Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
108. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    13 12.04%
  • Uafgjort

    35 32.41%
  • Celtic vinder

    60 55.56%
Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste
Viser resultater 61 til 75 af 87

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

  1. #61
    Tilmeldingsdato
    Apr 2005
    Indlæg
    211

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    A waste of space

  2. #62
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    84

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Jeg har ikke genset kampen men det er mig en gåde Victor Nelsson ikke får større anerkendelse.

    Jeg tror ikke han taber en hovedstødsduel med deres kæmpe angriber og han spiller bolden hurtigt og klogt videre. Ydermere bevæger han sig godt så vi netop kan spille den op nedefra og udenom deres pres.
    Han udfører sin rolle til topkarakter.

    /Jacob

  3. De følgende 4 brugere er enige:

  4. #63
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Både Ragnar og Nelsson tværede dem ud i hovedstødsduellerne. Ragnar var bare komplet rusten i næsten alle andre facetter af spillet.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #64
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Det var en opløftende anden halvleg, hvor vi så store træk af den ændring i spillestil som ståle forsøger at udføre, mens han samtidigt skal vinde alle kampe. I første halvleg så vi så også svagheden i spillestilen. Hvis boldtempoet er for lavt, så bliver vi alt for nemme at dæmme op for, og bryde op. Desværre er der en tendens til at det er i de fysisk betonede kampe at vi ser dette problem. Det betyder at vi igår i første halvleg blev kørt ud på r** og albuer, ligesom vi i efteråret blev det ude mod midtjylland og brøndby. Men hvis ståle lykkedes over det næste års tid, med denne nye stil, og samtidigt holder stammen i holdet, så er det en spillestil der vil åbne for muligheden for at komme længere i europa, end ståle klassik. Det vil også blive mere underholdende at gå i parken. Man drømmer jo om at få lov til at se et derby eller en kamp mod midtjylland, hvor vi holder det boldtempo vi så i anden halvleg, hele kampen.

    Vi forsøger ikke længere at slå bolden langt på målspark. Det så klodset ud til tider igår, men det virker som et bevidst taktisk valg, og der er da også en tydelig fordel i at holde bolden i holdet.
    Vi holder bolden mere på jorden. Vi skal have spillerne tæt på hinanden så tre afleveringer korte aflevering laver plads.
    I indlægsspillet, bliver boldene i mindre grad end tidligere, slået hovedløst til bagerste stolpe. Boldene holdes på jorden og spilles gerne på tværs eller bagud.

    Jeg synes det er opløftende tendenser, og jeg acceptere gerne en dårlig halvleg eller to. Men vi skal her i foråret se mere spil som igår i anden halvleg, i forhold til de små glimt vi så i efteråret.

  7. De følgende 7 brugere er enige:

  8. #65
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Det var en opløftende anden halvleg, hvor vi så store træk af den ændring i spillestil som ståle forsøger at udføre, mens han samtidigt skal vinde alle kampe. I første halvleg så vi så også svagheden i spillestilen. Hvis boldtempoet er for lavt, så bliver vi alt for nemme at dæmme op for, og bryde op. Desværre er der en tendens til at det er i de fysisk betonede kampe at vi ser dette problem. Det betyder at vi igår i første halvleg blev kørt ud på r** og albuer, ligesom vi i efteråret blev det ude mod midtjylland og brøndby. Men hvis ståle lykkedes over det næste års tid, med denne nye stil, og samtidigt holder stammen i holdet, så er det en spillestil der vil åbne for muligheden for at komme længere i europa, end ståle klassik. Det vil også blive mere underholdende at gå i parken. Man drømmer jo om at få lov til at se et derby eller en kamp mod midtjylland, hvor vi holder det boldtempo vi så i anden halvleg, hele kampen.

    Vi forsøger ikke længere at slå bolden langt på målspark. Det så klodset ud til tider igår, men det virker som et bevidst taktisk valg, og der er da også en tydelig fordel i at holde bolden i holdet.
    Vi holder bolden mere på jorden. Vi skal have spillerne tæt på hinanden så tre afleveringer korte aflevering laver plads.
    I indlægsspillet, bliver boldene i mindre grad end tidligere, slået hovedløst til bagerste stolpe. Boldene holdes på jorden og spilles gerne på tværs eller bagud.

    Jeg synes det er opløftende tendenser, og jeg acceptere gerne en dårlig halvleg eller to. Men vi skal her i foråret se mere spil som igår i anden halvleg, i forhold til de små glimt vi så i efteråret.
    Ståle & Co. havde helt klart haft fokus i pausen på at få boldtempoet op. Det var en fornøjelse, så snart det lykkedes. Nøglen var i mine øjne, at Falk langt mere konsekvent rykkede ind som en tredje central midtbane, når vi havde bolden. Biel lå mere ude på sin kant, så vores angrebsformation blev lidt skæv, men med det gode samspil imellem Zecas erobringer og Falks formidable evne til at vende spillet og sætte fart inde på midten. Samt en del overtal ovre i højre side, som nemt kunne have blevet endnu farligere, hvis indlæggene fra den ellers velspillende Varela havde været lidt bedre. Det samme så ud til at være planen i første halvleg - men der lå Falk lidt mere på mellemhånd imellem kanten og den centrale del af banen.

    Når Fischer bliver klar igen, håber jeg, at Falk ryger ind på midten sammen med Zeca i stedet for blive kastet ovre på højrekanten. Falk centralt er og bliver nøglen!


  9. #66
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Ståle & Co. havde helt klart haft fokus i pausen på at få boldtempoet op. Det var en fornøjelse, så snart det lykkedes. Nøglen var i mine øjne, at Falk langt mere konsekvent rykkede ind som en tredje central midtbane, når vi havde bolden. Biel lå mere ude på sin kant, så vores angrebsformation blev lidt skæv, men med det gode samspil imellem Zecas erobringer og Falks formidable evne til at vende spillet og sætte fart inde på midten. Samt en del overtal ovre i højre side, som nemt kunne have blevet endnu farligere, hvis indlæggene fra den ellers velspillende Varela havde været lidt bedre. Det samme så ud til at være planen i første halvleg - men der lå Falk lidt mere på mellemhånd imellem kanten og den centrale del af banen.

    Når Fischer bliver klar igen, håber jeg, at Falk ryger ind på midten sammen med Zeca i stedet for blive kastet ovre på højrekanten. Falk centralt er og bliver nøglen!
    Jeg er enig. Den helt store forskel på første og anden halvleg, var, ud over boldtempoet, at alle fire midtbane spillere stod meget tættere på hinanden. Så snart afstanden blev for stor, faldt tempoet.

    Man kan overveje om ståle er lykkedes med at gøre “verdens sværeste 4-4-2” endnu mere besværdlig.

    Vi var i numerisk undertal på midtbanen, specielt i første halvleg. Det blev bedre i anden halvleg, hvor falk var mere centralt, og hvor både Doye og Santos skiftedes til at falde lidt i banen. Man kan overveje om det er værd at gå ned på en target man forrest for at øge bemandingen på midtbanen, og sikre lokale overtal.

    Men vi har set denne stil lykkedes et par gange denne sæson. Det så vi de første 20 min af anden halvleg af hjemmederby, vi så det mod OB hjemme, og ii perioder mod sønderjyske hjemme. Igår var første gang hvor vi lykkedes at køre stilen i en hel halvleg. Jeg glæder mig til at overvære en kamp hvor vi spiller hele kampen som anden halvleg igår. Så kommer man til at gå høj fra parken med en sejr på mellem 4-0 og 7-0, uanset modstanderen.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #67
    Tilmeldingsdato
    Feb 2011
    Indlæg
    586

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er enig. Den helt store forskel på første og anden halvleg, var, ud over boldtempoet, at alle fire midtbane spillere stod meget tættere på hinanden. Så snart afstanden blev for stor, faldt tempoet.

    Man kan overveje om ståle er lykkedes med at gøre “verdens sværeste 4-4-2” endnu mere besværdlig.

    Vi var i numerisk undertal på midtbanen, specielt i første halvleg. Det blev bedre i anden halvleg, hvor falk var mere centralt, og hvor både Doye og Santos skiftedes til at falde lidt i banen. Man kan overveje om det er værd at gå ned på en target man forrest for at øge bemandingen på midtbanen, og sikre lokale overtal.

    Men vi har set denne stil lykkedes et par gange denne sæson. Det så vi de første 20 min af anden halvleg af hjemmederby, vi så det mod OB hjemme, og ii perioder mod sønderjyske hjemme. Igår var første gang hvor vi lykkedes at køre stilen i en hel halvleg. Jeg glæder mig til at overvære en kamp hvor vi spiller hele kampen som anden halvleg igår. Så kommer man til at gå høj fra parken med en sejr på mellem 4-0 og 7-0, uanset modstanderen.
    I den forbindelse er det sød musik, at Wind er ved at være klar igen. For han giver os den mulighed at trække angriber 2 ned som ekstra midtbane - samtidig med at han kommer med i boksen og er stærk derinde.

  12. De følgende 6 brugere er enige:

  13. #68
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    Ståle & Co. havde helt klart haft fokus i pausen på at få boldtempoet op. Det var en fornøjelse, så snart det lykkedes. Nøglen var i mine øjne, at Falk langt mere konsekvent rykkede ind som en tredje central midtbane, når vi havde bolden. Biel lå mere ude på sin kant, så vores angrebsformation blev lidt skæv, men med det gode samspil imellem Zecas erobringer og Falks formidable evne til at vende spillet og sætte fart inde på midten. Samt en del overtal ovre i højre side, som nemt kunne have blevet endnu farligere, hvis indlæggene fra den ellers velspillende Varela havde været lidt bedre. Det samme så ud til at være planen i første halvleg - men der lå Falk lidt mere på mellemhånd imellem kanten og den centrale del af banen.

    Når Fischer bliver klar igen, håber jeg, at Falk ryger ind på midten sammen med Zeca i stedet for blive kastet ovre på højrekanten. Falk centralt er og bliver nøglen!
    Helt enig

    Falck "centralt" er nøglen. Jeg er med på han i ny og næ så kan koste et mål den anden vej, men det er jeg sku villig til at acceptere, hvis vores spil fremad banen vil få et løft som det vi så i 2 halvleg.

    Spørgsmålet er om Ståle over en længere periode tør bruge den konstalation. På dette tidspunkt af sæsonen og de problemer vi har haft offensivt, hvad har han og tabe.

  14. #69
    Tilmeldingsdato
    Dec 2014
    Indlæg
    754

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Helt enig

    Falck "centralt" er nøglen. Jeg er med på han i ny og næ så kan koste et mål den anden vej, men det er jeg sku villig til at acceptere, hvis vores spil fremad banen vil få et løft som det vi så i 2 halvleg.

    Spørgsmålet er om Ståle over en længere periode tør bruge den konstalation. På dette tidspunkt af sæsonen og de problemer vi har haft offensivt, hvad har han og tabe.
    Det er sjovt, jeg synes faktisk Stage var ret god i anden halvleg. Jeg er med på det kreative ikke kom fra ham, og der skal arbejdes både på boldomgang og på at han kommer bedre i feltet med sin fysik, men jeg synes han var rigtig god i det første pres. ham og Zeca så nærmest "FCK-solide" ud i anden halvleg, og kan de 2 lægge et bare nogenlunde tilsvarende tryk på superligahold, så vil de have svært ved at stå i mod - og så er der pludselig den nødvendige plads til Falk og Biel.

  15. De følgende 7 brugere er enige:

  16. #70
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Something Se meddelelser
    Det er sjovt, jeg synes faktisk Stage var ret god i anden halvleg. Jeg er med på det kreative ikke kom fra ham, og der skal arbejdes både på boldomgang og på at han kommer bedre i feltet med sin fysik, men jeg synes han var rigtig god i det første pres. ham og Zeca så nærmest "FCK-solide" ud i anden halvleg, og kan de 2 lægge et bare nogenlunde tilsvarende tryk på superligahold, så vil de have svært ved at stå i mod - og så er der pludselig den nødvendige plads til Falk og Biel.
    Jeg er helt enig med dig. Jeg kan faktisk ikke forstå alle dem, der efter i går skriver, at Falk på én af de to centrale midtbanepladser er den altoverskyggende løsning fremadrettet. I min optik var det netop hans frie rolle som den fremskudte offensive midtbanespiller, der var nøglen i går. Herinde modtog han bolden længere fremme i banen, end han normalt gør, når han spiller central midtbanespiller, og dermed blev han med det samme farlig og retvendt. Jeg tror slet ikke, at Falk ville have spillet samme 2. halveg igår, hvis han havde ligget ved siden af Zeca. Her ville han have ligget længere tilbage på banen og længere fra målet.

    Jeg er helt enig med stort set alle i, at Falk i en central rolle i banen er løsningen fremadrettet. Men hold nu op, hvor vil jeg gerne se mere til ham i rollen, hvor han starter på venstre kant, men ligger sig ind foran de to centrale midtbanespillere. Han var jo helt ustyrlig. Og samtidig giver det masser af plads til vores backs, som skal smadre afsted.

    For at skære det ud i pap, så snakker jeg ikke om en diamantmidtbane, men mere en "firkantmidtbane", som igår så sådan her ud:

    ---------------Kalle-------------------
    Varela - Ragner - Victor - Oviedo
    -----------Zeca - Stage--------------
    -----------Biel - Falk--------------
    -------Ndoye - Santos--------------
    Sidst redigeret af Lokomotiv Luxus : 21.02.20 kl. 11:59

  17. De følgende 3 brugere er enige:

  18. #71
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Lokomotiv Luxus Se meddelelser
    Jeg er helt enig med dig. Jeg kan faktisk ikke forstå alle dem, der efter i går skriver, at Falk på én af de to centrale midtbanepladser er den altoverskyggende løsning fremadrettet. I min optik var det netop hans frie rolle som den fremskudte offensive midtbanespiller, der var nøglen i går. Herinde modtog han bolden længere fremme i banen, end han normalt gør, når han spiller central midtbanespiller, og dermed blev han med det samme farlig og retvendt. Jeg tror slet ikke, at Falk ville have spillet samme 2. halveg igår, hvis han ligget ved siden af Zeca. Her ville han have ligget længere tilbage på banen og længere fra målet.

    Jeg er helt enig med stort set alle i, at Falk i central rolle i banen er løsningen fremadrettet. Men hold nu op, hvor vil jeg gerne se mere til ham i rollen, hvor han starter på venstre kant, men ligger sig ind foran de to centrale midtbanespillere. Han var jo helt ustyrlig. Og samtidig giver det masser af plads til vores backs, som skal smadre afsted.

    For at skære det ud i pap, så snakker jeg ikke om en diamantmidtbane, men mere en "firkantmidtbane", som igår så sådan her ud:

    ---------------Kalle-------------------
    Varela - Ragner - Victor - Oviedo
    -----------Zeca - Stage--------------
    -----------Biel - Falk--------------
    -------Ndoye - Santos--------------
    Delvis enig. Jeg tror sagtens Falck ved siden af Zeca ville fungere fint. Vi har jo også set tidligere, at det fungerer, dog med få udfald i ny og næ. Men sådan som du skitser det op i ovenstående og som vi så i går kan måske også være løsningen fremover. Vi skal dog se langt flere kontinuerlige kampe med den formation før jeg dømmer om det er vejen at gå.

    Stage falder ikke igennem på nogen måde, jeg syntes bare han er meget "usynlig" og hans kvaliteter gemmes lidt af vejen, i forhold til det vi så F.eks. i AGF. Men det kommer måske med tiden. Alle håber jo på han bliver den nye "Delaney" med tiden.

  19. #72
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af Claudemir Fanatic Se meddelelser
    I den forbindelse er det sød musik, at Wind er ved at være klar igen. For han giver os den mulighed at trække angriber 2 ned som ekstra midtbane - samtidig med at han kommer med i boksen og er stærk derinde.

    Enig! Faktisk gjorde Doye præcis det som Wind er så god til i anden halvleg. Han trak ned og tog fat i kuglen og fordelte den glimrende - men manglede så lidt i feltet.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  20. De følgende 2 brugere er enige:

  21. #73
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Det skal også nævnes hvor vigtigt det er med boldstærke folk bargerst for at ståle kommer til at lykkes. Derfor er varela og Nelson enormt vigtig, mens vi venter på at boilsen bliver skaden kvit aå han kan komme over venstre side.

    Et ønske til sommerens transfervindue er at rydde op i plejehjemmet i midtforsvaret, og samtidigt hjælpe en ven af klubben hjem fra tyrkiet (tyskland). Og så undgå at sælge nelson. Så ville vi have to stærke centrale stoppere (nelson og Zanka) og varela/ boilse på backs.

  22. Den følgende bruger er enig i dette:

  23. #74
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Nu har jeg lige genset kampen. Igen 1 halvleg 0 chancer på mål.

    2 halvleg. Javel gode takter og vi presser dem højt på banen og kommer frem til indlæg. Men for at være helt ærlig så havde deres målmand jo nærmest ikke en real redning? på kvalificeret forsøg, udover det straffespark hvor han snitter den en smule. Det er ikke for at være en lyseslukker, men der skal godt nok arbejdes på slutproduktet.

    Hvis vi måler på antal chancer også i 2 halvleg havde de nogle stykker så skal vi vidst være glade for 1-1

  24. De følgende 10 brugere er enige:

  25. #75
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Celtic FC (20/02-2020 kl. 18:55)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Nu har jeg lige genset kampen. Igen 1 halvleg 0 chancer på mål.

    2 halvleg. Javel gode takter og vi presser dem højt på banen og kommer frem til indlæg. Men for at være helt ærlig så havde deres målmand jo nærmest ikke en real redning? på kvalificeret forsøg, udover det straffespark hvor han snitter den en smule. Det er ikke for at være en lyseslukker, men der skal godt nok arbejdes på slutproduktet.

    Hvis vi måler på antal chancer også i 2 halvleg havde de nogle stykker så skal vi vidst være glade for 1-1
    Deres træner virker også ganske rolig. De så et ringe FCK hold og de fik 1-1 i en kamp, hvor de kørte på lav blus i 60-70 minutter. De kan endda tillade sig at stå dybt hjemme.

    Eneste mulighed for at gå videre er en overpræststion af FCK samtidig med Celtic har en off day. De har meget mere at give af hjemme og de kommer nok til at trykke os i 90 minutter - dog må jeg sige st Celtic ikke så specielt gode ud. Vi var bare ringe og de 3 100% chancer i starten kommer jo fra kæmpefejl.

Side 5 af 6 FørsteFørste ... 23456 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45
  2. Optakts- og kamptråd: FC København – FCM (25.11.18 kl.18)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 24.11.18, 13:28
  3. Optakts- og kamptråd: FC København – AaB (11.11.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 31
    Sidste Meddelelse: 17.11.12, 08:33
  4. Optakts- og kamptråd: OB – FC København (02.09.12 kl.19)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 30
    Sidste Meddelelse: 06.09.12, 16:09
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •