Se afstemningsresultater: Hvad ender kampen?

Stemmeafgivere
83. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • AaB vinder i ordinær tid

    39 46.99%
  • Uafgjort (AaB avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    10 12.05%
  • Uafgjort (FCK avancerer efter forlænget spilletid og evt. straffespark)

    9 10.84%
  • FCK vinder i ordinær tid

    25 30.12%
Side 4 af 6 FørsteFørste 123456 SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 89

Emner: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Jan 2006
    Indlæg
    439

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Nå, men nu hvor man ikke bare kan gå til sommerpause med det samme, så kan den kommende karantæne trods alt give en lille pause fra Ståle. Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget - eller det der.

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,471

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Bare rolig Boyz, snart hylder vi Ståle igen efter vi har slået Istanbul med 5-0 på udebane og så er alt godt igen :)

  3. De følgende 2 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Det blev en vekslende kamp i fint tempo, men efter Aabs anden scoring resignerede vi og resten af anden halvleg var rimelig uinteressant. De taktiske valg fra bænken var da også decideret grinagtige, så vi havde reelt ingen mulighed for at komme tilbage i opgøret og Ståle der bliver udvist i forbindelse med scoringen er bare prikken over i’et.

    Aab lagde bedst ud i kampens begyndelse, men vi kom fint tilbage, skabte nogle fine chancer og fik mere og mere kontrol over opgøret. Aab havde lært af deres taktiske fadæse i weekenden og stillede nu med fire mand bagerst, mens de dog fortsat holdt tre mand fremme. Deres presspil blev bedre, når de pressede højt, men så snart det glippede og de stod dybt, havde de intet modsvar. Vi fandt relativt hurtigt nøglen til at åbne op for deres pres, da der opstod store huller når vi spillede bolden bredt. Når vi spillede bredt forsøgte en Aab midtbanespiller at fylde ud, mens angriberne var for langsomme til at falde tilbage og dække af for den nu manglende midtbane. Derudover havde de svært ved at håndtere Falk inde centralt, så når de først stod dybt var de fanget. Vores offensiv mangler dog en del, når vi spiller gennem midten. Santos positionerer sig ikke ret godt og mens Daramy deltog fint i opspillet i første halvleg, så var hans løb ikke gode nok, når Falk førte bolden op gennem midten. Derudover var der stort set intet samarbejde mellem kanter og backer (foruden Thomsen der spillede fint sammen med Oviedo i små glimt i første halvleg).

    Aab fandt dog ud af, ligesom så mange andre hold i ligaen har, at man kan sænke modstanderens tempo betydeligt ved at begå frispark og næsten uanset hvor mange frispark du begår, så koster det ikke en advarsel (så længe de ikke er for grove). Selv hvis du blokerer en hurtig igangsættelse, ved at skubbe til modstanderen, koster det ingen advarsel.

    Første halvlegs slutning var derfor mere lige, men slutter med at Aab kommer på 1-0, fordi vi er for svage på defensive dødbolde. Denne gang står Oviedo og snorksover, mens resten af holdet skubber frem for at trække offside. Derudover er markeringerne særdeles svage (eller bare ikke-eksisterende for nogle spilleres vedkommende). Hvem end der har ansvaret for defensive dødbolde skal have frataget sit ansvar for det har simpelthen været for svagt.

    Anden halvleg startede lidt som første halvleg sluttede – med særdeles svagt forsvarsspil. Dommeren overser formentligt et frispark til Bartolec og det ender med en Aab-kontra, hvor først Zeca og derefter Papagiannopoulos bliver sat af utroligt driblestærke Kusk. Situationen kunne have været håndteret ved at Zeca begik frispark på Kusk og hvem ved, måske det slet ikke have kostet en advarsel.

    Herefter blev Ståle vist ud som en anden amatør (selvom andre holds trænere, særligt Riddersholm og Bo Henriksen, leverer den slags opførsel hvert 10-15. minut) og holdet resignerede. Indskiftningen af Biel gjorde ikke den store forskel – nok mest fordi det samtidig rykkede Stage ind centralt og Falk ud på kanten og så havde det resterende trænerteam ikke mere at byde ind med. Trumfen var selvfølgelig at sætte Bjelland ind og hive Falk ud og ændre formation til 352, når vi skal jagte en scoring (vi har dog ret beset ikke det stort at skyde med fra bænken). Alle ved at udtrykket bliver langt mere offensivt, når man sætter en central forsvarer ind. Aab svarede igen med en dobbelt udskiftning og en formationsændring til 451 og så var det en smal sag for dem at lukke ned. Om ikke andet, så forsvarede vi da 2-0 nederlaget.

    Jeg begræder ikke helt at vi nu er ude af pokalen, da det forhåbentligt kan føre til øget fokus på Europa League. Mesterskabet er dog ikke særlig sandsynligt, så en pokaltitel kunne selvfølgelig lune, men øget fokus i ligaen skader nu heller ikke, hvis Midtjylland skulle få gummiben til sidst (selvom det nok er for sent alligevel). Det der irriterer mig mest er, at trænerne reagerer så amatøragtigt. Ståle bliver smidt ud, da vi lige var kommet bagud 2-0 og stiller sig herefter fornærmet op lige bag vores bænk og giver fortsat instrukser (som måske kan koste flere karantænedage) irriterer mig voldsomt, ligesom det er foruroligende, at hans assistenter åbenbart kan så lidt på egen hånd. Hvis man endelig skal svine dommeren til, så kan man som det mindste få en af assistenterne til at gøre det.

  5. De følgende 7 brugere er enige:

  6. #49
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af EraZ Se meddelelser
    Jeg ved ikke engang om jeg vil sige at jeg er overrasket over aftens resultat.
    Dagens nederlag var vel cirka lige så forventet som nederlaget sidst vi var i Aalborg. Det er noget lort, men på ingen måder særligt overraskende.

    Men ud fra Ståles opførsel var det tydeligvis ikke med i planen.

    Jeg har ikke set kampen, men det er åbenlyst idiotisk at tilrane sig en karantæne. For selvom nogen ser det som dejligt at undvære Ståle på bænken i en kamp, så er det jo ikke fordi man tænker, at bænken er fuld af kvalificerede afløsere på den post...

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Nov 2009
    Indlæg
    42

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Dagens nederlag var vel cirka lige så forventet som nederlaget sidst vi var i Aalborg. Det er noget lort, men på ingen måder særligt overraskende.

    Men ud fra Ståles opførsel var det tydeligvis ikke med i planen.

    Jeg har ikke set kampen, men det er åbenlyst idiotisk at tilrane sig en karantæne. For selvom nogen ser det som dejligt at undvære Ståle på bænken i en kamp, så er det jo ikke fordi man tænker, at bænken er fuld af kvalificerede afløsere på den post...
    Hvordan er du kommet frem til den konklusion, uden at ha set kampen? Efter den første halve time, burde København da være solidt foran.

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af krofatter Se meddelelser
    Hvordan er du kommet frem til den konklusion, uden at ha set kampen? Efter den første halve time, burde København da være solidt foran.
    Det var det resultat (nederlag), som jeg forventede før kampen. Her var det imo ret åbenlyst, at der var meget stor risiko for et nederlag - en risiko som imo kunne måles med risikoen for nederlag sidst vi var i Aalborg, hvor næsten alle forventede et nederlag før kampen.

    Hvorfor skulle jeg forøvrigt snakke "forventet nederlag" ud fra kampens forløb?
    Sidst redigeret af k@sper : 05.03.20 kl. 08:04

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Det var i hvert fald heldigt, at pokalkampen lå lidt senere i år, så vi skulle helt hen i begyndelsen af marts, før vi havde udspillet vores rolle i de hjemlige turneringer.

    2017/18: 4. februar - færdige i pokalturneringen, 18 point fra førstepladsen.
    2019/20: 4. marts - færdige i pokalturneringen, 9½ point fra førstepladsen.

    Jeg forstår godt, at Ståle virker og lyder som en presset mand og nu også opfører sig som en under kampene.
    HIC SUNT LEONES

  13. De følgende 10 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Aab fandt dog ud af, ligesom så mange andre hold i ligaen har, at man kan sænke modstanderens tempo betydeligt ved at begå frispark og næsten uanset hvor mange frispark du begår, så koster det ikke en advarsel (så længe de ikke er for grove). Selv hvis du blokerer en hurtig igangsættelse, ved at skubbe til modstanderen, koster det ingen advarsel.
    Enig! Og netop dette er formentlig en stor del årsagen til, at der er så stor forskel på FCK i Parken kontra FCK i Jylland lige i øjeblikket. I Parken får vores modstandere ikke i samme grad lov til at udøve hærværk på spillet ustraffet uden det koster kort, det gør de når vi er på udebane i Jylland. I Europa er de internationale dommere også som regel meget bedre til at straffe hårdt spil imodsætning til de uduelige danske dommere. Men dommerne bør selvfølgelig ikke være en undskyldning, vi bør være langt bedre til ikke at lade sig gå på af den slags og lade det ødelægge vores spil.

    En af mine hadeklichéer i dansk fodbold er i øvrigt den med at "Dommeren lægger en international linje" når det som regel betyder, den helt særlige danske linje hvor dommeren tillader det ene forsøg efter det andet på, at sparke modstanderne ned uden det koster noget. Mens man samtidig har absurd fint følsomme ører og er enormt hurtig med kortene hvis det andet hold begynder at komme med brok og frustrationer.


  15. #54
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Det var forresten vores 4. kamp i træk uden sejr i Jylland i alle turneringer. Sidst vi vandt i Jylland var i slutningen af oktober mod AGF.
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  16. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  17. #55
    Gobas er offline Pessimist i sit livs form
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    1,155

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    I denne sæson er vi kommet bagud 19 gange. 5 gange har vi vendt det til sejr - kun 1 af dem har været på udebane (mod OB). 5 gange har vi fået uafgjort (3 på udebane).
    /Gobas

    Jack of all trades
    Gobas's Avatar

  18. De følgende 2 brugere er enige:

  19. #56
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det var forresten vores 4. kamp i træk uden sejr i Jylland i alle turneringer. Sidst vi vandt i Jylland var i slutningen af oktober mod AGF.

    Og de kampe i Jylland før AGF kampen endte også med nederlag i Aalborg og Hobro. Så det er 5 nederlag, en uafgjort og en sejr i de sidste 7 kampe i Jylland. Det ligner desværre lidt et kompleks efterhånden.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    1,363

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Så det sidste halve års tid har vi spillet syv kampe i Jylland - AaB, Hobro, AGF, Midtjylland, Esbjerg, Silkeborg, AaB - og har 1-1-5 samt en målscore på 5-12.

    Som det blev nævnt tidligere, har vi slet ikke scoret i første halvleg i foråret, men stimen startede faktisk allerede mod MFF på hjemmebane og fortsatte i den efterfølgende hjemmekamp mod OB, hvor vi måtte vente på mål til det 80. minut. Dermed har vi ikke scoret så meget som en eneste gang i første halvleg i otte kampe i træk.

    De her tal er for tydelige til, at man kan tale om tilfældigheder. Der er noget galt med holdet, og jeg håber, man formår at se ud over offermentaliteten og ikke bare tilskriver det hele skaderne (som da også er uheldige, men for enkelte spillere forventelige) og det hårde, hårde kampprogram (som er som håbet og forventet), når man skal evaluere sæsonen og finde ud af, hvilken retning klubben skal i fremover.

    Vi underpræsterer voldsomt på udebane, vi er ikke klar fra start, og vi magter så godt som aldrig at få de storsejre, som styrkeforskellen mellem os og de svagere modstandere burde give bare engang imellem. Vinderkulturen er ved at drukne i selvmedlidenhed.
    HIC SUNT LEONES


  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jun 2005
    Indlæg
    309

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Der er nogle spillere i truppen som ikke er deres ansvar voksen i den spillestil vi har - her tænker jeg især på Thomsen og Bartolec. Det er længe siden min tro og tålmodighed med dem slap op. De må være fortid til sommer, vi kan ikke have to så lige gyldige spillere rendende.

    Én mindre ting jeg kan undre mig lidt over når nu vi kommer bag ud 2-0 og har ryggen mod muren, dét er at Ståle ikke bringer f.eks. Bøving i spil noget før. Bag ud 2-0, så findes der næppe en bedre situation som ung at komme ind i - alt kan vindes og ingen husker hvis man klokker lidt i det. Mindre detalje, men det ville have været mit træk hvis jeg var træner.

    Nej, det er ikke kønt at Ståle bliver vist ud, men den forbandethed Ståle har i modgang er altså også med til at hive ham op og sørge for at han kommer endnu stærkere tilbage - det synes jeg man kan se af hans udvikling som træner i gennem de seneste 15 år. Jeg er OK med at han spasser ud, kan ikke sætte mit pis i kog.

    Mvh
    Sidst redigeret af Frederik : 05.03.20 kl. 09:58 Årsag: Manglede et par ord

  23. De følgende 4 brugere er enige:

  24. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2007
    Indlæg
    82

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Svært at give Ståle skylden for ikke at sætte ham tidligere ind, når han som du selv skriver har fået rødt kort.

  25. De følgende 2 brugere er enige:

  26. #60
    Tilmeldingsdato
    Jul 2003
    Indlæg
    833

    Re: Optakts- og kamptråd: AaB vs. F.C. København (04/03-2020 kl. 18:30)

    Noget nær det mest forudsigelige nederlag siden Østrig tabte 1-0 til Vesttyskland ved VM i 1982.

    Men inden kampen håber man (lettere naivt) selvfølgelig altid på, at nu begynder vi igen at vinde i Jylland

  27. De følgende 6 brugere er enige:

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Svar: 115
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 10:07
  2. Svar: 35
    Sidste Meddelelse: 03.03.20, 08:35
  3. Svar: 83
    Sidste Meddelelse: 24.02.20, 15:08
  4. Svar: 86
    Sidste Meddelelse: 23.02.20, 11:22
  5. Svar: 160
    Sidste Meddelelse: 20.02.20, 15:45

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •