Viser resultater 1 til 11 af 11

Emner: København, Discovery og streamede kampe

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,397

    København, Discovery og streamede kampe

    Så er vi her. Discovery har stadig trukket deres kanaler tilbage fra YouSees udvalg, og det ser ikke ud til at der er nogen løsning i sigte. I YouSee-tråden er der bud på hvad man ellers kan gøre. Men hvad er oplevelsen så generelt af det, man kan få direkte fra Discovery?

    Tjah, lidt erfaringer her. Jeg hoppede på det tilbud om at få Dplay gratis i 60 dage, som udløber ved midnat.

    Det var nemt at få liv i, og snildt at få app'en til at køre på mobil. Man kan også sagtens nøjes med at bruge sin computer, men af en eller anden grund kan man ikke logge ind i en browser og vælge favoritter. Og det er ganske centralt, da der som nævnt andetsteds er en decideret lavine af underlødigt hestelort på Dplay, der gør det praktisk nok at have hurtig og direkte adgang til Superliga og Europa League.

    Første bekendtskab med direkte sport på Dplay blev dermed slutningen af SønderjyskE-Hobro, hvor jeg ville ind og se afslutningen på røvfulden med dette resultat. Åbenbart valgte man på netop denne dag at have en teknisk fejl på kanalerne, der spolerede muligheden for at se to af kampene.

    Næste besøg blev efter Celtickampen i Parken. Hjemme i varmen var det tid at se lidt højdepunkter, og det var en ulden oplevelse på den bærbare. Det rettede sig til det bedre, uden at blive helt stabilt. Irriterende var det, at den programoversigt man finder hos Dplay slet ikke indeholder Eurosport 1 og 2, så man må finde detaljerne på nettet et sted.

    Nå, men den store premiere blev i søndags til Silkeborg-København. Denne gang over det Apple TV, der er sat til fjernsynet her. Jeg tændte til kampstart kl. fire, og missede dermed det første halve minut, troede jeg, da Brian Laudrup dukkede op i en pre-roll fra Unibet, der åbenbart kommer hver gang man åbner Dplay på Apple TV. Det er jo lidt ekstremt. Men ok – det viste sig, at jeg ikke missede noget alligevel, for signalet var så forsinket, at det må være ca. halvandet minut undervejs. Så jeg fik N'Doyes store chance med.

    Billedet var faktisk nogenlunde skarpt. Men én ting kunne man ikke undgå at lægge mærke til hver gang en bold planløst blev losset frem: Du milde hvor bevægelsen hakkede. Det lignede én og kun én ting: Strive, den nu lukkede La Liga- og Serie A-tjeneste, der i hele første sæson sendte med 25 frames pr. sekund i stedet for 50.

    Det er simpelthen ikke godt nok. Det kan gå til film, men når det gælder sport har vi vænnet os til langt bedre kvalitet i de sidste mange år efterhånden.

    Det bliver skidt nok at vænne sig til, men forsinkelsen kan sgu godt blive sværere. Til Celtic-udekampen havde jeg slået mig ned med den bærbare, havde slået lyden fra på telefonen, men havde en Messengertråd åben – hvor vi synkroniserede vores ure, så de der havde ægte tv-signal ikke sendte spoilers. Det virkede ... for det meste. Da det holdt op med at virke var kampen heldigvis afgjort. Da havde jeg dog også gjort den fejl at tage et kig omkring Twitter og se kommentarerne til 1-1-målet. Øverste kommentarer jeg så i mit feed: Disse to.

    Var det en røvflad måde at opleve det afgørende mål på, et minut inden man selv kunne se det? Ja. Var det min egen forbandede skyld? Ja.

    Men det ændrer ikke på, at det bliver fucking ulideligt at skulle til at se bold fremover uden at kunne være i nogen kontakt med omverdenen, hvis man ikke vil have spoilere.

    Jeg ville ønske som bare fanden, at det blev muligt at se kampene uden forsinkelse i ordentlig kvalitet igen. Og jo mere det skal ses på denne måde, jo mindre lyst får jeg sgu for at skulle betale for det til sin tid, om så det er via Dplay eller Eurosportplayer.

    Men hvis nogen har praktiske hacks og gode erfaringer, eller kender måder at opnå ordentlig billedkvalitet på, så håber jeg I vil dele dem her.



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. U21 kampe
    By hpless in forum De korte linier
    Svar: 1
    Sidste Meddelelse: 07.06.11, 21:27
  2. FCK's kampe på fck.dk
    By wochmann in forum De korte linier
    Svar: 17
    Sidste Meddelelse: 29.07.08, 10:31
  3. PC ude i 2 kampe(!?)
    By 44fire44 in forum De korte linier
    Svar: 9
    Sidste Meddelelse: 18.05.04, 13:40
  4. Kun i 3 kampe!!
    By Molfen in forum De korte linier
    Svar: 6
    Sidste Meddelelse: 03.11.03, 13:48
  5. Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 06.10.03, 23:11

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •