Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
55. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Silkeborg vinder

    11 20.00%
  • Uafgjort

    13 23.64%
  • FCK vinder

    31 56.36%
Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456
Viser resultater 76 til 84 af 84

Emner: Optakts- og kamptråd: Silkeborg IF vs. F.C. København (23/02-2020 kl. 16:00)

  1. #76
    Slush er offline Sun Lolly er det bedste!.
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    1,622

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    K@sper, naturligvis bruger Ståle medierne, men det gør jo ikke påstanden mindre rigtig. Min pointe er jo, at der forhelvede ikke er en reel debat om, hvorfor Skandinaviens klart rigeste klub, med den suverænt dyreste trup ikke gør det bedre og underholder mere. Her til morgen er selv samme medier plasteret til med en forsimplet analyse fra Ståles side - fornemt spin i øvrigt - hvor det alene bliver et problem, at man kommer bagud, og at man så er nemme at slå kontra på efterfølgende. Det forklarer så ikke, hvorfor det nuværende mandskab er så sårbare på omstillinger, allerede før man kommer bagud. Det udstiller jo også en gennemgående kritik, at Ståles hold er for statiske og langsomme i angrebsfasen.

    For god ordens skyld, så ønsker jeg ikke Ståle fyret, men jeg synes det er på tide, at man gentænker grundprincipper for FCK's måde at spille på. Jeg har skrevet det før, og jeg gør det gerne igen. Jeg mener ikke problemet er Ståles hang til zone-forsvar eller en stram defensiv. Det her kun været godt for FCK, at han har haft det udgangspunkt, mit problem er, at man offensivt skaber alt, alt for lidt, at man er for fysiske og primitive - simple og let læselige om man vil - og vil rigtigt mange sige "røv kedelige at kigge på" - jf. min søn, der ved Gud skal underholdes som 4-årig, hvis han skal se en hel fodboldkamp. (Heldigvis klarede de medrejsende fint den slags, og han dansede lystigt med fra familietribunens trygge rammer, når der blev støttet op om holdet.)

    Læser man i denne tråd og den til Esbjergkampen, er der rigtigt mange der peger på scouting-delen som et område, hvor der fejles en del. Det er jegmeget enig i, men jeg mener også, at systemet trænger til at blive kigget igennem. Specielt når man ser på de typer der er i truppen. Helt forsimplet, så er det uhyggeligt, at truppen indeholder så mange spillere, der har haft en opvækst i en 4-3-3, og som typer er ideelle til netop 4-3-3, når Ståle holder så stædigt fast i 4-4-2 som udgangsformationen. Vi har endda flere gange i år set, at der sker mindre spillemæssige mirakler, når Ståle flytter rundt på systemet. Jeg mener helt oprigtigt, at vi ikke får det optimale ud af de fleste i offensiven, fordi de ikke spiller et system de passer til dem. Zeca og Stage skaber sammen alt for lidt centralt, skubber man Falk ind foran dem - som det eksempelvis delvist skete mod Celtic i 2. halveg - så kommer der pludselig en anden dynamik, og Ståle beholde samtidig sine kontrollerende midtbane. Fischer, Biel, Daramy, Santos og Kaufmann er desuden alle spillere, der vil have stor glæde af at spille kantangribere omkring en stor stærk opspilsstation og der har FCK allerede Wind og NDoye. Faktisk er de alle vokset op i det system, eller er som typer klassiske angrebskanter i en 4-3-3. Desuden vil systemskiftet frigøre endnu mere plads til angribsivrige backs. Her har FCK to der kan bruges i Varela og Boilesen - Bengtson, Oviedo og Bartolec har jeg afskrevet som andet end reserver i den sammenhæng. Forsvarskæden og systemet kan forblive som den allerede er, omend backs skal skoles på en ny måde.

    Jeg så faktisk gerne en langt mere åben debat om netop systemet fra Ståles og klubbens side, også selvom den primært holdes internt. Jeg ser bare ingen tegn på, at man evaluerer på de grundlæggende principper i klubben, selvom det er dem der reelt mødes med kritik i både medier og blandt fans. FCM tog det opgør under Thorup, og siden har man flyttet sig med kvanteskridt. Jeg er faktisk af den overbevisning, at Priske er den træner der flytter dem det sidste stykke ind i EL. Han er ikke en svag træner som Kenneth Andersen - tvært imod faktisk.

    NB! Fra min plads på stadion, så var Bjellands indsats i går, noget af det værste jeg har set siden 90'erne. Han lavede et utal af simple opspilsfejl - noget der ellers skulle være hans store styrke, han er langsom - som i ekstremt langsom - han var fejlplaceret en masse gange osv. Værst af alt, så minder Bjelland mig om en Ming-vase i et spil kroket - pisse dyr, men alt, alt for skrøbelig og usikkerhedsskabende for hele holdet til at være med.
    Det her har hele tiden været problemet, man handler forkert ind ift., det system man spiller.
    Men vi må også bare indse, at så længe Ståle, Lange og alle de andre nikkedukker der er ansat under Ståle er i klubben, går vi ikke væk fra 442 permanent.
    Som du selv er inde på, har man længe hentet spillere fra 433 systemer og forsøgt at omskole dem, 433 wings fungere bare ikke i vores 442, da de bliver pålagt alt for mange defensive pligter.
    Så kan man mene, man har fundet en vidunderkur med 532, men det er stadig med det defensive udgangspunkt først og fremmest.

  2. Den følgende bruger er enig i dette:

  3. #77
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    @Devil

    Jeg er ikke lige klar over, hvordan min kommentar om at lade være med at tage Ståles udtalelser efter kampe alt for seriøst ender med et langt indlæg omhandlende taktik?

    Som jeg ser det, så handler det knap så meget om taktik, og mere om at vi mangler offensive spillere med kvalitet og som er i form. Vi kan lave alle de taktiske ændringer vi vil, men hvis spillerne ikke kan sætte en mand, lave et indlæg eller score på en stor chance, så ændrer det ikke meget alligevel. Skifter vi til 433 (Ståle siger forøvrigt selv, at vi offensivt spiller mere 4231 end 442) med Falk forrest centralt, så får vi en angriber mindre på banen. Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skulle blive mere farlige af det. Santos og Kaufmann kan jo ikke spille kant i sådan et system, hvis vi stadig skal have en solid defensiv.

    Anyway, jeg kommer ikke til at gå i gang med en lang debat om taktik.

    1) Min arbejdsgiver synes jeg skal lave noget reelt arbejde
    2) Jeg ved alligevel ikke nok til at give andet end mine amatørbetragtninger

    Men god fornøjelse med taktikdebatten - jeg er sikker på, at enigheden er stor om systemskifte osv. :-)


    Edit:
    Jeg er forøvrigt stadig ret sikker på, at vores næste træner hedder Kasper Hjulmand (ikke at jeg håber det) om et par år, når han og landsholdet er trætte af hinanden. Så skal du og andre nok få systemskiftet, dog med de samme defensive principper omkring zoneforsvar m.m.

  4. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    @Devil

    Er stort set enig i alt det du skriver. Men lige netop det der med at "gentænke grundprincipper for FCK's måde at spille på" kommer aldrig til at ske under Ståle desværre, han er simpelthen for stædig og har for meget magt i FCK.

    Nææ når Ledelsen og Ståle engang i fremtiden aftaler at gå hvert til sit kan ledelsen(Hvis de har nosserne til det) begynde at ansætte en træner med nye visioner og tilgang til spillet, men det tvivler jeg også kraftigt på. Jeg frygter meget at vore næste træner (om det så bliver til sommer eller 5 år ude i fremtiden) bliver en Ståle klon, uden de store forandringer. Jeg håber jeg tager fejl.
    Det er jeg så ikke enig i. Jeg tror og håber faktisk på, at Ståle kan flyttes. Kan han ikke det må det definitivt være slut. Jeg ved at Priske forsøgte - ret ihærdigt endda - og mit håb er, at der kommer en helst to personer ind omkring det sportslige setup, der kan give det rette modspil. Ser man på de spillertyper der er hentet ind, så virker det på mig som om Ståle gerne vil ændre tingene, jeg er mere usikker på, om han eller andre omkring truppen har ideerne til at ændre på spillet. Ståle ændre aldrig zone-opdækningen, men han har flere gange udtalt, at systemet ikke ligger mere fast, end at det kan ændres, hvis han overbevises om, at noget andet er bedre. Det er så her man kan håbe, at der sker noget.

    I øvrigt er det vitterligt uhyggeligt, hvor dårlige holdet er i omstillingsspillet både offensivt og defensivt. Det har i de sidste tre kampe været grotesk nemt at spille en dyb bold ned bag det central forsvar og så få en afslutning på Kalle. Det må sgu rettes hurtigt. I forhold til FCK's egne omstillinger, så mener jeg, at truppen rummer rigeligt med dygtige fart-spillere, der er teknisk stærke nok til at fange modstanderne. Vi så det faktisk i går, hvor Stages mål jo netop kom, fordi Silkeborg var i ubalance. Det samme var gældende ved målet mod Celtic. Det er jo også en generel misfoståelse, at omstillinger partout betyder kontraangreb, det er en del af det, men det handler i højere grad om at fange modstanderen i ubalance, og her synes jeg det statiske og langsomme opspil og omstillingsspil i den grad bremser FCK. Det er jo derfor folk skriger på at se Falk centralt, og bliver rasende hver gang Biel eller Bartolec mister bolden eller Bengtson bremser op og spiller bolden tilbage.

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #79
    Tilmeldingsdato
    Oct 2011
    Indlæg
    875

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    @Devil

    Jeg er ikke lige klar over, hvordan min kommentar om at lade være med at tage Ståles udtalelser efter kampe alt for seriøst ender med et langt indlæg omhandlende taktik?

    Som jeg ser det, så handler det knap så meget om taktik, og mere om at vi mangler offensive spillere med kvalitet og som er i form. Vi kan lave alle de taktiske ændringer vi vil, men hvis spillerne ikke kan sætte en mand, lave et indlæg eller score på en stor chance, så ændrer det ikke meget alligevel. Skifter vi til 433 (Ståle siger forøvrigt selv, at vi offensivt spiller mere 4231 end 442) med Falk forrest centralt, så får vi en angriber mindre på banen. Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skulle blive mere farlige af det. Santos og Kaufmann kan jo ikke spille kant i sådan et system, hvis vi stadig skal have en solid defensiv.

    Anyway, jeg kommer ikke til at gå i gang med en lang debat om taktik.

    1) Min arbejdsgiver synes jeg skal lave noget reelt arbejde
    2) Jeg ved alligevel ikke nok til at give andet end mine amatørbetragtninger

    Men god fornøjelse med taktikdebatten - jeg er sikker på, at enigheden er stor om systemskifte osv. :-)


    Edit:
    Jeg er forøvrigt stadig ret sikker på, at vores næste træner hedder Kasper Hjulmand (ikke at jeg håber det) om et par år, når han og landsholdet er trætte af hinanden. Så skal du og andre nok få systemskiftet, dog med de samme defensive principper omkring zoneforsvar m.m.
    Synes det er alt for snævert at se det som et "effektivitetsproblem". Det handler i den grad også om, at vi har bolden hovedparten af tiden, samt hvordan vi bruger den. Vi skaber ikke nok, og det ligner umiddelbart - set udefra - pga. manglende mønstre/taktisk forståelse. Som vi har talt om flere gange før, så er vores spil baseret på defensiv organisation. Håbet er så, at nogle fremme i banen skaber noget mere eller mindre tilfældigt! Når dødboldene tidligere var en styrke - så er de i år ligegyldige...

    Der er i den grad spillemæssig krise! Håber der handles internt. DM-guldet er røget - nu må udvikling af spillet + kontinuitet være fokus resten af sæsonen (+ at forsvare 2. pladsen)

  7. De følgende 6 brugere er enige:

  8. #80
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Silkeborg-kampen var forresten 8. kamp ud af de sidste 10 betydende kampe, hvor vi er kommet bagud med 0-1 i løbet af kampen (de to andre er ude mod hhv. Lugano og FCN). I 7 af de 8 kampe er vi kommet bagud i løbet af 1. halvleg (den 8. er Malmø-kampen), og ud af de 8 kampe, har vi formået at vinde 3 (Hobro, BØF og OB), vi har spillet 2 uafgjort (Celtic og Silkeborg) og tabt 3 (FCM, Malmø og Esbjerg). Var vi ikke kommet bagud med 0-1 i de 8 kampe, havde vi vundet 5, spillet 2 uafgjort og tabt 1.
    Hvis vi kigger på alle vores betydende kampe i denne sæson, har vi scoret først i 19 af de 37 kampe. Af de 19 har vi vundet de 16 og spillet 3 uafgjorte (Malmø + 2xKiev). Vi har altså ikke tabt i år hvis vi scorer første mål.

    10 af kampene har været på hjemmebane, hvor kun Kiev har formået at komme tilbage. 7 af 9 udekampe - alle i Superligaen - har vi altså vundet hvis vi scorer først.
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #81
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Det er jeg så ikke enig i. Jeg tror og håber faktisk på, at Ståle kan flyttes. Kan han ikke det må det definitivt være slut. Jeg ved at Priske forsøgte - ret ihærdigt endda - og mit håb er, at der kommer en helst to personer ind omkring det sportslige setup, der kan give det rette modspil. Ser man på de spillertyper der er hentet ind, så virker det på mig som om Ståle gerne vil ændre tingene, jeg er mere usikker på, om han eller andre omkring truppen har ideerne til at ændre på spillet. Ståle ændre aldrig zone-opdækningen, men han har flere gange udtalt, at systemet ikke ligger mere fast, end at det kan ændres, hvis han overbevises om, at noget andet er bedre. Det er så her man kan håbe, at der sker noget.

    I øvrigt er det vitterligt uhyggeligt, hvor dårlige holdet er i omstillingsspillet både offensivt og defensivt. Det har i de sidste tre kampe været grotesk nemt at spille en dyb bold ned bag det central forsvar og så få en afslutning på Kalle. Det må sgu rettes hurtigt. I forhold til FCK's egne omstillinger, så mener jeg, at truppen rummer rigeligt med dygtige fart-spillere, der er teknisk stærke nok til at fange modstanderne. Vi så det faktisk i går, hvor Stages mål jo netop kom, fordi Silkeborg var i ubalance. Det samme var gældende ved målet mod Celtic. Det er jo også en generel misfoståelse, at omstillinger partout betyder kontraangreb, det er en del af det, men det handler i højere grad om at fange modstanderen i ubalance, og her synes jeg det statiske og langsomme opspil og omstillingsspil i den grad bremser FCK. Det er jo derfor folk skriger på at se Falk centralt, og bliver rasende hver gang Biel eller Bartolec mister bolden eller Bengtson bremser op og spiller bolden tilbage.
    På baggrund, hvor mange år Ståle har været i klubben og hans stædige tilgang til vores system så skal man vist være jubel optimist for at tro på at Ståle kan "ændres" "flyttes" på det punkt. Read my lips. DET SKER IKKE :)

  11. De følgende 2 brugere er enige:

  12. #82
    Tilmeldingsdato
    Jul 2013
    Indlæg
    11

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Med denne sæsons elendige spil og forårets haltende resultater har jeg tilladt mig at lave en oversigt og truppens tilstand pt. spiller for spiller. evt. nye spillere som kunne være en tilføjelse til sommer. Jeg aner ikke om dette er det rigtige forum!!
    Det er selvfølgelig utrolig svært at spå om hvilke spillere fck henter da vi åbenbart køber i øst og vest og at der ikke længere er en rød tråd i vores indkøb. Jeg har alligevel givet det et skud:

    Målmænd:
    Kalle Johnsson
    - Vores absolut bedste mand i denne sæson og vel sæsonens bedste indkøb, uden ham havde vi været endnu længere bagud og havde aldrig set det der ligner skyggen af bold mod celtic. Ligner en mand der bliver første målmand i FCK i mange år endnu. Mit bud er at han med et ordentlig forsvar er superligaens bedste keeper næste år.
    Sten Grytebust - Vi var vist mange der slikkede os om munden da vi i sommers hentede superligaens bedste keeper i vores ynglingsklub at hente spillere fra, OB. Men hans indsats i specielt Hobro var himmelråbende ringe og hans indsats i straffekonkurrencen hjemme mod Røde Stjerne er vel noget at det ringeste en målmand nogensinde har præsteret, han var ikke det der lignede i nærheden af nogle af de 87 spark der blev sparket den aften. De kampe han har fået i sæsonen har fået vores tidligere målmand Balasz Rabotcki til at ligne Buffon i hans velmarksdage. Han ligner allerede nu en færdig mand og mit bud er at han til sommer er væk.
    Stephan Andersen - Trofast fck spiller om i mine øjne stadig klubbens bedste anden keeper. Bør være i fck efter sommervinduet og ny 2. keeper.

    Vi køber en ny ung 3. keeper. Hvem aner jeg ikke. Det kunne være en fra U holdet som bliver indlemmet i førsteholdstruppen.

    Forsvar:
    Bryan Oviedo
    - Jeg er ligeglad med hvor meget han selv har investeret økonomisk i sommerens skifte tilbage til FCK og hvad fortidens meritter er. Den mand er færdig. Tydeligt at han ikke har spillet på højt niveau i lang tid. Han er absolut ikke bedre end Pierre og overhoved ikke bedre en Boile. Og med 3 venstreback i truppen efter sæsonen skal vi af med en. Mit bud vil være Oviedo men tror desværre det bliver Pierre da Oviedo næppe vil videre efter kun 1 år i klubben og kontrakt der løber 2 år endnu.
    Pierre Bengtsson - Hans niveau har generelt være for svingende, til tider kender vi ham når han slår de syleskarpe uafskrudede indlæg, der enten rammer Damen, wind eller Pieros lige i panden, desværre er der langt imellem. Og spiller vel kun på pladsen fordi Oviedo er for ringe.
    Nicolai Boilesen - I min optik DK's bedste venstre back når han er i topform. Klart førstevalgt på pladsen efter ferien og det kunne godt ligne en lang FCK karriere for Boile der er trykhedsnarkoman, alenefar og er godt tilpas i DK. Der skal meget til at lokke ham væk fra klubben.
    Karlo Bartolec - De må fanme være ømme på lårene oppe i Nordsjælland efter sommerens salg på knap 20. De må simpelthen skrald grine. Han var superligaens 2. bedste højreback sidste år. Kun overgået af vores egen P. Ankersen. Han bliver vel bare dårligere og dårligere for hver kamp han spiller. Det er som at se en hund i et spil kegler.
    G. Varela - Klart 1 valg på højrebacken, kun bekræftet af Karlo's indsats igår, mangler en del defensivt, men det skal nok komme. Med en ordenligt midterforsvar bliver han et offensivt bæst fremover.
    Andreas Bjelland - I hans lønramme(vel en af superligaens dyreste) burde han levere meget meget bedre. Men en mand der qua sine alt for mange skader ikke har leveret i hele denne sæson. Han er god til at føre bolden frem i banen men vi ser det desværre alt alt for lidt. Det bliver tit sådan en fesen, halvlunken ballonbold direkte op i ingenting. Og han har det tilfælles med Ragnar og Papa at ingen af dem ville kunne løbe fra Dronning Margrethe på en 100 meter.
    Papagiannopoulos - Skal i simpelthen være færdig i FCK til sommer, han har fået hans chancer, han spillede et fint efterår, men heller ikke mere end det. Han har fået hans chancer.
    Ragnar Sigurdsson- Umuligt at bedømme ham efter 90 min mod Celtic. Han forlænger til sommer og bliver i klubben.
    Victor Nelsson - Kommende klassemidterforsvare og næste store salg i FCK. Fast mand i næste sæson og bliver bedre og bedre.

    Mon ikke Ståle stadig har Zanka's mobilnummer og så notere jeg mig at han fylder 30 til April. Det ligner et match made in heaven til sommer. Vi skal ligeledes huske vi har en Luftner udlånt på Cypern. Aner ikke hvordan det er gået med ham

    Midtbane:
    Pep Biel
    - Hvor skal man næsten starte? Vi kan starte med prisen. Små 30 mio, så må man simpelthen forvente mere, så kan det godt være han ikke kan sproget, vejret er anderledes og knægten har potentiale. Men han ligner ikke en der kan tage 3 på venstre fod med en ballon. Jeg tror han er færdig til sommer.
    MO - Knægten har bare noget af det vi mangler, han er ung men har har bare masser af potentiale
    R. Mudrazija - Vi aner jo faktisk ikke hvad han kan. Men de få indhop han har fået specielt mod BØF tegner det lovende, det bliver som at få en nyn spiller når han er tilbage selvom han har været her i 2 år snart
    R. Falk - Kunne godt være næste fck salg fra start elleveren. Vore absolut mest kreative spiller, når han ikke levere så er vi minus farlige. Første mand på holdkortet til hver kamp.
    Zeca - .Anføre og bedste mand de sidste 2 sæsoner. EN af de bedste midtbanespillere i superligaens historie
    Jens Stage - Den nye Delaney, bliver skide god om 1-2 sæsoner!!
    N. Thomsen - Det var som om gennembruddet lå og lurede sidste forår. Men det udeblev, med garanti færdig i fck til sommer
    Fischer - Superligaens bedste spiller når han spiller op til sit bedste, og når han gør er han for god til superliagen, stadig kun 25 år og der er ihvertfald min. 1 sæson mere i fck for hans vedkommende

    Jeg savner noget kreativitet, fart og vilje på kanterne. Jeg tror vi henter en kant spiller til sommer. En Lukas Leager eller en Mikkel Duelund ville være fine bud.

    Angreb
    Damen -
    Ligner en mand langt fra hans topniveau der ligger nok en 1/2 års kontrakt forlængelse og venter og så er det slut
    Kaufmann -Der er krummer i den knægt, en cornelius type og kommende stjerneangriber i FCK
    Wind -1. angriber når han er klar. Wind og Kaufmann kunne være en fremrangende duo i næste sæson
    Santos - Han man virkelig jagtet ham intenst i 2 transfervinduer i træk. Han startede godt ud men ligner ikke en der helt har fundet sin plads. Er han virkelig bedre end Pieros og Bendtner. Jeg ved det er forskellige typer, men så er jeg mere vild med en Hedlund, hvis man vil have den spiller der er nærgående og træls for modstanderens forsvar. Tror desværre aldrig han bliver den store succes.

  13. De følgende 3 brugere er enige:

  14. #83
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    @Devil

    Jeg er ikke lige klar over, hvordan min kommentar om at lade være med at tage Ståles udtalelser efter kampe alt for seriøst ender med et langt indlæg omhandlende taktik?

    Som jeg ser det, så handler det knap så meget om taktik, og mere om at vi mangler offensive spillere med kvalitet og som er i form. Vi kan lave alle de taktiske ændringer vi vil, men hvis spillerne ikke kan sætte en mand, lave et indlæg eller score på en stor chance, så ændrer det ikke meget alligevel. Skifter vi til 433 (Ståle siger forøvrigt selv, at vi offensivt spiller mere 4231 end 442) med Falk forrest centralt, så får vi en angriber mindre på banen. Jeg har svært ved at se, hvorfor vi skulle blive mere farlige af det. Santos og Kaufmann kan jo ikke spille kant i sådan et system, hvis vi stadig skal have en solid defensiv.

    Anyway, jeg kommer ikke til at gå i gang med en lang debat om taktik.

    1) Min arbejdsgiver synes jeg skal lave noget reelt arbejde
    2) Jeg ved alligevel ikke nok til at give andet end mine amatørbetragtninger

    Men god fornøjelse med taktikdebatten - jeg er sikker på, at enigheden er stor om systemskifte osv. :-)


    Edit:
    Jeg er forøvrigt stadig ret sikker på, at vores næste træner hedder Kasper Hjulmand (ikke at jeg håber det) om et par år, når han og landsholdet er trætte af hinanden. Så skal du og andre nok få systemskiftet, dog med de samme defensive principper omkring zoneforsvar m.m.
    Enig i vores spillere bare ikke præsterer, men taktikken er altså også forkert ud fra de spillere, der er til rådighed. Det er så tåkrummende at se på, at vi konsekvent stopper alle omstillinger for at spille den rundt til noget der bliver til ingenting. Det er jo Ståles værk. I går kunne man tydeligt høre ham skabe sig, hver gang vi prøvede med en lidt vovet aflevering gennem linjerne men tabte den. Det er sgu også for vildt, at al kreativitet skal tages væk og vi hellere bare skal spille rundt.

    Det er så tydeligt, at spillerne skal få den ud til vores backs, som smider en høj bold ind i feltet, som modstandernes forsvarsspillere header væk. Det er så tydeligt, at det er vores eneste plan i kampene, og når man har backs der slår elendige indlæg og ikke har nogen i feltet der kan heade udover N'doye, når han spiller, så bliver det bare for svært.

    Min lille observation fra sofaen er, at al kreativitet pilles ud af alle spillere, der i stedet instrueres i at spille rundt og ende med et indlæg. Det kan også være, at det ikke er rigtigt og det bare er fordi spillerne stinker, at vi ender med det, men jeg synes nu ellers det ser ud som om, at det er ordren fra trænerteamet.

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #84
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. Silkeborg IF (23/02-2020 kl. 16:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af qwert Se meddelelser
    Min lille observation fra sofaen er, at al kreativitet pilles ud af alle spillere, der i stedet instrueres i at spille rundt og ende med et indlæg. Det kan også være, at det ikke er rigtigt og det bare er fordi spillerne stinker, at vi ender med det, men jeg synes nu ellers det ser ud som om, at det er ordren fra trænerteamet.
    +1

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 6 af 6 FørsteFørste ... 3456

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  2. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  3. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  4. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45
  5. Optakts- og kamptråd: FC København – Silkeborg IF(10.03.13 kl.17)
    By Steffen_Corleone in forum De korte linier
    Svar: 32
    Sidste Meddelelse: 12.03.13, 08:43

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •