Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 4 af 15 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste
Viser resultater 46 til 60 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #46
    Tilmeldingsdato
    Aug 2006
    Indlæg
    131

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Man må selvfølgelig altid stille spørgsmålstegn og det er også en god ide at debattere de konsekvenser, beslutningen har. Men jeg mener ikke der findes et sted i Danmark med et bedre beslutningsgrundlag end statsministeriet. Der har de adgang til et kæmpe embedsapparat, som igen trækker på interesseorganisationer og eksperter. Af gode grunde ved vi ikke om beslutningen i sidste ende var den rigtige og ingen kan forudse alle konsekvenser, men der findes ikke et andet menneske i Danmark, der kan træffe sådanne beslutninger på et mere oplyst grundlag end statsministeren og regeringen. Og de har jo ingen anden interesse end at passe på os og vores samfund. Det må vi grundlæggende stole på, særligt i sådanne situationer.
    Nu er det jo ret beset ikke en beslutning men en anbefaling, hvilket atter tydeliggører at der der mange hensyn at tage ift. faglig baggrund vs krise-stemning mv. Men ellers, sådan generelt, har du helt ret i et statsministeries rolle i sådan en situation

  2. #47
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Man må selvfølgelig altid stille spørgsmålstegn og det er også en god ide at debattere de konsekvenser, beslutningen har. Men jeg mener ikke der findes et sted i Danmark med et bedre beslutningsgrundlag end statsministeriet. Der har de adgang til et kæmpe embedsapparat, som igen trækker på interesseorganisationer og eksperter. Af gode grunde ved vi ikke om beslutningen i sidste ende var den rigtige og ingen kan forudse alle konsekvenser, men der findes ikke et andet menneske i Danmark, der kan træffe sådanne beslutninger på et mere oplyst grundlag end statsministeren og regeringen. Og de har jo ingen anden interesse end at passe på os og vores samfund. Det må vi grundlæggende stole på, særligt i sådanne situationer.
    Statsministeren har sikkert haft en masse input til beslutningen, men igen, så ser vi ikke samme foranstaltninger under de store influenzaepidemier. Her forsøger man ikke at "sprede" smitten ud over en længere periode - uanset hvor pressede hospitalerne er. Heller ikke når WHO trykker på 'pandemi-knappen'. Hvis tiltaget virkelig har været nødvendigt, hvorfor har man så ikke lavet et påbud om, at arrangementer med >1000 deltagere skal aflyses eller rykkes? Hvorfor overhovedet lade det være op til arrangørerne? Så kunne man lige så godt have anbefalet folk at holde sig fra større forsamlinger. En politiker der vil os og samfundet det bedste, sender vel ikke ansvaret videre på den måde?

  3. De følgende 8 brugere er enige:

  4. #48
    Tilmeldingsdato
    Jan 2003
    Indlæg
    374

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Statsministeren har sikkert haft en masse input til beslutningen, men igen, så ser vi ikke samme foranstaltninger under de store influenzaepidemier. Her forsøger man ikke at "sprede" smitten ud over en længere periode - uanset hvor pressede hospitalerne er. Heller ikke når WHO trykker på 'pandemi-knappen'. Hvis tiltaget virkelig har været nødvendigt, hvorfor har man så ikke lavet et påbud om, at arrangementer med >1000 deltagere skal aflyses eller rykkes? Hvorfor overhovedet lade det være op til arrangørerne? Så kunne man lige så godt have anbefalet folk at holde sig fra større forsamlinger. En politiker der vil os og samfundet det bedste, sender vel ikke ansvaret videre på den måde?
    Nu skal jeg ikke spille ekspert og gætte på motiverne bag beslutningen/anbefalingen. Men Covid19 skulle være langt mere behandlingskrævende end ved de store influenzaepidemier. Langt flere skal behandles på sygehusene og det kræver ofte, at patienterne skal være i respiratorbehandling i langt tid. Og så opstår der et stort problem med kapaciteten.

    Årsagen til at man ikke har lavet et egentlig påbud kan være, at det ofte er lettere at administrere frivillige ordninger, og at de også nemmere at ændre. Og de ender også ofte med at være mere effektive. Bare det at skulle udpege, hvilke arrangementer, der skal aflyses vil være en svær øvelse . Hvad vil 1.000 deltagere fx. præcist betyde?

    Og igen jeg kan ikke se, hvorfor regeringen dog skulle gøre andet for samfundet end det bedst mulige.
    Sidst redigeret af mceppe : 07.03.20 kl. 21:08 Årsag: Trykfejl

  5. Den følgende bruger er enig i dette:

  6. #49
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Corona virus Og hjemmekampe


  7. De følgende 4 brugere er enige:

  8. #50
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Det var godt nok heldigt, at man lige netop kan holde sig indenfor kapaciteten. Er den graf lavet på CBS :). Spøg til side, der er gode argumenter for at holde smitten nede og det giver da anledning til at overveje min holdning - lad verden stå stille i 14 dage, det er sikkert ubemærket - men det er en overreaktion vil jeg mene

  9. De følgende 3 brugere er enige:

  10. #51
    Tilmeldingsdato
    Aug 2002
    Indlæg
    1,817

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Den er meget flot den graf.
    Og alt kommer til at gå præcis sådan bare fordi man lukker nogle fodboldkampe og et par koncerter. Men alt andet fortsætter som hidtil.

    Underligt de ikke bare gør det i England, Frankrig, Tyskland og Spanien hvor der masser af fyldte stadioner denne weekend...

  11. De følgende 4 brugere er enige:

  12. #52
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af mceppe Se meddelelser
    Nu skal jeg ikke spille ekspert og gætte på motiverne bag beslutningen/anbefalingen. Men Covid19 skulle være langt mere behandlingskrævende end ved de store influenzaepidemier. Langt flere skal behandles på sygehusene og det kræver ofte, at patienterne skal være i respiratorbehandling i langt tid. Og så opstår der et stort problem med kapaciteten.

    Årsagen til at man ikke har lavet et egentlig påbud kan være, at det ofte er lettere at administrere frivillige ordninger, og at de også nemmere at ændre. Og de ender også ofte med at være mere effektive. Bare det at skulle udpege, hvilke arrangementer, der skal aflyses vil være en svær øvelse . Hvad vil 1.000 deltagere fx. præcist betyde?

    Og igen jeg kan ikke se, hvorfor regeringen dog skulle gøre andet for samfundet end det bedst mulige.
    Motiverne bag er sikkert ganske fine og det kan sagtens være, at regeringen gør, hvad de mener, er det bedste for os og samfundet – men hvis de virkelig mente det, så havde de vel lavet et påbud? Hvis større forsamlinger var så farlige, så havde de vel også lukket eksempelvis Nørreport og andre områder med rigtig mange mennesker?

    I stedet vælger de at komme med en opfordring og dermed smide alt ansvaret og alle forpligtelserne over på arrangørerne. Hvis de afholder arrangementer og nogle bliver smittede, så står de med balladen og hvis de aflyser, står de med de økonomiske konsekvenser. Og det er næppe tilfældigt at regeringen kun kommer med en anbefaling – havde det været et påbud, så hang det offentlige på regningen.
    At en opfordring er nemmere at administrere end et påbud kan der vel ikke være tvivl om – en opfordring kræver jo ingen administration, da man jo netop har smidt al ansvar og forpligtelser fra sig. At grænsen er på 1000 deltagere, betyder vel præcist det samme om der er tale om en opfordring eller et påbud.
    Om ikke andet, så ser jeg frem til at de vil samfundet det bedste og så faktisk lytter til eksperterne i andre sammenhænge også (eksempelvis når det kommer til rygning).


    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Grafen giver et godt billede på hvad det er man håber at opnå - netop at "sprede" smitten ud. Det er jo bare pudsigt, at samme princip ikke gælder under influenzaepidemier, hvor de fleste jo er ganske ligeglade.

  13. De følgende 4 brugere er enige:

  14. #53
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    493

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Det var godt nok heldigt, at man lige netop kan holde sig indenfor kapaciteten.
    Jeg var som programmør med i årsskiftet 1999->2000. Fordi der var så stor fokus på det, så blev stort set alle programmer rettet til. Så der skete nada. Var det en fis i en hornlygte?
    Med rettidig omhu, så kan corona på samme måde inddæmmes. Når det så viser sig, at der ikke er stor spredning, er det så fordi: 1. Den var alligevel ikke så smittende eller 2. DEr blev taget hånd om den

    /Bjørn

  15. De følgende 3 brugere er enige:

  16. #54
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser

    Grafen giver et godt billede på hvad det er man håber at opnå - netop at "sprede" smitten ud. Det er jo bare pudsigt, at samme princip ikke gælder under influenzaepidemier, hvor de fleste jo er ganske ligeglade.
    Nu har vi jo de fleste år en vaccine mod den "almindelige" influenza, så risikoen for, at sundhedsvæsenet bliver overbelastet er noget mindre. Og samfundet gør sit: Jeg bliver af både min egen læge og min arbejdsgiver opfordret til at få en influenza-vaccine, og selvom det ikke er alle, der vælger at få vaccinen, har det jo alligevel en effekt på samfundet. Altså de år, hvor vaccinen virker.

  17. Den følgende bruger er enig i dette:
    /J!

  18. #55
    martinpagh er offline Martin Pagh Ludvigsen, CA
    Tilmeldingsdato
    Apr 2007
    Indlæg
    147

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af scaleo Se meddelelser
    Underligt de ikke bare gør det i England, Frankrig, Tyskland og Spanien hvor der masser af fyldte stadioner denne weekend...
    Fandt grafen i denne artikel

    Der er også noget kontekst, nemlig en sammenligning mellem to byer i USA, og hvordan de greb den Spanske Syge an i 1918-19. Når man får den kontekst med, foretrækker jeg altså at være på sikre side.

  19. De følgende 6 brugere er enige:

  20. #56
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af martinpagh Se meddelelser
    Nu har vi jo de fleste år en vaccine mod den "almindelige" influenza, så risikoen for, at sundhedsvæsenet bliver overbelastet er noget mindre. Og samfundet gør sit: Jeg bliver af både min egen læge og min arbejdsgiver opfordret til at få en influenza-vaccine, og selvom det ikke er alle, der vælger at få vaccinen, har det jo alligevel en effekt på samfundet. Altså de år, hvor vaccinen virker.
    Vaccinen rammer desværre ikke altid rigtigt, hvilket var tilfældet i 2017/18 og så hjælper den ikke det store. Og i de år sker der stadig ingen ting. Men jeg forstår godt at gode råd er dyre og at der kan være meget at hente ved at handle hurtigt. Jeg er heller ikke hverken virolog, epidemiolog eller infektionsmediciner, så det kan også godt være, at der er behov for ekstra tiltag under denne coronapandemi. Når resten af verden så også panikker, så har jeg fuld forståelse for at man hellere vil være på den sikre side. Tiltaget virker for mig stadig ude af proportioner med det vi har set indtil nu (sammenlignet med tiltagene under tidligere epidemier).

  21. #57
    Tilmeldingsdato
    Jun 2004
    Indlæg
    58

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Kenney Se meddelelser
    Motiverne bag er sikkert ganske fine og det kan sagtens være, at regeringen gør, hvad de mener, er det bedste for os og samfundet – men hvis de virkelig mente det, så havde de vel lavet et påbud? Hvis større forsamlinger var så farlige, så havde de vel også lukket eksempelvis Nørreport og andre områder med rigtig mange mennesker?

    I stedet vælger de at komme med en opfordring og dermed smide alt ansvaret og alle forpligtelserne over på arrangørerne. Hvis de afholder arrangementer og nogle bliver smittede, så står de med balladen og hvis de aflyser, står de med de økonomiske konsekvenser. Og det er næppe tilfældigt at regeringen kun kommer med en anbefaling – havde det været et påbud, så hang det offentlige på regningen.
    Rød politik i en nøddeskal..
    "Brøndby IF er et professionelt fodboldhold - ikke et velgørenhedsprojekt for fallerede eks-stjerner, hvor vi skal være åh så taknemmelige, bare de kan slå en præcis aflevering." - Mr. Scott

  22. #58
    Tilmeldingsdato
    Jan 2015
    Indlæg
    3,583

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    En god tråd omkring smittespredning:

    https://threadreaderapp.com/thread/1...459003909.html
    Ståle (un)Raus #666

    Ceterum autem censeo Civitas Puteus esse delendam (I øvrigt mener jeg at Brøndby bør destrueres)

    Be careful what you wish for..
    (Citat: Ståle Solbakken)

  23. #59
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Krigermusen Se meddelelser
    Rød politik i en nøddeskal..
    Lad nu være med at gøre dette partipolitisk. Beslutningerne tages på baggrund af anbefalingerne fra sundhedsmyndighederne som f.eks. kan trække på erfaringer fra andre Europæiske lande, som er længere fremme i smitningsprocessen. Her har man formentligt set, at store forsamlinger er en dårlig ide i denne fase (en af de første smittede danskere kom f.eks. fra en konference i Tyskland), så derfor tager man disse indledende forholdsregler.

    Går smitten helt amok, så skal påbudene jo nok komme, men indtil da er der næppe grund til at skabe større frygt/kaos i befolkningen. En anbefaling har stort set samme virkning som et påbud, men skaber mindre frygt/kaos. Laver man et påbud og f.eks. må lukke Nørreport (som det skrives længere oppe), så lammes hele landet.

  24. De følgende 12 brugere er enige:

  25. #60
    Tilmeldingsdato
    May 2004
    Indlæg
    567

    Re: Corona virus Og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Krigermusen Se meddelelser
    Rød politik i en nøddeskal..
    Det er vist rimelig virkelighedsfjernt at beskylde Mette Frederiksen for at føre rød politik
    Imod moderne stemningsdiktatur


Side 4 af 15 FørsteFørste 123456714 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •