Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
56. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • FCK vinder

    37 66.07%
  • Uafgjort

    8 14.29%
  • AaB vinder

    11 19.64%
Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 36

Emner: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af zan Se meddelelser
    Jeg håber i hvert fald at du får ret, og ikke jeg;-)

    Zan
    Efter 70 min glædet jeg mig til at kunne skrive “hvad sagde jeg”

    ...

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Apr 2019
    Indlæg
    543

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg synes, at hans kamp kan deles op i to. Første halvleg var som jeg frygtede, nemlig at han blev pakket helt ind fysisk og fuldstændig neutraliseret primært at Okore. I anden halvleg bliver han lige mere bevægelig og finder lidt mere plads og spiller glimrende.
    Jeg så så 1. halvleg en del anderledes end dig. Han tilbød sig også rigtig meget ned i banen i 1. halvleg, og tog et par gode løb i dybden, men han fik bare ikke bolden. Men der er ingen tvivl om, at han var bedst i 2. halvleg, men efter min mening handler det mindst lige så meget om, at han rent faktisk fik bolden.

  4. Den følgende bruger er enig i dette:

  5. #18
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Efter 70 min glædet jeg mig til at kunne skrive “hvad sagde jeg”

    ...
    Det sjove var jeg stod i Parken - også v 70. minut - og tænkte, “nu skriver jeg sgu kort og godt på Sidelinien, at jeg bøjer mig i støvet”.

    Haha. :-D

    Zan

  6. De følgende 2 brugere er enige:

  7. #19
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af aegh Se meddelelser
    Santos som mom fattede jeg ikke meget af. Svært at finde en spiller som var dårligere trods de to mål. Jeg stemte Pep Biel. Boldfast og evigt boldsøgende. Ligner en der er ved at være der.
    MOM i parken er som regel den der scorer det første mål, alternativ flest.... Ikke noget nyt der...

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #20
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Det blev en noget hæsblæsende affære til trods for total kontrol det meste af kampen.

    Aab lagde ud med et højt pres fra deres tre frontløbere, men deres midtbane var ikke så god til at følge op, så der var en del huller og vi formåede at udnytte dem og spille direkte. Aab lagde umiddelbart ganske naivt ud og kunne slet ikke finde deres angribere – og så er det ikke så smart at have tre af dem.
    Aabs kanter var meget bevægelige og de havde en del defensive pligter, ligesom de skulle deltage i presset længere fremme på banen. Det blev for meget og de kunne ikke følge med i presset og kunne ikke komme med frem på banen, når de havde stået lavt. Generelt endte det ikke særlig godt for dem og de endte med ikke at opnå ret meget og samtidig være dårlige defensivt.
    Derfor kunne vi spille ret direkte og kom frem til en del chancer, selvom de helt store muligheder udeblev i første halvleg, hvor vi ofte lige manglede det sidste. Defensivt stod vi godt, hvor særligt presset var godt. Der var dog momenter hvor koncentrationen glippede.
    Generelt fungerede vores spil ganske godt og uden N’doye slog vi ikke så mange høje bolde, hvilket passede rigtig godt med Aabs naive spillestil. Særligt Daramys bevægelighed pyntede i angrebet, selvom han mest kom til sin ret i anden halvleg. Når vi ikke spillede helt så direkte, formåede vi stadig at spille bolden fint rundt og der skulle ikke meget til før Aabs defensiv endte med at stå dybt med en femmandskæde og så var der ikke meget de kunne gøre offensivt, da deres eneste reelle trussel var Lucas Andersen og han var godt pakket ind. Som halvlegen skred frem blev vi en smule mere tilbageholdende og afventede mere fremfor at udfordre.

    Anden halvleg startede ganske fint. Vi havde endnu mere kontrol, pressede mere og efter 10 minutter udnyttede Santos et flot indlæg fra Oviedo og Aabs defensiv kollapsede – for at sige det mildt. Efter vores tredje scoring sadlede Aab om og endte vist med en firemands bagkæde. Herefter fik de stabiliseret og med Lucas Andersen i højre side blev de også bedre fremadrettet, da han lykkedes at holde på bolden, så resten af hans holdkammerater kunne rykke frem. Efter deres frisparksmål lignede det en ganske lige kamp og vi havde svært ved at generobre og vinde duellerne – hvilket ellers ikke var et problem i resten af kampen. Vores midtbane faldt en smule fra hinanden og højre siden præsterede ikke defensivt (ligesom mod Celtic tillod de for meget). Når det er sagt, så skabte Aab dog intet i løbet af kamepn og kun i kampens sidste minutter blev Aab farlige, hvor kun en god redning fra Johnsson sikrede de tre point.

    Johnsson havde ikke det store at se til i løbet af kampen. Han kunne ikke gøre meget ved frisparksmålet. Det var kun til allersidst hvor han måtte trække i arbejdstøjet.

    Varela spiller en svag kamp defensivt. I størstedelen af kampen blev han ikke udfordret, men lige så snart Lucas Andersen blev rykket over, havde han problemer og særligt ved den anden scoring ser han og Thomsen svage ud.
    Nelsson havde ikke det store at lave, men viste usikkerheder i de sidste par minutter, hvor han blandt andet fejlvurderede et hovedstød og ikke holdt sin markering godt nok.
    Bjelland så bedre ud i dag, hvor han også havde et par gode fremadrettede afleveringer. Han havde dog problemer, da Thelander blev rykket længere frem i kampens afslutning.
    Oviedo gjorde det ret fint indtil han løb tør for kræfter – han burde vel have fysikken til at holde til 90 minutter på nuværende tidspunkt. Offensivt så han god ud, men særligt defensivt var han stærk, hvor han fik lukket helt ned for Lucas Andersen.

    Pep Biel må have fået et kæmpe selvtillidsboost med fra Skotland for han var en helt anden spiller i dag. Defensivt er det ikke altid lige prangende og han fik også en del plads i dag, da Aabs kanter havde for mange opgaver og midtbanen ikke kunne fylde ud, men det skal ikke tage noget fra præstationen. Samarbejdet med Varela er dog stadig mangelfuldt.
    Zeca gjorde det fornuftigt, men leverer nok lidt dårligere end vanligt. Han smed bolden et par gange og blev måske revet for meget med efter den tredje scoring. Han var dog uhyre vigtig i presspillet (igen).
    Stage havde en god kamp, hvor han var bedre med i duellerne og opspillet. Generelt havde han langt mere dynamik i sit spil og kom også godt med i feltet flere gange.
    Falk er ikke så iøjnefaldende på venstrekanten og samarbejdet med Oviedo haltede lidt. Han var dog godt med, særligt når han var mere central. I en kamp som denne vil jeg dog allerhelst se Falk inde centralt. Han har tredjesidste fod på alle tre mål og understreger sin betydning for vores offensiv.

    Daramy spiller en ret god kamp, hvor han især i anden halvleg stråler. Foruden oplæggene til to af målene, så var han meget bevægelig og havde en del gode løb, ligesom han selv har en uhyre stor chancer. Han søgte også ned i banen og deltog i opspillet. En sådan præstation rejser i hvert fald spørgsmålet om hvorvidt han overhovedet skal spille på kanten.
    Santos leverede også en solid præstation. Jeg savnede at han tog flere løb, men jeg tror mere hans rolle var, at være stationær og tage slåskampene – hvilket han da også gjorde. Han scorede to gode mål på hovedet (foran et svagt Aab-midterforsvar) og Okore begik næsten altid frispark for at vinde duellen. Generelt er det ved at være et stykke tid siden, at begge vores angribere har leveret solide præstationer og være blandt banens bedste.

    Kehlet dømte vel egentligt som han plejer. Ingen større fejlkendelse, men frispark og advarsler i øst og vest. I kampens begyndelse fik Lucas Andersen en advarsel for en forseelse (en screening), men da han gentog sig selv i anden halvleg, blev der intet dømt. Samtlige situationer mellem Okore og Santos kan diskutteres. Magnus Christensen skal reelt modtage to advarsler (modtog en enkelt), ligesom Fossum også skulle advares for at bremse et lovende angreb og Stage skulle også advares. Helt generelt var linjen svær at få øje på – og det vil VAR ikke ændre ved.

    Alt i alt var det en ganske god kamp, indtil vi var ved at smide det hele væk til en modstander, der intet havde skabt i løbet af næsten hele kampen. Det er lidt foruroligende, at en sikke tremålsføring ikke kan forsvares bedre hjem og særligt slutfasen er kritisabel. Her kom Aab frem til deres største chance og det var vel at mærke hvor vi havde tre mand bagerst.

  10. De følgende 7 brugere er enige:

  11. #21
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    En af de ting, jeg undrede mig meget over ift. Kehlets linie, er at han gav Andersen et gult kort for en screening, hvor han udelukkende havde fokus på bolden, mens Kasper Kusk tre gange brugte begge hænder til at skubbe en modstander i ryggen, uden at være i nærheden af bolden, men alligevel ikke får en advarsel for det på noget tidspunkt.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  12. De følgende 3 brugere er enige:

  13. #22
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En af de ting, jeg undrede mig meget over ift. Kehlets linie, er at han gav Andersen et gult kort for en screening, hvor han udelukkende havde fokus på bolden, mens Kasper Kusk tre gange brugte begge hænder til at skubbe en modstander i ryggen, uden at være i nærheden af bolden, men alligevel ikke får en advarsel for det på noget tidspunkt.
    Kehlert er og bliver en dårlig dommer. Jeg har også lagt mærke til at spillet ret ofte fortsætter med hovedskader. Zecas imod Celtic og i går Santos....

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    En af de ting, jeg undrede mig meget over ift. Kehlets linie, er at han gav Andersen et gult kort for en screening, hvor han udelukkende havde fokus på bolden, mens Kasper Kusk tre gange brugte begge hænder til at skubbe en modstander i ryggen, uden at være i nærheden af bolden, men alligevel ikke får en advarsel for det på noget tidspunkt.
    Ja Andersens kort var en joke. Han mere eller mindre bare stod helt stille. Det lignede i den grad en kompensationsdom for det gule kort, som Zeca fik kort inden.

  15. De følgende 2 brugere er enige:

  16. #24
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Forøvrigt har det været lækkert at se, at det er de udskældte spillere, som i høj grad er trådt i karakter mod Celtic og AAB. Santos, Biel, Oviedo, Daramy og Stage har alle været rigtig vigtige med mål og gode præstationer. Ja endda Bjelland så det meste af tiden i går rigtig god ud, og han tog enormt ansvar mht at spille bolden frem. Hvad skal det dog ikke ende med....måske Bartolec scorer det afgørende mål onsdag for at fuldende cirklen :)


  17. #25
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Drømmer om et tre-mands angreb bestående af skadesfrie Wind, Daramy og Kaufmann. Med Fischer, Zeca og Falck bag sig. Av
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  18. De følgende 4 brugere er enige:

  19. #26
    Tilmeldingsdato
    Nov 2018
    Indlæg
    453

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Både Bjelle og Biel, så¨godt ud, i går! Tænker at stængerne var lidt ømme, efter 70 min.

  20. Den følgende bruger er enig i dette:

  21. #27
    Tilmeldingsdato
    Sep 2009
    Indlæg
    2,521

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Jeg blev igen i går voldsomt imponeret af Lukas Andersen (ikke hans 1. halvleg).. Jeg tror han kunne være endnu mere fremragende her med Falk, Wind, Fischer osv. som legekammerater.. Jeg er med på at det ifølge Ståle ikke ligger lige for med forstærkninger til midten, Biel er ved at komme i gang osv., men Lukas besidder bare så højt et niveau, at har vi chancen for at hente ham, så skal vi simpelthen gøre forsøget.. Han er også en spiller der går forrest, har slutprodukt på sine ting osv osv.. Han kunne også være den spiller som delvist ville kunne overtage fra Falk, som vel efterhånden har fortjent sit udlandsophold...

  22. De følgende 11 brugere er enige:

  23. #28
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    1,842

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Jons Se meddelelser
    Jeg blev igen i går voldsomt imponeret af Lukas Andersen (ikke hans 1. halvleg).. Jeg tror han kunne være endnu mere fremragende her med Falk, Wind, Fischer osv. som legekammerater.. Jeg er med på at det ifølge Ståle ikke ligger lige for med forstærkninger til midten, Biel er ved at komme i gang osv., men Lukas besidder bare så højt et niveau, at har vi chancen for at hente ham, så skal vi simpelthen gøre forsøget.. Han er også en spiller der går forrest, har slutprodukt på sine ting osv osv.. Han kunne også være den spiller som delvist ville kunne overtage fra Falk, som vel efterhånden har fortjent sit udlandsophold...
    Jeg er enig. Jeg kunne endda være så kættersk at påstå, at man kunne overveje at lade den kronisk skadede Fischer smutte, og bruge et gigantisk beløb på Lukas Andersen, hvis man da ikke kan have dem løbende samtidig.

    Jeg er i øvrigt 99% sikker på, at Rasmus Falk bliver i FCK til han en dag skal hjem til OB og slutte karrieren - FCK er hans udenlandsophold! Han er enormt tryghedsafhængig, og bryder sig reelt ikke om at komme længere væk fra Fyn end han er nu.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

  25. #29
    Tilmeldingsdato
    Jul 2014
    Indlæg
    1,187

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Citat Oprindeligt indsendt af Devil Se meddelelser
    Jeg er enig. Jeg kunne endda være så kættersk at påstå, at man kunne overveje at lade den kronisk skadede Fischer smutte, og bruge et gigantisk beløb på Lukas Andersen, hvis man da ikke kan have dem løbende samtidig.

    Jeg er i øvrigt 99% sikker på, at Rasmus Falk bliver i FCK til han en dag skal hjem til OB og slutte karrieren - FCK er hans udenlandsophold! Han er enormt tryghedsafhængig, og bryder sig reelt ikke om at komme længere væk fra Fyn end han er nu.
    Falk har flere gange udtalt, at han og klubben har en plan for, hvornår han skal videre, og at han ‘håber at det bliver hans tur’. Jeg tror ikke nødvendigvis, at Falk er så tryghedssøgende, som du gør ham til her. Jeg tror mere, det handler om, at tilbuddene fra udlandet måske ikke er vildt interessante kontra den samlede pakke i Kbh. Hvorfor skulle han f.eks. skifte til en klub i Holland uden for top 3? Er han dygtig nok til at få tilbud fra Spanien, Italien, etc?

  26. De følgende 2 brugere er enige:

  27. #30
    Tilmeldingsdato
    Mar 2012
    Indlæg
    1,505

    Re: Optakts- og kamptråd: F.C. København vs. AaB (01/03-2020 kl. 18:00)

    Jeg må indrømme, at jeg ikke var så imponeret af Lucas Andersen som andre, og jeg tror, at manden holder, hvad han lover: Nej, jeg laver ikke en Kusk/Thomsen og skifter til København. Ved selvmålet fik han jo lov at spadsere igennem af sin ven Thomsen.

    Til gengæld mener jeg helt bestemt, at vi i går så, at vi bare spiller meget bedre mod (jyske) lortehold, der gerne vil spille fodbold, og som ikke pakker sig. Det synes jeg, at vi ser igen og igen. Det er mig så en gåde, at vi ikke har forstået, hvad der skal til, når de pakker sig.

    Jeg oplevede også, at Daramy var rigtig god, fordi han spillede på toppen. Det der med kant passer ham slet ikke nær så godt. Pep imponerede mig ikke så meget, som han imponerede andre. Til gengæld tror jeg, at han kan blive god i næste sæson. Min tålmod er endnu ikke opbrugt.

    Og så synes jeg, at vi generelt roser Nelsson for lidt. Han var konge mod Celtic. I går lidt mindre, og han forsøg på en hovedstødsclearing ved deres sindssyge chance til allersidst ser man bedre udført på et hvilket som helst U10-hold, men alt i alt er jeg meget begejstret for det, han har bragt og bringer.

    Egentlig ville jeg bare skrive, at det, til trods for kampens afslutning, var helt rart cykle hjem fra parken med en god følelse i kroppen.
    Sidst redigeret af Døren : 02.03.20 kl. 12:58 Årsag: Lucas staves med c. Og Nelsson med e (ffs).

  28. De følgende 2 brugere er enige:

Side 2 af 3 FørsteFørste 123 SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  2. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 24.02.20, 15:08
  3. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  4. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45
  5. Optakts- og kamptråd: AGF - F.C. København
    By zan in forum De korte linier
    Svar: 60
    Sidste Meddelelse: 22.04.09, 15:46

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •