Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Viser resultater 1 til 15 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #139
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Hvordan vurderer du hhv. om den nuværende strategi el. alternativer hertil, er troværdige?
    Først og fremmest: Jeg tænker at de fleste har lyst til at rejse tilbage til første februar og gøre mange ting anderledes opdateret med den viden, vi løbende får og analyserer på. Det er det, jeg mener med fremadrettet.

    Og jeg tror bestemt man har regnet på priser. Det er bare ikke en deterministisk formel, den er præget af sandsynligheder og bibetingelser. Så kører man en simulation et antal gange med varierende parametre (om smittespredning og meget andet) og vurderer fordelingen af de forskellige udfald. Nogle udfald er positive og nogle negative.

    1. De fleste realistiske modeller, der giver mulighed for åbne samfund baserer sig på test og kontrol på et niveau, som sikkert bliver hverdag efter første bølge og frem til der ligger en behandling, der virker. Men som altså ikke kunne gennemføres på højt niveau medio februar, eksempelvis. Hverken (krise)bevidstheden eller ressourcerne var der.

    2. Hvis man - med Italien i baghovedet og den viden, at smitten havde fat herhjemme - havde satset på et åbent samfund i stedet for hjemsendelse for 14 dage siden, så havde det været med en langt større sandsynlighed for et bredt sammenbrud, der risikerer at fjerne grundlaget for den relative økonomiske gevinst, du og andre fordeler. Både de udvalgte og de fravalgte dør i de forløb.

    3. Ingen realistiske modeller kan operere med at man overskrider kapaciteten på vores sygehuse og efter min mening er det også en bibetingelse, der skal overholdes i et alternativt forløb (hvilket cirkulært peger tilbage på punkt et). Jeg gad godt se en dansk statsminister, der melder ud at de kan stå på mål for at man lader folk over 70 med behov for intensivbehandling dø i et telt i stedet for, eksempelvis. It's not happening.

    4. Når du står med hånden på kogepladen bliver man automatisk mere risikoavers. Tanken om at den slags kriser inviterer til forsøg, hvor man "kan gøre sådan og sådan" er bagudskuende.

    De fire observationer tilsammen levnede ikke det store spillerum i min optik. Man har tyet til grove og effektive værktøjer, fordi effekten var mere pålidelig, simpelthen.
    Sidst redigeret af Bopa : 31.03.20 kl. 06:28
    Mvh,
    Bopa



Threaded View


Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •