Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 15 af 15 FørsteFørste ... 512131415
Viser resultater 211 til 222 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #211
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg kæmpede mig lige igennem et par Bundesligakampe i weekenden, bare lige for at få stillet den værste sult.

    Jeg må konstatere, selv efter Schalke-Dortmund, at det var en ULTRA flad fornemmelse.

    Jeg kommer til at falde fra, da produktet slet ikke, og helt naturligt, er det samme mere. Jeg tror tv-selskaberne kommer til at bløde seere, på trods af at denne weekend er sæsonen mest sete i tv mht. fodbold.

    Glæder mig til at der igen kommer liv på diverse stadions rundt omkring. Stemningen er bare altafgørende for en fed oplevelse. Både på stadion, og hjemme foran tv-skærmen.


  2. #212
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg kæmpede mig lige igennem et par Bundesligakampe i weekenden, bare lige for at få stillet den værste sult.

    Jeg må konstatere, selv efter Schalke-Dortmund, at det var en ULTRA flad fornemmelse.

    Jeg kommer til at falde fra, da produktet slet ikke, og helt naturligt, er det samme mere. Jeg tror tv-selskaberne kommer til at bløde seere, på trods af at denne weekend er sæsonen mest sete i tv mht. fodbold.

    Glæder mig til at der igen kommer liv på diverse stadions rundt omkring. Stemningen er bare altafgørende for en fed oplevelse. Både på stadion, og hjemme foran tv-skærmen.
    Omvendt var min oplevelse vel nærmest stik modsat din. Det fungerede sgu for mig! Tilskuere eller ej. Savnede jeg folk på lægterne? Helt sikkert. Men jeg ser altså fodbold for det, der sker på banen, ikke tribunen.

  3. De følgende 5 brugere er enige:

  4. #213
    Tilmeldingsdato
    Aug 2009
    Indlæg
    2,863

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Søren Q Se meddelelser
    Omvendt var min oplevelse vel nærmest stik modsat din. Det fungerede sgu for mig! Tilskuere eller ej. Savnede jeg folk på lægterne? Helt sikkert. Men jeg ser altså fodbold for det, der sker på banen, ikke tribunen.
    Det er også fair nok at du oplever det således.

    Jeg synes bare der var sådan lidt sommerferie-træningskamp-stemning over det. Det bliver bare en anelse kedeligt i længden. Det var lige så søvnfremkaldende som en "transportetape" i Touren. Eftermiddagsluren var dog fremragende :-)

  5. De følgende 2 brugere er enige:

  6. #214
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    4,494

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Det er også fair nok at du oplever det således.

    Jeg synes bare der var sådan lidt sommerferie-træningskamp-stemning over det. Det bliver bare en anelse kedeligt i længden. Det var lige så søvnfremkaldende som en "transportetape" i Touren. Eftermiddagsluren var dog fremragende :-)
    Jeg er bare helt uenig. Jeg så otte kampe henover weekenden, to af dem fra 2. bundesliga, og uden undtagelse var min oplevelse, at der var ligeså meget knald på kampen i tempo, intensitet, nærkampe osv, som til kampe med tilskuere. Omgivelserne skreg måske "sommerferie-træningskamp", men det gjorde det, der skete på banen, altså ikke.
    Sidst redigeret af Søren Q : 19.05.20 kl. 10:47

  7. De følgende 3 brugere er enige:

  8. #215
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af albinus1985 Se meddelelser
    Jeg kæmpede mig lige igennem et par Bundesligakampe i weekenden, bare lige for at få stillet den værste sult.

    Jeg må konstatere, selv efter Schalke-Dortmund, at det var en ULTRA flad fornemmelse.

    Jeg kommer til at falde fra, da produktet slet ikke, og helt naturligt, er det samme mere. Jeg tror tv-selskaberne kommer til at bløde seere, på trods af at denne weekend er sæsonen mest sete i tv mht. fodbold.
    Jeg havde slet ikke samme fornemmelse, men så fik jeg den alligevel ;-)

    På trods af de groteske omgivelser for en kamp, der normalt er af de mest støjende i kalenderen, blev jeg sgu revet med af Dortmund-Schalke. Men det afhang i meget høj grad af, hvad der skete på banen, og at Dortmund i den grad kom flyvende ud af starthullerne mens Schalke om muligt så endnu mere lasede ud end sidst. Og så at jeg holder med dem, der spillede godt. Havde jeg, Gud forbyde det, haft sympati for Schalke, så havde jeg formentlig hurtigt slukket ...

    Men da jeg så prøvede at se Köln-Mainz dagen efter, begyndte opmærksomheden at sive, selv om Mainz fik udlignet ret flot. Og så var der Union-Bayern. Union, der havde slået Dortmund og Gladbach på vild fight og intens støtte. Her så man bare, at de ikke var særlig gode til fodbold, og selv på halv kraft kunne Bayern slå dem ret let. Det var alt for forudsigeligt, så jeg gik en tur efter en halv times tid.

    Så konklusionen var, at det godt kunne fungere, når man ser folk man kan lide spille rigtig godt. Men når man ser folk, man ikke har decideret ikke kan lide, få svag modstand, så er det en anden historie ...

    Hovedpointen i alt dette er, at det mere end nogensinde hænger på spillerne at få os med. Glem alt om en synergi mellem fans og hold, hvor tusindvis kan vågne på grund af en robust tackling eller en bedårende dribling, og hvor et hold kan stramme op, når lydstyrken tager til fra tribunen fordi det begynder at haste. Nej, det bliver spillerne alene der skal sørge for at vi ikke bare mister interessen herude i stuerne. Horsens var den værst mulige start, desværre, men ok, det er 2½ måned siden, så vis nu at dette er alvor for alle ...

  9. #216
    fckgo er offline Brandimprægner det her!
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    727

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Tingene går stærkt for tiden og med denne udmelding fra Divisionsforeningen, som jeg tolker som om, at man har en føler ude hos myndighederne, er det vel værd at overveje, hvilke muligheder, der er i Parken for et begrænset antal tilskuere. Nu er FCK jo en af de klubber, der har et loyalitetsprogram, der kan uddeles billetter efter og et stadion, hvor der er rigeligt plads til at holde afstand. Logistiske udfordringer er der dog helt sikkert også, bl.a.:

    • Adgangsforhold
    • Salg fra boderne
    • Kontrol med at folk overholder afstandskravet


    Jeg synes, det er en svær nød at knække, men hvor ville det dog gøre meget, også for dem af os, der stadig vil være nødsaget til at se med på tv, hvis man havde blot nogle tusinde til stede på stadion.

  10. Den følgende bruger er enig i dette:

  11. #217
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af fckgo Se meddelelser
    Tingene går stærkt for tiden og med denne udmelding fra Divisionsforeningen, som jeg tolker som om, at man har en føler ude hos myndighederne, er det vel værd at overveje, hvilke muligheder, der er i Parken for et begrænset antal tilskuere. Nu er FCK jo en af de klubber, der har et loyalitetsprogram, der kan uddeles billetter efter og et stadion, hvor der er rigeligt plads til at holde afstand. Logistiske udfordringer er der dog helt sikkert også, bl.a.:

    • Adgangsforhold
    • Salg fra boderne
    • Kontrol med at folk overholder afstandskravet


    Jeg synes, det er en svær nød at knække, men hvor ville det dog gøre meget, også for dem af os, der stadig vil være nødsaget til at se med på tv, hvis man havde blot nogle tusinde til stede på stadion.
    Det ville helt sikkert være fedt, men hvis der er krav om afstand - så vil det helt sikkert ikke blive overholdt på stemningstribunen (det er ikke negativt ment, men bare en smule realistisk). Derfor vil man nærmest kun kunne åbne op for familie-, A- og måske øvre C segmentet, det kommer der ikke den vildeste stemning ud af, men det er måske nok bedre end ingenting.

  12. Den følgende bruger er enig i dette:

  13. #218
    Tilmeldingsdato
    Oct 2017
    Indlæg
    95

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Til TV kampene.
    Det må da være teknisk muligt at klippe publikum fra en tidligere kamp ind i billederne live.
    Det der fjollede med dukker er for primitivt.
    Er der ikke en videonørd der lige kan løse den opgave.

  14. Den følgende bruger er enig i dette:
    NHA

  15. #219
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    53

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    TV Kampe: Først og fremmest må de få fixet lyden. Jeg mister fuldstændigt lysten til at se bold når man kun kan høre ekko-lyden fra råbende trænerne på et tom stadion.

  16. #220
    Tilmeldingsdato
    Dec 2004
    Indlæg
    917

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af NHA Se meddelelser
    TV Kampe: Først og fremmest må de få fixet lyden. Jeg mister fuldstændigt lysten til at se bold når man kun kan høre ekko-lyden fra råbende trænerne på et tom stadion.
    Hvad mener du præcist med at "fixe lyden"? For hvis du kan høre ekko-lyde fra råbende trænere på et tomt stadion, så lyder det da til at du kan høre præcis hvad der sker.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #221
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af filibuster Se meddelelser
    Hvad mener du præcist med at "fixe lyden"? For hvis du kan høre ekko-lyde fra råbende trænere på et tomt stadion, så lyder det da til at du kan høre præcis hvad der sker.
    Formoder, at det handler om at hyre DJ Stimmungskaiser til at spille slagsange fra gamle kampe i ind- og udland, og skrue jubel-faderen op til 11 når der er mål, selv hvis det er Farum der scorer på udebane.

    TV3 må have elsket at få dåsejubel serveret til deres tyske kampe. De har jo både varslet det til de danske og brugt det før, i hvert fald til højdepunkter.

  19. Den følgende bruger er enig i dette:
    jak

  20. #222
    Tilmeldingsdato
    Nov 2001
    Indlæg
    15,394

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Der er lidt nyt om emnet. Umiddelbart tyder alt på, at dåsejubel også bliver en realitet her. Jeg håber bare, at S12 husker at opkræve KODA-penge; den slags brug af folks sange kan være ret dyrt ...

    Kim Mikkelsen udtaler bl.a.:
    - Og hvis vi vælger at gøre det, vil vi naturligvis finde en grundlyd, der passer til hvert stadion. Er det en kamp i Hobro, skal det ikke lyde som Brøndby Stadion.
    Nej, Gud forbyde at jeres yndlinge skulle lyde dårligere end konkurrenterne. Selvfølgelig skal en kamp i Brøndby da lyde mest prangende, selv om der er lige så få mennesker til stede som til alle de andre kampe.
    - Det skal være retvisende og gøres så realistisk som muligt, selvom jeg godt er klar over, at vi ikke vil kunne ramme den 100 pct. i røven hver gang, siger Kim Mikkelsen.
    Jo, det vil I faktisk kunne – for det lyder ens. Der er ingen folk. "Retvisende og så realistisk som muligt" er måske det mest ulogiske vrøvl, jeg har hørt i mit liv om noget, der – om man så kan lide det eller ej – er indført for at undgå at være retvisende og realistisk.
    - Det vil være for at forbedre produktet - ligesom når vi eksempelvis lægger grafikker på. Vi gør en masse ting i forvejen og vil ikke skjule, at det er et lag, der bliver lagt kunstigt på.
    Ja, selvfølgelig, at sætte et ur op i hjørnet, eller vise en note om hvad en bookie giver på mere end 7,5 hjørnespark, er selvfølgelig det samme som at foregive at kampene spilles foran mange tusinde veloplagte tilskuere, der reagerer på det der sker.
    - Der er ingen, der behøver at frygte, at det her bliver en glidebane, siger Kim Mikkelsen.
    Nej, heller ikke de folk, der er opmærksomme på, at de har gjort det før. I flere omgange.

    Jeg bliver så forbandet træt af TV3 ... det er ikke engang et spørgsmål om lyden eller ej. Forstår godt, hvis nogen ikke gider lægge dybere betragtninger i det når nu vi har en nødsituation, og hvis de tør stole på at erfaringerne med den slags manipulation ikke bliver brugt fremover, når bare lyden kan give lidt tiltrængt normalitet trods at det er helt uægte.

    Nej, det er den udmattende arrogance og mangel på tro på folks begavelse, det hele leveres med. De har haft dansk fodbold i 22 år, og du milde hvor kan det ses på deres opførsel.


Side 15 af 15 FørsteFørste ... 512131415

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •