Side 9 af 184 FørsteFørste ... 67891011121959109 ... SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 2758

Emner: Til- og afgange, sommeren 2020

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    I debatten om holdets krise er der mange, der nævner et væld af fejlkøb. Personligt synes jeg egentlig generelt, at indkøbspolitikken er bedre, end den har været tidligere. Man tør prøve sig af på mere utraditionelle markeder, og ingen kan vel være uenige i, at det har klædt holdet glimrende med typer som Zeca, Varela og måske også Santos.
    Alligevel hører vi altid Ståle & co. tale meget om vigtigheden af at kende ligaen som det nærmest altoverskyggende kriterie for at få succes i KBH.
    Siden sidste sommer har vi hentet hele fem spillere i danske klubber, og så må skulle man jo forvente, at de var braget igennem med deres store kendskab til at spille mod Horsens og Hobro og evnen til at brokke sig til dommeren på dansk. Men inden Ståle atter går shopamok i superligaen til sommer, håber jeg, at han lige minder sig selv om, hvordan det er gået med denne sæsons fantastiske fem:

    Grytebust - hentet som førstekeeper på fri transfer til OB-fansenes store fortrydelse. Har langtfra formået at overbevise. Flop.

    Bartolec - formentlig hentet som reserve til en bagatel af 15 mio. kr. Vi mangler vel stadig at se en enkelt god kamp fra ham. Ligner et flop.

    Nelsson- er gået fint ind på holdet og må trods enkelte svipsere siges at have levet op til sin høje pris på små 30 mio. Hit.

    Stage - hentet for voldsomme 18 mio. trods massive protester fra hele Aarhus. Svært at vide, om Ståle bare havde tænkt sig at have Danmarks dyreste reserve for vores anfører, som stort set aldrig misser en kamp, eller om han rent faktisk havde set så meget forkert, at han troede Stage kunne være førstevalg ved siden af ham, og man kunne få andet end boldflytteri ud af det. GF har paradoksalt nok haft deres bedste sæson i mange, mange år, mens den foreløbige dom over Stage må være: flop.

    Kaufmann - kan naturligvis ikke rigtig bedømmes endnu, men i AaB godtede de sig gevaldigt over salgsprisen på angiveligt 25 mio. kr., så det ledte tankerne hen mod Molde og Diouf. Hvis formålet med at købe hos konkurrenterne også handler om at svække dem, må det siges at være faldet til jorden i dette tilfælde. Aalborg grinte bare ad os, satte Kasper Kusk i angrebet, sendte os ud af pokalen og har ni point i foråret mod vores fire. Av.

    Hvis ledelsen til sommer beslutter sig for, at Ståle ikke skal have hjælp med at finde vej til Oslobåden, synes jeg, at de i stedet skal hjælpe ham lidt med transfers. Han har jo et travlt kampprogram, så det kan sikkert være svært at finde tid til at se andet end spillerne i den hjemlige andedam - men gør alligevel et forsøg!
    HIC SUNT LEONES

  2. De følgende 6 brugere er enige:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    I debatten om holdets krise er der mange, der nævner et væld af fejlkøb. Personligt synes jeg egentlig generelt, at indkøbspolitikken er bedre, end den har været tidligere. Man tør prøve sig af på mere utraditionelle markeder, og ingen kan vel være uenige i, at det har klædt holdet glimrende med typer som Zeca, Varela og måske også Santos.
    Alligevel hører vi altid Ståle & co. tale meget om vigtigheden af at kende ligaen som det nærmest altoverskyggende kriterie for at få succes i KBH.
    Siden sidste sommer har vi hentet hele fem spillere i danske klubber, og så må skulle man jo forvente, at de var braget igennem med deres store kendskab til at spille mod Horsens og Hobro og evnen til at brokke sig til dommeren på dansk. Men inden Ståle atter går shopamok i superligaen til sommer, håber jeg, at han lige minder sig selv om, hvordan det er gået med denne sæsons fantastiske fem:

    Grytebust - hentet som førstekeeper på fri transfer til OB-fansenes store fortrydelse. Har langtfra formået at overbevise. Flop.

    Bartolec - formentlig hentet som reserve til en bagatel af 15 mio. kr. Vi mangler vel stadig at se en enkelt god kamp fra ham. Ligner et flop.

    Nelsson- er gået fint ind på holdet og må trods enkelte svipsere siges at have levet op til sin høje pris på små 30 mio. Hit.

    Stage - hentet for voldsomme 18 mio. trods massive protester fra hele Aarhus. Svært at vide, om Ståle bare havde tænkt sig at have Danmarks dyreste reserve for vores anfører, som stort set aldrig misser en kamp, eller om han rent faktisk havde set så meget forkert, at han troede Stage kunne være førstevalg ved siden af ham, og man kunne få andet end boldflytteri ud af det. GF har paradoksalt nok haft deres bedste sæson i mange, mange år, mens den foreløbige dom over Stage må være: flop.

    Kaufmann - kan naturligvis ikke rigtig bedømmes endnu, men i AaB godtede de sig gevaldigt over salgsprisen på angiveligt 25 mio. kr., så det ledte tankerne hen mod Molde og Diouf. Hvis formålet med at købe hos konkurrenterne også handler om at svække dem, må det siges at være faldet til jorden i dette tilfælde. Aalborg grinte bare ad os, satte Kasper Kusk i angrebet, sendte os ud af pokalen og har ni point i foråret mod vores fire. Av.

    Hvis ledelsen til sommer beslutter sig for, at Ståle ikke skal have hjælp med at finde vej til Oslobåden, synes jeg, at de i stedet skal hjælpe ham lidt med transfers. Han har jo et travlt kampprogram, så det kan sikkert være svært at finde tid til at se andet end spillerne i den hjemlige andedam - men gør alligevel et forsøg!
    I mine øjne er stage langt fra et flop. Manden har med skiftet taget et kæmpe skridt op og har måtte vende sig til det hele meget hurtigere, end hvad der helt sikkert har været planen, pga. alle vores skader. Alene i efteråret spillede han flere kampe for FCK, end han gjorde hele forrige sæson for AGF. Jeg tror, at stage var tiltænkt rollen som midtbanespilleren, der kunne smides ind på midten og på kanten i løbet af kampene for at ændre et kampbillede. Skade på skade på skade har dog rykket Falk væk fra midten, hvilket reelt set efterlader Jens Stage som eneste bud på makker til Zeca på den centrale midtbane. Jeg siger ikke, at han har spillet bedre end holdet her i foråret, synes bare heller ikke, at han er faldet igennem. Han var elendig i går (ligesom alle andre på banen, selv Kalle), og han skal arbejde med sin boldomgang, men jeg tror på ham.

    Kaufmann har vi ikke set meget til. Han var virkelig også dårlig i går, men igen - det var alle. I kampene mod Celtic så vi, hvad han kan bidrage med af ungdommelig gå på mod, fart og styrke. Ham tror jeg rigtig meget på. Især med en Jonas Wind ved siden af ham, som har et så godt øje for medspillerne.

    Grytebust var på papiret en stærk signing, men har floppet. Helt enig. Og Bartolec virker som en helt anden spiller. Jeg tror og håber begge er væk igen til sommer. Men omvendt - det er jo heller ikke fordi, at de udenlandske indkøb bare har slået til fra dag 1? Biel, Santos, Oviedo? Det handler vel i høj grad om, hvilke spillere fra den hjemlige andedam vi henter - fordi der løber da immervæk et par spillere rundt, der ville pynte hos os. På den anden side, det ville alle spillere vist pt :-)

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Skade på skade på skade har dog rykket Falk væk fra midten, hvilket reelt set efterlader Jens Stage som eneste bud på makker til Zeca på den centrale midtbane.
    Her er jeg vildt uenig. Det er alt for fastlåst tænkning at sige, at Stage er eneste alternativ. Når det så åbenlyst ikke fungerer med Zeca og Stage i kampe, hvor vi må og skal producere noget frem ad banen, nytter det ikke noget bare at blive ved med at prøve. Falk SKAL spille derinde, og så må man finde ud af, hvad man gør på kanten. Når Fischer ikke var klar til at starte inde i går, er det selvfølgelig ikke supergode muligheder, vi har at vælge mellem, enig, men det er stadig bedre end det håbløse idéforladte spil, vi ser med Stage centralt. Oviedo, Thomsen eller Daramy kunne trods alt have spillet på kanten i går.

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Men omvendt - det er jo heller ikke fordi, at de udenlandske indkøb bare har slået til fra dag 1? Biel, Santos, Oviedo? Det handler vel i høj grad om, hvilke spillere fra den hjemlige andedam vi henter
    Helt bestemt. Det ændrer dog ikke på min pointe: At det ikke nødvendigvis gør det SÅ meget nemmere at køre spillere ind, bare fordi de er hentet i superligaen, hvilket man ellers kunne tro, når man hører transferchefens udtalelser. Og lige Santos startede nu ellers ret godt, men har siden ikke helt kunnet leve op til prædikatet "Københavns nye målkonge", eller hvad det nu var, han blev kaldt på FCK.dk :-)
    HIC SUNT LEONES

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Kampen i går viser jo med al tydelighed, at vi er totalt afhængige af N'Doye. Han har spillet 12 ligakampe i år, med 10 sejre og 2 nederlag (deraf et mod FCM). Indtil Esbjerg-kampen havde vi altså vundet alle kampe med Doye fra start på nær mod FCM. I de 12 kampe, han har misset, har vi 6 sejre, 2 uafgjorte og 4 nederlag.

    Det er soleklart, at man simpelthen ikke kan fedt-spille sig mod defensive hold uden Doye.

    Han er 35 år gammel og har kontraktudløb til sommer. Vi kan ganske enkelt ikke sætte vores lid til ham i næste sæson. Måske kan han spille en kamp hist og her, men når hele vores taktik er bundet op på EN spiller, så skal det altså være en, der kan spille alle kampe.

    Altså må den altoverskyggende førsteprioritet til sommer være at hente en afløser for Doye. Et monster i hovedspillet både offensivt og defensivt, en stærk opspilsstation og en kølig afslutningsfod. Vi var også totalt afhængige af Santander. Det kan jo for fanden ikke være så kompliceret at se for ledelsen!

    Malmö hentede Thelin. Partizan hentede 23-årige Umar Sadiq i Roma for 15 mio. kroner, som har bombet helt vildt og ville have passet perfekt på profilen. De kom begge på lejekontrakter med købsoptioner. Santander er bænket i Bologna. Zohore er frosset ude i West Brom. Et klassisk gammelt låg som Milan Skoda er lige skiftet til et tyrkisk bundhold på en fri transfer og har bombet både før og efter skiftet. Jeg har før nævnt Dominic Vinicius og Maurides, der begge er frosset ude i Kina. Hvor svært kan det være? Der er jo dusinvis af den type. Sæt nu igang!

  8. De følgende 8 brugere er enige:

  9. #125
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Det er problemet i en nøddeskal. Det er, som om Ståle egentlig gerne vil lægge om til en mere teknisk betonet spillestil og derfor henter spillere som Santos, Varela, Pep Biel og Mudrazija og bruger Falk centralt og spiller med Fischer på kanten, selvom han ikke fylder meget defensivt. Men når det så gælder, skal vi altid tilbage til basics og spille med bolde op i hovedet på en angriber, uanset om vi så har en inde, der kan håndtere det, og med Stage og Zeca centralt.

    Stå nu ved din norske opdragelse og hent Silberbauer-typer til kanten og Santander-kloner til angrebet. Se, hvad der virker, se på salgshistorikken og ratioen mellem store salg af henholdsvis powerspillere og tekniske spillere.

    PS: Jeg foretrækker en mere teknisk betonet spillestil med fokus på offensiven og bifalder derfor indkøbene, men de fungerer bare ikke optimalt under Ståle.
    HIC SUNT LEONES

  10. De følgende 5 brugere er enige:

  11. #126
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Ace Se meddelelser
    Det er problemet i en nøddeskal. Det er, som om Ståle egentlig gerne vil lægge om til en mere teknisk betonet spillestil og derfor henter spillere som Santos, Varela, Pep Biel og Mudrazija og bruger Falk centralt og spiller med Fischer på kanten, selvom han ikke fylder meget defensivt. Men når det så gælder, skal vi altid tilbage til basics og spille med bolde op i hovedet på en angriber, uanset om vi så har en inde, der kan håndtere det, og med Stage og Zeca centralt.

    Stå nu ved din norske opdragelse og hent Silberbauer-typer til kanten og Santander-kloner til angrebet. Se, hvad der virker, se på salgshistorikken og ratioen mellem store salg af henholdsvis powerspillere og tekniske spillere.

    PS: Jeg foretrækker en mere teknisk betonet spillestil med fokus på offensiven og bifalder derfor indkøbene, men de fungerer bare ikke optimalt under Ståle.
    Helt enig.

    Skal vi have de tekniske spillere, du nævner, på banen og (samtidig ikke have en stor stærk angriber), er vi simpelthen nødt til at give op med den stramme 442 og gå over i en FCN-formation. Bjellands største force er de præcise lange pasninger. Det er totalt ubrugeligt uden en target man! Bengtssons største (eneste?) force er præcise indlæg. Også totalt ubrugeligt uden en target man. Fischer på kanten fungerer simpelthen bare ikke, hvis angriberne ikke kan lægge bolde af til ham. Sådan kunne man blive ved. Desuden er det totalt komisk, at vi er så ringe på både defensive og offensive dødbolde.

  12. De følgende 5 brugere er enige:

  13. #127
    Tilmeldingsdato
    Jan 2008
    Indlæg
    499

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Jeg kunne godt se Simon Tibbling i Fc.København �� Ståle har været efter ham før - mon ikke han er billigere til sommer
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ystem-tibbling

  14. De følgende 2 brugere er enige:

  15. #128
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Bigtimebowler Se meddelelser
    Jeg kunne godt se Simon Tibbling i Fc.København �� Ståle har været efter ham før - mon ikke han er billigere til sommer
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ystem-tibbling
    Det kunne jeg ærligt ikke, som andet en rotation i stedet for Thomsen. Jeg er enig med Ace. Ståle kan lave hold med Betonakser, powerbacks, kontrollerende centrale midtbanespillere og fysiske pragteksemplarer i front. Der passer Tibbling ikke ind.
    Jeg synes stadig vi mangler makkeren til Zeca. Generalen der dikterer pasningspillet, råber af medspiller og holdet hagen højt. Andre køb end en sådan spiller til den centrale midt vil bare være ekstra fyld. Tibbling er en dejlig spiller når han er bedst, men Falk light er ikke hvad vi mangler.

  16. #129
    Tilmeldingsdato
    Aug 2007
    Indlæg
    943

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Der er blevet snakket en del om hvorvidt vores nye spillere er flop eller lykkes - primært udfra hvor dyre de har været og hvor meget/godt de spiller.

    Et helt fair parameter at vurdere ud fra. Jeg tror dog at vores ledelse ser anderledes på især floppene.

    Vores nye indkøbsstrategi betyder at vi køber yngre og dyrere spillere med henblik at kunne få dygtigere spillere og sælge dem dyrere. Set i dét lys, så tror jeg de kan acceptere, at der er en %-del af vores salg (de såkaldte flop), der måske ikke kan sælges dyrere end de blev købt, men som alligevel sælges med et relativt lille underskud. Dét underskud opvejes langt af potentialet for succes og store salg. At tabe 500.000 euro på en spiller man har givet 3 mio for, er langt mindre risikabelt end at håbe på en lottokupon til 500.000 kan skydes afsted for 5 mio tre år senere.

    Min pointe er altså at vores samlede tab på spillere der ikke slår til, er ikke steget (markant) men det er vores chance for sportslig og økonomisk succes.

    SÅ ja, isoleret set er det selvfølgelig ærgerligt hvis Bartolec eller Stage ikke slår til, men jeg tror nok de skal blive solgt for noget der ligner deres købesum.

    Worst case er altså et lille tab men best case er kæmpe salg.

    Hvad angår den samlede succes på transfersiden, så tror jeg at både vi og de fleste andre klubber vi kan sammenligne os med, ligger på et niveau der 1/3 flop, 1/3 mjeh og 1/3 succes/kæmpesucces (Det kan sagtens være andre satser, det er ikke så vigtigt). Og det kan være svært ændre meget på, men én af de bedre måder tror jer er ved at løfte bundniveauet omend det kan blive dyrt på den enkelte transfer, men opvejes af potentialet for succes.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #130
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Jeg synes stadig vi mangler makkeren til Zeca. Generalen der dikterer pasningspillet, råber af medspiller og holdet hagen højt. Andre køb end en sådan spiller til den centrale midt vil bare være ekstra fyld. Tibbling er en dejlig spiller når han er bedst, men Falk light er ikke hvad vi mangler.
    Enig. Endvidere har vi Mudri, som også er lidt samme type, hvis han ellers nogensinde bliver frisk.

    Måske er det en gammeldags tankegang, men jeg savner i den grad også en ledertype på midtbanen, som kan tage medspillerne i kraven, når det går dårligt. Jeg elsker Zeca, men jeg synes han har klare mangler på det område.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #131
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Enig. Endvidere har vi Mudri, som også er lidt samme type, hvis han ellers nogensinde bliver frisk.

    Måske er det en gammeldags tankegang, men jeg savner i den grad også en ledertype på midtbanen, som kan tage medspillerne i kraven, når det går dårligt. Jeg elsker Zeca, men jeg synes han har klare mangler på det område.
    Enig, Zeca er en gudsbenådet kriger, duelspiller og bolderobrer. Den bedste superligaen nogensinde på de 3 kriterier. Men han er ikke en general og ledertype der dirigerer de andre. Og han kan ikke styre pasningsspillet på samme måde som nogle af de tidligere midtbanegeneraler.

  21. #132
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Djurgården og FC åbenbart 3,5 mil, fra hinanden, i forhold til en Sotte handel, iflg. bold.dk. Om det er sek, eller dkk og hvilken totalpris, der kræves, nævnes ikke...

  22. #133
    Tilmeldingsdato
    Oct 2016
    Indlæg
    1,183

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Citat Oprindeligt indsendt af Jt80 Se meddelelser
    Djurgården og FC åbenbart 3,5 mil, fra hinanden, i forhold til en Sotte handel, iflg. bold.dk. Om det er sek, eller dkk og hvilken totalpris, der kræves, nævnes ikke...
    Fem millioner svenske ifølge Expressen.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:

  24. #134
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    3,5 DKK så :-) Gad vide hvor meget vi vil have totalt. Har hørt rygter om 15 mil sek...

  25. #135
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Til- og afgange, sommeren 2020

    Har det været bragt op, at Mumin fra FCN er gratis her til sommer?

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...aelland-profil

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 4 users browsing this thread. (0 members and 4 guests)

Lignende emner

  1. Til- og afgange, sommeren 2019
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2155
    Sidste Meddelelse: 24.06.20, 22:26
  2. Svar: 55
    Sidste Meddelelse: 08.02.20, 10:09
  3. Krystalkugle: Hvordan ender grundspillet 2019/2020
    By tobynator in forum De korte linier
    Svar: 54
    Sidste Meddelelse: 26.07.19, 19:08
  4. Til- og afgange, sommeren 2018
    By Kiwi in forum Transferforum
    Svar: 2171
    Sidste Meddelelse: 05.11.18, 15:19
  5. Til- og afgange, sommeren 2013
    By Devil in forum Transferforum
    Svar: 190
    Sidste Meddelelse: 23.05.13, 12:52

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •