Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 3 af 15 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste
Viser resultater 31 til 45 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #31
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    En lille interessant sidebemærkning, når der fokuseres på beregning af den slags risici:

    Under SARS-epidemien i 2003 estimerede man dødeligheden til at ligge omkring 3%. Den viste sig at ende på 10%.

    Eet andet problem er at de døde i dag ikke skal sættes i forhold til smittetallet i dag, der også indeholder "nye" syge. Det tager op imod uger at dø af Corona, så reelt skal man kigge på smittetallet på det tidspunkt, patienten blev smittet.

    Det er simpelthen ikke korrekt at lægevidenskaben anbefaler at trille tommelfingre og anser det her for at være en gang influenza, der skal gås væk. Især for mænd over 60 år med medicinske baggrundshistorier er risikoen virkelig markant skræmmende.

    Om det så hjælper at lukke arrangementer - det er et eksperiment. Men hensigten - at forhale smittespredning - er sund fornuft og vinduet for at gøre noget ved det er ved at lukke.

    Sundhedsstyrelsen skriver: "Den nuværende inddæmningsstrategi kan mindske og forsinke smittespredningen, så epidemien fordeles over en længere periode. Strategien giver dermed sundhedsvæsenet bedre mulighed for både at behandle de smittede og opretholde et højt aktivitetsniveau på de mange områder, som ikke vedrører coronasmittede. Samtidig vil vi komme vi tættere på forår/sommer, hvor virus har dårligere betingelser for at sprede sig. "
    Mvh,
    Bopa


  2. #32
    MZ er offline What airdefence doing?
    Tilmeldingsdato
    Sep 2004
    Indlæg
    1,130

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Der er virkelig mange gode pointer i den her tråd, hvilket blot understreger, at Sidelinien er stedet at gå til, hvis man ønsker lidt perspektiv på tilværelsen;-)

    Mit personlige take og primære bekymring går på, at jeg har bestilt fly til Istanbul og kampbillet til den fyrstelige sum af 40 kr. og nu er bekymret for om tyrkerne bliver ligeså hysteriske, som resten af verden. Er det egoistisk i forhold til at jeg potentielt mister muligheden for en fed away i en af verdens fedeste byer? Hell yeah!!!

    Men slap nu freakin af!!!! Der dør i Danmark årligt 1000 gamle, rygere, og andre svagelige af ganske almindelig influenza. Jeg gider altså ikke leve i en verden, hvor paranioa dikterer hvordan jeg skal leve min tilværelse, og hvis det endelig er, vil jeg hellere dø af en virus, end af mangel på adspredelse.

    Hvis det endelig er, ville kloden have godt af en halvering af befolkningstallet. Jeg melder mig gerne som den der smører en klat snot på udvalgte personaer;-)
    Off topic: Billetterne til udekampen er sat til salg så?

  3. #33
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af ryet Se meddelelser
    Der er virkelig mange gode pointer i den her tråd, hvilket blot understreger, at Sidelinien er stedet at gå til, hvis man ønsker lidt perspektiv på tilværelsen;-)

    Mit personlige take og primære bekymring går på, at jeg har bestilt fly til Istanbul og kampbillet til den fyrstelige sum af 40 kr. og nu er bekymret for om tyrkerne bliver ligeså hysteriske, som resten af verden. Er det egoistisk i forhold til at jeg potentielt mister muligheden for en fed away i en af verdens fedeste byer? Hell yeah!!!

    Men slap nu freakin af!!!! Der dør i Danmark årligt 1000 gamle, rygere, og andre svagelige af ganske almindelig influenza. Jeg gider altså ikke leve i en verden, hvor paranioa dikterer hvordan jeg skal leve min tilværelse, og hvis det endelig er, vil jeg hellere dø af en virus, end af mangel på adspredelse.

    Hvis det endelig er, ville kloden have godt af en halvering af befolkningstallet. Jeg melder mig gerne som den der smører en klat snot på udvalgte personaer;-)
    Der er den væsentlige forskel at du i tyrkiet om en uge, meget vel kan være heldig at have et klima hæmmer udbredelsen. Det får vi først om 2 måneder at bedst her hjemme. (Dagtemperature regulært over 20-25 grader)

  4. #34
    Tilmeldingsdato
    Dec 2008
    Indlæg
    949

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Spørger oprigtigt : hvad er værst ; at stå udenfor på nedre C eller tage tog /metro dertil ?

  5. #35
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Jeg er ved at være ret træt af coronahysteriet og når myndighederne ikke engang går ud med et påbud forstår jeg ikke, at man ikke tillader folk på stadion.
    Det virker helt ude af proportioner. I 2017/18 havde vi en usædvanlig influenzasæson. I den periode var jeg tilfældigvis på Lunge- og infektionsmedicinsk afdeling på Hillerød hospital og der var ret travlt. Afdelingerne var proppede, opholdsrum blev lavet om til midlertidige stuer og der var rigeligt med patienter på gangene. I skadestuen kunne patienterne ikke isoleres tilstrækkeligt, da der ganske enkelt ikke var den fornødne plads, så patienter, der åbenlyst havde en luftvejsinfektion, lå på gangen i skadestuen og kunne frit smitte. Det var på mange måder uholdbart og jeg er sikker på, at det ikke kun var i Hillerød der var problemer. Det endte med en overdødelighed på 1644.
    Hvor mange var i karantæne i den periode? Hvor mange begivenheder blev aflyst? Kørte Ekstrabladet en daglig livekommentering af influenzaepidemien?

    Jeg kan ikke huske hvornår vi herhjemme nogensinde har taget så drastiske metoder i brug. På et tidspunkt under svineinfluenzapandemien i 2009 estimerede Sundhedsstyrelsen dengang op mod 3000 dødsfald, WHO erklærede det en pandemi og der var panik i udlandet, men jeg erindrer ikke at der blev gjort nogle andre tiltag end en informationskampagne – heller ikke da antallet af smittede var over 100 og de første dødsfald begyndte at opstå.

    Jeg kan selvfølgelig tage fejl. COVID-19 er formentligt mere smittefarlig end den slemme influenzaepidemi, men jeg mener dog at det på nuværende tidspunkt er en ret stor overreaktion når der er så få smittede og når man sammenligner med tidligere epidemier/pandemier.

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Problemet med udelukkende at lade læger/medicin-fagfolk bestemme politiken er, at de ikke har styr på hverken finansieringen af deres tiltag samt endnu vigtigere påvirkningen af det omkringliggende samfund. Jeg udtaler mig i egenskab af matematik-økonom og der mener jeg, jeg har større forudsætninger end en læge.
    Hvordan kan du have bedre forudsætninger, når du ingen forudsætninger har for at vide noget som helst om sygdommen?

    Citat Oprindeligt indsendt af Bopa Se meddelelser
    En lille interessant sidebemærkning, når der fokuseres på beregning af den slags risici:

    Under SARS-epidemien i 2003 estimerede man dødeligheden til at ligge omkring 3%. Den viste sig at ende på 10%.
    COVID-19, der som SARS også er en coronavirus, kommer næppe så højt op. Langt de fleste af de bekræftede tilfælde har milde forløb. De 3% kom dengang fra 1418 tilfælde af SARS – hvor man har data fra over 72000 tilfælde af COVID-19 (begge fra Kina).
    Begge tal er næppe de ”korrekte” tal, da tilfælde der ikke er endeligt bekræftede ikke tæller med. Vi ser netop at eksperter herhjemme jo sammenligner med influenza. Forskellen er at man ved influenza ikke overreagerer selv i en slem sæson, mens man her har taget rimelig drastiske metoder i brug til trods for, at vi blot har 23 bekræftede tilfælde (heraf 2 på Færøerne).

    Citat Oprindeligt indsendt af MadsEmil Se meddelelser
    Spørger oprigtigt : hvad er værst ; at stå udenfor på nedre C eller tage tog /metro dertil ?
    Tror det er svært at afgøre, men umiddelbart ville jeg sige metro. Der er trods alt mange mennesker på et lille område og der bliver rørt ved diverse overflader (som du så formentligt også rør ved).

  6. De følgende 7 brugere er enige:

  7. #36
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af /J! Se meddelelser
    0,5% er også fem gange så meget som en almindelig influenza der så vidt jeg har kunnet læse mig til ligger med en dødelighed omkring de 0,1% på totalen. Og ræsonnementet for at gå så drastisk til værks her er det umiddelbart ser ud til at Covid19 hugger virkelig til hos bestemte grupper af mennesker der i forvejen døjer med helbredet.

    I vores del af verden bypasser vi jo i forvejen den naturlige selektion lidt ved at være så gode til at holde de folk i live der var døde under et andet sundhedsregime, men det er jo basalt set dem man er bange for nu, for der er ingen tegn på at Covid19 er værre end influenza blandt ellers raske mennesker under 50 år.

    /J! (Der er matematikøkonom og ikke læge)
    Nu er min ponte ikke at negligerer dødelighed i sig selv, for ser man på det helt uden cost-benefit (hvilket i realiteten er umuligt), er 1 død selvfølgelig 1 død for meget. Men det er så her jeg godt syntes man kan sammenligne med influenza. Ikke sygdommen og dødeligheden i sig selv, men som Kenney også er inde på, hysteriet omkring dette. Der er mange mennesker der hvert af dør af influenza, på verdensplan estimeret et sted omkring den halve million, og det er fra præcis samme gruppe af mennesker du også nævner her (dem med svagt helbred).

    Af dem der er mest i panik over Covid19 aktuelt, tror jeg ikke nogen af dem (meget meget få i al fald) nogensinde under influenza kunne finde på at blive hjemme fra Parken, blive væk fra metroen, optimerer deres håndhygiejne (til et niveau der har effekt), isolere sig i xx antal dage på obs smitte-mistanke etc...
    Vi har enda en årlig virus mod influenza? Jeg hører tit argumentet herimod er, at folk føler sig skidt 1-2 dage efter de har fået influenzaen. Jamen argumentet er jo til dels dig der er sund og rask, men i ligeså høj grad at stoppe smitte til den gruppe der er syge og svage (præcis som nu). Hvorfor er den halve million (eller tusinder i DK) ikke værd at lade sig stikke for, men under Covid19 er der ingen grænser for forholdsreglerne?

    Dette er selvfølgelig set ud fra synspunktet at 1 død er 1 død for meget, og ved godt at der eksisterer en cost-benefit samfundøkonomisk på hver sygdom og at man så kan argumenter for at flere vil dø af Covid19, men som jeg var inde på, skal vi nok i sidste ende regne med en dødelighed på maks 0,5% på denne (og det er højt sat).
    Og når nu vi er inde på cost-benefit samfundøkonomisk, forstærker vi egentligt bare argumentet for at dette er hysteri (i dette argument er 1 død ikke 1 død for meget, men skal opvejes mod samfundets omkostninger hertil), isolering mv koster under Covid19 samfundet enorme ressourcer, -kan det forsvares ud fra sygdommens reelle gener og dødelighed? Eller ligger der også en reaktion dikteret/som konsekvens af, mediernes indvirken?
    Sidst redigeret af Lau85 : 07.03.20 kl. 09:11 Årsag: Stavefejl

  8. De følgende 5 brugere er enige:

  9. #37
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Jeg er ved at være ret træt af coronahysteriet og når myndighederne ikke engang går ud med et påbud forstår jeg ikke, at man ikke tillader folk på stadion.
    Det virker helt ude af proportioner. I 2017/18 havde vi en usædvanlig influenzasæson. I den periode var jeg tilfældigvis på Lunge- og infektionsmedicinsk afdeling på Hillerød hospital og der var ret travlt. Afdelingerne var proppede, opholdsrum blev lavet om til midlertidige stuer og der var rigeligt med patienter på gangene. I skadestuen kunne patienterne ikke isoleres tilstrækkeligt, da der ganske enkelt ikke var den fornødne plads, så patienter, der åbenlyst havde en luftvejsinfektion, lå på gangen i skadestuen og kunne frit smitte. Det var på mange måder uholdbart og jeg er sikker på, at det ikke kun var i Hillerød der var problemer. Det endte med en overdødelighed på 1644.
    Hvor mange var i karantæne i den periode? Hvor mange begivenheder blev aflyst? Kørte Ekstrabladet en daglig livekommentering af influenzaepidemien?

    Jeg kan ikke huske hvornår vi herhjemme nogensinde har taget så drastiske metoder i brug. På et tidspunkt under svineinfluenzapandemien i 2009 estimerede Sundhedsstyrelsen dengang op mod 3000 dødsfald, WHO erklærede det en pandemi og der var panik i udlandet, men jeg erindrer ikke at der blev gjort nogle andre tiltag end en informationskampagne – heller ikke da antallet af smittede var over 100 og de første dødsfald begyndte at opstå.

    Jeg kan selvfølgelig tage fejl. COVID-19 er formentligt mere smittefarlig end den slemme influenzaepidemi, men jeg mener dog at det på nuværende tidspunkt er en ret stor overreaktion når der er så få smittede og når man sammenligner med tidligere epidemier/pandemier.



    Hvordan kan du have bedre forudsætninger, når du ingen forudsætninger har for at vide noget som helst om sygdommen?



    COVID-19, der som SARS også er en coronavirus, kommer næppe så højt op. Langt de fleste af de bekræftede tilfælde har milde forløb. De 3% kom dengang fra 1418 tilfælde af SARS – hvor man har data fra over 72000 tilfælde af COVID-19 (begge fra Kina).
    Begge tal er næppe de ”korrekte” tal, da tilfælde der ikke er endeligt bekræftede ikke tæller med. Vi ser netop at eksperter herhjemme jo sammenligner med influenza. Forskellen er at man ved influenza ikke overreagerer selv i en slem sæson, mens man her har taget rimelig drastiske metoder i brug til trods for, at vi blot har 23 bekræftede tilfælde (heraf 2 på Færøerne).



    Tror det er svært at afgøre, men umiddelbart ville jeg sige metro. Der er trods alt mange mennesker på et lille område og der bliver rørt ved diverse overflader (som du så formentligt også rør ved).
    Nu var mit indlæg skrevet med pointen om, at læger udelukkende ikke kan tage stilling til, om et land skal bevæge sig mod undtagelsestilstand, da en læge ikke kan vurdere konsekvenserne på et omkringliggende samfund. Ligesom en økonom ej heller kan.

    Min pointe var, at det koster enorme summer at rykke et samfund i panik-tilstand. Udover de åbenlyse økonomiske udgifter i tiltagene og de ekstra foranstaltninger, vil der også være en masse produktion, der går tabt og aflysninger koster både direkte (manglende indtægter) og indirekte (folk fornøjelse går tabt, koster at planlægge andet i sidste øjeblik osv) penge. Dvs. man reelt skaber en situation, der ender med at koste mange netto-liv, når man lukker landet halvt ned.

    Alt i alt kan man naturligvis ikke lade læger alene stå for vurderingen af Corona ift. samfundet og jeg tror ikke et reelt regnestykke er lavet. Desværre.

  10. #38
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Nu var mit indlæg skrevet med pointen om, at læger udelukkende ikke kan tage stilling til, om et land skal bevæge sig mod undtagelsestilstand, da en læge ikke kan vurdere konsekvenserne på et omkringliggende samfund. Ligesom en økonom ej heller kan.

    Min pointe var, at det koster enorme summer at rykke et samfund i panik-tilstand. Udover de åbenlyse økonomiske udgifter i tiltagene og de ekstra foranstaltninger, vil der også være en masse produktion, der går tabt og aflysninger koster både direkte (manglende indtægter) og indirekte (folk fornøjelse går tabt, koster at planlægge andet i sidste øjeblik osv) penge. Dvs. man reelt skaber en situation, der ender med at koste mange netto-liv, når man lukker landet halvt ned.

    Alt i alt kan man naturligvis ikke lade læger alene stå for vurderingen af Corona ift. samfundet og jeg tror ikke et reelt regnestykke er lavet. Desværre.
    Man kan på ingen måde lade læger om det her alene, men vil dog lige “forsvare” min profession engang her :) (for som jeg læser dit indlæg, er lægens rolle at lave lock-down, koste hvad det vil). Det forholder sig egentligt omvendt, størstedelen er ekstremt bevidste om samfundsudgifterne ift behandling, både ved Covid19 og i det hele taget (i lille målestok eks derfor din egen læge ikke bare gider at scanne dit knæ, fordi du har været øm i det i 3-4 dage). Det er mere i høj grad politisk besluttet at en livsforlængelse på 1/2 år på en 80-årig kræftsyg er mere værd end eks XX (det her er selvfølgelig et ekstremt følsomt emne generelt)

  11. De følgende 3 brugere er enige:

  12. #39
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    I vores branche er der lavet forskellige scenarier baserede på tidligere virusser. Luftfartsbranchen vurderes til at tabe 60-120 milliarder dollars. Jeg skal ikke være personen, som sætter pris på et menneskeliv - det kan jeg ikke og det har jeg hellere ikke lyst til, så det er blot som information. Nogle af min kærestes familie sidder pt med virussen i Frankrig og det er blandt andet min 83 årig “ynglings” onkel og så løfter man da lige et øjenbryn, men det ændre bare ikke på, at jeg går ind for frihed under ansvar - jeg har friheden til at bevæge mig rundt og tage til diverse begivenheder, men jeg har ansvaret for ikke at gøre det, hvis jeg kan smitte andre (også med almindelig influenza) og må tage ansvar, hvis jeg selv bliver smittet.

    I øvrigt fedt med rigtig mange gode indlæg.

  13. De følgende 11 brugere er enige:

  14. #40
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    I vores branche er der lavet forskellige scenarier baserede på tidligere virusser. Luftfartsbranchen vurderes til at tabe 60-120 milliarder dollars. Jeg skal ikke være personen, som sætter pris på et menneskeliv - det kan jeg ikke og det har jeg hellere ikke lyst til, så det er blot som information. Nogle af min kærestes familie sidder pt med virussen i Frankrig og det er blandt andet min 83 årig “ynglings” onkel og så løfter man da lige et øjenbryn, men det ændre bare ikke på, at jeg går ind for frihed under ansvar - jeg har friheden til at bevæge mig rundt og tage til diverse begivenheder, men jeg har ansvaret for ikke at gøre det, hvis jeg kan smitte andre (også med almindelig influenza) og må tage ansvar, hvis jeg selv bliver smittet.

    I øvrigt fedt med rigtig mange gode indlæg.
    Problemet med "ikke at ville sætte pris på menneskeliv" er, at det, alt andet lige, koster flere menneskeliv end at estimere en pris.

    De fleste er i øvrigt i stand til at sætte pris på et menneskeliv uden de ved det. Fx kan alle nok være enige om, at vi ikke skal redde et menneskeliv, hvis det fx koster 500 milliarder. Ergo har vi allerede der fastsat en pris, som så igen nemt kan yderligere præciseres.

  15. Den følgende bruger er enig i dette:

  16. #41
    Tilmeldingsdato
    Mar 2002
    Indlæg
    2,223

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    De fleste er i øvrigt i stand til at sætte pris på et menneskeliv uden de ved det. Fx kan alle nok være enige om, at vi ikke skal redde et menneskeliv, hvis det fx koster 500 milliarder. Ergo har vi allerede der fastsat en pris, som så igen nemt kan yderligere præciseres.
    Hvis det er din kone eller dit barn, der er syg, er jeg ret sikker på, at du hurtigt får revurderet den holdning.
    /Giggs

    København er en grim by med grimme mennesker og klamme dialekter. Lige fra Østerbro til Lyngby. Det eneste sted i København jeg har oplevet flinke mennesker er i Næstved.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:

  18. #42
    Tilmeldingsdato
    Sep 2013
    Indlæg
    247

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af giggs Se meddelelser
    Hvis det er din kone eller dit barn, der er syg, er jeg ret sikker på, at du hurtigt får revurderet den holdning.
    Ja, naturligvis? Jeg ville ofre 10 mennesker, jeg ikke kender for mit barns liv. Samtidig ved jeg også, at det på ingen måde ville være for samfundets bedste.

  19. #43
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Vivid Se meddelelser
    Problemet med udelukkende at lade læger/medicin-fagfolk bestemme politiken er, at de ikke har styr på hverken finansieringen af deres tiltag samt endnu vigtigere påvirkningen af det omkringliggende samfund. Jeg udtaler mig i egenskab af matematik-økonom og der mener jeg, jeg har større forudsætninger end en læge.
    Når der træffes sådan en beslutning handler det jo ikke kun om at reducere smittespredningen. I så fald havde man besluttet at lukke hele samfundet lukket ned. Det er balanceret beslutning, som også handler om erhvervsliv, arbejdspladser, sikkerhed og økonomi. Jeg mener, det er vigtigt, at vi føljer myndighedernes anbefalinger og stoler på, at der er taget de hensyn, der skal tages.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #44
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Når der træffes sådan en beslutning handler det jo ikke kun om at reducere smittespredningen. I så fald havde man besluttet at lukke hele samfundet lukket ned. Det er balanceret beslutning, som også handler om erhvervsliv, arbejdspladser, sikkerhed og økonomi. Jeg mener, det er vigtigt, at vi føljer myndighedernes anbefalinger og stoler på, at der er taget de hensyn, der skal tages.
    Det er på sin vis rigtigt, men derfor kan man godt stille spørgsmål ved beslutningerne. Det er jo ikke sådan, at fordi regeringen har forsøgt at tage en balanceret beslutning, så har de også taget den rigtige. Deres beslutning har enorme samfundsmæssige konsekvenser og kunne være taget på et hvilket som helst tidspunkt - der var en ikke en deadline. I mine øjne, så har de taget beslutningen alt for tidligt og alt for forhastet... det ligner derfor ikke en handlekraftig beslutning i mine øjne, men en panisk handling, hvor jeg gerne ville se beslutningsgrundlaget.

    På min arbejdsplads har vi de seneste uger fulgt udviklingen og 2 gange om dagen samlet et hold, som skulle tage beslutninger mht vores flyvninger. Alt den info jeg har læst har ikke givet anledning til så drastiske beslutninger (og vi kan sådan set spare penge ved at annullere flyvninger, som ikke har særlig mange passagerne.... her har politikerne i øvrigt ikke travlt og pt SKAL selskaber flyve tomme rundt, for at sikre sine starttilladelser næste år...). Det betyder jo ikke, at regeringen tager fejl og vi gør det rigtige, men det gør, at jeg mener det er en forhastet beslutning.

  22. De følgende 4 brugere er enige:

  23. #45
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det er på sin vis rigtigt, men derfor kan man godt stille spørgsmål ved beslutningerne. Det er jo ikke sådan, at fordi regeringen har forsøgt at tage en balanceret beslutning, så har de også taget den rigtige. Deres beslutning har enorme samfundsmæssige konsekvenser og kunne være taget på et hvilket som helst tidspunkt - der var en ikke en deadline. I mine øjne, så har de taget beslutningen alt for tidligt og alt for forhastet... det ligner derfor ikke en handlekraftig beslutning i mine øjne, men en panisk handling, hvor jeg gerne ville se beslutningsgrundlaget.
    Man må selvfølgelig altid stille spørgsmålstegn og det er også en god ide at debattere de konsekvenser, beslutningen har. Men jeg mener ikke der findes et sted i Danmark med et bedre beslutningsgrundlag end statsministeriet. Der har de adgang til et kæmpe embedsapparat, som igen trækker på interesseorganisationer og eksperter. Af gode grunde ved vi ikke om beslutningen i sidste ende var den rigtige og ingen kan forudse alle konsekvenser, men der findes ikke et andet menneske i Danmark, der kan træffe sådanne beslutninger på et mere oplyst grundlag end statsministeren og regeringen. Og de har jo ingen anden interesse end at passe på os og vores samfund. Det må vi grundlæggende stole på, særligt i sådanne situationer.

  24. De følgende 2 brugere er enige:

Side 3 af 15 FørsteFørste 12345613 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •