og så markedsføre sig mod top-top-top klub i premier league. Men det ville han... det ville de ikke"

    Ståle får det til at lyde som ren altruisme og en vennetjeneste overfor Ndoye. Den er sgu tyk, Ståle. Den slipper man kun af med overfor for en FCK-interviewer, og så gentager han i øvrigt umyndiggørelsen af Ndoye som angiveligt ikke selv har forstået, at Ståle gjorde ham en kæmpe tjeneste ved at bede ham spille kampen mod Tyrkerne. Vi har jo mange andre gode angribere på Ndoyes niveau til kampen, så det var kun for at hjælpe Ndoye forstås. Og i øvrigt fedt at Ståle har lovet os, at vi vinder og skal møde United!

    Jeg ved ikke, hvad der er op og ned, men jeg ved at Ståle slipper afsted med nogle vilde forklaringer, og han er havnet i et forløb som ikke ser superkønt ud med en klublegende.
    Fuldstændig enig. Der er enormt meget damage control i det interview, som i den grad er rettet mod fansene. Man havde fra FCKs side formentlig ikke forventet helt SÅ stærk en reaktion i betragtning af Damens skadehistorik i indeværende sæson. Problemet for Ståle er bare, at ALLE kunne se mod FCN, at Damen i den grad ER (eller rettere VAR) klubbens ubetinget bedste spiller med en star quality, der bare p.t. ikke findes på holdet. Her taler vi ikke bare om, hvad spilleren leverer på banen, men også hvad han leverer af begejstring på tribunerne, som er med til at løfte hele holdet.

    Paradoksalt nok kan det have været den kamp, der var med til at presse lønønskerne for Damens side, fordi det jo - med N'Doyes logik - er klart for enhver at se, at han ikke behøver at være i topform eller 100% skadefri for at levere på et helt andet niveau. Og helt ærligt: Jeg forstår ham! Han ER en legende, og bør behandles som en legende. Hvorfor acceptere at tjene under halvdelen af Bjelland, når han skaber tidobbelt begejstring, bare han bliver skiftet ind? Og hvorfor acceptere en formentlig kraftig lønnedgang, når man er lige så målfarlig som altid?

    Jeg hæfter mig også ved, at Ståle ikke kan få sig selv til at sige, at det var en virkelig god deal for N'Doye. Meget i det interview skal læses mellem linierne, men Ståle havde nok slået en hel del på, at der var tale om en minimal lønnedgang, hvis det havde været tilfældet.
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #720
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Andreas Hansen Se meddelelser
    Men det bekymrer mig meget, at man i en sportslig ikke ligefrem stor ledelse undlader at erstatte Lange.
    Jeg vil blive meget overrasket, hvis man ikke henter én ind i en eller anden lignende rolle. Men det lød som om, at tilbudet til Lange er kommet lidt ud af det blå. Jeg tror simpelthen bare ikke, at der har været tid til at kigge på, hvilken profil man ønsker og til at få fat i denne. Jeg er overbevist om, at der hentes én ind i løbet af efteråret.
    Det kan selvfølgelig være, at det sker internt, men nogen skal lave Langes arbejde.

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •