Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
99. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • EFB vinder

    24 24.24%
  • Uafgjort

    23 23.23%
  • FCK vinder

    52 52.53%
Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Asså, det er da fint med variation i standardsituationerne, men kasper har jo helt ret i, at hovedproblemet i efteråret (og i øvrigt også sidste sæson, hvis jeg ikke husker galt) har været, at størsteparten af hjørnesparkene er røget lige ind i maven på forsvarsspilleren ved forreste stolpe. Dengang Gravgaard og Allbäck (og Hangeland, bortset fra, at han ikke var så god til at heade dem ind, selv om han kom frem til dem) var en konstant trussel på hjørnespark, var det jo ikke, fordi der blev lavet alle mulige frække variationer. Der blev bare sparket solide, klassiske hjørnespark ind i skallen på gode headere, der havde fysikken og timingen til at komme højest og teknikken til at heade dem ind.
    Det er egentlig rimeligt simpelt

    vores modstandere ved jo nøjagtig, hvordan de skal dække os op på hjørnespark og når man i løbet af en kamp FCK i hovedparten er den dominerende part og tilegner sig, mange frispark/hjørnespark så kunne det være befriende at vi i det mindste har øvet andre variationer. Min observation igennem mange år virker det altså bare alt for random/gennemskueligt.

    1. Bold til forreste stolpe og håbe på den bliver snittet videre.
    2. Bold til bagerste stole og håbe på N'Doye eller et andet stort skur vi har :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er egentlig rimeligt simpelt

    vores modstandere ved jo nøjagtig, hvordan de skal dække os op på hjørnespark og når man i løbet af en kamp FCK i hovedparten er den dominerende part og tilegner sig, mange frispark/hjørnespark så kunne det være befriende at vi i det mindste har øvet andre variationer. Min observation igennem mange år virker det altså bare alt for random/gennemskueligt.

    1. Bold til forreste stolpe og håbe på den bliver snittet videre.
    2. Bold til bagerste stole og håbe på N'Doye eller et andet stort skur vi har :)
    Enig. Jeg synes også, det handler om mere end et godt indlæg og gode headere. Det handler også om gode løbsmønstre go gode screeninger, som skaber plads til headerne.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Aug 2019
    Indlæg
    7

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Du glemmer at trække de 4 x straffe fra - har du ellers pænt gjort på de tidligere år du har listet op.
    Dvs. 4 mål på standardsituationer... indtil videre - hvilket jeg vil mene er elendigt.

    Gad godt se en stat på, hvor mange gange Fischer ikke har fået den forbi forreste mand på et hjørnespark - det skriger jo til himlen.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #19
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Vi havde på et tidspunkt et "screeningstog", hvor Zanka, Johansson, Delaney, Santander/Cornelius og NJ (okay, 5 gode headere på en gang, plus en indlægsfod fra Ludwig.. nizzle..) stod samlet, og hjalp med at screene for modstanderne, for derefter at løbe ud i nogle positioner.

    Det har vi ikke rigtig i dag, hvor vi kun har 2-3 gode headere (N'Doye, Pieros, og så en af midterforsvarerne) i boksen på hjørnespark. Det er numerisk nemmere for modstanderen at dække vores gode headere op, og med en mangel på indøvede detaljer, gør vi det ikke meget sværere for modstanderen at løse opgaven.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. Den følgende bruger er enig i dette:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det har vi ikke rigtig i dag, hvor vi kun har 2-3 gode headere (N'Doye, Pieros, og så en af midterforsvarerne) i boksen på hjørnespark. Det er numerisk nemmere for modstanderen at dække vores gode headere op, og med en mangel på indøvede detaljer, gør vi det ikke meget sværere for modstanderen at løse opgaven.
    Du har da uden tvivl en pointe, ligesom Eraz har en pointe i, at vores dødbolde ofte har været ensformige (udadtil). Det ser i hvert fald sådan ud. Men hvis man nu skal udfordre de herrer lidt (og jeg kender ikke svaret), har I så rent faktisk kigget grundigt på vores dødbolde? Jeg er med på, at der ikke er ret mange er vildt kreative (f.eks aflevering til mand udenfor felt osv), men derfor kan der jo sagtens være ret stor variation i spillerne løbemønster, screeninger, placering af bold osv. Selvfølgelig kan en helt anden kombination virke overraskende, men ofte vil kombinationer som ligner hinanden men som er forskellige i detaljen sikkert være mindst lige så farlige.

    Men det bliver da spændende at se, om vi har lidt nyt i posen til foråret. Nu har der i hvert fald været en træningslejr at træne det i. Og så ville det nok hjælpe ret meget, hvis vores spark blev bedre, for ellers kan de andre spillere ændre løbemønstre og screeninger nok så meget de vil, uden at det hjælper noget som helst.

    Forøvrigt søger FCK da vist en dataanalytiker. Her er et område, hvor den kommende mand/kvinde kan bruge lidt tid.

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt søger FCK da vist en dataanalytiker. Her er et område, hvor den kommende mand/kvinde kan bruge lidt tid.
    Dataanalytiker ja tak :)

    Måske vedkommende medbringer Benhams Smartodds system :). Ej det var nok at gå et skridt for langt :D

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #22
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Forøvrigt søger FCK da vist en dataanalytiker. Her er et område, hvor den kommende mand/kvinde kan bruge lidt tid.
    Det handler desværre på ingen måde om sportslige data, men blot om, hvordan de får flere i Parken og købe flere hotdogs og svinedyre spillertrøjer: https://www.fck.dk/nyhed/stillingsop...g-data-analyst
    Sidst redigeret af Garneren : 11.02.20 kl. 15:00
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  13. De følgende 6 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det handler desværre på ingen måde om sportslige data, men blot om, hvordan de får flere i Parken og købe flere hotdogs og svinedyre spillertrøjer: https://www.fck.dk/nyhed/stillingsop...g-data-analyst
    Øv :( nu blev jeg ellers så glad

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Inspireret af Kiwis indlæg tog jeg mig tiden til at kigge på vores scoringer fra 15/16 sæsonen og frem. Jeg har opdelt målene i hjørnespark, direkte frispark, straffespark, indlæg, langskud, selvmål og andet. Andet dækker over ret mange forskellige typer scoringer fx mål efter generobringer, lange afleveringer, spil gennem midten, kombinationsspil, ’tilældige’ bolde, omstillinger og hvad man ellers kan forestille sig. Dermed er det alt fra de mere spektakulære mål til de mere ’klassiske’ mål, hvor man bare spiller bolden godt rundt og får en afslutning på. Tallene er angivet som enten samlede antal mål (mål pr. kamp) eller antal mål (%-andel af samlede antal mål).

    Spillestilen har haft små ændringer i perioden afhængigt af hvilke spillere der var til rådighed, men over brede strøg har den været meget ens. Det synes jeg også reflekterer sig i hvordan målene fordeler sig. Den største forskel mellem sæsonerne er primært Robert Skov (hvor vi også scorede på flere straffespark og formentligt også fik tilkendt flere) og at vi i 16/17-sæsonen scorede en del langskudsmål (opgjort som mål scoret udenfor feltet). Vi ser også en stigende tendens til, at vi scorer flere mål i ’andet’-kategorien – den er dog så bredt defineret, at det er svært at blive meget klogere på det. Jeg synes selv det skyldes, at vi har fået mere variation i vores spil.

    I forbindelse med hjørnesparksspørgsmålene kan man se, at vi scorer det samme antal mål. Andelen af målene fra hjørnespark er faldet, men det skyldes udelukkende, at vi har scoret flere mål i alt. Derfor kan fornemmelsen godt være, at vi er blevet dårligere på hjørnespark alligevel. Det kan måske skyldes, at vi ikke skaber så mange chancer på hjørnespark som tidligere – men målene er der nu stadig.

    Hvor meget mere man kan udlede fra tallene kan jeg ikke sige og jeg havde selv håbet på, at se et mere klart mønster. Nu deler jeg alligevel tallene for jeg har trods alt allerede brugt tiden og så kan i lige så godt også kaste et kritisk blik på dem.

    Sæson Mål i alt Hjørnespark Direkte frispark Straffespark Indlæg Langskud Andet Selvmål
    18/19 86 (2,4) 9 (10%)
    8 (9%)
    7 (8%)
    20 (23%)
    8 (9%)
    33 (38%)
    1 (1%)
    17/18 69 (1,9) 8 (12%)
    3 (4%)
    1 (1%)
    20 (29%)
    4 (6%)
    30 (43%)
    3 (4%)
    16/17 74 (2,1) 9 (12%)
    2 (3%)
    2 (3%)
    16 (22%)
    14 (19%)
    28 (38%)
    3 (4%)
    15/16 62 (1,9) 10 (16%)
    1 (2%)
    4 (7%)
    15 (24%)
    6 (10%)
    24 (39%)
    2 (3%)

  17. De følgende 12 brugere er enige:

  18. #25
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Tak Kenney.

    Jeg synes det er super interessant. Hvad der kunne gøre det endnu mere interessant er, hvis der er en som kan finde antal hjørnespark i de forskellige sæsoner, så vi kan se om vores effektivitet er faldet. Ligesom det kunne være interessant at sammenligne med de andre klubber.

    Jeg fandt tidligere den her over første halvdel af 18/19 sæsonen: https://oddsforum.dk/superliga/super...r-suveraent-an

    Her ligger vi på nogenlunde samme effektivitet (mål på 3,5% af hjørnespark) som de fleste andre superligahold. Og så springer FCM i øjnene med 8,1%, hvilket for et meget dominerende superligahold, næsten må betyde et mål pr. kamp.
    Hvis dette er et billede for alle andre sæsoner, så er jeg enig i, at vi ligger lidt for lavt i forhold til, hvad vi burde. Forøvrigt sjovt at se, at AGF som er næstdårligst offensivt, samtidig er bedst defensivt på hjørnespark.

    Jeg ved heller ikke, om statistikken medtager mål i "anden bølge", hvor FCM i hvert fald for et par sæsoner siden var absurd stærke.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    rsj

  20. #26
    Tilmeldingsdato
    Feb 2013
    Indlæg
    466

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Fischer skadet igen igen, hvad er det lige der sker i den fysiske sektor i FCK, siden holdet plages af skader ustandseligt? De vælter jo nærmest ind!!

  21. De følgende 2 brugere er enige:
    NHA, rsj

  22. #27
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af peterandreasen Se meddelelser
    Fischer skadet igen igen, hvad er det lige der sker i den fysiske sektor i FCK, siden holdet plages af skader ustandseligt? De vælter jo nærmest ind!!
    Det bliver vel til en start 11'er der lyder sådan mod Esbjerg:

    Joronen
    Varela-PapaG-Bjelland-Bengtsson
    Falk-Stage-Zeca-Daramy
    N'Doye-Santos

    Ideal lineup for mig er, når alle er på højeste niveau i truppen:
    Joronen
    Verala-Ragnar-Bjelland-Oviedo
    Mudrazija-Falk-Zeca-Fischer
    N'Doye-Wind

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Oct 2004
    Indlæg
    613

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Bortset fra Joronen.... så er jeg enig :-)

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Nov 2013
    Indlæg
    74

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Løven Se meddelelser
    Det bliver vel til en start 11'er der lyder sådan mod Esbjerg:

    Joronen
    Varela-PapaG-Bjelland-Bengtsson
    Falk-Stage-Zeca-Daramy
    N'Doye-Santos

    Ideal lineup for mig er, når alle er på højeste niveau i truppen:
    Joronen
    Verala-Ragnar-Bjelland-Oviedo
    Mudrazija-Falk-Zeca-Fischer
    N'Doye-Wind
    Udover at Joronen spiller i Italien, og du formentlig mener Johnsson, så er jeg enig i budet på opstillingen i Esbjerg

  26. Den følgende bruger er enig i dette:

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg vil tro, at Biel spiller i stedet for Stage. Med sin skade er jeg ikke overbevist om, at Stage er klar til en startplads. Det kan selvfølgelig også være, at Thomsen er i spil til venstre kant og at Daramy for højre side.

Side 2 af 11 FørsteFørste 12345 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (26.07.15 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 29.07.15, 10:09
  2. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 17.03.15, 19:51
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  4. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •