Se afstemningsresultater: Corona

Stemmeafgivere
256. Du kan ikke stemme i denne afstemning
  • Corona er så farligt at det giver mening at spille uden tilskuere

    62 24.22%
  • Ved det ikke

    38 14.84%
  • Det er en kæmpe overreaktion

    94 36.72%
  • Det er alt sammen Ståles skyld

    62 24.22%
Side 6 af 15 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste
Viser resultater 76 til 90 af 222

Emner: Coronavirus og hjemmekampe

  1. #76
    Tilmeldingsdato
    Jul 2002
    Indlæg
    3,753

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Nu hedder tallet 500+det løse, og 2 på intensiv. Det er på under en uge. Det var helt fine tiltag dengang.
    Måske - måske ikke. Nu er samfundet åbenbart gået i total panik og det skyldes de tiltag regeringen har taget. Andre lande har endnu ikke gjort det samme, så må vi jo følge udviklingen de forskellige steder og efterfølgende se hvad der var bedst.

  2. #77
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Måske - måske ikke. Nu er samfundet åbenbart gået i total panik og det skyldes de tiltag regeringen har taget. Andre lande har endnu ikke gjort det samme, så må vi jo følge udviklingen de forskellige steder og efterfølgende se hvad der var bedst.
    Jeg går ud fra at du ikke har set hvad der foregår i Italien nu siden du kan skrive noget så håbløst.
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.


  3. #78
    Tilmeldingsdato
    Aug 2017
    Indlæg
    132

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af superestrella Se meddelelser
    Måske - måske ikke. Nu er samfundet åbenbart gået i total panik og det skyldes de tiltag regeringen har taget. Andre lande har endnu ikke gjort det samme, så må vi jo følge udviklingen de forskellige steder og efterfølgende se hvad der var bedst.
    Ææææh. Polen er lukket/lukker ned, Ungarn er lukket/lukker ned, Italien er lukket ned, Israel er lukket/lukker ned, Costa Rica er lukket/lukker ned og Maldiverne er lukket/lukker ned.

    Så jo, andre lande har gjort det før os. Nu er ideen med det her jo sådan set at komme den ekstreme stigning i tilfælde til livs; vi er det land i Europa der på kortest tid har oplevet størst stigning i procent, synes jeg Heunicke sagde på pressemødet. (?)
    Det kan ikke være tilfældigt at Danmarkshistoriens to pinligste katastrofer fandt sted med præcis 100 års mellemrum; i 1864 og 1964.

  4. #79
    Tilmeldingsdato
    Jul 2012
    Indlæg
    2,292

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jep. I virkeligheden burde man have rykket endnu hurtigere. Den her side giver et virkeligt godt, pædagogisk indblik i, hvad hurtig lockdown betyder for chancen for at undgå italienske tilstande: https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-f4d3d9cd99ca
    Det er rigtig svært at vide hvad de helt rigtige tiltag vil være når der ikke er så mange smittede. Vi var en hel del der netop synes, at tiltaget med at aflyse store arrangementer var en overreaktion, så tænk hvis de nylige tiltag var igangsat allerede på daværende tidspunkt. Derudover kan vi ikke holde hele samfundet hjemme og dermed undgå smitten, da der med stor sandsynlighed så vil komme en anden bølge (når man begynder at fjerne foranstaltningerne igen) og det estimeres at stort set alle vil få sygdommen, så det handler om at det sker i et tempo så sundhedsvæsenet kan følge med.

  5. De følgende 3 brugere er enige:

  6. #80
    Tilmeldingsdato
    Nov 2007
    Indlæg
    2,201

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af Garneren Se meddelelser
    Jep. I virkeligheden burde man have rykket endnu hurtigere. Den her side giver et virkeligt godt, pædagogisk indblik i, hvad hurtig lockdown betyder for chancen for at undgå italienske tilstande: https://medium.com/@tomaspueyo/coron...e-f4d3d9cd99ca
    Jeg er enig, men jeg er dog ikke meget for at kritiserer regeringen for ikke at have været hurtigere. Det er en svær situation de står i.

  7. Den følgende bruger er enig i dette:

  8. #81
    Tilmeldingsdato
    Jun 2015
    Indlæg
    31

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Mon ikke det også handler om at begrænse panikken så meget som muligt. Det er relativt mildt at anbefale aflysning af de største arrangementer ift der, hvor vi er i dag. Havde man gjort det som første tiltag, havde reaktionen fra befolkningen formentlig været en del mere panikagtig. Gætter på, at det er overvejelsen, når nu eksperterne mener, at vi alle vil blive ramt over de næste par (4-5?) måneder.

    Jeg ved ikke, om det er is i maven eller dumdristigt, men jeg er glad for, at den beslutning ikke hviler på mig!

  9. Den følgende bruger er enig i dette:

  10. #82
    /J! er offline Alle er glade, ALLE!!
    Tilmeldingsdato
    Mar 2003
    Indlæg
    350

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af MorganF Se meddelelser
    Mon ikke det også handler om at begrænse panikken så meget som muligt. Det er relativt mildt at anbefale aflysning af de største arrangementer ift der, hvor vi er i dag. Havde man gjort det som første tiltag, havde reaktionen fra befolkningen formentlig været en del mere panikagtig. Gætter på, at det er overvejelsen, når nu eksperterne mener, at vi alle vil blive ramt over de næste par (4-5?) måneder.

    Jeg ved ikke, om det er is i maven eller dumdristigt, men jeg er glad for, at den beslutning ikke hviler på mig!
    Jeg tror ganske simpelt at de i fredags ikke vidste at smitten var 2-3 uger længere fremme end man troede der. Med 500 konstaterede er der kun en ting der virker hurtigt hvis vi skal sikre nok respiratorer til dem der bliver ramt, og det er at blive inde så smitten kommer til at foregå meget langsommere. Det gør en kæmpe forskel.

    /J!
    Jeg var rasende, jeg slog i bordet ovre i logen og råbte »er det det her jeg bruger mine millioner på«.

  11. #83
    Tilmeldingsdato
    Jan 2002
    Indlæg
    702

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg tror ganske simpelt at de i fredags ikke vidste at smitten var 2-3 uger længere fremme end man troede der.
    Jeg tror, at man var nogenlunde klar over, hvor det bar hen. Men det tager tid at varme et samfund op til den krisehåndtering og -bevidsthed, der er nødvendig - se de kritiske indlæg tidligt i tråden her - så derfor begynder man i den lave ende af bassinet.

    Den luftbårne og stærkt patogene (men heldigvis knap så dødelige) coronavirus er et scenarie, der har været temmelig frygtet siden Sars, og som givetvis har afstedkommet at man udviklede en manual og modeller, som jeg fornemmer, at man har fulgt ret nøje.
    Mvh,
    Bopa

  12. De følgende 12 brugere er enige:

  13. #84
    Tilmeldingsdato
    Dec 2003
    Indlæg
    5,113

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af djurlander Se meddelelser
    Jeg er enig, men jeg er dog ikke meget for at kritiserer regeringen for ikke at have været hurtigere. Det er en svær situation de står i.
    Det var heller ikke for at kritisere regeringen, men blot for at sige, at de her skrappe restriktioner er helt på sin plads, hvis man vil bremse smitten.
    Garneren

    ______________________________ ___________

    Brøndby-logik
    "Vi mener ikke, vi er skruebrækkere. Vi vælger at være solidariske...med klubben."
    Per Nielsen, 24. august 2004

    Brøndby-sandheden
    "Så lukker vi. Større er kærligheden heller ikke."
    Anonym BIF-ansat, 8. januar 2013

  14. De følgende 4 brugere er enige:

  15. #85
    Tilmeldingsdato
    Nov 2005
    Indlæg
    1,423

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    https://www.fck.dk/nyhed/dansk-klubf...ker-ned-i-uger

    Så lukker Superligaen i 2 uger. Endnu uvist, hvilken betydning det får for EL-returkampen.

  16. #86
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Jeg er lidt spændt på tidshorisonten generelt. Er der nogle tal som siger, at 2 uger på nogen måde er nok?

    Det bliver spændende at se, hvad man gør med ligaen, kampene i Europa osv. Det bliver formentlig umuligt, at afvikle det hele, når der igen bliver åbnet for spil.

    Kampen i aften bør naturligvis udskydes. Det giver ikke rigtig mening at gennemføre den ene kamp (forøvrigt et sted, hvor man nu ikke skal rejse hen) , når returkampen ikke kan gennemføres.

  17. De følgende 2 brugere er enige:

  18. #87
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af k@sper Se meddelelser
    Jeg er lidt spændt på tidshorisonten generelt. Er der nogle tal som siger, at 2 uger på nogen måde er nok?

    Det bliver spændende at se, hvad man gør med ligaen, kampene i Europa osv. Det bliver formentlig umuligt, at afvikle det hele, når der igen bliver åbnet for spil.

    Kampen i aften bør naturligvis udskydes. Det giver ikke rigtig mening at gennemføre den ene kamp (forøvrigt et sted, hvor man nu ikke skal rejse hen) , når returkampen ikke kan gennemføres.
    Men Erdogan er opsat på at få spillet sin propaganda kamp for det tyrkiske militær med fuldt stadium, lige meget hvad det betyder for corona virussen og helbredet for den almen borger... derfor tror jeg at kampen under alle omstændigheder spilles, lige meget hvilken advarsler og gode råd de får. De er jo trods alt den nok mest usympatiske klub i hele Europa.

  19. #88
    Tilmeldingsdato
    Oct 2003
    Indlæg
    6,094

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Citat Oprindeligt indsendt af pouljensen Se meddelelser
    Men Erdogan er opsat på at få spillet sin propaganda kamp for det tyrkiske militær med fuldt stadium, lige meget hvad det betyder for corona virussen og helbredet for den almen borger... derfor tror jeg at kampen under alle omstændigheder spilles, lige meget hvilken advarsler og gode råd de får. De er jo trods alt den nok mest usympatiske klub i hele Europa.
    Nej vi får med garanti ingen hjælp fra Erdogan og venner. Men UEFA burde nok skride ind og aflyse.

  20. De følgende 3 brugere er enige:

  21. #89
    Tilmeldingsdato
    Mar 2004
    Indlæg
    1,483

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Personligt var jeg aldrig et sekund i tvivl om at FCK gjorde det helt rigtige ved at lukke ned for tilskuerne til Istanbul-kampen, men der var en stor gruppe fans (også i de tidlige indlæg her i tråden) der mente at klubben var hysteriske, populistiske, overreagerede og/eller bidrog til panikken.
    Så derfor vil jeg godt lige helt utvetydigt hylde FCK for at tage det helt rigtige valg og gå forrest med i den fælles kamp mod COVID. At melde tidligt ud så folk havde mulighed for at omstille sig/acceptere det, ikke lave alle mulige krumspring (e.g. forsøge at lave zoner af 999 personer på forskellige tribuner) eller trække i langdrag og tude i medierne, var virkelig en modig og klog beslutning. Særligt fordi de måtte have vidst at det ville give et umiddeltbart bagslag hos deres kunder og teoretisk kunne vise sig at de var gået glip af en masse indtjening uden grund (hvis COVID siden fes ud i ingenting). Så godt fucking arbejde, FCK!
    Sidst redigeret af Dingo : 28.03.20 kl. 00:19
    Sløjfen den forpligter!
    Dingo's Avatar


  22. #90
    Tilmeldingsdato
    Nov 2010
    Indlæg
    690

    Re: Coronavirus og hjemmekampe

    Euro League og Champions league bliver eftersigende udskudt fra idag.

    https://www.dailymail.co.uk/sport/fo...petitions.html

    Det ligner dermed at der ikke skal spilles i aften

Side 6 af 15 FørsteFørste ... 3456789 ... SidsteSidste

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 2 users browsing this thread. (0 members and 2 guests)

Lignende emner

  1. Køb af billetter til Madrid's hjemmekampe??
    By Jacob_Bentzen in forum Diverse
    Svar: 0
    Sidste Meddelelse: 18.09.12, 00:18
  2. Hjemmekampe 2006
    By cphø in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 11.12.06, 11:52
  3. Alle Hjemmekampe
    By Pewk in forum De korte linier
    Svar: 12
    Sidste Meddelelse: 09.06.05, 02:35
  4. Kun 6 sejre i 17 hjemmekampe i 2003!
    By Kjaerulf in forum De korte linier
    Svar: 5
    Sidste Meddelelse: 19.10.03, 21:55
  5. Hjemmekampe, tv og tilskuertal
    By Aabechs overmund in forum De korte linier
    Svar: 8
    Sidste Meddelelse: 01.09.03, 18:37

Tags for this Thread

Regler for meddelelser

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •