Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
108. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    13 12.04%
  • Uafgjort

    35 32.41%
  • Celtic vinder

    60 55.56%
Side 3 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er slet ikke enig. Derimod ligner det en taktisk genistreg at holde den kontrollerende midtbane med zeca og stage og så lade vores kanter gå rigtig meget ind i banen. Det giver et overtal på midten, mens det skaber plads til vores backs.

    Det er samtidig også en mere offensiv tilgang til spillet, som klædte os vildt meget. Og ja, så giver det et par chancer imod, når modstanderen har gode individualister. Det accepterer jeg.

    Mere som som i anden halvleg, tak.
    Taktisk genistreg i første halvleg med Zeca og stage på midtbanen?. Hvilken kamp så du ? :)

  2. De følgende 4 brugere er enige:

  3. #32
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Stage ser helt igennem ramt ud af at have brændt det straffespark. Man kan sige meget om hans præstation(er), men han har helt igennem store nosser ved at stå på den store scene, og tage ansvar på den her måde, når han kom fra en glorificeret gymnastikforening for ikke synderligt lang tid siden. Det viser karakter, også håber jeg at der er nogen der tager hånd om ham. Han virker sgu som en god knægt, og at vinde i dag over Celtic var der sgu ingen der havde regnet med, i vores forfatning.

    Udover det, så var det befriende på alle måder at se hvordan vores spil flød i 2. Halvleg, og hvis det fortsætter så ser vi endeligt noget af det potentiale som der er i holdet. Alt i alt, kan vi takke Kalle for at redde røven på os så vi kan spille 1-1, helt a la de store præstationer i Europa, hvor målmændene har været grundlæggende afgørende.
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.


  4. #33
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    68

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Det skal jo ikke være Stage til last, at vi har solgt straffeskytte 1+2 indenfor de sidste 6 måneder. Reelt set så burde vi have 3-4 offensive spillere, som nærmest skulle slås om at have lov til at sparke. Det ansvar burde ikke være på en spiller der har været 7 måneder i klubben. Stage tager ansvar mens andre trækker sig, nogle gange går det ikke.

  5. De følgende 9 brugere er enige:

  6. #34
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Taktisk genistreg i første halvleg med Zeca og stage på midtbanen?. Hvilken kamp så du ? :)
    Troede det gav sig selv, at vi begge snakkede om anden halvleg. Du vil gerne have falk på midten, og jeg vil holde ham på kanten, men lade ham trække ind i banen som en offensiv CM.

  7. #35
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    * 1. halvleg helt fucked som forventet.
    * 2. halvleg - det bedste vi har spillet i lang tid
    * Der er ingen undskyldning for at brænde straffe

    Vi går ikke videre, men lad os håber vi kan tage noget selvtillid med til søndag. Det er den store eksamen. Hvis vi ender i det samme lort som de sidste 6-7 måneder og får en fesen 0-0/1-1 i Silkeborg, kan det sgu være ligemeget.

    Kan vi begynde at vise at vi er et niveau over 90% af de andre Superliga-hold. Jamen, så er der bestemt en del at tage med fra denne kamp...

    Mit hjerte bløder først op efter en sejr på søndag - men stor credit til drengene, for at komme op ad dybet i 2. halvleg. Flot.

    Zan

  8. De følgende 4 brugere er enige:

  9. #36
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Troede det gav sig selv, at vi begge snakkede om anden halvleg. Du vil gerne have falk på midten, og jeg vil holde ham på kanten, men lade ham trække ind i banen som en offensiv CM.
    Ahh ok jeg skulle lige være med. Men ja så er vi meget Uenige :)

    Det er jo det fantastiske ved fodbold, at man kan have så mange forskellige meninger :D

  10. #37
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Kampen startede som mange af os frygtede. Defensiven var rystende usikker og offensiven ikkeeksisterende.

    Helt simple afleveringer var nok til at splitte defensiven ad og der blev begået håbløse fejl. Vi havde svært ved at generobre bolden og vi kunne slet ikke følge med Celtic-spillerne, der med lethed kunne spille sig igennem. De vandt de fleste dueller, alle løbedueller og var meget bedre med bolden. Således kunne kampen være ovre før den rigtigt begyndte og til trods for en vanvittig svag anden halvleg havde de stadig de største chancer.
    Vores offensiv kan man ikke skrive meget om i første halvleg. N’Doye var langt mere motiveret og tog en masse slagsmål, men lige lidt hjalp det. Der blev ikke løbet, afleveringerne var sløve og der var mange boldtab. Det virkede som en gentagelse af Esbjergkampen – denne gang bare mod en væsentligt bedre modstander. Vi virkede slet ikke gearet til tempoet og det var selvom Celtic ikke imponerede defensivt. Som halvlegen skred frem blev vi blot mere tilbageholdende, hvilket gjorde at backerne hang for langt tilbage, ligesom Stage også lå alt for langt tilbage og for langt fra modstanderne (selvfølgelig for at lukke hullet mellem forsvaret og midtbanen – der var bare ingen i nærheden af ham).

    Anden halvleg var dog en helt anden kamp. Celtic kunne ikke stille meget op defensivt. De tabte næsten alle andenbolde, kunne ikke ramme deres angriber og fik slet ikke deres pasningsspil op at køre. I takt med, at flere og flere ting lykkedes for os, turde spillerne også mere og mere. Falk og Biel forlod kanterne og deltog mere centralt, hvilket Celtic ikke kunne lukke ned for. Det skabte også langt mere plads til backerne. VI havde stadig svært ved at komme frem til chancer, og var for ofte nødsaget til indlæg som mod Esbjerg, men udtrykket var væsentligt forbedret. Vi havde fart og tempo i spillet og Celtic blev i perioder virkelig trykket ned – noget de bestemt ikke var bekvemte med. Celtic havde i første halvleg succes med at presse i en ’bølge’: De så spillet an og rykkede pludselig spillere frem i et aggressivt pres (som en bølge), hvilket ofte tvang os til at smide bolden væk. Det efterlod dog et stort bagrum hos dem og det lykkedes vi først med at udnytte i anden halvleg, hvor det lykkedes os at spille gennem deres kæder. Derudover var det forfriskende at se, at vi turde udfordre og turde tabe bolden, fremfor kun at køre bolden ineffektivt rundt og så slå en lang aflevering. Det gjorde også, at vi for alvor kunne bruge Zeca til at opsnappe et hav af andenbolde og lægge et tungt pres.

    Da vi så fik skiftet de svageste led ud, skulle der ikke meget til før vi kunne vinde kampen, men vi mangler stadig for meget offensivt. Særligt løbemønstrene er ikke på plads og vi har for svært ved at sætte angriberne op. Desværre brændte Stage straffesparket og man kan så undre sig over hvorfor en defensivt orienteret midtbanespiller skal sparke det – var der virkelig ingen af de offensive spillere der turde?

    Dommeren var ikke synderlig imponerende. Han overså ret mange frispark som Celtic begik – særligt skub i ryggen, men tilkendte dem også nogle tvivlsomme frispark. At en dommer kan begå fejl er forståeligt, men han fulgte ikke sin egen linje. Han overså også straffesparket, der ellers var ret tydeligt, men blev reddet af VAR. Browns tackling på Zeca skulle selvfølgelig have udløst en udvisning og det er lidt mærkeligt, at den slags ikke ses igennem. Den slags tacklinger er skabt til at brække ankler.

    Johnsson stod en god kamp igen med mange gode redninger. Han har i hvert fald rystet Esbjergkampen af sig.
    Varela var også velspillende i dag – især da resten af holdet også begyndte at spille. Jeg mangler lidt, at han tør udfordre længere fremme på banen og ikke kun omkring midterlinjen. Og så skal der mere kvalitet i indlæggene.
    Hverken Nelsson eller Ragnar imponerede. De skal være langt mere overbevisende i duellerne og også fylde mere på offensive dødbolde. Særligt Ragnar fik en skidt start på kampen og fik ikke rigtigt spillet sig op igen.
    Oviedo var særdeles svag i første halvleg og spillede næsten som en gammel mand. Det blev noget bedre i anden halvleg, men aldrig godt. Pierre var fem sekunder om at lave en bedre aktion end Oviedo havde i hele kampen. Pierre har klare mangler offensivt, men var mange gange bedre end Oviedo.

    Pep Biel så vi ikke meget til i første halvleg. Han fungerede langt bedre i anden halvleg, hvor han fik placeret sig godt og var en god spilstation, men det er alligevel ikke meget han kommer med.
    Zeca var fin i første halvleg, men havde svært ved overhovedet at få bolden og lå generelt for langt fra modstanderne. Han fandt i den grad det gamle niveau frem i anden halvleg. Masser af brudte afleveringer, generobringer og tacklinger og så var han god til at fordele spillet.
    Jeg kan stadig ikke helt se hvad Stages rolle er. Han er god når han kommer med i feltet og når han kan være ’bølgebryder’ og vinde andenbolde, men han er langsom (især tydeligt, da han skulle fylde ud efter Oviedo) og kommer for sjældent i dueller. Han virker ikke bedre end Falk defensivt og slet ikke offensivt – på trods af at han er god i feltet. Celtics målmand havde nok reddet hans straffespark alle ugens dage, så jeg håber ikke han skal sparke mere.
    Falk var svag i første halvleg, hvor han igen ikke fik udfordret og heller ikke fandt backen. Han fik umiddelbart en mere fri rolle i anden halvleg og lå derfor mere centralt, hvilket gjorde en kæmpe forskel – den gamle Falk var tilbage. Jeg er næsten ligeglad med hvem der skal spille på venstrekanten (bortset fra Stage), så længe Falk rykker ind centralt.

    N’Doye kæmpede en brav kamp i første halvleg, men fik ikke meget ud af den og han forsøgte at deltage i opspillet, men afleveringerne var for dårlige. Han fik scoret et fint mål og var herefter langt bedre – særligt i opspillet. Generelt var han meget mere motiveret og en helt anden spiller end mod Esbjerg.
    Santos var anonym stort set hele kampen. Kauffmann kom ind med langt mere energi og fart, var bedre i duellerne og løftede generelt niveauet.

    Så det der startede som et mareridt endte alligevel med at slutte ganske fornuftigt. Det er en skam, at vi ikke fik hevet sejren hjem til sidst, men vi fik da vist at vi stadig kan spille offensiv fodbold. Så må vi bare håbe på, at Stage-Zeca eksperimentet nu er overstået og at Pierre spiller resten af forårets kampe.

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #38
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Er jeg den eneste, der synes Biel så bedre ud end længe? Han gik ind i duellerne og vandt også flere af dem (inklusiv hovedstød). Han var bedre med i spillet!

    Det er den ringeste halvleg jeg har set og virkelig surt vi ikke ufortjent vinder. Anyway tak til sektionen, jeg så et enkelt romerlys... men det var det og stemningen var lidt tam i første halvleg, men der var hellere ikke meget at varme sig på


  13. #39
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg synes at Mikkel Kaufmann skal nævnes for et godt og meget lovende indhop. Knægten er jo pisse hurtig, selv på de første meter, stærk på kroppen, han er opportunistisk og teknisk mere end habil. Jeg synes han bidrog med langt mere end Santos, i den tid han var på banen. Det lover godt for fremtiden, og jeg er positiv indstillet over det indkøb efter aftenens kamp.


  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Biel var ok i anden halvleg, men især fordi han havde Varela med. Han gjorde det altså helt enormt godt fremad. Fedt at se en back som sætter sin direkte modspiller, kommer i fart i overlap og ikke bremser på sin vej mod baglinien.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  15. #41
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    813

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bendtner Se meddelelser
    5. N'doye må godt spille videre efter sommer
    6. Man skal ikke undervurdere betydningen af at have en spiller i truppen, som scorer på straffespark hver gang. Men han blev som bekendt endegyldigt solgt tidligere i dag - kunne han ikke lige have fået de to Celtic-kampe med?!

  16. De følgende 2 brugere er enige:

  17. #42
    Tilmeldingsdato
    Mar 2013
    Indlæg
    496

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    En skam Stage brænder. Ville have ændret returen! Men okay, hvem ville the den?

  18. Den følgende bruger er enig i dette:

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Og hey, Kalle! 4 verdensklasse redninger. Han leverer bare varen i hver eneste kamp.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.


  20. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Er jeg den eneste, der synes Biel så bedre ud end længe? Han gik ind i duellerne og vandt også flere af dem (inklusiv hovedstød). Han var bedre med i spillet!

    Det er den ringeste halvleg jeg har set og virkelig surt vi ikke ufortjent vinder. Anyway tak til sektionen, jeg så et enkelt romerlys... men det var det og stemningen var lidt tam i første halvleg, men der var hellere ikke meget at varme sig på
    Det bedste fra Biel indtil videre uden dog at være prangende. Mangler stadig slut produktet. Men det var da bedre end set længe fra hans side.

  21. De følgende 3 brugere er enige:

  22. #45
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Dårlig første halvleg, hvor vi så overmatchet ud i alle facetter. Og vores backkæde Varela undtaget, så ualmindelig rustne ud.
    God anden halvleg, hvor vi dominerer stort. Lang tid siden, at jeg har set så forskellige halvlege i en fodboldkamp.

    Det bliver selvfølgelig svært at gå videre, men det må være godt for selvtilliden at vi ikke taber og i den grad viser, at vi kan være med.

    Jeg har også + ud fra Kaufmann, som ligner en god investering, selvom det er tidligt at sige endnu. Og så håber jeg, at man nu giver Biel tillid med mindst 5-6 kampe fra start og tæt på fuld spilletid. Han var ikke specielt kampafgørende, men jeg synes han har taget væsentlige skridt fysisk og mentalt - han går nu ind i duellerne og tør have bolden. Med tillid tror jeg, at potentialet kan forløses.

    Sidst men ikke mindst må jeg konkludere, at min første live oplevelse med VAR var ganske forfærdeligt. N'Doyes mål lugtede af offside fra min plads, hvilket gjorde at jeg slet ikke turde juble og få glæden ud. Og da målet blev endeligt godkendt, så var det moment fordi og den spontane glæde var der ikke mere. Hvis det er fremtiden, så har VAR lykkedes med at fjerne en stor stor del af glæden ved fodbold hos mig. :-(

  23. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (25.11.18 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.11.18, 13:28
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •