Side 87 af 184 FørsteFørste ... 37778485868788899097137 ... SidsteSidste
Viser resultater 1,291 til 1,305 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #1291
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg holder fast i, at jeg har svært ved at glæde mig over Sisto handlen. Beløbene, der er fremme, hedder 22,5 mio. i købesum + 7,5 mio. i sign-off + 7,5 mio. i løn årligt. Samlet bliver pakken derfor en udgift på 60 mio. kr. over en 4-årig periode.

    Mit problem er nok flerleddet. Jeg er for det første ikke synderligt begejstret for Sistos generelle opførsel over de seneste 2 år. Men dem behøves vi trods alt ikke diskutere mere.

    Dertil kommer, at jeg mener, at han er bedst på venstrekanten, hvor han kan trække ind i banen. På denne position har vi allerede Fischer og Falk (og ja, Falk er bedst her). Så kan vi benytte Sisto ude af position på højresiden i stedet, hvor vi har Pep Biel, som vi også har lagt kassen for. Nu er Pep Biels 1-årige tilvænningsperiode (forhåbentligt) overstået, og så vælger vi at gøre ham til andetvalg på positionen. Jeg havde håbet, at han kunne tage et skridt op i denne sæson og indtage en mere dominerende rolle på holdet. Men det får vi kke at se nu.

    Vi kan sagtens være enige om, at vi skal bruge et alternativ til højrekanten. Men skal det være så en dyr og semi-kontroversiel spiller som Sisto? Jeg havde ligesom mange andre håbet på Andreas Skov Olsen, som selvfølgelig også ville blive dyr, men han er samtidig 1) 4 år yngre, 2) bedst i højresiden og 3) uden samme mentale udfordringer.

    Efter det blev konstateret, at vi ikke kunne få ASO, vil jeg egentlig hellere satse på en billigere spiller, som kunne være tilfreds med at konkurrere med Pep Biel om højrekanten (og ikke direkte forvente at overtage den, som Sisto nok gør) - alternativt kunne man lade Bøving prøve kræfter med den, som jo gjorde en fin figur i sit kort indhop mod Man Utd.

    Og vi kan sagtens være enige om, at Sisto har et niveau over Superligaen, når det kører for ham. Men det kan vi jo ikke garantere, at det kommer til at gøre. Han har ikke været specielt i øjnefaldende i de sidste to år, i hvert fald.

    Summa summarum, jeg er ikke super imponeret over denne handel, og jeg er bange for, at vi skyder os selv i foden. Vi har efterhånden mange meget dyre spillere i truppen - Zeca, Fischer, Sisto og Bjelland (og Zanka hvis han kommer). Er det klogt, når vi står midt i en coronakrise og PS&E bløder penge? Det synes jeg ikke.
    Vil altid elske Ståle

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #1292
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Dertil kommer, at jeg mener, at han er bedst på venstrekanten, hvor han kan trække ind i banen. På denne position har vi allerede Fischer og Falk (og ja, Falk er bedst her). Så kan vi benytte Sisto ude af position på højresiden i stedet, hvor vi har Pep Biel, som vi også har lagt kassen for. Nu er Pep Biels 1-årige tilvænningsperiode (forhåbentligt) overstået, og så vælger vi at gøre ham til andetvalg på positionen. Jeg havde håbet, at han kunne tage et skridt op i denne sæson og indtage en mere dominerende rolle på holdet. Men det får vi kke at se nu.
    Her forudsætter du flere ting, der ikke nødvendigvis holder: Dels at Fischer kan spille (meget). Han er helt sikkert ikke startopstillingsklar til sæsonstarten, og hvornår han igen bliver skadet, er ikke til at vide. Dels at Falk ikke stadig bliver betragtet som primært central spiller af Ståle. Med mindre Ståle har tænkt sig at satse benhårdt på Mudrazija fra sæsonstart, hedder den formentlig stadig Zeca/Falk inde på midten.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  4. #1293
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Jeg holder fast i, at jeg har svært ved at glæde mig over Sisto handlen. Beløbene, der er fremme, hedder 22,5 mio. i købesum + 7,5 mio. i sign-off + 7,5 mio. i løn årligt. Samlet bliver pakken derfor en udgift på 60 mio. kr. over en 4-årig periode.

    Summa summarum, jeg er ikke super imponeret over denne handel, og jeg er bange for, at vi skyder os selv i foden. Vi har efterhånden mange meget dyre spillere i truppen - Zeca, Fischer, Sisto og Bjelland (og Zanka hvis han kommer). Er det klogt, når vi står midt i en coronakrise og PS&E bløder penge? Det synes jeg ikke.
    Budgetterne bliver skruet op i FCK, og det har længe været et problem, at fodbolddelen af PSE ikke er blevet tilført nok penge. Så det er da bare med at klappe i hænderne over, at der endelig bliver brugt nogle penge! I europæisk sammenhæng er dette jo stadig småbeløb. Skal vi holde trit med f.eks. de belgiske hold, er det da fremragende at se, hvis der bliver brugt større og større beløber.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #1294
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Her forudsætter du flere ting, der ikke nødvendigvis holder: Dels at Fischer kan spille (meget). Han er helt sikkert ikke startopstillingsklar til sæsonstarten, og hvornår han igen bliver skadet, er ikke til at vide. Dels at Falk ikke stadig bliver betragtet som primært central spiller af Ståle. Med mindre Ståle har tænkt sig at satse benhårdt på Mudrazija fra sæsonstart, hedder den formentlig stadig Zeca/Falk inde på midten.
    Men flere af vores problemer i sidste sæson skyldes jo netop denne midtbane konstellation. Vi bliver for klejne på midten af banen med Zeca og Falk centralt, hvorfor jeg havde håbet på Mudrazija eller Stage ville tage Falks plads. Vi har brug for fysik centralt i banen, og det leverer Falk jo ikke. Han lever til gengæld på kanten, hvorofr han skal derud og spille. Vi havde jo store problemer, når modstanderen gik hårdt til os i sidste sæson.

    Og skulle vi hente Sisto har vi da i endnu højere grad brug for lidt fysik og defensive færdigheder, da vi ellers kommer til at stille meget offensivt op.

    Og jeg gentager mig selv - Vi kan sagtens være enige om, at vi skal bruge et alternativ til højrekanten. Men skal det være så en dyr og semi-kontroversiel spiller som Sisto?
    Sidst redigeret af Jinx13 : 26.08.20 kl. 12:20
    Vil altid elske Ståle

  7. #1295
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Men flere af vores problemer i sidste sæson skyldes jo netop denne midtbane konstellation. Vi bliver for klejne på midten af banen med Zeca og Falk centralt, hvorfor jeg havde håbet på Mudrazija eller Stage ville tage Falks plads. Hvilket jeg mener i endnu højere grad, skulle vi hente Sisto, da han ikke just er kendt for sit defensive arbejde.

    Og jeg gentager mig selv - Vi kan sagtens være enige om, at vi skal bruge et alternativ til højrekanten. Men skal det være så en dyr og semi-kontroversiel spiller som Sisto?
    Jeg er ikke uenig i, at det ville være fedt med Mudrazija centralt - især hvis Ståle fortsætter med 4-2-3-1-opstillingen fra de sidste EL-kampe, hvilket jeg håber - men spørgsmålet er jo, om Ståle også gør det. Derudover ved vi jo bare efterhånden, at vi er nødt til at have et alternativ til Fischer på venstrekanten, fordi han er så skrøbelig. Hvis Sisto så samtidig kan gardere på højrekanten, er det jo fint.

    Bortset fra det aner vi ikke, om det hele skal ses i lyset af et upcoming Falk-salg. Det kan jo ikke udelukkes, at han ryger.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  8. #1296
    Tilmeldingsdato
    Nov 2002
    Indlæg
    2,412

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    J

    Dertil kommer, at jeg mener, at han er bedst på venstrekanten, hvor han kan trække ind i banen. På denne position har vi allerede Fischer og Falk (og ja, Falk er bedst her). Så kan vi benytte Sisto ude af position på højresiden i stedet, hvor vi har Pep Biel, som vi også har lagt kassen for. .
    "Bedst på venstrekanten" og "Ude af position i højresiden"? Det er i bedste fald en sandhed med modifikationer.

    Sisto har i sin seniorkarriere spillet 136 kampe i venstre side. Det har afstedkommet 24 mål eller en scoring for hver 5,67 kampe, han har spillet til venstre.

    Han har spillet 68 kampe i højre side og lavet 16 mål eller et mål for hver 4,25 kampe, han har spillet i højre side.

    Jeg tror en mere præcis betegnelse for Sisto er, at han er polyvant, blevet benyttet mest til venstre men har været væsentlig farligere til højre.

    Hejsa
    Elver's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #1297
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Den her er vist ikke blevet opsnappet af danske medier:

    https://www.fotospor.com/haber-fener...uk-fark-393819

    "Negotiations continue with FC Copenhagen for Zanka. However, Erol Bulut asked that the Danish stopper not be left without a player being replaced. He also played for Zanka in the preparatory games. Zanka, who earned 1.6 million Euros, wants to go to Copenhagen. However, the Danish team informed him that they could only pay 500,000 Euros. Zanka will either make a serious reduction in her salary, or Fenerbahçe will pay a portion of her salary."

    Nu har de lige hentet Lemos, så der mangler kun forhandlingerne om lønnen.

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #1298
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke uenig i, at det ville være fedt med Mudrazija centralt - især hvis Ståle fortsætter med 4-2-3-1-opstillingen fra de sidste EL-kampe, hvilket jeg håber - men spørgsmålet er jo, om Ståle også gør det. Derudover ved vi jo bare efterhånden, at vi er nødt til at have et alternativ til Fischer på venstrekanten, fordi han er så skrøbelig. Hvis Sisto så samtidig kan gardere på højrekanten, er det jo fint.

    Bortset fra det aner vi ikke, om det hele skal ses i lyset af et upcoming Falk-salg. Det kan jo ikke udelukkes, at han ryger.
    Nej, vi ved ikke om Falk ryger, men indtil videre må vi jo tage ham med i ligningen. Og ideelt set fjernede vi Falk fra den centrale midt, da han ikke har vist det store hér. Det er jo først da han røg på kanten til Europa kampene, at han blomstrede. Og Falk kan spille både venstre- og højrekant, ligesom vi også har Daramy til begge positioner. Angrebspladsen har vi Wilzcek, Santos og Kaufmann.

    Jeg synes egentlig, at vi allerede har OK dækning, og derfor har jeg svært ved at retfærdiggøre den enorme Sisto handel oppe i hovedet.
    Sidst redigeret af Jinx13 : 26.08.20 kl. 12:37
    Vil altid elske Ståle

  13. #1299
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Men flere af vores problemer i sidste sæson skyldes jo netop denne midtbane konstellation. Vi bliver for klejne på midten af banen med Zeca og Falk centralt, hvorfor jeg havde håbet på Mudrazija eller Stage ville tage Falks plads. Vi har brug for fysik centralt i banen, og det leverer Falk jo ikke. Han lever til gengæld på kanten, hvorofr han skal derud og spille. Vi havde jo store problemer, når modstanderen gik hårdt til os i sidste sæson.

    Og skulle vi hente Sisto har vi da i endnu højere grad brug for lidt fysik og defensive færdigheder, da vi ellers kommer til at stille meget offensivt op.

    Og jeg gentager mig selv - Vi kan sagtens være enige om, at vi skal bruge et alternativ til højrekanten. Men skal det være så en dyr og semi-kontroversiel spiller som Sisto?
    Hellere vinde 7-6 end 1-0 ;-)

  14. #1300
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg er ikke uenig i, at det ville være fedt med Mudrazija centralt - især hvis Ståle fortsætter med 4-2-3-1-opstillingen fra de sidste EL-kampe, hvilket jeg håber - men spørgsmålet er jo, om Ståle også gør det. Derudover ved vi jo bare efterhånden, at vi er nødt til at have et alternativ til Fischer på venstrekanten, fordi han er så skrøbelig. Hvis Sisto så samtidig kan gardere på højrekanten, er det jo fint.

    Bortset fra det aner vi ikke, om det hele skal ses i lyset af et upcoming Falk-salg. Det kan jo ikke udelukkes, at han ryger.
    Siden der ikke er inviteret til pressemøde, kan det også tænkes at Biel ryge den anden vej, som en betingelse for transferen.
    Derudover kan Falk også ryge i løbet at dette vindue, hvilket gør handlen med Sisto meget mere nødvendig.

    Er der nogen der har set Biel i København i dag?

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #1301
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Siden der ikke er inviteret til pressemøde, kan det også tænkes at Biel ryge den anden vej, som en betingelse for transferen.
    Derudover kan Falk også ryge i løbet at dette vindue, hvilket gør handlen med Sisto meget mere nødvendig.

    Er der nogen der har set Biel i København i dag?
    Ja, han vandt biptesten til træning. Kan ses på FCKs instagram-story.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #1302
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Er der nogen der har set Biel i København i dag?
    Han blev set i formiddags, i gang med at levere truppens bedste IR Yo-Yo testresultat (også kaldet Bip-testen af lægmand). Det ligger ikke lige for at han er på vej væk..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  19. #1303
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    612

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jinx13 Se meddelelser
    Og Falk kan spille både venstre- og højrekant, ligesom vi også har Daramy til begge positioner. Angrebspladsen har vi Wilzcek, Santos og Kaufmann.
    Nu må vi ikke glemme Wind :-)

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #1304
    Tilmeldingsdato
    Dec 2013
    Indlæg
    325

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Luffe Se meddelelser
    Nu må vi ikke glemme Wind :-)
    Nej, det kandiderer til blasfemi at glemme Wind! Jeg undskylder :-)
    Vil altid elske Ståle

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #1305
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,846

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jeg glemte det ikke. Det er vel almen viden, at højdepunktet i Grønkjærs udlandskarriere var hans år i Chelsea. Min pointe var, at halvdelen af Grønkjærs første fire år (som er dem, vi direkte kan sammenligne med Sistos) blev tilbragt på et lavere niveau end de fire store ligaer.

    Som sagt synes jeg, det er svært at bruge til så meget i en sammenligning af de to, at Grønkjær naturligvis havde mere erfaring fra udlandet, når manden var fire år ældre, da han kom til FCK. Men som også sagt var Grønkjærs sidste sæsoner i udlandet før FCK altså ikke særligt imponerende. Og det var formentlig også grunden til, at vi overhovedet kunne få ham. Fuldstændig ligesom det gør sig gældende med Sisto.

    Igen, naturligvis havde Grønkjær spillet flere landskampe i en alder af 29. Uden Sistos mentale deroute havde de formentlig ligget meget på niveau hvad angår antal landskampe i en alder af 25.

    Yes, doubt, hvis vi udelukkende snakker om talentets størrelse. Vi aner ikke, hvad hverken Grønkjær eller Sisto har haft af muligheder frem for at rykke til FCK. Men vi ved, at de begge havde et par undervældende år, før de flyttede til FCK. Hvis Sisto ikke får succes her, er det ikke, fordi de fodboldmæssige kvaliteter ikke er der.
    Grønkjær var 28 år, da han skiftede til FCK. Men ja, han var på daværende tidspunkt 3,5 år ældre end Sisto.

    Synes, du er ude i en noget besværlig, teoretisk sammenligning, hvis du udelukkende vil sammenligne ud fra x antal år i udlandet og endda nu ud fra, hvad der kunne være sket, hvis Sisto ikke havde haft en mental deroute.

    Men fair nok. Havde vi hentet Grønkjær efter sine første fire år i udlandet, skulle vi have vristet ham fri fra Chelsea, der to år forinden havde gjort ham til Danmarks dyreste fodboldspiller gennem tiden. Han ville være et etableret navn i Chelsea efter en hård begyndelse med en længere skadespause. Og vil ville have fået ham op til den sæson, hvor han ellers for alvor slog sit navn fast - bl.a. med det såkaldte "billion pound goal", som i sidste spillerunde i 2002/2003-sæsonen sikrede Chelsea en særdeles lukrativ plads i CHL, og var med til at bane vejen for Abramovich' overtagelse.

    Desuden ville han have haft 30 landskampe på CV'et - og det som fast starter på holdet, som netop havde spillet VM i Japan. Selv i datidens transfersummer ville vi med sikkerhed have skullet ligge et beløb på den meget høje side af 50 mio. kr.

    I stedet får vi formentligt Sisto for under det halve i nutidens transfersummer. For knap to år siden spillede han sig af landsholdet, og har ikke været i nærheden af det siden. Hans karriere i Celta Vigo er gået i stå, og selv om der har været lidt smårygter, virker det kun til, at det for alvor var Danmark, der var inde i billedet.

    Jeg er VILD med udsigten til, at vi får Sisto. Og kan Sisto komme sig helt over sine mentale problemer, kan han blive en gigantisk gevinst med stort videresalgspotentiale. Men om vi så havde sikret os Grønkjær i 2002 i stedet for 2006, ville han altså på papiret stadig have været en særdeles meget større - og mere overraskende - transfer. Ubetinget!
    »Jeg tror, at FCK skal slås om guldet. Og så er det FCK igen. Og så er det FCK en gang mere.« Thomas Frank om sæsonen 2016-2017.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:
    MBS

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 3 users browsing this thread. (0 members and 3 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •