Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
83. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder i ordinær tid

    39 46.99%
  • Uafgjort (AaB avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    10 12.05%
  • Uafgjort (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    9 10.84%
  • FCK vinder i ordinær tid

    25 30.12%
Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 15 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

  1. #1
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    For 3. uge i træk spiller FC København en midtugekamp, da pokalturneringens kvartfinale løber af stablen i det nordjyske. En sejr sender FCK videre til semifinalen, som spilles den 22. eller 23. april, mens et nederlag vil afslutte FCKs fortsatte deltagelse i turneringen.

    FCK har ingen spillere i karantæne, men Boilesen, Wind, Mudrazija og Fischer ikke er tilgængelige grundet skader, mens Kaufmann, Bengtsson og N'Doye er tvivlsomme op til opgøret.

    Til dem, som ikke rejser til det mørke Jylland i den forbindelse, vises kampen på 3+.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #2
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    AaB hjemme og ude er som nat og dag. På hjemmebane har vi som regel godt fat på dem, og har ikke tabt siden 2007. På udebane har vi til gengæld ikke vundet siden vores anfører var Thomas Delaney.

    Kampen bliver AaBs 4. midtugekamp i denne sæson, mens det er FCKs 17. af slagsen. Men hvor størstedelen af FCKs midtugekampe har været mod hold som Celtic, Dynamo Kiev, Røde Stjerne, Malmø, osv., har AaB mødt hold fra Jyllandsserien, 2. og 1. division i midtugen. AaB har en dårlig track record i denne sæson efter en midtugekamp, hvor de har tabt 2 og spillet en uafgjort efterfølgende. Man må håbe, at en lignende problemstilling må følge med, ift. at spille en svær kamp på udebane, og derefter skulle præstere på hjemmebane 72 timer senere. Og når nu AaB skal spille mod en direkte konkurrent om en plads i Top-6 på søndag, er det ikke utænkeligt at der bliver sparet på enkelte positioner fra nordjydernes side.

    Hvis vi kan få 1-2 spillere tilbage fra skader til kampen på onsdag, stiller det os noget bedre ift. at kunne gå videre. Man må bare håbe, at kampen kan afgøres i ordinær spilletid, så risikoen for yderligere belastning af spillerne reduceres.

    Derudover må der sandsynligvis suppleres med U19-spillere til truppen. Følgende U19-spillere var med på træningslejren i Portugal:
    - Victor Kristiansen (venstre back)
    - Ludvig Henriksen (højre back)
    - Jacob Haahr (midterforsvar)
    - William Bøving (kantspiller)
    - Alexander Hjælmhof (angriber)
    Det må nok antages at et par stykker blandt disse kommer med til Aalborg.
    Sidst redigeret af Kiwi : 02.03.20 kl. 09:42
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  4. De følgende 5 brugere er enige:

  5. #3
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Der skal bare spares spillere, og så skal vi ud af den turnering i en fart.

  6. #4
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af angatyr Se meddelelser
    Der skal bare spares spillere, og så skal vi ud af den turnering i en fart.
    Jeg er decideret skuffet. Tænk, at der skulle gå mere end 16 timer inden vi fik denne evergreen.

  7. De følgende 13 brugere er enige:

  8. #5
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jeg er decideret skuffet. Tænk, at der skulle gå mere end 16 timer inden vi fik denne evergreen.
    Jeg er helt enig.

    Pokalen er bedre end 2. pladsen, da den (hvis jeg ikke husker helt galt) giver senere indtræden i EL. - Da sandsynligheden for at vi kvalificerer os til CL gennem ligaen efterhånden er mindre end chancen for at vi gør det fordi vi vinder EL, bør vi stadig prioritere pokalen.

    Det sagt, er vi nok nødt til at rotere en smule, da truppen allerede ser slidt ud. - Mon ikke der bliver sparet lidt forskellige spillere, både mod Aab og mod Horsens.

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #6
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Bakkedal Se meddelelser
    Jeg er helt enig.

    Pokalen er bedre end 2. pladsen, da den (hvis jeg ikke husker helt galt) giver senere indtræden i EL. - Da sandsynligheden for at vi kvalificerer os til CL gennem ligaen efterhånden er mindre end chancen for at vi gør det fordi vi vinder EL, bør vi stadig prioritere pokalen.

    Det sagt, er vi nok nødt til at rotere en smule, da truppen allerede ser slidt ud. - Mon ikke der bliver sparet lidt forskellige spillere, både mod Aab og mod Horsens.
    Jo, det er rigtigt nok – nr. 2 går ind i EL-kvalens Q2 23. juli, efter første ligarunde. Pokalvinderen træder ind i Q3 efter tredie ligarunde, 6. august.

    Det er dog som regel med modstandere vi som regel kan slå med den ene hånd på ryggen, så det plejer at være en hyggelig ekstra sommeraftenkamp.

    Nej, det skulle mindst lige så meget være for at få en dag som f.eks. denne, eller denne. Håber man vi ryger ud af pokalen nu, har man – lidt firkantet sagt – ikke fortjent at være med dér.

  11. Den følgende bruger er enig i dette:

  12. #7
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Jo, det er rigtigt nok – nr. 2 går ind i EL-kvalens Q2 23. juli, efter første ligarunde. Pokalvinderen træder ind i Q3 efter tredie ligarunde, 6. august.

    Det er dog som regel med modstandere vi som regel kan slå med den ene hånd på ryggen, så det plejer at være en hyggelig ekstra sommeraftenkamp.

    Nej, det skulle mindst lige så meget være for at få en dag som f.eks. denne, eller denne. Håber man vi ryger ud af pokalen nu, har man – lidt firkantet sagt – ikke fortjent at være med dér.
    Et spørgsmål: Håber man at ryge ud af pokalen, fordi man håber, at den ikke bliver prioriteret på samme niveau som Superliga og EL?

  13. #8
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Et spørgsmål: Håber man at ryge ud af pokalen, fordi man håber, at den ikke bliver prioriteret på samme niveau som Superliga og EL?
    Hvordan i alverden skulle jeg vide det? Jeg svarer bare på håbet om at ryge ud "i en fart" :-)

  14. #9
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af -smølle Se meddelelser
    Hvordan i alverden skulle jeg vide det? Jeg svarer bare på håbet om at ryge ud "i en fart" :-)
    Jeg forventer ikke, at du kan svare på alles vegne. Det var bare for at finde ud af, hvor grænsen går. Jeg håber vi vinder. Men jeg håber også, at vi kan give nogle af spillerne tiltrængt pause.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #10
    Tilmeldingsdato
    May 2012
    Indlæg
    849

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Et spørgsmål: Håber man at ryge ud af pokalen, fordi man håber, at den ikke bliver prioriteret på samme niveau som Superliga og EL?
    Jeg ville formode at det er logikken bag, ikke at jeg personligt håber på det.

    Jeg kan følge logikken, i den forstand at truppen er ekstremt tynd i øjeblikket og vi ikke har spillere som Ankersen og Ludde "Som har bedst af at spille kamp hver dag".

    Hvis vi ryger ud af pokalen og dernæst, hvilket ikke er usandsynligt, ryger ud til Erdogan FC så har vi en sæson hvor vi får en bar røv at trutte i.

    - Man skal også tage med at det ikke vil være godt for truppens psykiske tilstand (antager jeg). Vi skal helst vinde så mange kampe som muligt, og Horsens bør vi kunne slå, hvis vi stiller banderne tæt på.

  17. #11
    Tilmeldingsdato
    Sep 2002
    Indlæg
    2,381

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Et spørgsmål: Håber man at ryge ud af pokalen, fordi man håber, at den ikke bliver prioriteret på samme niveau som Superliga og EL?
    Jeg er én af dem som har "haft det lidt svært" med pokalen, og vil da gerne forsøge at svare på det.

    Det handler mest om skader (overbelastning af spillerne). Om den manglende prestige, som jeg mener turneringen lider under (det er dog en meget subjektiv holdning).
    Hvad skal man vinde før man er i finalen. 4 stykker? Ingen nævneværdige skejser, og ikke den store EL-gulerod, når vi (som regel) er kvalificeret i forbindelse med SL.

    Dette betyder dog ikke jeg ligefrem håber vi ryger ud. Jeg har bare ikke været særligt skuffet, når det skete.

    Jeg må dog også erkende, at jeg har haft nogle store oplevelser med pokalfinaler.
    * 5-0 imod AB var en stor dag, da de fleste sportslige ting gik nedad bakke i den periode. Og første kamp vi stod bag målet på Nedre B :-)
    * David Nielsens forløsende scoring (inkl krumspring), da vi vist var tvunget til at vinde finalen for at spille europæisk (mener jeg...).
    * Og at pisse BIF i hovedet en ekstra gang i 2017, var også skønt.

    At man ryger ind i Q3 af EL er også et plus. Det vidste jeg faktisk ikke - så er der jo noget ganske konkret at spille for:)

    Så jeg er blødt lidt op... Ligesom EL, som jeg havde det svært med efter CL-skuffelserne imod eksempelvis Plzen og Qarabag.

    Zan

  18. #12
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    129

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Et spørgsmål: Håber man at ryge ud af pokalen, fordi man håber, at den ikke bliver prioriteret på samme niveau som Superliga og EL?
    Min ret dumme kommentar om at vi "skal ud af turneringen i en fart" er en lidt for kæk/sarkastisk stramning. Jeg håber aldrig at vi taber en kamp, og jeg vil normalt også gerne have at vi gør det godt i pokalen. Med vores nuværende skadessituation og vigtige kommende kampe i SL og EL ville jeg bare hellere være kampen i morgen foruden. Hvis vi, som jeg håber, stiller med et rent reservehold, ryger vi formentligt ud mod Aab. Hellere det end en sejr med skade til en vigtig spiller (og der er efterhånden ikke mange tilbage, der ikke er vigtige)

  19. Den følgende bruger er enig i dette:

  20. #13
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Odds på Aab sejr Bet365 er i øvrigt faldet fra 3.40 søndag aften til nu odds 2.55 - Så der er nok en del formodninger derude om at vi kommer til at spare spillere.

  21. #14
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    2,164

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af DiscoTango Se meddelelser
    Odds på Aab sejr Bet365 er i øvrigt faldet fra 3.40 søndag aften til nu odds 2.55 - Så der er nok en del formodninger derude om at vi kommer til at spare spillere.
    Eller at vi har svært ved at stille hold ...
    Time flies like an arrow - fruit flies like a banana

    Landslollet burde ved førstkommende lejlighed
    kollektivt have moonet emiren af (røv)Qatar


    Jeg håber, at en af landsholdets bedste spillere i 2034 har taget navneforandring til Khashoggi


  22. #15
    Tilmeldingsdato
    May 2005
    Indlæg
    1,534

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af guldsmed Se meddelelser
    Eller at vi har svært ved at stille hold ...
    Potato - Potato

Side 1 af 6 1234 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  2. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  3. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 24.02.20, 15:08
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •