Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
99. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • EFB vinder

    24 24.24%
  • Uafgjort

    23 23.23%
  • FCK vinder

    52 52.53%
Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste
Viser resultater 121 til 135 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

  1. #121
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Slau Se meddelelser
    Mon ikke EraZ netop har afsløret sig selv som World of Warcraft gamer.
    Ohh ja de gode gamle dage :)

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #122
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kontinuerlig dårlige resultater. Og med det snakker vi 2-3 sæsoner uden DM (og hvor vi samtidig ligger på et for lavt pointsnit), flere sæsoner i træk med missede gruppespil eller lignende.
    Et klart svar! Kan jeg godt lide.

    Jeg selv har valgt at sige at vi skal ligge rigtig godt til guldet til jul (altså næste sæson).

    Ellers farvel. Og så mener jeg virkelig FARVEL!

    At han lige akkurat overlever nu (i min bog), skyldes hans historik. Han får med andre ord en chance mere.

    Zan

  4. De følgende 2 brugere er enige:

  5. #123
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Et klart svar! Kan jeg godt lide.

    Jeg selv har valgt at sige at vi skal ligge rigtig godt til guldet til jul (altså næste sæson).

    Ellers farvel. Og så mener jeg virkelig FARVEL!

    At han lige akkurat overlever nu (i min bog), skyldes hans historik. Han får med andre ord en chance mere.

    Zan
    Havde vores været træner de sidste 2,5 år heddet Uwe Rosler, Kåre Ingebrechtsen eller noget tredje - så havde han været i overhængende fyringsfare lige nu. Ståle fortjener og får lang snor. Men jeg synes ikke træneren Ståle har været god nok de sidste tre år, sammenligner man med hvad samme træner har præsteret tidligere.

    Set udefra synes jeg det ligner han mangler hjælp, særligt til offensiven kollektivt og til at forløse individualister. Den hjalp gav Neestrup feks Skov. Det er nogle ret tunge profiler der ikke længere er i klubben. Jansson, Reimer, Neestrup og selvfølgelig Priske. Jeg forventer lidt Ståle gør noget ved organisationen senest til sommer. Han kan naturligvis ikke leve med det nuværende niveau.

    Som en anden ting er jeg dødtræt af undskyldningerne. Særligt den med at de svingende resultater kan forklares med vi forbereder os til noget internationalt. Jeg købte den forklaring dengang den blev brugt til at forklare hvorfor vi var røvkedelge og aldrig slap håndbremsen - vi trænede altid den kontrollerede offensiv. Men at bruge den undskyldning som forklaring på hvorfor der ikke er struktur i offensiven eller på hvorfor Biel ikke kan arbejde defensivt er simpelthen for tyndr.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #124
    Tilmeldingsdato
    Aug 2013
    Indlæg
    392

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jansson? Mener du den scout der var her et år?

    Reimer kørte som U18 træner vel nu? Næppe så meget med førsteholdet?
    Priske? Ja det virkede tydeligvis ikke, men var her 14 måneder. Næppe noget som havde stor indflydelse.

    Dog er jeg helt enig i at der er noget der ikke kører blandt den nuværende stab.

  8. #125
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Kontinuerlig dårlige resultater. Og med det snakker vi 2-3 sæsoner uden DM (og hvor vi samtidig ligger på et for lavt pointsnit), flere sæsoner i træk med missede gruppespil eller lignende.
    Helt ærligt, det er jo det rene selvmord det der.. 2-3 sæsoner er nok til at vi totalt mister momentum... Vi skal da som Skandinaviens ubestridte økonomiske konger stille højere krav end det.. Folk har det med at minde om hvordan det gik Ferguson og United når de skal argumentere for hvorfor kontinuitet og langsigtede planer er så vigtige i fodbold.. Men er det ikke også eneste eksempel i moderne fodbold? Bayern, Real og Barca er ikke hvad de er i dag, fordi de giver haltende projekter 2-3 sæsoner om at komme i gang.. Nogle kalder dem galehuse.. Men jeg vil hellere kalde dem top-ambitiøse.. Risikoen ved at holde for længe fast er, at vi ender som Arsenal og Man Utd, og det er bestemt ikke utænkeligt, hvis vi skal vente 2-3 sæsoner med dårlige resultater på at vende skuden.. Selvfølgelig skal Ståle have snor med den historik han har, meeen, den må snart være kort...

  9. De følgende 10 brugere er enige:

  10. #126
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af engulf Se meddelelser
    Jansson? Mener du den scout der var her et år?

    Reimer kørte som U18 træner vel nu? Næppe så meget med førsteholdet?
    Priske? Ja det virkede tydeligvis ikke, men var her 14 måneder. Næppe noget som havde stor indflydelse.

    Dog er jeg helt enig i at der er noget der ikke kører blandt den nuværende stab.
    Jansson var en kæmpe kapacitet, som nu sidder i et rigtig stort job i en af Sveriges største klubber.. Han havde været perfekt her som sportsdirektør.. Riemer var assistent for Ståle gennem flere sæsoner og en stor kapacitet i hele ungdoms-setuppet.. Han nyder også stor anerkendelse i det engelske pt.. Neestrup et kæmpe trænertalent med karisma og udstråling.. Priske gør det fremragende i FCM nu.. Ingen tvivl om at vi har måtte sige farvel til nogle gode og vigtige folk i setuppet omkring Ståle, det tror jeg ikke vi kan løbe fra..

  11. De følgende 9 brugere er enige:

  12. #127
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jansson var en kæmpe kapacitet, som nu sidder i et rigtig stort job i en af Sveriges største klubber.. Han havde været perfekt her som sportsdirektør.. Riemer var assistent for Ståle gennem flere sæsoner og en stor kapacitet i hele ungdoms-setuppet.. Han nyder også stor anerkendelse i det engelske pt.. Neestrup et kæmpe trænertalent med karisma og udstråling.. Priske gør det fremragende i FCM nu.. Ingen tvivl om at vi har måtte sige farvel til nogle gode og vigtige folk i setuppet omkring Ståle, det tror jeg ikke vi kan løbe fra..
    Præcis. Hele omstillingen til at hente spillere som
    salgsprojekter med Jesper Jansson. Det gav to fremragende vinduer i træk med blandt andet Verbic, Santander, Erik, Robin og Falk. Han stoppede fordi han ville være mere end scout, og vi havde allerede Lange og Ståle.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #128
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Ståles helt store force har altid været den taktiske del. Personligt har jeg aldrig set ham som en træner, som for alvor fik udviklet spillerne individuelt, men han var derimod dygtig til at implementere et system (som vel egentlig er udviklet af Hodgson, Backe og CV). Uanset hvem modstanderen var, om det var i CL eller EL, så sad man altid med en følelse af, at man kunne få et resultat hjem - også selvom spillet ikke altid var prangende.

    Den følelse sidder jeg bestemt ikke med mere. Efter denne EL-kampagne sidder jeg med en følelse af, at Ståles (og vel egentlig FCKs og CV's drejebog) ikke har udviklet sig i høj nok grad til at denne er anvendelig mere. Der skal altså mere på bordet end en solid defensiv struktur, hvor der er tæt mellem kæderne, og hvor vi har to dygtige backs - som støtter angrebet, og derved kompensere for manglende kreativitet midt på banen. Den udvikling som er nødvendig (og her mener jeg ikke nødvendigvis formationsskifte) mener jeg ikke, at Ståle har kapacitet til at implementere. Det skal derudover lige pointeres, at spillet ikke kun har været ringe siden sæsonstart. Det begyndte i for sig allerede i foråret 2019, hvilket jeg synes er utroligt bekymrende (og derved før der blev foretaget de store udskiftninger, som mange refererer til).

    Så Ståles arbejdsopgaver kan vel egentlig deles ind i to: Transfers (køb, salg og forlængelser) og spillet på banen.
    Der er blevet lavet nogle store salg, men om det er Ståles fortjeneste, det aner jeg ikke. Men indkøbene har han derimod ansvaret for, og ingen bliver købt uden at Ståle har godkendt købet. Og her mener jeg, at han dumper med et brag. CV får rigtig meget kritik af sine indkøb, men her føler jeg, at Ståle faktisk giver ham god konkurrence. Mange af de dyre indkøb har slet ikke slået til. Derudover så foretages der mange mystiske køb af tidligere spillere. Oviedo, Bengtsson, Raganar, Kvist og N'doye. N'doye synes jeg personligt har været en succes, og Kvist gjorde det jo også udmærket (på et fremragende hold), men jeg det er meget symptomatisk for Ståles seneste periode i klubben. Evner ikke rigtig at udvikle spillet/spillerne, og tyer til det, som altid har virket.
    Derudover er der vanvittig mange køb, som slet ikke har slået til - og som kostede mange penge. Hele Biel sagaen finder jeg yderst mærkværdig. Jaja, han skal lige have lidt tid til at finde sin plads på holdet, men man må da kunne forvente, at en spiller til 40+ mio., er brugbar indenfor den første sæson. Det er selvfølgelig blevet undskyldt med, at han er en genert dreng, men så må man scoute bedre før man køber ham (og snakke med folk omkring klubben i Zaragoza, som kan give et indblik i karakteren Pep Biel). Derudover er argumentet med alderen anvendt. Han er altså 23 år gammel...

    Konklusionen må derfor være, at Ståle består vedr. salg af spillere, men dumper med et brag når det gælder indkøb. Derudover dumper han for hvad angår spillet på banen.

    Læser lige korrektur senere, skal spille wow med EraZ.
    Sidst redigeret af Sreq : 16.02.20 kl. 01:27

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #129
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Helt ærligt, det er jo det rene selvmord det der.. 2-3 sæsoner er nok til at vi totalt mister momentum... Vi skal da som Skandinaviens ubestridte økonomiske konger stille højere krav end det.. Folk har det med at minde om hvordan det gik Ferguson og United når de skal argumentere for hvorfor kontinuitet og langsigtede planer er så vigtige i fodbold.. Men er det ikke også eneste eksempel i moderne fodbold? Bayern, Real og Barca er ikke hvad de er i dag, fordi de giver haltende projekter 2-3 sæsoner om at komme i gang.. Nogle kalder dem galehuse.. Men jeg vil hellere kalde dem top-ambitiøse.. Risikoen ved at holde for længe fast er, at vi ender som Arsenal og Man Utd, og det er bestemt ikke utænkeligt, hvis vi skal vente 2-3 sæsoner med dårlige resultater på at vende skuden.. Selvfølgelig skal Ståle have snor med den historik han har, meeen, den må snart være kort...
    Så hvis dit krav til fyring er strengere end 2 år uden mesterskab, så går jeg ud fra, at den går ved ethvert tabt mesterskab. Ja så kan jeg jo godt forstå, at du råber fyring et halvt år (!) efter vi sidst vandt titlen, når vi i morgen er 7 point efter FCM.
    Det er et anelse hysterisk krav ud fra mit syn og et scenarie hvor enhver kontinuitet og opbygning af hold selvfølgelig vil være tæt på umulig, da vi så reelt kommer til at skifte træner mindst 4-5 gange pr. årti.

    Men lad os da endelig få en ny træner ind til sommer, bruge massevis af millioner på nye spillere og nyt system, og så kan vi skifte igen sommeren efter, da det selvfølgelig vil være svært for en ny træner at sætte en sæson sammen, hvor man skal slå FCM's snit på 2,5 point (2,2 point som nu er jo fyringsårsag) og så kan vi jo gøre det sæson efter sæson, indtil FCM lærer at spille i Europa og smider point deraf i ligaen.

    Selvfølgelig er det lidt firkantet sat op (ligesom mit synspunkt, som er tæt på selvmord i dine øjne). Men bliver vi i de firkantede kasser, så vil jeg dog tro, at mit scenarie hvor man holder fast i Ståle (også selvom han laver nogle fejl og misser et mesterskab af og til) i længden vil være langt bedre resultatmæssigt, end det scenarie du pt. sætter op.

    Bliver foråret en lang skuffelse hvor vi ender et to-cifret antal point efter FCM og bliver efteråret en skuffelse, hvor det bare bliver ved med at gå ned af bakke, ja så kan man selvfølgelig kigge på Ståles situationen inden de 2 tabte mesterskaber er en realitet. Men at smide ham på porten til sommer (eller nu som flere herinde ønsker) er stadig i min verden helt væk. Især når manden bortset fra DM opfylder de andre ambitioner med store salg og deltagelse i Europæisk puljespil.
    Sidst redigeret af k@sper : 16.02.20 kl. 12:29


  17. #130
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jeg synes nu det vil være noget af en overreaktion at fyre Ståle nu, hvis det skal baseres på resultater. At man gerne vil se en anden spillestil, kan jeg godt forstå og Ståle skal jo ikke være her for evigt, så på et tidspunkt skal plasteret også rives af.

    Det er heller ingen en nem omgang at erstatte Ståle. Foruden de opgaver man normalt overtager i en ny klub, så skal en ny manager formentligt opbygge en ny sportslig struktur, da den nuværende er opbygget af Ståle og også bygget op omkring ham. For et par år siden snakkede man også om ’den hvide tråd’ (inspireret af Morten Olsens røde tråd) og om det stadig gælder ved jeg ikke, men i så fald skal talentafdelingen også igennem en noget gennemgribende ændring. Nej, at erstatte det Ståle har bygget op i denne omgang er ingen let øvelse og slet ikke så simpelt, som at hente en ny træner der ”bare” implementerer en ny spillestil og udstikker nye præferencer for fremtidige spillerkøb.

    Vi vil formentligt se en sportslig nedgang ved trænerskift og det er på ingen måde garanteret, at ny en træner/manager vil være lige så effektiv og succesfuld som Ståle. Derudover er vi ikke ligefrem kendt for at give nye trænere lang snor og Ståle er vel den eneste undtagelse. Så medmindre det hele begynder at gå fuldstændig galt, så tror jeg ikke Ståle bliver skiftet ud før han selv vil. Alternativt kan han fortsætte i en sportsdirektør-rolle, evt. bare for at få en bedre overgang, men det virker ikke særlig sandsynligt.

    Vores transferstrategi er jeg stadig kritisk over. Jeg forstår fuldstændig rationalet bag – man vil forsøge at udvise ’rettidig omhu’, købe yngre spillere, ikke lade kontrakter løbe ud (fx via gentleman-aftaler) og så bruge flere penge på enkelte spillere. Det fungerer jo fint langt henad vejen, men jeg synes stadig, at vi bruger mange penge på spillere, der ikke ligefrem lever op til prisen. Nogle af vores største salgsobjekter i de seneste par år har netop umiddelbart ikke været de spillere, der er købt dyrt. Vavro, Skov, Robin Olsen og Joronen er selvfølgelig imponerende succeshistorier, men når 6 ud af de 10 (7 af 11) af de dyreste indkøb i klubbens historie er at finde i truppen, og vi præsterer som vi gør, så synes jeg bestemt ikke at kritik af vores transferstrategi er skudt helt ved siden af.

    Det peger selvfølgelig også på, at vi er begyndt at købe væsentligt dyrere spillere, men udbyttet af disse investeringer lader umiddelbart vente på sig. Det er svært at forestille sig, at Stage, Kauffmann, Pep Biel, Nelsson, Bartolec, Mudrazija, Pieros og Santos i sidste ende bliver solgt så dyrt og ingen af disse spillere har været billige og ingen af disse præsterer i øjeblikket på et særlig højt niveau (uden at de dog skal dømmes ude). Derudover er det værd at kigge på typen af de spillere, der er blevet investeret i. Pep Biel og Santos er i hvert fald ikke ærketypiske Ståle-spillere og ikke de typer der normalt stråler i Ståles system.

    De nye spillere skal selvfølgelig også have tid og plads til at falde til og lære systemet og holdkammerater, ligesom nogle har brug for mere tid end andre. Man må dog forvente et vist bundniveau, når spilleren på sigt også skal kunne levere i Europa og bundniveauet for nogle af de nævnte spillere er umiddelbart ret lavt og deres rolle på holdet er noget uspecifik.

    Alt andet lige bliver det da spændende at så hvad vi opnår med de her spillere, men det er nok også sikkert, at de ikke kommer til at toppe i løbet af foråret.

  18. De følgende 8 brugere er enige:

  19. #131
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Vi kan alle se, at der er store problemer i FCK pt. Det tror jeg også godt, at Ståle kan se, og derfor er han den rette mand for nu. Men han skal turde forny sig. Fodbolden rykker sig konstant, og det nytter ikke noget at holde fast i et 20 år gammelt blue print. Det synes jeg nu heller ikke, at vi gør nødvendigvis. Jeg synes faktisk ikke, at det er på stillestil, den er gal pt. For mig at se er problemerne:

    - Svag mental tilstand. Det virker ikke til, at der en særlig god kollektiv afstemning på holdet. Spillerne virker ikke til at stole på hinanden eller kende løbemønstre. Det er ikke spillestilen, men de taktiske dessiner, den er gal med.
    - Tilstand af at være udkørt. Når man ser Esbjerg kampen, tænker jeg seriøst, at vi må komme direkte fra 40 kampe i streg, fordi spillerne ser tunge og trætte ud. Jeg nægter at tro på, at FCKs spillere er i dårligere fysisk form end konkurrenternes, så det må igen pege på nogle mentale ting, der sætter en dæmper på det hele.
    - Forkert indkøbte spillere. Hovedsagligt på den mentale del. Særligt Pep Biel og Bartolec har bare slet, slet, SLET ikke den udstråling og mentalitet, der skal til for at spille i FCK. De er nemme at kyse og hænger med mulen konstant på banen. Det er ikke vejen frem, når du spiller for Nordens største hold og det hold, som alle er ekstra opsatte på at slå hver gang.

    Klopp har bygget måske Europas stærkeste hold anno 2019-2020 ved at have den helt rigtige trupsammensætning og skabe en vanvittig stærk mentalkultur, som giver et uovervindeligt kollektiv. Liverpool udviser positiv arrogance, ikke ved at snakke om det i studier, men ved at løbe mest af hold, være mest aggressive, jagte scoringer til 3 og 4-0 i slutningen af kampene og ved at skyde brystet frem konstant. De takter savner jeg så uendeligt meget i FCK. Desværre ser vi dem slet ikke i Hovedstaden, men i derimod på Heden, hvor FCM netop altid virker som det fysisk stærkeste, hurtigste og mest aggressive hold på banen, der vil vinde for en hver pris. Der er ingen undskyldning for, at vi ikke havde netop det udtryk i Esbjerg fredag aften.


  20. #132
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Så hvis dit krav til fyring er strengere end 2 år uden mesterskab, så går jeg ud fra, at den går ved ethvert tabt mesterskab. Ja så kan jeg jo godt forstå, at du råber fyring et halvt år (!) efter vi sidst vandt titlen, når vi i morgen er 7 point efter FCM.
    Det er et anelse hysterisk krav ud fra mit syn og et scenarie hvor enhver kontinuitet og opbygning af hold selvfølgelig vil være tæt på umulig, da vi så reelt kommer til at skifte træner mindst 4-5 gange pr. årti.

    Men lad os da endelig få en ny træner ind til sommer, bruge massevis af millioner på nye spillere og nyt system, og så kan vi skifte igen sommeren efter, da det selvfølgelig vil være svært for en ny træner at sætte en sæson sammen, hvor man skal slå FCM's snit på 2,5 point (2,2 point som nu er jo fyringsårsag) og så kan vi jo gøre det sæson efter sæson, indtil FCM lærer at spille i Europa og smider point deraf i ligaen.

    Selvfølgelig er det lidt firkantet sat op (ligesom mit synspunkt, som er tæt på selvmord i dine øjne). Men bliver vi i de firkantede kasser, så vil jeg dog tro, at mit scenarie hvor man holder fast i Ståle (også selvom han laver nogle fejl og misser et mesterskab af og til) i længden vil være langt bedre resultatmæssigt, end det scenarie du pt. sætter op.

    Bliver foråret en lang skuffelse hvor vi ender et to-cifret antal point efter FCM og bliver efteråret en skuffelse, hvor det bare bliver ved med at gå ned af bakke, ja så kan man selvfølgelig kigge på Ståles situationen inden de 2 tabte mesterskaber er en realitet. Men at smide ham på porten til sommer (eller nu som flere herinde ønsker) er stadig i min verden helt væk. Især når manden bortset fra DM opfylder de andre ambitioner med store salg og deltagelse i Europæisk puljespil.
    Nej, du ligger ordene i min mund nu.. Men lad os bare fortsætte af den sti.. Du mener altså at vi skal vente TRE sæsoner med pointsnit under det forventelige (ikke bare tabte mesterskaber), altså skal vi sejle tre sæsoner i træk, før der skal ageres.. Det er håbløst jo..

    Hvis vi skal tage den lidt mere nuanceret. Jeg er helt med på at et tabt mesterskab kan ske på baggrund af at en konkurrent har været lige så suveræne og det er man selvfølgelig ikke herre over.. Derfor er det jo essentielt at man kigger på dels pointsnit og dels det spil og den udvikling holdet gennemgår under en træner.. Med den præmis mener jeg faktisk også det kan være aktuelt at fyre en træner som vinder guld. Og jeg synes ikke Ståle formår at udvikle det her hold i en tilstrækkelig grad, med tanke på de midler han har til rådighed.. Vores deltagelse i europæisk gruppespil i år var svineheldigt og vores avancement fra gruppespillet var endnu heldigere.. Alligevel er det argumenter om netop de europæiske resultater der bringes frem hver gang Ståle skal forsvares.. Men har de i virkeligheden været så imponerende de seneste 4-5 sæsoner? Avancementet mod Atalanta står som eneste “over-præstation i den periode.. Ja Ståle var manden der fik os på det europæiske landkort og tak for det, men han er ikke manden der tager os videre herfra.

  21. De følgende 11 brugere er enige:

  22. #133
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Jons: Det er virkelig ikke for at køre et ad hominem indlæg rettet mod dig, men siden hjemmekampen mod Atalanta for halvandet år siden, har du kun tre gange haft noget positivt at sige om FCK's spil herinde: De to 6-1 sejre mod hhv. Horsens og OB, samt 2-1 nederlaget til Zenit.

    Du kan godt sige, at vores deltagelse i europæisk gruppespil var svineheldigt pba. nederlaget i Riga, men man kan samtidigt sige, at vi var mindst lige så uheldige mod Røde Stjerne, hvor vi misbrugte hele to matchbolde i straffesparkskonkurrencen, samt et utal af andre spark. Vi var heldige med at Dynamo Kyiv ikke vandt mod Lugano, men samtidigt var vi både det eneste hold, som fik fuldt pointudbytte mod Lugano i begge kampe, samt det eneste hold, der fik point ude mod Malmö, der desuden måtte bruge et selvmål for at kunne vinde mod os. Så jeg køber den ikke.

    Jeg køber heller ikke at han ikke formår at udvikle på holdet og dets spillestil. Vi har i cirka et år villet praktisere en mere teknisk baseret spillestil langs jorden, og har været i gang med at hente spillere til det formål i de seneste transfervinduer. For et år siden hentede vi Varela og Mudrazija, som er mere teknisk betonede spillere, og i sommers hentede vi Nelsson og Pep Biel, fordi det er spillere, som har en mere teknisk betonet baggrund. Med den trup vi har, ville det kunne give flg. startopstilling uden skader:

    Johnsson
    Varela-Nelsson-Bjelland-Boilesen
    Falk-Mudrazija-Zeca-Fischer
    N'Doye-Wind

    Det er både et hold med kombinationsevner, individuel teknik, og gennembrudsfart via primært Varela, Mudrazija og Fischer, samt den fysiske styrke via Wind, N'Doye, Nelsson og Bjelland. Og også i hovedspillet. Og med spillere som Pep Biel, Daramy og Santos, så er der også noget at skyde med fra bænken. Problemet er, at vi har haft skader på nøglepositioner, som har bremset den udvikling af det offensive spilkoncept, som kun kan dannes via sammenspilning af relationer. Ud af 26 spillere har kun 8 ikke siddet over mindst én kamp pga. skader i løbet af halvsæsonen. Når vi gennem 34 kampe hele tiden har været ramt af skader på samtlige positioner på banen, så mangler den nødvendige kontinuitet for at holdet fungerer optimalt. Og så må man gå efter delkoncepter, der hører til vores gamle spil. Eksempelvis med at søge mange indlæg fra backerne, for vores fløje har ikke haft den nødvendige gennembrudsstyrke, der ellers er lagt op til. Og det er fandens ærgerligt, at to af vores gennembrudsstærke spillere (Fischer og Mudrazija) bliver skadet næsten samtidigt, for det ødelægger meget af vores offensive spil.

    Selvfølgelig var jeg da pisseirriteret over nederlaget til Esbjerg, for vi havde sgu chancerne til at score 2-3 mål (N'Doye, Stage, Pieros), og det haltede gevaldigt i forsvaret med at være afstemt. Men jeg vil ikke male fanden på væggen ift. træneren over sådan noget. Jeg tror heller ikke, vi kommer til at se det på samme måde defensivt, når Nelsson er tilbage fra karantæne.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. De følgende 6 brugere er enige:

  24. #134
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Du mener altså at vi skal vente TRE sæsoner med pointsnit under det forventelige (ikke bare tabte mesterskaber), altså skal vi sejle tre sæsoner i træk, før der skal ageres.. Det er håbløst jo..
    Prøv lige at læse tredje- og fjerdesidste linje i det indlæg, som du selv citerer.

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Vores deltagelse i europæisk gruppespil i år var svineheldigt og vores avancement fra gruppespillet var endnu heldigere.. Alligevel er det argumenter om netop de europæiske resultater der bringes frem hver gang Ståle skal forsvares.. Men har de i virkeligheden været så imponerende de seneste 4-5 sæsoner? Avancementet mod Atalanta står som eneste “over-præstation i den periode..
    Ja måske er det held det hele. I så fald har manden bare været påfaldende heldig i Europa mange år i træk.

    Lad os lade det ligge - vi bliver ikke enige alligevel. Mon ikke du (og dine meningsfæller) senest indenfor 2-3 år får en ny træner, og så må vi se om græsset virkelig er grønnere på den anden side...

  25. #135
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Jons: Det er virkelig ikke for at køre et ad hominem indlæg rettet mod dig, men siden hjemmekampen mod Atalanta for halvandet år siden, har du kun tre gange haft noget positivt at sige om FCK's spil herinde: De to 6-1 sejre mod hhv. Horsens og OB, samt 2-1 nederlaget til Zenit.

    Du kan godt sige, at vores deltagelse i europæisk gruppespil var svineheldigt pba. nederlaget i Riga, men man kan samtidigt sige, at vi var mindst lige så uheldige mod Røde Stjerne, hvor vi misbrugte hele to matchbolde i straffesparkskonkurrencen, samt et utal af andre spark. Vi var heldige med at Dynamo Kyiv ikke vandt mod Lugano, men samtidigt var vi både det eneste hold, som fik fuldt pointudbytte mod Lugano i begge kampe, samt det eneste hold, der fik point ude mod Malmö, der desuden måtte bruge et selvmål for at kunne vinde mod os. Så jeg køber den ikke.

    Jeg køber heller ikke at han ikke formår at udvikle på holdet og dets spillestil. Vi har i cirka et år villet praktisere en mere teknisk baseret spillestil langs jorden, og har været i gang med at hente spillere til det formål i de seneste transfervinduer. For et år siden hentede vi Varela og Mudrazija, som er mere teknisk betonede spillere, og i sommers hentede vi Nelsson og Pep Biel, fordi det er spillere, som har en mere teknisk betonet baggrund. Med den trup vi har, ville det kunne give flg. startopstilling uden skader:

    Johnsson
    Varela-Nelsson-Bjelland-Boilesen
    Falk-Mudrazija-Zeca-Fischer
    N'Doye-Wind

    Det er både et hold med kombinationsevner, individuel teknik, og gennembrudsfart via primært Varela, Mudrazija og Fischer, samt den fysiske styrke via Wind, N'Doye, Nelsson og Bjelland. Og også i hovedspillet. Og med spillere som Pep Biel, Daramy og Santos, så er der også noget at skyde med fra bænken. Problemet er, at vi har haft skader på nøglepositioner, som har bremset den udvikling af det offensive spilkoncept, som kun kan dannes via sammenspilning af relationer. Ud af 26 spillere har kun 8 ikke siddet over mindst én kamp pga. skader i løbet af halvsæsonen. Når vi gennem 34 kampe hele tiden har været ramt af skader på samtlige positioner på banen, så mangler den nødvendige kontinuitet for at holdet fungerer optimalt. Og så må man gå efter delkoncepter, der hører til vores gamle spil. Eksempelvis med at søge mange indlæg fra backerne, for vores fløje har ikke haft den nødvendige gennembrudsstyrke, der ellers er lagt op til. Og det er fandens ærgerligt, at to af vores gennembrudsstærke spillere (Fischer og Mudrazija) bliver skadet næsten samtidigt, for det ødelægger meget af vores offensive spil.

    Selvfølgelig var jeg da pisseirriteret over nederlaget til Esbjerg, for vi havde sgu chancerne til at score 2-3 mål (N'Doye, Stage, Pieros), og det haltede gevaldigt i forsvaret med at være afstemt. Men jeg vil ikke male fanden på væggen ift. træneren over sådan noget. Jeg tror heller ikke, vi kommer til at se det på samme måde defensivt, når Nelsson er tilbage fra karantæne.
    Så har du bedre styr på mine indlæg end jeg selv har.. Men du har da muligvis ret, for jeg er meget sjældent tilfreds med spillet, også selvom vi vinder. Jeg husker dog at jeg var fint tilfreds med indsatserne i de to kampe mod Røde Stjerne også..

    Når jeg snakker udvikling af holdet, så tænker jeg ikke bare en lille ændring i taktikken og et par nye spiltyper på holdkortet. Det er jo præstationerne på banen der tæller. Ja han har lagt taktikken om, men spillet flyder jo stadig ikke og vi har stadig utrolig svært ved at komme til chancer i åbent spil. Samtidig ser det nemmere ud end nærmest nogensinde at komme til chancer mod os. Det er selvfølgelig også en udvikling, men dog ikke en positiv en af slagsen. Pilen har bare ikke været opadgående i en meget lang periode under Ståle, det må man erkende. Og selvfølgelig har vi været hamrende uheldige med skader, men reserverne koster altså alle to-cifrede millionbeløb. Hvor mange af vores konkurrenter i ligaen kan købe en erstatning til 15-20 mio. når en spiller bliver skadet? Når det er forudsætningerne, så skal der bare præsteres bedre. At erstatningerne så mangler individuel klasse kan der nok ikke være mange meninger om, men med den sportslige konstellation vi har, så peger pilen altså igen på Ståle. Han har valgt at være manden med ansvaret for det hele, og så må han også være den der står til regnskab når tingene ikke kører.

    Vedr. kampen i Esbjerg, så havde vi måske chancerne til 2-3 mål ja, men så havde Esbjerg vel chancerne til 4? De vinder fortjent med én pind. Vi dominerer som altid på bolden, men skaber jo INTET. Denne tendens var nøjagtig den samme i efteråret, hvor forklaringen var udmattede spillere. Når jeg så ser sådan en præstation mod Esbjerg oven på en lang vinterpause, ja så tillader jeg at konkludere, at Ståle i for ringe grad formår at udvikle holdet.

  26. De følgende 7 brugere er enige:

Side 9 af 11 FørsteFørste ... 67891011 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (26.07.15 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 29.07.15, 10:09
  2. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 17.03.15, 19:51
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  4. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •