Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
99. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • EFB vinder

    24 24.24%
  • Uafgjort

    23 23.23%
  • FCK vinder

    52 52.53%
Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste
Viser resultater 91 til 105 af 161

Emner: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

  1. #91
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Ja altså jeg har stadig til gode at forstå præcis hvad Ståler mener med den udtalelse.. Vi underpræsterer i ligaen fordi vi er nødt til at hente spillere som kan begå sig på europæisk niveau.. Øøøøøh... Mmkay...
    Det er ellers ikke så svært at forstå. Vi henter spillere som Biel, Vavro osv som man mener har potentiale til mere end ligaen (Europa) men som måske på den korte bane skal udvikles, finpudses og vænne sig til Superligaen, inden de bliver profiler der. Og som der forøvrigt er nogle større risici forbundet med. Det kontra at hente en spiller som Bif gjorde med Fisker i Randers som kender Superligaen, som er profil i ligaen, som typisk vil præsentere fra dag ét, men som næppe har niveau til mere.

    Så kan du selvfølgelig sagtens være uenig i betragtningen, synes det er en dårlig undskyldning eller noget helt tredje. Men det er med al sandsynlighed, det han mener.

  2. De følgende 8 brugere er enige:

  3. #92
    Tilmeldingsdato
    Jan 2012
    Indlæg
    270

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Varela var outstanding, og var vores klart bedste spiller, resten var lort, mere vil jeg ikke sige til den lorte kamp :-)
    Success is temporary, Loyalty is forever!
    Neymar1991's Avatar

  4. De følgende 3 brugere er enige:

  5. #93
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Ham Bjelland ville gøre det ret stabilt på de fleste veteranhold ude på kløveren. Er du vimmer han ser tung ud.

    Præcis så fantasiforladt bold som vi for ofte har været vidne til.

  6. Den følgende bruger er enig i dette:

  7. #94
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er ellers ikke så svært at forstå. Vi henter spillere som Biel, Vavro osv som man mener har potentiale til mere end ligaen (Europa) men som måske på den korte bane skal udvikles, finpudses og vænne sig til Superligaen, inden de bliver profiler der. Og som der forøvrigt er nogle større risici forbundet med. Det kontra at hente en spiller som Bif gjorde med Fisker i Randers som kender Superligaen, som er profil i ligaen, som typisk vil præsentere fra dag ét, men som næppe har niveau til mere.

    Så kan du selvfølgelig sagtens være uenig i betragtningen, synes det er en dårlig undskyldning eller noget helt tredje. Men det er med al sandsynlighed, det han mener.
    Det er givetvis det, han mener, men der er altså et eller andet galt, hvis vi bruger kæmpe beløb på spillere, der angiveligt har et stort udviklingspotentiale, men som så i meget lange perioder - indtil de indfrier det potentiale - må forventes at spille på sub-superliga-niveau.

    De fleste spillere skal vænne sig til nye omgivelser, og det er klart, at hvis de kommer fra den anden side af kloden, er tilvænningsperioden generelt længere - ikke mindst mentalt og kulturelt. Men tilvænningen handler altså - uanset hvilket hold en fodboldspiller skifter til - primært om at vænne sig til sit eget nye hold.

    At skulle "vænne sig til Superligaen" er en meningsløs floskel, som Ståle og andre får lov til at fyre af uden at blive udfordret på den. Som om den fodbold, der bliver spillet i netop Superligaen, skulle være en vildt eksotisk variant af spillet, som man må forstå, at det kan tage hele og halve år at vænne sig til.

    Det, der kræver lang tilvænning, er nok snarere det system, der praktiseres i FCK. Måske skulle man overveje at se nærmere på det, hvis det er årsagen til, at spillere til rekordstore beløb stadig efter hele og halve sæsoner i klubben løber rundt og ligner 1. divisions-spillere. Måske er det et meget rigidt system, der betyder, at et hold bestående af masser af gode fodboldspillere gennem så lang en periode kan spille så uinspireret og fastlåst, som det er tilfældet med FCK's hold.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013


  8. #95
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Det er givetvis det, han mener, men der er altså et eller andet galt, hvis vi bruger kæmpe beløb på spillere, der angiveligt har et stort udviklingspotentiale, men som så i meget lange perioder - indtil de indfrier det potentiale - må forventes at spille på sub-superliga-niveau.

    De fleste spillere skal vænne sig til nye omgivelser, og det er klart, at hvis de kommer fra den anden side af kloden, er tilvænningsperioden generelt længere - ikke mindst mentalt og kulturelt. Men tilvænningen handler altså - uanset hvilket hold en fodboldspiller skifter til - primært om at vænne sig til sit eget nye hold.

    At skulle "vænne sig til Superligaen" er en meningsløs floskel, som Ståle og andre får lov til at fyre af uden at blive udfordret på den. Som om den fodbold, der bliver spillet i netop Superligaen, skulle være en vildt eksotisk variant af spillet, som man må forstå, at det kan tage hele og halve år at vænne sig til.

    Det, der kræver lang tilvænning, er nok snarere det system, der praktiseres i FCK. Måske skulle man overveje at se nærmere på det, hvis det er årsagen til, at spillere til rekordstore beløb stadig efter hele og halve sæsoner i klubben løber rundt og ligner 1. divisions-spillere. Måske er det et meget rigidt system, der betyder, at et hold bestående af masser af gode fodboldspillere gennem så lang en periode kan spille så uinspireret og fastlåst, som det er tilfældet med FCK's hold.
    Det er jo ren spin fra Ståles side. Hans såkaldte citat omkring han køber spillere som også skal kunne begår sig i Europa holder ikke i min bog. Der er sgu ikke mange spillere i FCK som har imponeret mig i Europa over de sidste mange år. Jeg tror du har ret i at problemet er det System Ståle praktisere i FCK.

    Men vi ved jo alle at Ståle ALDRIG kommer til at fravige sig det.

    Med FCKs køb/sælg strategi skal vi i den grad til at vinde os til en ny virkelighed når det kommer til DM Guld. jeg tror fremover det kommer til at være undtagelsen mere en reglen at vi kommer til at vinde DM F.eks. 2 gange i træk Hvis man som FCK vælger efter en success sæson at sælge sine bedste spillere for derefter at skulle bygge forfra så vil der efterfølgende komme en Lorte sæson (læg dertil at der kommer skader/formnedgang). Nogle hold er bedre til at håndtere denne proces, jeg syntes bare aldrig FCK har været det.

    Det er hvertfald intet der tyder på at FCK vil ændre sin transferstrategi til fremtiden, Men så håber jeg også bare ledelsen er klar på at det har konsekvenser.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #96
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af FC Franni Se meddelelser
    Ham Bjelland ville gøre det ret stabilt på de fleste veteranhold ude på kløveren. Er du vimmer han ser tung ud.

    Præcis så fantasiforladt bold som vi for ofte har været vidne til.
    Generelt synes jeg Bjelland er irriterende.

    Meget muligt han har erfaring og rutine, men jeg synes han har en irriterende "puste sig op" attitude som jeg bestemt ikke mener at man kan tillade sig at have. Noget jeg også har lagt mærke til på de udenlandsture jeg har deltaget på i Europa. Jeg tror ikke han er specielt god for flokken...

  11. De følgende 6 brugere er enige:

  12. #97
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Generelt synes jeg Bjelland er irriterende.

    Meget muligt han har erfaring og rutine, men jeg synes han har en irriterende "puste sig op" attitude som jeg bestemt ikke mener at man kan tillade sig at have. Noget jeg også har lagt mærke til på de udenlandsture jeg har deltaget på i Europa. Jeg tror ikke han er specielt god for flokken...
    Han virker hvertfald meget arrogant. På banen syntes jeg altså hellere ikke han er noget specielt. Og så har vi hans skadesfrekvens....

    Nææ Rudolph Austin Vs Bjelland så ved jeg godt hvem jeg ville vælge mellem de 2 og det er ikke kun bedømt på kampen i går :)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #98
    Tilmeldingsdato
    Oct 2006
    Indlæg
    1,097

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Han virker hvertfald meget arrogant. På banen syntes jeg altså hellere ikke han er noget specielt. Og så har vi hans skadesfrekvens....

    Nææ Rudolph Austin Vs Bjelland så ved jeg godt hvem jeg ville vælge mellem de 2 og det er ikke kun bedømt på kampen i går :)
    Der ville jeg vælge at takke nej til begge.
    Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe.


  15. #99
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    At skulle "vænne sig til Superligaen" er en meningsløs floskel, som Ståle og andre får lov til at fyre af uden at blive udfordret på den. Som om den fodbold, der bliver spillet i netop Superligaen, skulle være en vildt eksotisk variant af spillet, som man må forstå, at det kan tage hele og halve år at vænne sig til.
    Du kan jo godt mene, at det er en floskel, men mon ikke der er noget om det alligevel. Udover nogle af de ting du selv nævner, hvilket mange sikkert også tænker på, når de nævner "at vænne sig til Superligaen", så ligger der sikkert også ret mange andre ting i det. Kommer man fra den bedste række i en klub i Skandinavian, så er det nok ret nemt. Kommer man fra den spanske 2. div som Biel eller Tjekkiet eller et helt tredje sted, så er der sikkert en ret stor forskel på måden at spille på de de respektive ligaer og så superligaen. Og her snakker vi om intensitet, hårdhed i tacklinger, tempo i spillet, hvad dommeren tillader, spillernes niveau, zone spil vs mand-mand osv. Er man f.eks. angiber og aldrig har mødt zoneforsvar, så kan man forestille sig, at Superligaen føles underlig i starten. Det skulle være underligt, hvis der ikke var noget om snakken, når det nu er noget man siger hele tiden om nærmest alle rækker. Og det gælder jo også eksperter, som selv har taget turen.

    Men nej, det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning alene for, at en spiller som Biel stadig ikke har trådt i karakter. Men helt at afvise det, som en af grundene til startvanskelligheder for nogle spillere er nok også skævt.
    Sidst redigeret af k@sper : 15.02.20 kl. 09:10

  16. #100
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Det er jo ren spin fra Ståles side. Hans såkaldte citat omkring han køber spillere som også skal kunne begår sig i Europa holder ikke i min bog. Der er sgu ikke mange spillere i FCK som har imponeret mig i Europa over de sidste mange år. Jeg tror du har ret i at problemet er det System Ståle praktisere i FCK.
    Jeg er enig i, at der bestemt har været nogle skud ved siden af. Men det kan næppe undgås, når vi er tvunget til / har valgt den tilgang at købe ikke helt færdigudviklede spillere. Personligt tror jeg ikke, at fiaskoraten er speciel højere her end andre steder (den må selvfølgelig gerne blive mindre), hvorfor jeg ikke hidser mig op på samme måde som flertallet. Om raten så skyldes Ståles system - det statement er jeg lunkent overfor, især fordi det er en teori, man næsten kun hører på Sidelinien. Derfor kan den selvfølgelig godt være sand, men så må man også bare huske, at den filosofi Ståle praktiserer (og det er nok nærmere filosofien end systemet som er "problemet") har givet os de resultater i Europa, som den har. Det er sikkert også muligt med andre tilgange, men det har man bare ikke set lykkedes fra hverken os eller andre danske hold i mange mange år. Jeg tager derfor hellere det "sikre" valg i denne debat.

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Med FCKs køb/sælg strategi skal vi i den grad til at vinde os til en ny virkelighed når det kommer til DM Guld. jeg tror fremover det kommer til at være undtagelsen mere en reglen at vi kommer til at vinde DM F.eks. 2 gange i træk Hvis man som FCK vælger efter en success sæson at sælge sine bedste spillere for derefter at skulle bygge forfra så vil der efterfølgende komme en Lorte sæson (læg dertil at der kommer skader/formnedgang). Nogle hold er bedre til at håndtere denne proces, jeg syntes bare aldrig FCK har været det.

    Det er hvertfald intet der tyder på at FCK vil ændre sin transferstrategi til fremtiden, Men så håber jeg også bare ledelsen er klar på at det har konsekvenser.
    Well, Ståle har da i den grad i år gjort opmærksom på, at man er nødt til at holde spillerene længere. Og er der en fordel med Ståle, som selv de største kritikere herinde må acceptere, så er det at ledelsen er ret lydhør overfor ham. Endvidere har man også lige meldt ud, at vi skal købe (og sælge) for højere beløb i fremtiden. Sidst men ikke mindst har man via Dennis Rommedahl flere gange fortalt, at grundet de kommende kvalregler, så bliver DM-titlen endnu vigtigere, hvorfor man må gå ud fra, at der i fremtiden bliver satset endnu mere på DM. Så ud fra det, så burde det ikke blive en undtagelse med to titler i træk.
    Så er der selvfølgelig det ubekendte, at vi ikke kan styre hvad konkurrenterne gør. Får Onkel Jan pludselig en arabisk eller russisk ven, eller får Benham lyst til at kanalisere eventuelle Brentfort PL-milliarder til heden, så kan det selvfølgelig blive vanskeligt. Men alle tegn fra klubben tyder altså på, at man vil satset benhårdt på at vinde endnu oftere.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #101
    Tilmeldingsdato
    May 2015
    Indlæg
    6
    Vi har, efter min mening, en meget “sårbar” trupsammensætning.

    Vi har spillere som er langt forbi deres bedste fodboldsalder (Bjelland, NDoye, Bengtsson, Oviedo)

    Vi har spillere som er notorisk skadesplagede eller har udviklet skadesproblemer (Bjelland, Boilesen, Fischer, NDoye)

    Vi har spillere som, ifølge Ståle, trænger til tilvænning (Biel, Santos, Verela)

    Vi har spillere som betegnes som talenter/projekter (Daramy, Kaufmann, Wind, Stage)

    Det efterlader en gruppe “sikre kort” som næsten altid er spilleklar og hvor man nogenlunde ved hvad man får på godt og ondt (Johnsson, Sotte, Nelsson, Falk, Zeca, Pieros)

    Det er godt nok et tyndt grundlag at bygge en FCK hold på og selvom det utvivlsomt er talent i truppen, ser vi i år hvor lidt der skal til før korthuset vælter.

  19. De følgende 5 brugere er enige:

  20. #102
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Du kan jo godt mene, at det er en floskel, men mon ikke der er noget om det alligevel. Udover nogle af de ting du selv nævner, hvilket mange sikkert også tænker på, når de nævner "at vænne sig til Superligaen", så ligger der sikkert også ret mange andre ting i det. Kommer man fra den bedste række i en klub i Skandinavian, så er det nok ret nemt. Kommer man fra den spanske 2. div som Biel eller Tjekkiet eller et helt tredje sted, så er der sikkert en ret stor forskel på måden at spille på de de respektive ligaer og så superligaen. Og her snakker vi om intensitet, hårdhed i tacklinger, tempo i spillet, hvad dommeren tillader, spillernes niveau, zone spil vs mand-mand osv. Er man f.eks. angiber og aldrig har mødt zoneforsvar, så kan man forestille sig, at Superligaen føles underlig i starten. Det skulle være underligt, hvis der ikke var noget om snakken, når det nu er noget man siger hele tiden om nærmest alle rækker. Og det gælder jo også eksperter, som selv har taget turen.

    Men nej, det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning alene for, at en spiller som Biel stadig ikke har trådt i karakter. Men helt at afvise det, som en af grundene til startvanskelligheder for nogle spillere er nok også skævt.
    K@sper, først og fremmest skal du vide at jeg godt kan lide du tager nogle andre vinkler, og jeg synes ofte du har gode indlæg.

    Jeg mener også at en fyring af Ståle skal overvejes kraftigt - specielt fordi man kan frygte at vores mærkelige Mckinsey-bestyrelse ikke har forudsætninger/fodboldmæssige kompetencer til at hente et nyt setup ind, der kan noget. Med mindre muligheden ligger lige for. Og det gør den ikke.

    Når jeg og andre, mener man bør begynde at overveje et, er det jo fordi vi har nogle kæmpe problemer.

    Denne sæson har været rigtig rigtig dårlig - på rigtig rigtig mange områder:

    * Vi har tabt imod svage Aab, svage Hobro, svage Esbjerg (et nederlag imod BIF må man forvente af og til. Desværre).
    * Vores direkte konkurrent har vist en magtdemonstration (mildt sagt) i Herning, og gjorde hvad de skulle i Parken.
    * Så kan du lægge de ekstremt svage præstationer imod specielt Hobro og OB (i Parken) oven i.
    * Værst af alt, er at mange deler det faktum at vi spiller ekstremt forudsigeligt, og i meget lang tid kæmpet med at spille en god kamp. Det er et stort problem at vi skal have en Skov-crazy-sæson, og en Damen-finder-sin-ungdom for at kunne præstere.

    Det hjælper heller ikke Ståle, at hans dyre signinger slet ikke slår til. Jeg køber "det er nemt at være sofa manager", men du skal da virkelig være positiv hvis du ser Biel, Santos og Stage som værende spillere der pt kan løfte holdet. En tilbagevenden af "den gamle Fischer" (og MÅSKE unge unge Wind) er jo helt reelt vores eneste håb, for at komme med bare et eller andet punch på den korte bane.

    Igår var et symbol på denne sæson. Super super utilstrækkeligt at man ikke formår at stille mere op - EFB havde straffe og skud på overliggeren. Den sejr var jo fortjent.

    Der er røget noget kultur på en eller anden måde - man bider jo negle til alle udebanekampe; hvad enten modstanderen er Hobro, EFB, Lyngby eller "indsæt selv".

    Ståle skal have rigtig meget kredit - men nogen gange skal posen bare rystes. Meget taler for at dette måske skal ske snart...

    Zan


  21. #103
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    K@sper, først og fremmest skal du vide at jeg godt kan lide du tager nogle andre vinkler, og jeg synes ofte du har gode indlæg.

    Jeg mener også at en fyring af Ståle skal overvejes kraftigt - specielt fordi man kan frygte at vores mærkelige Mckinsey-bestyrelse ikke har forudsætninger/fodboldmæssige kompetencer til at hente et nyt setup ind, der kan noget. Med mindre muligheden ligger lige for. Og det gør den ikke.

    Når jeg og andre, mener man bør begynde at overveje et, er det jo fordi vi har nogle kæmpe problemer.

    Denne sæson har været rigtig rigtig dårlig - på rigtig rigtig mange områder:

    * Vi har tabt imod svage Aab, svage Hobro, svage Esbjerg (et nederlag imod BIF må man forvente af og til. Desværre).
    * Vores direkte konkurrent har vist en magtdemonstration (mildt sagt) i Herning, og gjorde hvad de skulle i Parken.
    * Så kan du lægge de ekstremt svage præstationer imod specielt Hobro og OB (i Parken) oven i.
    * Værst af alt, er at mange deler det faktum at vi spiller ekstremt forudsigeligt, og i meget lang tid kæmpet med at spille en god kamp. Det er et stort problem at vi skal have en Skov-crazy-sæson, og en Damen-finder-sin-ungdom for at kunne præstere.

    Det hjælper heller ikke Ståle, at hans dyre signinger slet ikke slår til. Jeg køber "det er nemt at være sofa manager", men du skal da virkelig være positiv hvis du ser Biel, Santos og Stage som værende spillere der pt kan løfte holdet. En tilbagevenden af "den gamle Fischer" (og MÅSKE unge unge Wind) er jo helt reelt vores eneste håb, for at komme med bare et eller andet punch på den korte bane.

    Igår var et symbol på denne sæson. Super super utilstrækkeligt at man ikke formår at stille mere op - EFB havde straffe og skud på overliggeren. Den sejr var jo fortjent.

    Der er røget noget kultur på en eller anden måde - man bider jo negle til alle udebanekampe; hvad enten modstanderen er Hobro, EFB, Lyngby eller "indsæt selv".

    Ståle skal have rigtig meget kredit - men nogen gange skal posen bare rystes. Meget taler for at dette måske skal ske snart...

    Zan
    Tak for et fint indlæg.

    Jeg er (ikke overraskende) ret uenig i, hvad vejen frem skal være mht trænernavnet. Jeg kan sagtens forstå dine kritikpunkter, omend jeg ikke er enig i dem alle. Mange (langt de fleste) af årets udfordringer har imo skyldes kæmpe udskiftninger grundet salg (husk vi har skiftet en helt bagkæde + målmand) samt skader til nøglepersoner. At vi havde så mange point ved juletid samtidig med, at vi er gået videre i Europa i imo en kæmpe præstation, også selvom mange herinde vil fokusere på dårligt spil, held osv.

    Jeg er heller ikke enig i, at det kræver "en Skov-crazy-sæson...osv" for at vi kan præstere. Der synes jeg, at du (og mange andre herinde) undervurderer Ståle og vores spil meget. I så fald har Barcelona vel også bare haft et Messi-crazy-årti, Brøndby havde en Muhktar-crazy-sæson osv. Selvfølgelig er der sammenhæng mellem gode sæsoner for klubben og gode individuelle sæsoner hos spillerne. Men tendensen hos nogle debattører herinde med at gøre årsagen til Ståles mange successer til en historie om, at han blot havde fantastiske spillerpræstationer i de givne år, giver jeg ikke meget for. Igen er det en fortælling, som udelukkende fortælles herinde.

    Det er klart, at kampen i går var en kæmpe våd klud i hovedet på os alle. (well, nogle herinde virker nærmest til at nyde fiaskoerne :-) ) Det er skuffende, at vi ikke kunne mere fremad banen, og det er åbenlyst at vi har en udfordring på især kantpladserne (og når NDoye ikke præsterer og Wind er skadet også i angrebet). Det må der ses på til sommer, hvor jeg forventer en udskiftning på flere pladser. Biel tror jeg sådan set stadig på. Santos er imo desværre ikke god nok, ligesom Pieros må videre. Og så er der en stor knast med Fischer. Hvad gør man med ham? Det er svært at køre Biel/Daramy ind på holdet, når den anden kant samtidig heller ikke fungerer (er stadet, har formnedgang eller lign.). Så er det klart, at vi bliver for nemme at læse.

  22. De følgende 2 brugere er enige:

  23. #104
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Rent taktisk, så er det, som for alvor mangler, det er fart og eksplosivitet. Den var næsten ikke-eksisterende i går, bortset fra Varela, men som ene mand og på en højre back, så er det ikke meget. Generelt har vi pt. ikke mange eksplosive spillere med masser af fart i benene, som kan sætte en mand.
    - Fischer var det på SL-niveau, indtil den der mystiske ankelskade satte ham tilbage, og på internationalt plan, der er han ikke så hurtig. Og så er han skadet...
    - Mudrazija har farten og eksplosiviteten, men han er jo skadet igen.
    - Daramy har det egentlig, men fordi han er 18, og fordi man skal sørge for at hans fysik kan klare transitionen til seniorfodbold for alvor, så bruger han rigtig meget tid på tung styrketræning, og mens kroppen tilvænner sig at kunne bevæge sig med tungere muskelmasse, så tager det midlertidigt en del af farten og eksplosiviteten.
    - Bengtsson har den egentlig også, men han er mere etbenet i sin omgang med bolden end Kunta Kinte.

    I sidste sæson havde vi jo en højre kant med Skov og Ankersen, der kunne drive bolden hurtigt frem og skabe ubalance hos modstanderne, mens vores venstrekant med Boilesen og Fischer havde så gode indbyrdes relationer, at de med hurtig og eksplosiv boldomgang kunne kombinere (sammen med Falk) sig frem til at skabe ubalance hos modstanderen. Med Fischer ude består vores kanter af en 18-årig, hvis krop er i gang med at blive trænet til for alvor at tilvænne sig seniorfodbold, og en introvert spanier, som har det svært med det engelske sprog, og som er lidt ramt på selvtilliden (selv om han havde gode aktioner i går).

    *savner "wheel of wings" tiden*
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #105
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB vs. F.C. København (14/02-2020 kl. 19:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det er ellers ikke så svært at forstå. Vi henter spillere som Biel, Vavro osv som man mener har potentiale til mere end ligaen (Europa) men som måske på den korte bane skal udvikles, finpudses og vænne sig til Superligaen, inden de bliver profiler der. Og som der forøvrigt er nogle større risici forbundet med. Det kontra at hente en spiller som Bif gjorde med Fisker i Randers som kender Superligaen, som er profil i ligaen, som typisk vil præsentere fra dag ét, men som næppe har niveau til mere.

    Så kan du selvfølgelig sagtens være uenig i betragtningen, synes det er en dårlig undskyldning eller noget helt tredje. Men det er med al sandsynlighed, det han mener.
    Men det er jo helt håbløs logik for fanden! Det ville give mening hvis vi hentede spillere på 16-17 år til 20 mio, men det er for fanden da ikke tilfældet! Vi henter Kodro, Matic, Pieros, Biel, Pavlovic, Lüftner m.fl., som ikke engang har niveau til toppen af superligaen når de ankommer.. Hvad i himlens navn skulle indikere at de pludselig skulle udvikle sig til spillere på europæisk niveau?? Verbic var god fra start af.. Vavro er eneste eksempel på en spiller der udviklede sig her, og det skete meget hurtigt qua nogle meget tydelige spidskompetencer.. Det handler altså primært om elendig scouting, det andet er billige bortforklaringer..

    Eksemplet med Fisker er i øvrigt piv elendigt.. Han er jo ikke alternativet til ovenstående spillere som alle koster to-cifrede milionbeløb..

  26. De følgende 6 brugere er enige:

Side 7 af 11 FørsteFørste ... 45678910 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (26.07.15 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 29.07.15, 10:09
  2. Svar: 63
    Sidste Meddelelse: 17.03.15, 19:51
  3. Optakts- og kamptråd: Esbjerg fB – FC København (07.10.12 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 22
    Sidste Meddelelse: 11.10.12, 04:54
  4. Optakts- kamptråd Esbjerg fB - F.C. København
    By Hjaltees#1 in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 24.05.09, 17:00
  5. Optakts- og kamptråd: Esbjerg - FC København
    By Fck-Emil in forum De korte linier
    Svar: 47
    Sidste Meddelelse: 21.03.08, 10:56

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •