Side 5 af 184 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Salget må jo så betyde, at man anser Kaufmann for klar til at spille en rolle i foråret. Kaufmanns profil passer også langt bedre til den fodbold vi skal spille (1.90 høj, fin på hovedet).

    Der skal vidst sendes omtrent 4-5 mio. kr. til Cypern, så det skulle gerne give et overskud på omtrent 12 mio. kr.

    Nu har Ståle fået på munden i Esbjerg-tråden, så her må vi endelig huske at give ros.
    Ja, den kommer på et godt tidspunkt for Ståle.

    Hvis det er måden at forvalte et semi-fejlkøb (alt efter holdning), så må man jo også bare stikke piben ind i forhold til transfer-kritikken.

    Jeg har det meget svært med min klub disse dage - må jeg bare erkende - men dette salg er decideret flot!

    Zan

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #62
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg.

    Er det ikke at stramme den, at kalde det amatør-agtigt at sælge Pieros til 34 mio?

    Og hvad er der amatør-agtigt i at have Santos + Doye + Kaufmann + (Daramy) + (Fischer) + Wind fra sommer.

    Det er minimum 3 angribere til 2 pladser + backups (Daramy + Fischer).

    Og hvordan Bendtner skulle være løsningen, kan jeg så slet ikke forstå.

    Der var jo intet - whatsoever - i hans præstationer, der pegede hen imod at forstærke os.
    Typemæssigt kan jeg godt se hans profil passer - men han vandt vel knapt en hovedstødsduel i de kampe han spillede;-)

    Må indrømme jeg er meget uenig i det meste i det indlæg:-)

    Zan
    Det er fint du er uenig.-) Ellers er det vel kedeligt med et debatforum.-)

    Jeg kritiserer bestemt ikke selve transferen. Den har været længe undervejs. At den så bliver bedre end jeg havde regnet med skyldes vel at Pieros sluttede 2019 med 2x2, og at vi ikke har "lyst" til at sælge i dette vindue, men først til sommer.

    I modsætning til dig Zan, synes jeg ikke at det er nok med: Det er minimum 3 angribere til 2 pladser + backups (Daramy + Fischer).

    Især når vi ved at N'Doye synger på sidste vers, og ikke kan spille 2 gange om ugen.
    Kaufmann er ikke klar til at tage det ansvar endnu at være 1. eller 2. angriber. Det har Ståle selv udtalt skal ske efter sommeren.

    Hvis Daramy havde sparket bolden ind som Bendtner headede ned til ham, havde alle klappet i hænderne og sagt. Det var derfor vi signede Bendtner.
    Vi fik desværre aldrig set Bendtner i topform, hvilket jeg synes er synd, da han nærmest var gratis at have gående i form af øgede reklame og sponsorindtægter. (lex. Beckham)

    Derudover er jeg dybt uenig i at han ikke vandt hovedstødsduellerne. Han vandt også dem ved jorden, men savnede bestemt noget fart og timing, som han kunne have fået igennem en hel vinteropstart.
    Om han så var blevet skadet igen, ville ikke gøre så meget, da han stadig var "billig" i forhold til alternativerne.

    Fischer tæller heller ikke for en angriber, da han meget gerne må spille kanten i min optik. Alternativerne er fraværende.
    Daramy har jeg store forventninger til, men der skal være plads til at han svinger i kvalitet. Jeg ser ham mere som supersub, når modstanderne er trætte, eller skal stå højt i bagkæden for at jagte et resultat. Her har Daramy en fordel ved at true dybt, hvis Ståle tør at spille offensivt.

    Så hvis du synes vi er godt dækket ind til at møde Celtic og resten af slutspillet i superligaen, så er vi DYBT uenige.
    Sidst redigeret af Løven : 18.02.20 kl. 14:40 Årsag: stavebøf

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #63
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Ja, den kommer på et godt tidspunkt for Ståle.

    Hvis det er måden at forvalte et semi-fejlkøb (alt efter holdning), så må man jo også bare stikke piben ind i forhold til transfer-kritikken.

    Jeg har det meget svært med min klub disse dage - må jeg bare erkende - men dette salg er decideret flot!

    Zan
    Her er jeg enig med dig Zan.
    Jeg har det også svært med at FCK sælger mesterskabet før det er gået i gang.

    Det tvinger os på transfermarkedet for at finde en backup til N'Doye. Eller en kant der kan skubbe Daramy tilbage i angrebskabalen.

    Jeg har fundet to transferfrie, som kan give mening, men kender ikke dagsformen på dem:

    Diafra Sakho er transferfri og har tidligere scoret mål på samlebånd, og var meget skarp i West Ham tiden.
    https://www.transfermarkt.com/diafra...spieler/120610

    Romain Alessandrini har afsluttet i sin kontrakt i MLS hvor han fik ca. 9 mio om året.
    Han er en venstrebenet højrekant med mål i støvlerne.
    Han har ikke spillet i noget tid pga. af en knæskade, og er måske derfor til at tale med lønmæssigt.
    https://www.transfermarkt.com/romain.../spieler/98334

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Så hvis du synes vi er godt dækket ind til at møde Celtic og resten af slutspillet i superligaen, så er vi DYBT uenige.
    Jeg tror vi er så godt dækket ind, som økonomien nu en gang tillader. Men jeg vil bestemt give dig ret i, at der er visse udfordringer bla. på søndag, hvor N'Doye har karantæne og Wind og Fischer stadig er skadet. Det efterlader os med Santos og en i FCK-regi uprøvet og ikke indspillet Kaufmann. Det kan gå hen og blive vældig problematisk selv mod ligaens ringeste hold.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Mon ikke procenterne, for videresalg, beregnes af differencen mellem vores købs - og salgspris? Dvs. (35-18)*xx%.

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #66
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Det er fint du er uenig.-) Ellers er det vel kedeligt med et debatforum.-)

    Jeg kritiserer bestemt ikke selve transferen. Den har været længe undervejs. At den så bliver bedre end jeg havde regnet med skyldes vel at Pieros sluttede 2019 med 2x2, og at vi ikke har "lyst" til at sælge i dette vindue, men først til sommer.

    I modsætning til dig Zan, synes jeg ikke at det er nok med: Det er minimum 3 angribere til 2 pladser + backups (Daramy + Fischer).

    Især når vi ved at N'Doye synger på sidste vers, og ikke kan spille 2 gange om ugen.
    Kaufmann er ikke klar til at tage det ansvar endnu at være 1. eller 2. angriber. Det har Ståle selv udtalt skal ske efter sommeren.

    Hvis Daramy havde sparket bolden ind som Bendtner headede ned til ham, havde alle klappet i hænderne og sagt. Det var derfor vi signede Bendtner.
    Vi fik desværre aldrig set Bendtner i topform, hvilket jeg synes er synd, da han nærmest var gratis at have gående i form af øgede reklame og sponsorindtægter. (lex. Beckham)

    Derudover er jeg dybt uenig i at han ikke vandt hovedstødsduellerne. Han vandt også dem ved jorden, men savnede bestemt noget fart og timing, som han kunne have fået igennem en hel vinteropstart.
    Om han så var blevet skadet igen, ville ikke gøre så meget, da han stadig var "billig" i forhold til alternativerne.

    Fischer tæller heller ikke for en angriber, da han meget gerne må spille kanten i min optik. Alternativerne er fraværende.
    Daramy har jeg store forventninger til, men der skal være plads til at han svinger i kvalitet. Jeg ser ham mere som supersub, når modstanderne er trætte, eller skal stå højt i bagkæden for at jagte et resultat. Her har Daramy en fordel ved at true dybt, hvis Ståle tør at spille offensivt.

    Så hvis du synes vi er godt dækket ind til at møde Celtic og resten af slutspillet i superligaen, så er vi DYBT uenige.
    Det er bestemt blot en ufarlig debat - alt godt:)

    Der er 2 temaer i vores snak:

    1) Vores nuværende angrebssituation efter Pieros-salg
    2) Bendtners niveau

    Ad1)
    Jeg er enig med dig i at situationen ikke er optimal. Specielt fordi Pieros rent faktisk var vores mest formstærke angriber - hvis vi strækker os lidt.
    Men når chancen for at hive 34 mio for Pieros opstår, slår man selvfølgelig til. Synes jeg i hvert fald. Andet ville være amatør-agtigt;-)

    Ad2)
    Bendtner-snakken bør vi nok begge to begrave. Var han god nok / var han ikke god nok... Jeg mener han var meget meget (og et ekstra meget) fra at være god nok. Respekterer selvfølgelig andre tilgange, men tilbage kommer han i hvert fald ikke, no matter what:-)

    Slutteligt, tror jeg ikke du skal regne med tilgang af eksotiske transferfri spillere - vi spiller med hvad vi har, og glæder os til Winds comeback i start april.

    Zan

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #67
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det hører sikkert slet ikke til her (men ved ikke, hvor jeg ellers skulle poste), men nu ser det ud til, at endnu en kontrakt underskrives: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samf...dkendt/8008971
    https://finans.dk/erhverv/ECE1195086...ctxref=forside

    Det har ikke meget med fodbold at gøre, men måske det dog kan få en stor indflydelse på fremtiden. Forhåbentlig til det positive.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Johan lange fortæller om FCKs transferstrategi her i et interview med Sky sports.

    Det er fandme brænde på bålet til den i forvejen ophedet debat på Sidelinien pt. omkring (mislykkede) transfers og spillestilen. Han anbringer i hvert fald røven i klaskehøjde med de udtalelser.
    I øvrigt er det sjovt at bemærke, at han fortæller, hvordan transferstrategien er databaseret - og først på baggrund af data sender man scouts afsted til kampe. Jeg husker for nogle år siden, da FCM begyndte at snakke om data, at FCK og Ståle betvivlede den måde at arbejde på, og endda gjorde en smule grin med den. Piben har da fået en anden lyd nu :)
    Kan være jeg har overset noget, men hvilke udtalelser er problematiske?
    Det er vel intet nyt for os, at vi henter yngre spillere med potentiale og forsøger at forløse potentialet så vi kan sælge med profit. Det er jo også det der er tanken bag, at vi ikke længere lader spilleres kontrakter udløbe (såfremt de da kan sælges). Derudover kommer han jo også ind på vores målsætning, som spillerne skal leve op til (så vi ikke bliver lige som FCN).

    I øvrigt så grinede man af Midtjyllands strategi, da de gav udtryk for primært at bruge data og slet ikke have behov for at se spillerne spille. Nu skyder de mere med spredehagl og køber vel revl og krat. Bare kig på deres seneste par sommertransfervinduer. Det blev til 9 tilgange i 2019 (3 fra egne rækker, 3 retur fra leje), 18 i 2018 (0 fra egne rækker, 5 retur fra leje), 15 i 2017 (2 fra egne rækker, 5 retur fra leje) og 9 i 2016 (0 fra egne rækker, 4 retur fra leje). Antallet af afgange er naturligvis højere, særligt da de lejer mange spillere ud. Derudover er de også aktive om vinteren. Til sammenligning har vi i samme periode haft 37 tilgange i sommertransfervinduerne (i modsætning til FCMs 51).
    Det er selvfølgelig en tilgang til tingene og det bunder formentligt i at de gerne vil spille på flere heste – deres ejer er vel en gambler.
    At man bruger data til at finde interessante spillere, er vel heller ingen revolution i sig selv – alternativet er at man har et stort antal talentspejdere ansat. Det interessante er hvad man bruger den indsamlede data til og hvordan man bruger den.

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #69
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Kan være jeg har overset noget, men hvilke udtalelser er problematiske?
    Det er vel intet nyt for os, at vi henter yngre spillere med potentiale og forsøger at forløse potentialet så vi kan sælge med profit. Det er jo også det der er tanken bag, at vi ikke længere lader spilleres kontrakter udløbe (såfremt de da kan sælges). Derudover kommer han jo også ind på vores målsætning, som spillerne skal leve op til (så vi ikke bliver lige som FCN).

    I øvrigt så grinede man af Midtjyllands strategi, da de gav udtryk for primært at bruge data og slet ikke have behov for at se spillerne spille. Nu skyder de mere med spredehagl og køber vel revl og krat. Bare kig på deres seneste par sommertransfervinduer. Det blev til 9 tilgange i 2019 (3 fra egne rækker, 3 retur fra leje), 18 i 2018 (0 fra egne rækker, 5 retur fra leje), 15 i 2017 (2 fra egne rækker, 5 retur fra leje) og 9 i 2016 (0 fra egne rækker, 4 retur fra leje). Antallet af afgange er naturligvis højere, særligt da de lejer mange spillere ud. Derudover er de også aktive om vinteren. Til sammenligning har vi i samme periode haft 37 tilgange i sommertransfervinduerne (i modsætning til FCMs 51).
    Det er selvfølgelig en tilgang til tingene og det bunder formentligt i at de gerne vil spille på flere heste – deres ejer er vel en gambler.
    At man bruger data til at finde interessante spillere, er vel heller ingen revolution i sig selv – alternativet er at man har et stort antal talentspejdere ansat. Det interessante er hvad man bruger den indsamlede data til og hvordan man bruger den.
    Jeg ved ikke, om jeg vil kalde nogle af udtalelserne problematiske. Men den her falder da uheldigt her midt i en skidt sæson med mange spillere, der virker fejlcastet og dårligt scoutet på den mentale del:

    "It helps that everyone knows their job and that Stale Solbakken has a clear style of play. It is difficult for the scouts if the style is changing from season to season. Our scouts know that their job is to find players who have the potential to play European football for Solbakken's Copenhagen with the capacity to be sold on to a top-five league within a few years."

    Alt ros til teamet for at sælge spillere - men jeg synes ikke, at hverken Biel eller Santos er oplagte køb efter en "clear style of play", ligesom jeg ikke mener, at Oviedo og Bartolec har den rette mentalitet for at være i FCK. Kaufmann, Viktor Nilsson og Jens Stage passer dog fint på ovenstående.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg ved ikke, om jeg vil kalde nogle af udtalelserne problematiske. Men den her falder da uheldigt her midt i en skidt sæson med mange spillere, der virker fejlcastet og dårligt scoutet på den mentale del:

    "It helps that everyone knows their job and that Stale Solbakken has a clear style of play. It is difficult for the scouts if the style is changing from season to season. Our scouts know that their job is to find players who have the potential to play European football for Solbakken's Copenhagen with the capacity to be sold on to a top-five league within a few years."

    Alt ros til teamet for at sælge spillere - men jeg synes ikke, at hverken Biel eller Santos er oplagte køb efter en "clear style of play", ligesom jeg ikke mener, at Oviedo og Bartolec har den rette mentalitet for at være i FCK. Kaufmann, Viktor Nilsson og Jens Stage passer dog fint på ovenstående.
    Jeg er enig i, at både Biel og Santos virker noget malplacerede i det nuværende system, men der skal trods alt noget udvikling til hen ad vejen og det tror jeg er årsagen til købet af dem begge (ligesom de jo også kan bygge på). Det betyder jo ikke, at vi ikke har en klar spillestil. Oviedo forstår jeg godt man købte, men han har dog skuffet. På papiret passer han jo ganske godt i systemet. Det samme er gældende for Bartolec, der dog ikke virker så overbevisende defensivt, men trods alt kun har været her i et halvt år. Bartolec var vist ikke helt billig, men backerne er ret vigtige i Ståles system, så jeg forstår godt investeringen og at man gerne vil have skærpet konkurrence på netop de pladser. Egentligt synes jeg det var et ganske fint interview og jeg synes ikke han placerer røven i klaskehøjde eller lignende.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #71
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    38

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020


  21. #72
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Det er bestemt blot en ufarlig debat - alt godt:)

    Der er 2 temaer i vores snak:

    1) Vores nuværende angrebssituation efter Pieros-salg
    2) Bendtners niveau

    Ad1)
    Jeg er enig med dig i at situationen ikke er optimal. Specielt fordi Pieros rent faktisk var vores mest formstærke angriber - hvis vi strækker os lidt.
    Men når chancen for at hive 34 mio for Pieros opstår, slår man selvfølgelig til. Synes jeg i hvert fald. Andet ville være amatør-agtigt;-)

    Ad2)
    Bendtner-snakken bør vi nok begge to begrave. Var han god nok / var han ikke god nok... Jeg mener han var meget meget (og et ekstra meget) fra at være god nok. Respekterer selvfølgelig andre tilgange, men tilbage kommer han i hvert fald ikke, no matter what:-)

    Slutteligt, tror jeg ikke du skal regne med tilgang af eksotiske transferfri spillere - vi spiller med hvad vi har, og glæder os til Winds comeback i start april.

    Zan
    Nu hedder tråden vel "Til- og afgange, sommeren 2020", så jeg synes ikke det er helt uaktuelt at kigge i krystalkuglen, og se hvor vi mangler spillere til sommer.
    N'Doye kom hertil på en fri transfer, og medmindre han bliver ramt af en 2./3. ungdom, tror jeg ikke kontrakten bliver forlænget efter sommerferien.

    Derfor synes jeg, at det er relevant at se på angribere, der kan det samme som ham, men måske er f.eks. Sakho oven i købet hurtigere, hvilket passer godt ind i Ståles hoved med Santos og Kaufmann in mente.

    Diafra Sakho
    https://www.transfermarkt.com/diafra...spieler/120610

    Han var en succes i West Ham i mere end to sæsoner, og blev på daværende tidspunkt vurderet til DKK 100 mio. Han er stadig kun 30 år, men er transferfri, da han ikke har kunne spille sig på et hold der pt. ligger nr 3 i Frankrig. Han har været en del skadet, og netop derfor kunne kan bruge foråret til at bygge ham op.

    Hvis ikke vi forstærker os på angrebspladsen inden næste sæson starter, hedder angriberne i prioriteret rækkefølge: Wind, Santos og Kaufmann. Med Daramy og Fischer som backup.
    Det tror jeg heller ikke, vi vinder guld med i 2021.

    Wind har allerede haft to lange skadesperioder, og Kaufmann kender vi ikke helt potentialet af endnu.

  22. #73
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Far til 4 Se meddelelser
    Jeg vil altid huske Pieros som en fremragende klubmand, der gav alt hver gang, og som en rigtig god supersub i hans periode i FCK. Det blev aldrig til det helt store. Han var langt nede i perioder, og var vel mest udskældte FCK spiller for nogle måneder tilbage - med rette. Men han fik hevet sig op og set over hele hans periode i klubben blev det absolut til noget mindeværdigt. Hans scoringssnit er isoleret set okay, men for mig tæller det ekstra, at han har scoret mod både BIF og FCM i ligaen samt i Europa mod bl.a. Bordeaux og Dynamo Kiev. Timingen er vel også ganske fin for begge parter.

    Alt held og lykke til Pieros fremadrettet.

  23. De følgende 14 brugere er enige:

  24. #74
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg har egentlig altid meget godt kunnet lide Pieros, men det er jo ikke, fordi han umiddelbart vil blive savnet - dertil har hans evner trods alt været for begrænsede og scoringssnittet for ringe.
    Men skulle vi mod forventning stå med guld om halsen til sommer, vil det formentlig i høj grad være takket være hans to exceptionelle indhop i efteråret mod Hobro og OB, hvor han på i alt 28 minutter scorede fire gange. På en måde var de to sejre ret kendetegnende for vores spillemæssigt sløje efterår, men Pieros skal uanset hvad have ros for den præstation.

    HIC SUNT LEONES

  25. De følgende 5 brugere er enige:

  26. #75
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Som en af Pieros' kritikere vil jeg også godt slå fast, at jeg intet har at sætte på hans indstilling og arbejdsindsats. Han blev bare købt for så stort et beløb, at hans evner viste sig at være undervældende, men det er jo ikke hans skyld. Så al held og lykke fremover til Pieros! Tak for arbejdsindsatsen og de trods alt vigtige mål, der kom ind i mellem. Og for de usvigeligt sikre straffespark!
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  27. De følgende 9 brugere er enige:

Side 5 af 184 FørsteFørste ... 23456781555105 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •