Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
108. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    13 12.04%
  • Uafgjort

    35 32.41%
  • Celtic vinder

    60 55.56%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Årets første hjemmekamp på Parkens nye hybridgræstæppe byder på EL-1/16 finalen mod de skotske mestre fra Celtic. Udover betydning for hvem, som avancerer til 1/8 finalen, har kampen også betydning for FCK i forhold til den individuelle rangering på UEFAs rangliste, hvor man er i direkte duel med Celtic om point, der kan medføre bedre seedning i europæiske turneringer. Celtic vil med en sejr overhale FCK på den individuelle rangliste, og dermed være bedre stillet i næste sæson, medmindre FCK vinder returkampen og går enten går videre, eller Celtic taber begge kampe i 1/8 finalen. Derudover har kampen betydning for positioneringen på den nationale rangliste, hvor Danmark kæmper med bl.a. Skotland om en plads i Top-15, som både sikrer flere hold i Europa, samt en nemmere vej til både CL- og EL-gruppespillet.

    I forhold til seneste europæiske kamp har FCK Zeca tilbage fra karantæne, mens Papagiannopoulos og Stage ved næste gule kort rager en dag i skyggen til sig. Celtic har tre spillere i karantænefare, hvor Ryan Christie, Odsonne Edouard og Christopher Jullien misser næste kamp ved næste gule kort.

    FCK må undvære Jonas Wind og Viktor Fischer pga. skader (Boilesen og Mudrazija er ikke indskrevet til de europæiske turneringer), mens skotterne må undvære deres unge kantspiller Mikey Johnston pga. en korsbåndsskade.

    Ryan Christie og Odsonne Edouard er, sammen med James Forrest, skotternes offensive profiler, som tilsammen har leveret 40 mål, eller ca. halvdelen af Celtics mål i den skotske liga. Desuden har de leveret 35 assists i løbet af sæsonen hjemme i Skotland.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 11 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    836

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg håber min søns entusiasme og optimisme kan smitte lidt af på mig inden torsdag. Den Esbjerg-omgang er gået i kroppen på mig, det er jo hamrende naivt at forestille sig en premiere-kamp med storspil, men jeg må være blevet overbevist af alt "vi mangler tid på træningsbanen"-lingoen.

    Jeg smiler pænt og siger ", JA, vi vinder nok 1-0" men inderst inde er det mest frygten for en pinlig snitter jeg føler.

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg frygter virkelig, at vi er bagud 0-2 ved pausen uden at være kommet frem til noget særligt, og så er det reelt set slut. Men mon ikke det bliver en meget kedelig 0-0 eller 1-1 og så er vi stadig med i returopgøret? Det har jo nu en gang været Ståles taktik de sidste par år i Europa.

  6. De følgende 3 brugere er enige:

  7. #4
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Celtics europæiske udekampe i denne sæson har budt på 2 udesejre og en uafgjort i kvalifikationsrunderne, og en sejr, en uafgjort og et nederlag i gruppespillet. Nederlaget kom dog i sidste runde, hvor man havde sikret sig gruppens 1. plads, og man sparede en del spillere. På hjemmebane har Celtic vundet 2 ud af 3 kampe i kvalifikationen, og vundet alle tre hjemmekampe i gruppespillet. Celtic har traditionelt været stærke på hjemmebane, og svage på udebane. De er dog desværre på det seneste begyndt at vise et højere niveau på udebane end før.

    Målsætningen må vel være som hvad qwert beskriver, at vi tager et resultat med, så vi stadig er i live i returopgøret. Det er nu ikke, fordi vi ikke har gjort det før, at komme med en jammerlig præstation forinden, for dernæst at steppe op til det nødvendige niveau. Jeg har dog svært ved at se det lige nu, men jeg har ikke tænkt mig at give op på forhånd mod Skotlands BØF. Forhåbentlig kommer kampen i Esbjerg til at fungere som et wake up call, ligesom nederlaget til Horsens i starten af 19/20 sæsonen blev det.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  8. De følgende 2 brugere er enige:

  9. #5
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    296

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Jeg frygter virkelig, at vi er bagud 0-2 ved pausen uden at være kommet frem til noget særligt, og så er det reelt set slut. Men mon ikke det bliver en meget kedelig 0-0 eller 1-1 og så er vi stadig med i returopgøret? Det har jo nu en gang været Ståles taktik de sidste par år i Europa.
    Efter fredagens kamp kan det være meget svært at sætte et hold, der klar til at møde Celtic.
    Men mit bud på en start-11'er er:
    Kalle
    Varela-Victor-Bjelland-Oviedo
    Falk-Stage-Zeca-Thomsen
    N'Doye-Santos

    Det er bestemt ikke min favorit line-up, men noget må der ske efter Esbjerg kampen.
    Falk kan ikke spille to så dårlige kampe i streg, og skal måske ind på midten igen, for skubbe Stage kanten.
    Jeg tror ikke på Biel, selvom han virker til at have en stigende formkurve.

    For alt i verdenen skal vi have noget speed i bagkæden, ellers får vi en røvfuld.

    Det bliver et kedeligt forår, hvis vi løber ind i en røvfuld og reelt er ude af EL efter på torsdag og spillede guldet ud af hænderne i fredags. Så er der kun pokalen tilbage....

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Kampens dommer er russiske Sergei Karasev.
    Karasev har dømt 60 kampe på internationalt niveau siden 12/13 sæsonen, heriblandt Champions League, Europa League, U21 EM, EM og VM.

    Under hans ledelse har hjemmeholdet vundet 31 gange, 16 gange er det endt med uafgjort, mens udeholdet har vundet 13 kampe.
    Karasev har aldrig dømt en FCK-kamp, men han har dømt 2 af Celtics europæiske kampe, begge på udebane. Den første vandt Barcelona 6-1, mens Bayern vandt den anden med 3-0. Med andre ord har Celtic ikke gode erfaringer med denne dommer.
    Karasev har tre gange dømt danske hold, og alle tre kampe er endt med et dansk nederlag. Han var således opmand, da Esbjerg tabte hjemme til Fiorentina i 1/16 finalen i 2014. Hos FCK har Nicolai Thomsen, Rasmus Falk og Viktor Fischer ikke gode personlige erfaringer med Karasev, da han dømte Tysklands 3-0 sejr over Danmark ved U21 EM, hvor Thomsen og Falk fik spilletid, samt semifinalen mod Sverige, hvor Danmark tabte med 1-4, og hvor alle tre nuværende FCK-spillere fik spilletid.
    Karasev er blevet lidt mildere med årene, og uddeler færre gule og røde kort nu end i starten af karrieren. I denne sæson har han kun uddelt et enkelt rødt kort. Dog er han ikke bange for at være kortdealer, hvis spillerne ikke kan holde sig i skindet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Truppen til i morgen er udtaget:
    https://www.fck.dk/nyhed/truppen-mod-celtic-fc

    Ikke de store overraskelser. Bjelland sidder over, mens Wind og Fischer fortsat er skadede (Boilesen og Mudrazija er ikke i den europæiske trup)

    Bud på startopstillingen, hvis det skal være et fysisk slagsmål mod skotternes 3-5-2:
    Kalle
    Varela-Nelsson-Papagiannopoulos-Bengtsson
    Falk-Stage-Zeca-Thomsen
    N'Doye-Santos

    Hvis der skal mere finesse i spillet:
    Kalle
    Varela-Nelsson-Papagiannopoulos-Bengtsson
    Daramy-Stage-Zeca-Falk
    Pep Biel
    N'Doye
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  13. Den følgende bruger er enig i dette:

  14. #8
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Bjelland gad ikke flere skader...

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...i-vinterpausen

    Den lader vi lige stå...

    Det er jo nærmest komisk med ham efterhånden... Suk

    Zan

    EDIT: Ok, fattede ikke det var aftalt m Bjelland... Beklager (Men hvorfor i øvrigt... Han burde da være rimelig fit efter en vinterpause. Sgu ikke ligefrem value for money... Don’t get it).
    Sidst redigeret af zan : 19.02.20 kl. 19:32

  15. De følgende 5 brugere er enige:

  16. #9
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    36

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    EDIT: Ok, fattede ikke det var aftalt m Bjelland... Beklager (Men hvorfor i øvrigt... Han burde da være rimelig fit efter en vinterpause. Sgu ikke ligefrem value for money... Don’t get it).
    Det er så han kan være fit til den supervigtige kamp på søndag på hans yndlingsunderlag.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #10
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg har en dårlig fornemmelse før i aften. Jeg frygter virkelig kampen. Med den ringe start i Esbjerg blev der virkelig rystet noget i mine grundvolde, og jeg blev usikker på om vi overhoved har haft en godkendt opstart.
    Var der nogen der så pressemødet i går? Det jeg læste fra Ståles udtalelser synes jeg var mindre selvsikkert end han plejer, og det gør mig nervøs. For hvis han ikke tror på det, hvem skulle så? Kan selvfølgelig bare være at jeg læser citaterne som Fanden læser Biblen.

    Mvh,
    Frederik

  19. De følgende 4 brugere er enige:

  20. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Rosenberg Se meddelelser
    Det er så han kan være fit til den supervigtige kamp på søndag på hans yndlingsunderlag.
    Jamen præcis...

    Vi skal møde et britisk hold. Bjelland har spillet britisk fodbold i et hav af år.

    Når nu vores beregnende lægestab, er så glade for at “dossere spillerne” (som de altid siger og fremstår enormt kompetente).

    Kunne de så ikke have “dosseret Bjelland”, så han var klar til netop den (vigtige) kamp, hvor han vitterligt kunne gøre nytte.

    De har haft 2 måneder til at planlægge. Er det for meget at forlange...

    Anyway, håber det er fordi man har vurderet at ham Eduard er hurtig, og det ikke giver mening med Bjelland.

    Zan

  21. #12
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jamen præcis...

    Vi skal møde et britisk hold. Bjelland har spillet britisk fodbold i et hav af år.

    Når nu vores beregnende lægestab, er så glade for at “dossere spillerne” (som de altid siger og fremstår enormt kompetente).

    Kunne de så ikke have “dosseret Bjelland”, så han var klar til netop den (vigtige) kamp, hvor han vitterligt kunne gøre nytte.

    De har haft 2 måneder til at planlægge. Er det for meget at forlange...

    Anyway, håber det er fordi man har vurderet at ham Eduard er hurtig, og det ikke giver mening med Bjelland.

    Zan
    Det kan jo også bare være, at det er en belejlig undskyldning for at sætte vores mest løntunge spiller udenfor truppen.
    Det kan også være, at man regner kampen søndag for vigtigere.
    Det kan også være, at han var nødt til at spille mod Efb, da Ragnar havde brug for lidt flere træninger for at være helt klar til en startplads, og så var der ikke andre.

    Mulighederne er mange...

  22. De følgende 5 brugere er enige:

  23. #13
    KK er offline Topstyret stemmekvæg
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    420

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Det kan jo også bare være, at det er en belejlig undskyldning for at sætte vores mest løntunge spiller udenfor truppen.
    Det kan også være, at man regner kampen søndag for vigtigere.
    Det kan også være, at han var nødt til at spille mod Efb, da Ragnar havde brug for lidt flere træninger for at være helt klar til en startplads, og så var der ikke andre.

    Mulighederne er mange...
    Uanset hvordan vi som fans har det, er jeg ret sikker på at Ståle regner Celtic-kampene som ren bonus (som han alligevel ikke regner med at gå videre fra). Det er superligakampene, der får prioritet, når og hvis spillerne skal doseres - og sådan var det jo i øvrigt også i efteråret.

  24. Den følgende bruger er enig i dette:

  25. #14
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    617

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jamen præcis...

    Vi skal møde et britisk hold. Bjelland har spillet britisk fodbold i et hav af år.

    Når nu vores beregnende lægestab, er så glade for at “dossere spillerne” (som de altid siger og fremstår enormt kompetente).

    Kunne de så ikke have “dosseret Bjelland”, så han var klar til netop den (vigtige) kamp, hvor han vitterligt kunne gøre nytte.

    De har haft 2 måneder til at planlægge. Er det for meget at forlange...

    Anyway, håber det er fordi man har vurderet at ham Eduard er hurtig, og det ikke giver mening med Bjelland.

    Zan
    Vi skal møde et britisk hold og alle britiske hold spiller jo pr. definition ens. Uden at vide hvordan de spiller, så svarer det til at danske hold eller endda skandinaviske hold
    skulle spille ens. Og der er godt nok forskel på den måde vi spiller vs. FCN eller FCM.
    Med hensyn til planlægningen, så har det vel længe været klar at han skulle spille mod Esbjerg da Victor havde karantæne.

  26. De følgende 7 brugere er enige:

  27. #15
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg er så modsat andre ret glad for Bjelland ikke spiller, for Odsonne er en hurtig kammerat, og der kunne jeg altså godt frygte, at vi kommer i problemer et par gange, medmindre vi står virkelig dybt. Derudover synes jeg generelt Bjelland ligner en, der har mistet meget niveau, særligt forudseenhed, som vel er en langsom forsvarsspillers store styrke.

    Men hold nu op hvor frygter jeg vi hurtigt kommer bagud i aften med et par mål, og så er det slut. Mesterskabet er formentlig væk, så man kunne da drømme om et par fede oplevelser i Europa!

  28. De følgende 3 brugere er enige:

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (25.11.18 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.11.18, 13:28
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •