Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
99. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • EFB vinder

    24 24.24%
  • Uafgjort

    23 23.23%
  • FCK vinder

    52 52.53%
Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste
Viser resultater 136 til 150 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

  1. #136
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vedr. kampen i Esbjerg, så havde vi måske chancerne til 2-3 mål ja, men så havde Esbjerg vel chancerne til 4? De vinder fortjent med én pind. Vi dominerer som altid på bolden, men skaber jo INTET. Denne tendens var nøjagtig den samme i efteråret, hvor forklaringen var udmattede spillere. Når jeg så ser sådan en præstation mod Esbjerg oven på en lang vinterpause, ja så tillader jeg at konkludere, at Ståle i for ringe grad formår at udvikle holdet.
    Bare lige en kort kommentar om chancerne mod Esbjerg. Den eneste grund til, at de er i nærheden af samme xG som os, er jo den freak-friløber, de får i slutningen af anden halvleg. Vi tilspiller os nok (store) chancer til, at vi normalt ville vinde den kamp rimelig komfortabelt.

    https://twitter.com/tapinfodbold/sta...08823034101761

  2. #137
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg vil gerne medgive, at spillet ikke flyder. Og den primære grund til at spillet ikke flyder, er at vi mangler spillere på kanten/midtbanen med eksplosiv gennembrudsfart. Varela var den eneste, som for alvor viste det kontinuerligt i kampen i Esbjerg. Pierre viste det også til dels, men han er mere afhængig af at blive sat op til det af medspillerne end Varela, som kan sætte tempoet selv, og selv skabe noget fra positionen.

    På kanterne ser det lige pt. noget værre ud. Siden Fischer fik sin skade i Vendsyssel, har han mistet meget af sin fart, og især sin eksplosivitet. Og at han er ude igen med en mindre skade er ikke noget godt tegn. Daramy er blevet 18 år, og skal bruge et år eller to på at kroppen for alvor kan finde ud af at håndtere både at han bygger på i muskelmasse for at undgå skader, samt at få den til at fungere optimalt, så han kan bruge den øgede muskelmasse til at sætte tempo. Thomsen har aldrig været den hurtigste og mest eksplosive spiller, og Pep Biel er stadig ved at lære at spille FCK-kant i stedet for 10'er, samt at bygge på sit spil. Derfor er det vigtigt at have nogle, der kan sætte tempo inde centralt. Det kan Falk og det kan Mudrazija. Kroaten er bare skadet.. igen..
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #138
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Bare lige en kort kommentar om chancerne mod Esbjerg. Den eneste grund til, at de er i nærheden af samme xG som os, er jo den freak-friløber, de får i slutningen af anden halvleg. Vi tilspiller os nok (store) chancer til, at vi normalt ville vinde den kamp rimelig komfortabelt.

    https://twitter.com/tapinfodbold/sta...08823034101761
    Jeg skal ikke gøre mig klog på statistik og hvordan man kategoriserer xG. Dog tæller jeg én stor chance til os selv (N'Doye på hovedet) samt en række halve muligheder. Derimod tæller jeg tre store plus et mål til EFB (brændt straffe, friløber til Yakovenko, hovedstød på stangen).

    Så kan man lave xG, yG og zG herfra og til månen, det overbeviser mig ikke om, at vi fortjente sejren bedømt på antallet af chancer.

  5. De følgende 4 brugere er enige:

  6. #139
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg skal ikke gøre mig klog på statistik og hvordan man kategoriserer xG. Dog tæller jeg én stor chance til os selv (N'Doye på hovedet) samt en række halve muligheder. Derimod tæller jeg tre store plus et mål til EFB (brændt straffe, friløber til Yakovenko, hovedstød på stangen).

    Så kan man lave xG, yG og zG herfra og til månen, det overbeviser mig ikke om, at vi fortjente sejren bedømt på antallet af chancer.
    Jeg ved ikke, hvordan de kategoriserer et straffe. Den er vist ikke med. Men både N'Doye og Stages chancer er imo ret meget større end Austins to forsøg. De er begge (NDoye og Stage) helt upresset 2-3 meter fra mål - Austin er presset (omend ikke meget af Pierre) og langt ude i feltet. Så set ud fra dygtighed, så er det da bestemt fortjent at Efb vinder. Ud fra antal af forsøg generelt og dominans i spillet, så bør vi (ifølge Søren Q's statistik) nok have mindst uafgjort. Men "fortjent" er et ganske ubrugeligt begreb i fodbold. Vi var ikke dygtige nok til at score på de få men ret store chancer vi fik, og så taber man på en sløj dag.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #140
    Tilmeldingsdato
    Feb 2003
    Indlæg
    668

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    xG ?

    Er det ikke sådan noget FCM har opfundet, for at Rasmus Ankersen kan få lidt løn?

    Hvad med bare at stikke den subjektive finger i jorden, og så lave vurderingen af en kamps forløb ud fra det?: "Jeg synes, at vi havde bolden mest, havde flest chancer, flest skud på mål- og forøvrigt var det andet holds spillere en samling bonderøve(gælder for alle andre hold)- Ergo: Vi skulle have vundet!"
    Caligula7611:51
    wtf? jak med noget nyt? Først? *sætter kryds i kalenderen*

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #141
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Bare lige en kort kommentar om chancerne mod Esbjerg. Den eneste grund til, at de er i nærheden af samme xG som os, er jo den freak-friløber, de får i slutningen af anden halvleg. Vi tilspiller os nok (store) chancer til, at vi normalt ville vinde den kamp rimelig komfortabelt.

    https://twitter.com/tapinfodbold/status/1228708823034101761
    Et problem med xG i den her sammenhæng er, at det bliver misvisende (hvilket det også bliver i mange andre sammenhænge, men det er en god måde at kvantificere afslutninger bedre på end bare at kigge på antal skud på mål og udenfor mål). Med straffesparket (der også kom efter en friløber) har de større chancer end os (og dermed er chancevurderingen forkert i grafen) og hvor du peger på Esbjergs anden friløber, der giver dem en høj xG, så kan man lige så vel pege på N’Doyes hovedstød. Baseret på den graf, kan man da bestemt heller ikke påstå, at vi tilspillede os nok store chancer – vi havde altså kun en.

    Austins hovedstød tæller heller ikke for store chancer, men uanset hvordan man vender og drejer det, så endte de med at være store chancer. Bolden lå godt, hans tilløb var rigtig godt og han var dækket af Pierre (altså umarkeret). Det er selvfølgelig en ’lille’ chance, og det kræver et rigtig godt hovedstød, men chancen bliver nu betydeligt større når man tager højde for de faktorer jeg nævner (noget man nok ikke kan lave en model over). At han kommer frem til en næsten identisk chance, der ramte overliggeren, vidner jo meget godt om det.

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved ikke, hvordan de kategoriserer et straffe. Den er vist ikke med. Men både N'Doye og Stages chancer er imo ret meget større end Austins to forsøg. De er begge (NDoye og Stage) helt upresset 2-3 meter fra mål - Austin er presset (omend ikke meget af Pierre) og langt ude i feltet. Så set ud fra dygtighed, så er det da bestemt fortjent at Efb vinder. Ud fra antal af forsøg generelt og dominans i spillet, så bør vi (ifølge Søren Q's statistik) nok have mindst uafgjort. Men "fortjent" er et ganske ubrugeligt begreb i fodbold. Vi var ikke dygtige nok til at score på de få men ret store chancer vi fik, og så taber man på en sløj dag.
    I min optik er man på ingen måde dominerende, bare fordi vi har mest boldbesiddelse. Esbjerg greb kampen an som de burde, fik føringsmålet og forsvarede det ganske komfortabelt. Derimod kæmpede vi med overhovedet at komme frem til afslutninger, vi kom ikke frem til nogle store chancer og vores spil blev reduceret til at flytte bolden rundt og slå indlæg (som Esbjerg ikke havde problemer med at håndtere). Derudover havde vi problemer med at lukke af bagtil og tillader blandt andet to friløbere.
    Det efterlader i hvert fald ikke indtrykket af, at vi var særlig dominerende – og slet ikke når man tager højde for modstanderens kvalitet på papiret.

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jeg køber heller ikke at han ikke formår at udvikle på holdet og dets spillestil. Vi har i cirka et år villet praktisere en mere teknisk baseret spillestil langs jorden, og har været i gang med at hente spillere til det formål i de seneste transfervinduer. For et år siden hentede vi Varela og Mudrazija, som er mere teknisk betonede spillere, og i sommers hentede vi Nelsson og Pep Biel, fordi det er spillere, som har en mere teknisk betonet baggrund. Med den trup vi har, ville det kunne give flg. startopstilling uden skader:
    Jeg er enig i, at Ståle har købt anderledes spillere og at det formentligt betyder en ændring i spillestilen. Jeg tvivler dog på, at han er villig til at give afkald på de aspekter han godt kan lide, til fordel for at få en anderledes spillestil til at fungere. At vi forsøger at bruge mere boldsikre forsvarsspillere, er ikke noget nyt, ligesom vi også bla. hentede Stephan mhp. At kunne spillere bolden mere op fra forsvaret. Det fungerede dog ikke fantastisk og vi faldt hurtigt tilbage til de lange bolde – særligt på målmandsposten. De lange bolde har jo blandt andet den fordel, at man skipper meget af det opbyggende og kan rykke en hel masse spillere frem, samtidig med at modstanderen må bakke en del og det skaber ubalance hos de fleste. Derudover er der også chancen for, at man kan sende en spiller hurtigt i dybden. Det er især vores nødløsning, når en kompetent modstander presser højt.
    Som jeg ser det skal der gives afkald på noget af det defensive, hvor særligt kanterne skal have mere frie tøjler og så må midtbanen i højere grad fylde ud (selvfølgelig ikke når man er helt presset ned), men når Ståles forsvar i realiteten starter i angrebet, så er de mere teknisk begavede spillere stadig nødsaget til at bidrage væsentligt i defensiven.
    Sidst redigeret af Kenney : 17.02.20 kl. 21:52

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #142
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så hvis dit krav til fyring er strengere end 2 år uden mesterskab, så går jeg ud fra, at den går ved ethvert tabt mesterskab. Ja så kan jeg jo godt forstå, at du råber fyring et halvt år (!) efter vi sidst vandt titlen, når vi i morgen er 7 point efter FCM.
    Det er et anelse hysterisk krav ud fra mit syn og et scenarie hvor enhver kontinuitet og opbygning af hold selvfølgelig vil være tæt på umulig, da vi så reelt kommer til at skifte træner mindst 4-5 gange pr. årti.

    Men lad os da endelig få en ny træner ind til sommer, bruge massevis af millioner på nye spillere og nyt system, og så kan vi skifte igen sommeren efter, da det selvfølgelig vil være svært for en ny træner at sætte en sæson sammen, hvor man skal slå FCM's snit på 2,5 point (2,2 point som nu er jo fyringsårsag) og så kan vi jo gøre det sæson efter sæson, indtil FCM lærer at spille i Europa og smider point deraf i ligaen.

    Selvfølgelig er det lidt firkantet sat op (ligesom mit synspunkt, som er tæt på selvmord i dine øjne). Men bliver vi i de firkantede kasser, så vil jeg dog tro, at mit scenarie hvor man holder fast i Ståle (også selvom han laver nogle fejl og misser et mesterskab af og til) i længden vil være langt bedre resultatmæssigt, end det scenarie du pt. sætter op.

    Bliver foråret en lang skuffelse hvor vi ender et to-cifret antal point efter FCM og bliver efteråret en skuffelse, hvor det bare bliver ved med at gå ned af bakke, ja så kan man selvfølgelig kigge på Ståles situationen inden de 2 tabte mesterskaber er en realitet. Men at smide ham på porten til sommer (eller nu som flere herinde ønsker) er stadig i min verden helt væk. Især når manden bortset fra DM opfylder de andre ambitioner med store salg og deltagelse i Europæisk puljespil.
    Et reelt spørgsmål: Hvad kan man forvente af en klub som FCK ift. pointmæssigt gennemsnit?

    Jeg tror en stor del af frustrationen her på siden bunder i, at man ikke føler Ståle nogensinde kan stilles til regnskab for noget som helst. Som der blev nævnt tidligere, så har der altså været et hav af dygtige individer i klubben, som måtte lade livet fordi Ståle ønskede et anderledes setup - som var skræddersyet til ham. Dette er selvfølgeligt fuldt forståeligt, men så må man også kunne forvente bedre spil på banen, hvilket er ganske fundamentalt i underholdningsbranchen, og en væsentlig større succesrate (end vi ser nu) på transfermarkedet.

    Ovenstående er selvfølgelig ikke et angreb på dig Kasper.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #143
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Et reelt spørgsmål: Hvad kan man forvente af en klub som FCK ift. pointmæssigt gennemsnit?

    Jeg tror en stor del af frustrationen her på siden bunder i, at man ikke føler Ståle nogensinde kan stilles til regnskab for noget som helst. Som der blev nævnt tidligere, så har der altså været et hav af dygtige individer i klubben, som måtte lade livet fordi Ståle ønskede et anderledes setup - som var skræddersyet til ham. Dette er selvfølgeligt fuldt forståeligt, men så må man også kunne forvente bedre spil på banen, hvilket er ganske fundamentalt i underholdningsbranchen, og en væsentlig større succesrate (end vi ser nu) på transfermarkedet.

    Ovenstående er selvfølgelig ikke et angreb på dig Kasper.
    Meget enig. Det spil der bliver praktiseret nu, med det evindelige boldflytteri fra side til side, er direkte tilskuer uvenligt, og flugter ikke rigtig med at klubben befinder sig i underholdningsbranchen.
    Det vil ihvertfald ikke flytte flere tilskuere i Parken, og jeg synes det er lige så kedeligt som Hans Backes betonfodbold.
    Der skal spilles langt mere i længderetningen.

  15. De følgende 8 brugere er enige:

  16. #144
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Et reelt spørgsmål: Hvad kan man forvente af en klub som FCK ift. pointmæssigt gennemsnit?

    Jeg tror en stor del af frustrationen her på siden bunder i, at man ikke føler Ståle nogensinde kan stilles til regnskab for noget som helst. Som der blev nævnt tidligere, så har der altså været et hav af dygtige individer i klubben, som måtte lade livet fordi Ståle ønskede et anderledes setup - som var skræddersyet til ham. Dette er selvfølgeligt fuldt forståeligt, men så må man også kunne forvente bedre spil på banen, hvilket er ganske fundamentalt i underholdningsbranchen, og en væsentlig større succesrate (end vi ser nu) på transfermarkedet.

    Ovenstående er selvfølgelig ikke et angreb på dig Kasper.
    Jeg ved helt ærligt ikke, hvad et acceptabelt pointsnit er, hvis vi kigger på det isoleret set - for mig er 2,2 point i snit i efteråret med de udfordringer med nye spillere og skader mere end godkendt. Ståle har vist altid nævnt, at et snit på 2 point så længe vi er i Europa er godt. Det ligger vi et pænt stykke over selv med fredagens nederlag. I den kalkule ligger bare, at vi med det snit stadig vil ligge meget lunt til mht mesterskab, og det gør vi så bare ikke rigtig nu, da FCM ligger med 2,5 i snit inden dagens sejr. Måske skal man revurdere den kalkule i fremtiden. Det tror jeg egentlig også, at man kan læse ud fra udmeldingerne om større køb i fremtiden - man ved, at man skal blive endnu bedre.

    Mht at Ståle ikke stilles til regnskab for noget, så er jeg helt med på, at det er en frustration hos nogen. Jeg kan tydelig huske 17/18-sæsoner, hvor mange også ville have hans hoved på et fad. Gik man folk lidt på klingen, så var det min tydelige opfattelse, at det handlede næsten mere om "hævn" - altså nogen skal betale for katastrofesæsonen" - end at man lige havde en bedre trænerløsning. Argumentet var ofte alene, at "havde det være i en anden topklub var han røget" eller "alle andre end Ståle var blevet fyret" - forøvrigt også en argumentation, som du kan finde i denne tråd.
    Jeg forstår ærlig talt ikke den tankegang. Selvfølgelig er man frustreret, men man bliver næppe mindre frustreret af at fyre vores bedste løsning bare for at "han skal betale" for skuffelsen.

    Mht transfermarkedet, så har der været åbenlyse missere og der er plads til forbedringer. Men det har der også været i alle andre handlende klubber, og jeg tror sådan set, at bestyrelse og ejere er mere end tilfredse med transferdelen pt. Mht underholdningen, ja så er jeg med på, at vi kan spille mere direkte eller mere teknisk eller hurtigere, men man kan næppe være meget uenig i, at Ståle for det meste har en taktisk som virker både i DK og i udlandet - til forkel for alle andre danske hold. Og resultaterne er med garanti vigtigere både for klubben og for antallet af tilskuere.
    Sidst redigeret af k@sper : 17.02.20 kl. 21:24

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #145
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved helt ærligt ikke, hvad et acceptabelt pointsnit er, hvis vi kigger på det isoleret set - for mig er 2,2 point i snit i efteråret med de udfordringer med nye spillere og skader mere end godkendt. Ståle har vist altid nævnt, at et snit på 2 point så længe vi er i Europa er godt. Det ligger vi et pænt stykke over selv med fredagens nederlag. I den kalkule ligger bare, at vi med det snit stadig vil ligge meget lunt til mht mesterskab, og det gør vi så bare ikke rigtig nu, da FCM ligger med 2,5 i snit inden dagens sejr. Måske skal man revurdere den kalkule i fremtiden. Det tror jeg egentlig også, at man kan læse ud fra udmeldingerne om større køb i fremtiden - man ved, at man skal blive endnu bedre.

    Mht at Ståle ikke stilles til regnskab for noget, så er jeg helt med på, at det er en frustration hos nogen. Jeg kan tydelig huske 17/18-sæsoner, hvor mange også ville have hans hoved på et fad. Gik man folk lidt på klingen, så var det min tydelige opfattelse, at det handlede næsten mere om "hævn" - altså nogen skal betale for katastrofesæsonen" - end at man lige havde en bedre trænerløsning. Argumentet var ofte alene, at "havde det være i en anden topklub var han røget" eller "alle andre end Ståle var blevet fyret" - forøvrigt også en argumentation, som du kan finde i denne tråd.
    Jeg forstår ærlig talt ikke den tankegang. Selvfølgelig er man frustreret, men man bliver næppe mindre frustreret af at fyre vores bedste løsning bare for at "han skal betale" for skuffelsen.

    Mht transfermarkedet, så har der været åbenlyse missere og der er plads til forbedringer. Men det har der også været i alle andre handlende klubber, og jeg tror sådan set, at bestyrelse og ejere er mere end tilfredse med transferdelen pt. Mht underholdningen, ja så er jeg med på, at vi kan spille mere direkte eller mere teknisk eller hurtigere, men man kan næppe være meget uenig i, at Ståle for det meste har en taktisk som virker både i DK og i udlandet - til forkel for alle andre danske hold. Og resultaterne er med garanti vigtigere både for klubben og for antallet af tilskuere.
    At folk ikke har en bedre trænerløsning ved hånden, synes jeg ikke man kan belemre dem med. De trænere som kunne være interessante (og relevante) for FCK er der meget få herinde, som kender til. Det er lidt det samme med transfertrådene, hvor folk smider en masse navne fra Brasilien op, hvorefter de proklamerer, at xx kunne være en fremragende tilføjelse til truppen.

    Det leder selvfølgelig hen til spørgsmålet; Er Ståle den eneste som kan bringe europæisk succes (sådan da) til København? Jeg tror det ikke. Det betyder selvfølgelig heller ikke, at Ståle skal fyres, men som jeg skrev efter Malmø kampen - så må der ske et eller andet.

  19. De følgende 3 brugere er enige:

  20. #146
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Indlæg
    4

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg ved helt ærligt ikke, hvad et acceptabelt pointsnit er, hvis vi kigger på det isoleret set - for mig er 2,2 point i snit i efteråret med de udfordringer med nye spillere og skader mere end godkendt. Ståle har vist altid nævnt, at et snit på 2 point så længe vi er i Europa er godt. Det ligger vi et pænt stykke over selv med fredagens nederlag. I den kalkule ligger bare, at vi med det snit stadig vil ligge meget lunt til mht mesterskab, og det gør vi så bare ikke rigtig nu, da FCM ligger med 2,5 i snit inden dagens sejr. Måske skal man revurdere den kalkule i fremtiden. Det tror jeg egentlig også, at man kan læse ud fra udmeldingerne om større køb i fremtiden - man ved, at man skal blive endnu bedre.

    Mht at Ståle ikke stilles til regnskab for noget, så er jeg helt med på, at det er en frustration hos nogen. Jeg kan tydelig huske 17/18-sæsoner, hvor mange også ville have hans hoved på et fad. Gik man folk lidt på klingen, så var det min tydelige opfattelse, at det handlede næsten mere om "hævn" - altså nogen skal betale for katastrofesæsonen" - end at man lige havde en bedre trænerløsning. Argumentet var ofte alene, at "havde det være i en anden topklub var han røget" eller "alle andre end Ståle var blevet fyret" - forøvrigt også en argumentation, som du kan finde i denne tråd.
    Jeg forstår ærlig talt ikke den tankegang. Selvfølgelig er man frustreret, men man bliver næppe mindre frustreret af at fyre vores bedste løsning bare for at "han skal betale" for skuffelsen.

    Mht transfermarkedet, så har der været åbenlyse missere og der er plads til forbedringer. Men det har der også været i alle andre handlende klubber, og jeg tror sådan set, at bestyrelse og ejere er mere end tilfredse med transferdelen pt. Mht underholdningen, ja så er jeg med på, at vi kan spille mere direkte eller mere teknisk eller hurtigere, men man kan næppe være meget uenig i, at Ståle for det meste har en taktisk som virker både i DK og i udlandet - til forkel for alle andre danske hold. Og resultaterne er med garanti vigtigere både for klubben og for antallet af tilskuere.
    Kan du ikke selv se, du agerer som værende ret tungt investeret i Ståle? Dit eneste argument, gentaget ad nauseam i forskellige udformninger kort efter stort set ethvert indlæg, der stiller spørgsmålstegn ved Ståles evner, lader til at være, at fortidens succes skulle være garant for fremtidens i en dynamisk fodboldverden. Hvad er det komplekse ved selve spillet, der skulle være svært at genskabe for en anden træner?

    Der skal skam nok findes andre trænere, der kan vinde den danske Superliga hvert andet år med nær de bedste spillere i ligaen på alle positioner, og kan få holdet til at spille et par underholdende kampe om året, når alle A-landsholdspillerne er i topform på samme tid - samt endda at skabe et hold, der kan afholde middelmådige europæiske modstandere fra at score, uden at producere mere end en chance eller to selv, ved at spille ultra defensivt/organiseret, og arbejde hårdt. Jeg har aldrig set Ståles offensiv imponere uden at både kvaliteten og formen på de individuelle spillere er modstanderen totalt overlegen. Personligt er jeg klar til at tabe 3-4 til Esbjerg fremfor 0-1.

    Mit bud på, hvad de åbenlyse problemer på holdet skyldes, ville være, at flere af de særdeles dygtige spillere vi har, er meget lidt imponerede af Ståles tilgang til spillet, da de bliver kvalt. I den sammenhæng virker det morsomt, at Lucas Andersen skulle være seneste i rækken til nær garanteret at løse problemerne. Hvorfor i alverden skulle sådan en type spiller kunne levere offensivt med de sagnomspundne defensive pligter og dertilhørende skrigeri? Det skal beviseligt være på 28-årig-Grønkjær-niveau, før det fungerer - altså ikke én men to klasser over Superliga-niveau.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #147
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    At folk ikke har en bedre trænerløsning ved hånden, synes jeg ikke man kan belemre dem med. De trænere som kunne være interessante (og relevante) for FCK er der meget få herinde, som kender til. Det er lidt det samme med transfertrådene, hvor folk smider en masse navne fra Brasilien op, hvorefter de proklamerer, at xx kunne være en fremragende tilføjelse til truppen.

    Det leder selvfølgelig hen til spørgsmålet; Er Ståle den eneste som kan bringe europæisk succes (sådan da) til København? Jeg tror det ikke. Det betyder selvfølgelig heller ikke, at Ståle skal fyres, men som jeg skrev efter Malmø kampen - så må der ske et eller andet.
    Helt enig.

    Selvfølgelig er Ståle ikke den eneste der kan bringe Europæisk success til FCK. Generelt syntes jeg Ståle har alt for meget magt i FCK i form af hans manager post. Og nej Jeg ønsker og tror hellere ikke på at ledelsen på nogen måde har intentioner om at Ståle fyre, men jeg så dog gerne en ærefuld afgang til Ståle inden for de næste par år. Han kan jo passende slutte på toppen og snuppe DM guld i næste sæson. Jeg nægter at tro vi henter FCM i år med vores spil taget i betragtning.

    Ledelsen burde hvertfald kraftigt overvej, hvilken type og retning (Spillestil), man ønsker i tiden efter Ståle. Jeg håber ved gud ikke man ansætter en Ståle 2.0 klon og bare håber man kan køre i samme stil. Der er i den grad brug for innovation på den spillemæssige front. Nye ideer tak.

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #148
    Tilmeldingsdato
    Jul 2006
    Indlæg
    285

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg vil mene at minimum 12 point af det snit, som Ståle har leveret i sæsonen, er absurde heldige point som kan tilskrives sotirious held eller andet(kampe sol vi i bund og grund ikke fortjente at vinde)... hvis vi virkeligt mener at pointsnit er det eneste der kigges på så kan det undre en at Uwe Rösler ryger i Malmø som en nr 2’er og er videre i Europa på godt spil fremfor migrænebold og held som for fck ... ligesom Malmø fyrede Allan Kuhn efter et mesterskab...

    det handler om identitet og klubbens vision som pt er fraværende pga en flakkende og umoderne spillestil... ikke kun resultater... Ståle er en resultattræner og efter en årrække hvor han i teorien ikke længere leverer så burde han ryge.... Han er ikke visionær, filosofisk, ungdommens vogter eller et taktisk geni... han er hvor han er fordi han kan vinde med fck og intet andet har han opnået i sin trænergerning...

    Fck “outspender” vores nærmeste rivaler med 2-3 gange på løn og transfers, så hvis vi ikke nærmest suverænt skal vinde ligaen 9/10 sæsoner så fatter jeg ganske enkelt ikke noget...

    Jeg er slet slet ikke imponeret over ståles manglende fornyelse... han udvikler sig slet ikke med fodboldverdenen og det tyder på det er en mand med manglende indsigt i hvad der sker ude i fodboldeuropa... han spiller stadig det samme fodbold som altid... minder efterhånden om stædig Morten Olsen hvor alle andre end ham selv er idioter...
    Very Nice

  25. De følgende 10 brugere er enige:

  26. #149
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Det leder selvfølgelig hen til spørgsmålet; Er Ståle den eneste som kan bringe europæisk succes (sådan da) til København? Jeg tror det ikke. Det betyder selvfølgelig heller ikke, at Ståle skal fyres, men som jeg skrev efter Malmø kampen - så må der ske et eller andet.
    Jamen jeg er slet ikke uenig i, at der selvfølgelig er andre som kan skaffe os europæisk succes. Men jeg er uenig med flere herinde i, at han skal ud af vagten. Jeg fatter simpelthen ikke, at man tør gamble hele butikken lige nu i en ekstrem vigtig periode for klubben især Europæisk. Om man kan lide Ståle eller ej, så må man erkende, at han er tæt på en garanti for europæiske point.

  27. De følgende 2 brugere er enige:

  28. #150
    Tilmeldingsdato
    Oct 2008
    Indlæg
    4

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg fatter simpelthen ikke, at man tør gamble hele butikken lige nu i en ekstrem vigtig periode for klubben - ved at ville beholde Ståle for enhver pris, og end ikke overveje alternativer, når det med al tydelighed ikke fungerer.

  29. De følgende 3 brugere er enige:

Side 10 af 11 FørsteFørste ... 7891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (26.07.15 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 29.07.15, 10:09
  2. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 17.03.15, 19:51
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  4. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •