Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste
Viser resultater 16 til 30 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #16
    Tilmeldingsdato
    Jul 2007
    Indlæg
    293

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    NB til alle (især mig selv!): Nu er det tid at finde den indre stoiker frem. Det er meget moderne!

    Vrææl.
    HØJERE. LÆNGERE. HÅRDERE.
    Brede Phanaticos 4Ever
    Medlem #3

  2. De følgende 3 brugere er enige:

  3. #17
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Divisionsforeningen skriver nu at det gælder alle superliga og førstedivisionskampe.

  4. #18
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Kiwi Se meddelelser
    Det er lidt mærkeligt.. Såvidt vides, så er ingen af os herinde hverken læger, medicin-fagfolk, immunologer eller lign., og har ikke de helt store forudsætninger for at for alvor vurdere risikoen ved corona-virussen. Derfor er det lidt mærkeligt at antage, at vi skulle være i stand til at vurdere, om der er tale om en passende reaktion, eller om der er tale om en overreaktion.

    (Fuck Anders Foghs underminering af ekspertviden, med hans "opgør med ekspertvælden".)
    Og dertil kunne ministeren jo blot have tilføjet: " for at undgå at det her udvikler sig til noget vi ikke kan håndtere, implementerer vi disse forhold". Men det skaber nok for meget panik at sige.

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #19
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Sreq Se meddelelser
    Det virker til, at alle eksperter er meget rolige omkring "epidemien", alt imens hele medieapparatet og politikere er ved at gå i selvsving.
    Det er vel også en guldgruppe for medierne. Folket går i panik og læser deres artikler igen og igen - jeg er ret sikker på, at de har en økonomisk gevinst. Resten må så betale...

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #20
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Ups, stemte forkert. Det her er uden tvivl en overreaktion (læge her).

    Edit: det er nok ikke en overreaktion ift. hvad betydningen af flere smittede ville have af konsekvens ved belastning af sundhedsvæsnet, men det er fordi det i forvejen er en overreaktion at vi står med det her problem

  9. De følgende 2 brugere er enige:

  10. #21
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Ups, stemte forkert. Det her er uden tvivl en overreaktion (læge her).

    Edit: det er nok ikke en overreaktion ift. hvad betydningen af flere smittede ville have af konsekvens ved belastning af sundhedsvæsnet, men det er fordi det i forvejen er en overreaktion at vi står med det her problem
    Af ren interesse, Kan du ikke uddybe den sidste del af dit edit?

  11. De følgende 5 brugere er enige:

  12. #22
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Som udgangspunkt mener jeg også at dette er en overreaktion når man kigger på den enkelte begivenhed.

    Når det så er det sagt så forstår jeg godt bekymringen ift. udbredelsen af sygdommen.
    Ikke så meget ift. dødeligheden men hvordan den kan påvirke resten af samfundet. Da dette er en ny streng af influenza er der også en langt større sandsynlighed for at den bliver mere udbredt end den almindelige influenza. Dette risikerer at overbelaste systemet udover hvad det kan klare. Endnu mere kritisk, sprede sig og påvirke helt essentielle funtioner i samfundet.
    Forestil jer f.eks. hvad der ville ske hvis 25-50% af vores brandfolk, politibetjente, læger, sygeplejersker osv. er nedlagt i kortere eller længere tid med Corona. Det ville påvirke samfundet i langt højere grad end sygdommen i sig selv. Det er der risikoen er hvis I spørger mig.

  13. De følgende 2 brugere er enige:

  14. #23
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Django Se meddelelser
    Som udgangspunkt mener jeg også at dette er en overreaktion når man kigger på den enkelte begivenhed.

    Når det så er det sagt så forstår jeg godt bekymringen ift. udbredelsen af sygdommen.
    Ikke så meget ift. dødeligheden men hvordan den kan påvirke resten af samfundet. Da dette er en ny streng af influenza er der også en langt større sandsynlighed for at den bliver mere udbredt end den almindelige influenza. Dette risikerer at overbelaste systemet udover hvad det kan klare. Endnu mere kritisk, sprede sig og påvirke helt essentielle funtioner i samfundet.
    Forestil jer f.eks. hvad der ville ske hvis 25-50% af vores brandfolk, politibetjente, læger, sygeplejersker osv. er nedlagt i kortere eller længere tid med Corona. Det ville påvirke samfundet i langt højere grad end sygdommen i sig selv. Det er der risikoen er hvis I spørger mig.
    Django, det er ikke en influenza. Men den sammenlignes med en influenza, da dens dødelighed er sammenlignelig afhængig afhængig af hvilke tal man ser på. Smitsomheden menes at være højere, i hvert fald er der mindre imunitet i befolkningen.
    I forhold til beredskab er det i første et problem at sundhedsmyndighederne ikke har sengen nok, hvis det springer i luften.
    Dvs at der vil være patienter der vil have behov for intensivbehandling, som ikke kan få det. Og det vil de dø af.
    Og så er der det med at den rammer skævt i forhold til aldersgrupper. Blandt unge er dødeligheden omkring 0,2% af tilfælde, mens den blandt den ældste del af befolkningen er 14%.
    Du kan se mere om talene i denne artikel. https://politiken.dk/forbrugogliv/su...af-coronavirus

  15. #24
    Django er offline Ostepoppes, R. Varemærke!
    Tilmeldingsdato
    Jul 2005
    Indlæg
    383

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Tror sådan set ikke vi er uenige. Det er den evt. behandling af sygdommen, udbredelsen iblandt kritiske samfunds funktioner samt dødeligheden iblandt specifikke befolkningsgrupper som udgør risikoen. Det kan så både være pga. alder men kan jo også være blandt andre personer som af den ene eller anden årsag har svækket immunforsvar eller på anden måde er mere sårbar end den generelle befolkning.

  16. #25
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Af ren interesse, Kan du ikke uddybe den sidste del af dit edit?
    Jo, undskyld det står nok lidt uklart. Det jeg mener er, at når konsekvensen ved at være potentielt smittet er 14 dages mere eller mindre uarbejdsdygtighed, har det enorme konsekvenser for samfundet. Fck overreagerer isoleret set, men når nu konsekvensen er det jeg nævner, er det måske ok for samfundet (og antallet af patient-henvendelser ergo jeg nævnte sundhedsvæsnet), at vi undgår videre smitte. At de 14 dages isolation mv så er en overreaktion, er den mere bagvedliggende problematik (der til dels godtgøre FCK’s valg)

    Mht dødelighed (som nævnes længere nede) ses dette klassisk klart overrepræsenteret i starten af udbrud og vi skal nok, når tallene er gjort op om 1/2-1 år, forvente den maks ligger på 0,5% (og sandsynligt væsentligt under)

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #26
    Tilmeldingsdato
    Oct 2005
    Indlæg
    434

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Der er virkelig mange gode pointer i den her tråd, hvilket blot understreger, at Sidelinien er stedet at gå til, hvis man ønsker lidt perspektiv på tilværelsen;-)

    Mit personlige take og primære bekymring går på, at jeg har bestilt fly til Istanbul og kampbillet til den fyrstelige sum af 40 kr. og nu er bekymret for om tyrkerne bliver ligeså hysteriske, som resten af verden. Er det egoistisk i forhold til at jeg potentielt mister muligheden for en fed away i en af verdens fedeste byer? Hell yeah!!!

    Men slap nu freakin af!!!! Der dør i Danmark årligt 1000 gamle, rygere, og andre svagelige af ganske almindelig influenza. Jeg gider altså ikke leve i en verden, hvor paranioa dikterer hvordan jeg skal leve min tilværelse, og hvis det endelig er, vil jeg hellere dø af en virus, end af mangel på adspredelse.

    Hvis det endelig er, ville kloden have godt af en halvering af befolkningstallet. Jeg melder mig gerne som den der smører en klat snot på udvalgte personaer;-)

  19. #27
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Lau85 Se meddelelser
    Jo, undskyld det står nok lidt uklart. Det jeg mener er, at når konsekvensen ved at være potentielt smittet er 14 dages mere eller mindre uarbejdsdygtighed, har det enorme konsekvenser for samfundet. Fck overreagerer isoleret set, men når nu konsekvensen er det jeg nævner, er det måske ok for samfundet (og antallet af patient-henvendelser ergo jeg nævnte sundhedsvæsnet), at vi undgår videre smitte. At de 14 dages isolation mv så er en overreaktion, er den mere bagvedliggende problematik (der til dels godtgøre FCK’s valg)

    Mht dødelighed (som nævnes længere nede) ses dette klassisk klart overrepræsenteret i starten af udbrud og vi skal nok, når tallene er gjort op om 1/2-1 år, forvente den maks ligger på 0,5% (og sandsynligt væsentligt under)
    0,5% er også fem gange så meget som en almindelig influenza der så vidt jeg har kunnet læse mig til ligger med en dødelighed omkring de 0,1% på totalen. Og ræsonnementet for at gå så drastisk til værks her er det umiddelbart ser ud til at Covid19 hugger virkelig til hos bestemte grupper af mennesker der i forvejen døjer med helbredet.

    I vores del af verden bypasser vi jo i forvejen den naturlige selektion lidt ved at være så gode til at holde de folk i live der var døde under et andet sundhedsregime, men det er jo basalt set dem man er bange for nu, for der er ingen tegn på at Covid19 er værre end influenza blandt ellers raske mennesker under 50 år.

    /J! (Der er matematikøkonom og ikke læge)
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #28
    Tilmeldingsdato
    Jan 2004
    Indlæg
    287

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Ve de politikere som *ikke* gør noget drastisk og *ikke* fremstår handlekraftige. Især hvis det viser sig at en del danskere ender med at miste livet.
    Det er måske en overdrevet reaktion, men det er fin politisk krisehåndtering hvis man tager afsæt i en stemmemaksimerende strategi).

    Jeg synes også, at man skal lade det rulle. Det kommer til din landsby før eller siden.
    Politiken.dk om Brøndbys krise: - Borgmester Ib Terp fortæller til BT, at klubben har henvendt sig, for at høre om mulighederne for hjælp fra kommunen.

    »Men det har vi desværre ikke kunnet«.

  22. #29
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Vi bypasser vel ikke den naturlige udvælgelse, når det i høj grad er de gamle, der kreperer. Dem, der altså allerede har formeret sig.

  23. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  24. #30
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Jogo Bonito Se meddelelser
    Ve de politikere som *ikke* gør noget drastisk og *ikke* fremstår handlekraftige. Især hvis det viser sig at en del danskere ender med at miste livet.
    Det er måske en overdrevet reaktion, men det er fin politisk krisehåndtering hvis man tager afsæt i en stemmemaksimerende strategi).

    Jeg synes også, at man skal lade det rulle. Det kommer til din landsby før eller siden.
    Den strategi kan man skam også sagtens følge, og så har de overlevende antistoffer der gør at den ikke bider på når den kommer forbi igen til efteråret formentlig og så behøver vi ikke at lukke landet ned igen.

    Vi skal så bare acceptere at ved den strategi dør der mange flere end hvis man forsøger at brede smitteperioden ud - som ideen er ved dette tiltag. Helt lavpraktisk fordi man ikke har intensivpladser nok til at behandle symptomerne hos dem der er hårdest ramt.

    Det vil selvfølgelig løse en hel masse bolig- og pensionsproblemer, men det tvivler jeg alligevel på at de fleste er med på når det kommer til stykket, for det er jo vores forældre og bedsteforældre der primært kommer til at holde for her.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  25. Den følgende bruger er enig i dette:

Side 2 af 15 FørsteFørste 1234512 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •